HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
De talán örüljünk annak, hogy semmi rossz se...
Igazában semmilyen híreim nincsenek, se jók, se rosszak,
hisz egész héten beszámoltam mindenről frissiben, az előző mese kommentjeiben.
Újdonságnak legföljebb azt tudom elmesélni, ami ma történt -
az meg idáig nagyjából semmi.
*
16_07_10_028.JPG
 
Lusta napot tartanak a madárkáim :
nemhogy Csuvika, de Csivike se nagyon igyekszik kifelé a kalitkából.
Bár azért ő délelőtt sokat időzött a mászókán, szegénykém,
de hogy Csuvikát nem sikerült kicsalogatnia, feladta és hazajött ő is.
Pedig ma viszonylag korán keltünk (magunkhoz képest hajnalban),
igazán lett volna idő nyugodtan randalírozni a mászókán.
De Csuvika olyankor nem vágyik a szabadságra, amikor alkalmas volna :
majd biztos holnap repül ki hosszabb időre, mikor nekem mennem kell vásárolni.
Hogy itthon vagyok, és kint lehetne akár egész nap,
azt nem volt kedve kihasználni se ma, se tegnap.
Új szokásának megfelelően, hátat fordít szegénykém a szobának,
hogy ne is lássa a mászókát meg a röpködő Csivikét,
és a falnak panaszolja órákon át, rendületlenül,
hogy ő bizony nem mer kirepülni, mert úgyis tudja, hogy nem sikerül.
*
16_06_22_002.JPG
 
Most a délután derekán járunk : Csuvika fél kettőkor repült ki,
de nem maradt a mászókán talán egy negyedórát sem.
Épp csak ledobta Csivike az imádott labdáját a helyéről, és már jöttek is vissza.
Ezt megint nem tudom mire magyarázni -
hacsak nem arra, hogy már nagyon is közeledett a délutáni szieszta ideje.
Akkor viszont minek repültek ki egyáltalán ?
Erre gyűjtötte Csuvika egész délelőtt az erőt és a bátorságot,
hogy tíz perc után hazarepüljön, mikor már végre kint van ?
 
Érdekes dolgok ezek...
Ki tud eligazodni a kényszeres kis madárlelkek rejtelmeiben ?
Nagyon erős lehetett már a késztetés a kirepülésre,
ám én csak fél kettőkor vackoltam be magam a rekamié sarkába, olvasni :
addig mindenféle mást csináltam, többször el is tűntem a szobából,
vagy ha itt voltam, ültem a gépnél.
Csuvikának ez régebben megfelelt, de mióta ilyen kis ügyetlen,
a gépnél ülve már nem vagyok elég jó neki.
Újabban inkább akkor repül ki (de akkor szinte biztosan),
ha áttelepedek a székemről a rekamiéra.
Talán azért, mert akkor Csivike is nagy valószínűséggel ott marad, a mászókán.
A mászóka ugyanis a rekamié közelében van,
és Csivikének meg az a mániája, hogy az én közelemben szeret lenni.
A közvetlen közelembe nem jön (rám repülni pláne nem repül),
de ha ideülök a géphez, szinte biztos, hogy ő is otthagyja a mászókát,
és jön haza a kalitka külső falára, ahonnan aztán hűségesen szemmel tart.
Viccesek ezek a kis rendszabályok (és sokszor érthetetlenek),
de a madárkáim mereven ragaszkodnak hozzájuk.
Bizonyára megfertőztem őket az alig rigolyás természetemmel.
*
16_07_10_020.JPG
 
Csuvikának egyébként ez az egy árva kirepülése is rosszul sikerült ma :
lepottyant valahova mindjárt a startnál.
Hogy ezt hogy csinálta, nem tudom : látni nem láttam, csak hallottam.
Épp akkor telepedtem be a rekamié sarkába, ahonnan nem látok a kalitkára :
mire előbbre hajoltam, hogy lássam őt, már repült is a mászóka felé.
A hazafelé út aztán tökéletesre sikeredett, alig negyedórával később.
 
Vagyis nem tett csodát az újabb elixír -
ami nem nagy meglepetés, tekintve, hogy Csuvika alig issza.
Én legalábbis talán kétszer vagy háromszor láttam, hogy kortyolgatott belőle.
Feltételezem, hogy ennél azért többször szomjazott meg, közel egy hét alatt -
de hogy nem ízlik neki a vitaminos koktél, az teljesen nyilvánvaló.
Csivike imádja – de hát nem neki volna rá szüksége.
Szegény Csuvi ha iszik is belőle,
utána hosszú másodpercekig feni a kis csőrét valamelyik bothoz,
mintha még az emlékét is ki akarná törölni a nyelvéről ennek a lőrének.
Ha nem látnám, hogy Csivike valósággal odavan érte,
gyanakodnék, hogy valami fertelmes kotyvalékkal mérgezem szegény madarat.
*
hemavit_gold_vital_16_07_10.jpg
 
A “fertelmes kotyvalék” egyébként nem valami bóvli,
hanem a HEMA készítménye, mint a CALCIUM COLUMBA.
A HEMAVIT FORTE annak idején Csipikémmel csodát tett :
gondoltam, most kipróbálom Csuvikánál is,
mert ártani biztos nem árt, legföljebb nem is használ.
Sajnos azt a régi lötyit már nem találtam sem a HEMA,
sem a GALAMB HUNGÁRIA kínálatában,
de van helyette ez a HEMAVIT GOLD, ami elvileg ugyanazt tudja.
Lehet, hogy gyakorlatilag is –
akkor viszont Csuvikának más baja van, nem a vitaminhiány.
Mert ha vitaminhiánya lenne, azon ennek a lötyinek segítenie kellett volna.
De nem segített – még csak nem is javított az állapotán.
Inkább mintha tovább romlott volna szegény madár –
nyilván a gyógyszertől függetlenül.
Még holnap délutánig itatom ezzel, de egy nap már nem fog csodát tenni.
*
hemavit_gold_vital_leiras_16_07_10.jpg
 
Hogy tovább mi lesz, nem tudom : saját felelősségemre mást már nem próbálok.
Megyünk majd újra a doktor bácsihoz – de ha nem lesz muszáj, még nem most.
Jön megint a kánikula meg a viharok, és ezek Csuvikát amúgy is nagyon megviselik :
nem kell hozzájuk plusznak a befogás és az orvos-látogatás izgalma.
Hacsak nem romlik annyira Csuvika állapota, hogy muszáj lesz kockáztatnunk...
De ha marad így, ahogy most van, akkor arra szavazok,
hogy jobb egy kissé selejtes, de élő madár, mint egy orvoshoz cipelt halott.
 
Más újság aztán idebent nincs is.
(Az erkélyen van – de arról majd később.)
 
A szép új csörkoptatót megkapargattam kicsit a körmömmel,
hogy Csuvika találjon rajta fogást, de hiába : azóta se nyúlt hozzá egyszer sem.
*
16_07_10_007.JPG
 
A lifegőt visszaszereltem az eredeti helyére, a jobb oldali sarokbotok közé,
a bal hátsó sarokbot meg visszakapta a szokásos kölesfürtjét.
*
16_07_10_039.JPG
*
16_07_10_042.JPG
 
Csuvika roppant bánatosan löködi esténként az egyébként kedvelt lifegőjét,
mert akármerről is nézi, az bizony nem tojásos rúd. nem lehet megenni.
*
16_07_10_048.JPG
 
A tojásos rúd le lett kopasztva szinte az utolsó szemig,
és most bizony ínség lesz egy darabig,
mert legközelebb majd Csuvika negyedik évfordulóját ünnepeljük,
így csak augusztus kilencedikére várható az újabb rudacska.
Bár ez már nincs is olyan messze... utána viszont Mikulásig semmi.
*
16_07_05_008.JPG
 
Az erkélyem hetedikén és kilencedikén megszületett két gyönyörű tojáska :
verem a fejem a falba, hogy miért is hallgattam a szívemre
(bár persze mi másra hallgattam volna),
hisz a fészek csak egy okkal több arra, hogy állandó pánikban éljek.
*
16_07_10_019.JPG
 
Hetedike csütörtök volt, de az első tojást még amúgy sem üli a tojó -
mire meg a második is megszületett,
valószínűleg elutaztak valahova hétvégére az alsó szomszédok,
mert két vagy három napja áldott kis csend van körülöttünk.
Gondolom, holnapra már előkerülnek – és el se merem képzelni,
mit fog szólni szegény Goncianyu az állandó kaszinózáshoz alattunk.
Ugyanakkor remélem is, hogy csak hétvégére tűntek el, és nem hosszabb időre,
mert ha bajnak kell lennie, akkor az inkább most legyen még,
amíg a kicsik benne vannak a tojásban.
Sokkal rosszabb lenne,
ha netán a már kibújt pincurkákat hagyná sorsukra Goncianyu ijedtében.
*
16_07_10_036.JPG
 
Bár talán bátrabb és önfeláldozóbb szegénykém, mint ahogy azt én képzelem...
 
Ma reggel a frászt hozta rám (illetve én hoztam, saját magamra),
mert akárhogy meresztgettem a még éppen csak kinyílt szememet reggel,
nem láttam a fészekben se tojást, se galambot.
Biztos nem jól őrizték a kincseiket a szegény szülők,
és elvitte a szarka a tojásokat – gondoltam én, a vaksi szememmel.
Totálkáros lettem egy pillanat alatt ettől a lehetőségtől,
de azért fogtam a fényképezőt, és a biztonság kedvéért lőttem két képet.
(Többet nem sikerült, mert az összes gépemben pont lemerült az aksi.)
Még a kijelzőn se láttam, hogy van-e okom sírdogálni,
de aztán a számítógép monitorján már igen, még ha ócska is a kép :
bizony hogy ott ül szegény kis megrágalmazott Goncianyu, és őrzi a tojásait.
Pedig mennyire félhet az istenadta –
hisz idáig minden reggel kimenekült a fészekből,
ha kinyitottam az erkélyajtót, hogy szellőzzön kicsit a kisszoba.
De ma nem iszkolt el az én kis hősöm, mert most már tudja, hogy dolga van.
Édes-drága kicsi madár..... sok ember tanulhatna tőle helytállást !
*
16_07_10_033.JPG
*
16_07_10_053_jav.JPG 
 
 
(2016)

 






5 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2016.07.12. 15:50:49

Kedves Ági néni!

Olvastam a Vendégkönyvben Andi hozzászólását. Szerintem is jó volna, ha mondjuk ez lenne az utolsó eset, hogy Goncianyu vagy más galamb ott fészkel az erkélyeden. Egyrészt a szomszéd miatt, másrészt mert írtad, hogy mennyire stresszes Számodra kivárni, hogy mi lesz a kicsikkel.
De miután elküldted a levelet a szomszédodnak, nem hinném, hogy bárki is le tudott volna beszélni Téged arról, hogy most meghagyd a tojásokat.

Néztem, hogy mit lehetne madár távoltartására használni. Kapható pl. erre a célra speciális szalag, amit az erkélyre kell tenni, és zavarja a madarat a csillogásával és ha a szél fújja, akkor hanghatás is van. De attól tartok, hogy ez hogy Csivikét és Csuvikát is zavarná. Igaz, hogy ők benn vannak a lakásban, de mondjuk a hanghatás ott is hallható. Szóval nem igazán tudom, mi lenne a legjobb megoldás.

Azért Csuvika ritkábban potyog le a padlóra, nem? Nemrég még szinte minden kirepüléskor leesett.

Szép napot Nektek! Csuvikának pedig javulást!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.07.12. 16:24:10

@Ildi701: Valóban nem örülök én sem a fészkelésnek, Ildikém.
De hát mit tegyek ? Egyszerűen tehetetlen vagyok...
Hiszen az idén tényleg kitartottam, amíg bírtam - sőt még egy kicsit tovább is.

Négy hónapig néztem-hallgattam a szegény Gonci-szülők szenvedését,
és ők négy hónap alatt sem hitték el, hogy nálam többé nem fészkelhetnek.
Most megint azt mondom, hogy keménynek kellett volna maradnom tovább is -
de hát egyszerűen nem voltam rá képes.
Megszakadt már a szívem ezért a két kis szerencsétlenért. :-((

De persze ez se jó, ami most van : állandó frászban élek,
mert a feljelentéssel fenyegető szomszéd nem válaszolt a levelemre
(ki tudja, mit forgat a fejében ?),
az új szomszédok viszont szabályosan kint élnek az udvaron,
ami egyrészt hihetetlenül zavaró (nyilván a galambkáknak is, nem csak nekem),
másrészt tőlük is félek, hogy mit szólnak majd, ha kiszúrják a galambjaimat.
És ez most így lesz még két hónapig - ha egyáltalán kikelnek a kisgalambok.
A fenének se hiányzott mindez, az az igazság.
De nem bírtam már tovább nézni azt a sok szenvedést, amit Gonciéknak okoztam.
Goncianyu miatt így is nagyon aggódom, mert szerintem nagyon rossz bőrben van.
És én tettem tönkre szegényt, mert a tavasszal még nem ilyen volt.
Nyilván belebetegedett a sok hiábavaló tojásba.

A csillogó és zörgő műanyag szalagoktól én őrülnék meg, sokkal hamarabb, mint a madárkák.
Isten ments, hogy bárminek állandó zaja legyen körülöttem !
Akármit jobban és könnyebben elviselek, mint a csöndem megzavarását.
(Kivéve talán a szagokat.... mert azokat még a zajnál is jobban utálom.)

Amit Csuvikáról írtál, az egészen máig igaz volt.
Ma sajnos megint lepottyant szegénykém - épp készülök elmesélni.
Estére talán lesz új bejegyzés.
Nagy lelkesen nekiültem, de olyan hangzavar keletkezett alattam az udvaron,
hogy az élettől is elment a kedvem, nemhogy a firkálástól.

Jut eszembe a szomszédnak írt, válasz nélkül maradt levélről :
mintha te is azt mondtad volna a kacsás filmmel kapcsolatban,
hogy majd megírod, miért kellett kivennem a kommentek közül.
Ha nem írtad meg, nem baj - de ha igen, akkor küldd el újra, mert nem kaptam meg.
Közben véletlenül értesültem róla pénteken, hogy elveszett egy nekem küldött levél.
Pont aznap veszett el, amikor a szomszédnak is írtam.
Ki tudja.... lehet, hogy ő is válaszolt, csak pont gyengélkedett a UPC.
Amúgy garantáltan válaszolok minden levélre :
ha még másnap sem érkezik meg, lehet rákérdezni, hogy mi történt.

Ja ! És ha a madárkák címére írsz, ami itt látható kicsit följebb,
akkor címzettnek vagy azt írd, hogy "Csivike Csuvika", vagy ne írj nevet egyáltalán.
Mert ha az én nevemet társítod az ő címükkel,
akkor nagy valószínűséggel sose jön meg a levél.

Ildi701 2016.07.13. 18:31:07

Kedves Ági néni!

Elküldtem a levelet a csivicsuvi@indamail.hu címre.

Szép napot Nektek!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.07.13. 20:36:55

@Ildi701: Igen, Ildikém, megjött rendben - köszi.

Ildi701 2016.07.14. 09:18:25

Kedves Ági néni!

Elküldtem a választ.

Szép napot Nektek!
Ildi
süti beállítások módosítása