HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Na nézzétek, mit talált ki megint
a ház rigolyás úrnője, Csivi Kisasszony !
Pár napja úgy döntött, hogy a vizecske már a rácsos labdáról se jó,
meg a kakasülő fölötti, vékony kis ágról se jó :
csakis a spárgáról iható, amivel az ágacska rögzítve van a rácshoz.
*
16_07_30_024.JPG
 
A három madzag közül a két szélső már alaposan szét van cincálva,
meg iváshoz nem is esik csőrre – a középső viszont nagyon is megfelel.
Az újabb, mint a másik kettő, mert Csivike azt gyilkolta meg leghamarabb,
nem olyan rég cseréltem. Igaz, akkor még nem mint itatót, csak mint rágicsát.
Mert eddig nem azért kötöttem millió csomót a rögzítő spárgákra,
hogy minél több vizecske megüljön rajtuk, hanem azért,
mert Csivi Pipi mindig is imádta cincálni a csomókat.
 
Ez még most is így van, csak közben véletlenül rájött,
hogy a jó kis csomófüzér vízivásra is alkalmas,
jobban megmarad rajta az itóka, mint magán a vékony kis ágon.
Mert idáig leginkább onnan szerették lenyalogatni a vízcsöppeket :
az én dolgom volt ugrani és a kisujjamról csöpögtetni az ágra,
ha Őnagysága jelezte, hogy inni szeretne.
A rácsos labdát ütögeti a kalitka falához,
így rendel magához, ha szomjas.
 
Csak látnátok a sértett és felháborodott kis képét,
ha nem ugrok elég gyorsan !
Elvégre csak nem gondolom komolyan,
hogy ő majd lesétál fenséges lábacskáin az itatóhoz, ha inni kíván ?!
Akkor mire való a személyzet ?
Nekem kutyakötelességem a Nagys’ Asszonyt kiszolgálni,
a vizecskét pedig oda szervírozni, ahova ő éppen mutatja.
Mert mutatja ám, tündéri édesen, félreértések elkerülése végett.
*
Most két vagy három napja már mindig a középső spárgát mutatta.
Nem nagyon örültem neki, mert az a spárga is eléggé szét volt már rágva a végén,
és féltem, hogy Csivike a vízzel együtt benyeli róla a szöszöket is.
Levágni viszont mindig elfelejtettem a veszélyes részt. (Tegnap megtettem.)
Irtó jópofa volt különben, hogy pont ezen a veszélyes részen
(az utolsó csomóból kilógó két kis madzagvégen)
milyen hercigen megültek a vízcsöppek.
*
Ez Csivike nagy találmánya : nekem talán sose jutott volna eszembe
(már csak a vaksi szemem miatt se), hogy pont a spárgáról kell itatni.
De tényleg sokkal jobb, mint a faág : nem gurulnak le róla a cseppek,
gyönyörűen lehet őket szopogatni a csomófüzér teljes hosszában.
*
16_07_30_031.JPG
 
Sőt !
Ha spárgáról kapja a vizecskét, Csivi Pipi hajlandó lenyalni az ujjamról is.
De csakis akkor, ha az ujjam érintkezik a spárgával,
és úgy lehet tenni, mintha véletlenül érne hozzá ivás közben a csőrével.
Elég épp csak a spárga mellé tartanom az ujjamat : Csivike boldogan lenyalja.
Ha viszont akár fél centivel is arrébb kínálom őt az ujjamról,
nem közvetlenül a spárga mellett, akkor már megijed tőle és nem kéri.
Vicces dolgok ezek...
Csivike önmagának se vallja be, hogy hajlandó inni a kezemről.
Pedig enni rendszeresen eszik a tenyeremből,
az ujjamra pedig minden este puszit ad a búcsúzkodásnál.
De úgy látszik, az ivás az más. Azt még nem meri vállalni “hivatalosan”.
*
16_07_30_022.JPG
 
Tegnap este keletkezett némi feszültség és búslakodás abból,
hogy Csuvika is szeretett volna a spárgáról inni, de persze a Banya nem engedte.
(Meg abból is, hogy le akartam fényképezni őt a spárga-poharával,
de azt meg pláne nem engedte rusnya boszorkánya, hiába könyörögtem.)
El is határoztam, hogy ma majd kötök további csomókat az ágacskára,
hadd igyon Csuvika is kedvére, mert a spárgáról legalább szívesen iszik.
*
16_07_30_089.JPG
 
Így is lett.
Ha előbb nem is, de vacsoraosztásnál eszembe jutott,
hogy mit terveztem az este, és kapott az ágacska két újabb madzagot.
A madárkák bent voltak a kalitkában, míg én a csomókkal játszadoztam.
és persze a lehető legtávolabbról, a hátsó sarkokból figyelték gyanakodva,
hogy mit találtam ki már megint, mivel teszem tönkre a lakosztályukat.
 
Csivilány maradt a gyanakvó tartózkodásnál,
Csuvikámról viszont ismét kiderült,
hogy alighanem IQ-bajnok a hullámos kategóriában.
Amint kész lettem a kötözgetéssel,
és kezdtem vizecskét csöpögtetni a vadi új csomókra,
Szépséges Hercegem már szedte is a tündér pici lábacskáit,
rohant föl a kakasülőre, mint akit kötélen húznak,
és máris szopogatta a vizet boldogan, sorban az összes madzagról.
*
16_07_30_084.JPG
*
Vagyis Ő Urasága nem csak okos és bátor, de a látásával sem lehet baj
(legalábbis ekkora távolság esetén),
mert pontosan látta és értette, hogy miben mesterkedem és mi azzal a célom.
Csivi Pipi szerencsére sokkal gyávább, mint ő, így volt alkalma kedvére vedelni,
amennyi csak jólesett neki, mert a Banya nem mert utána jönni,
csak a tükrös virág leveléről lövellte felé a gyilkos és féltékeny pillantásokat.
Csuvika viszont annyira el volt ragadtatva a vizes madzagoktól,
hogy nem bánta se Csivike rosszallását, sem a kezemben a fényképezőgépet.
*
16_07_30_081.JPG
 
Kirepülni viszont ma se repült ki szegénykém.
Két hete kezdtem jelölgetni a madárkák naptárjában
(akkor volt az első nap, hogy nem repült ki egyáltalán),
és bizony szomorú a mérleg : két hét alatt kétszer volt kint Csuvika,
mindkétszer dörgés-villámlás és felhőszakadás idején.
De nem úgy, hogy véletlenül kint érte az eső, hanem úgy,
hogy direkt akkor repült ki, amikor kezdődött az égszakadás-földindulás.
Pedig pici korában mennyire félt a vihartól !
Most meg attól éled föl, úgy látszik.
*
16_07_30_035_a.jpg
 
Ezzel szemben Csivike magához tért, hála Istennek :
a múlt héten (vagy mikor) neki is volt két napja (nem egymás után),
amikor nem repült ki egyáltalán, néhányszor pedig kirepült ugyan,
de csak nagyon rövid időre, és naponta csak egyszer.
El nem tudtam képzelni, hogy őt is mi lelte – de akármi volt is, elmúlt.
Ő most pár napja megint sokat ücsörög a mászókán,
még így is, hogy Csuvika sajnos nem követi, egyedül van.
Ma is kint volt vagy négyszer,
és vacsoraosztásig szinte az egész napot kint töltötte.
Tündéri édesen beszélgetnek Csuvikával, a szoba két végéből.
Most már persze nem, mert Csivike is itthon van, lassan megyünk aludni.
*
16_07_30_058.JPG
 
 16_07_30_064.JPG
*
 
(2016)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*

*
*





7 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2016.08.02. 11:34:51

Kedves Ági néni!

Nagyon jó ötlet volt Tőled, hogy másik madzagot is kötöttél a faágra. Remélem, Csivi pipi továbbra is engedni fogja, hogy az új madzagokról ihasson Csuvicsek.

Olyan jó képeket készítesz a hullámosaidról, Csuvitéz ahogy oldalra billenti a fejecskéjét, nagyon édes. De a többi fotón is tündériek a szárnyasaid.

Szerintem hiába van a lakásban hűvösebb, ez a kánikula hatással lehet a tollasaidra is.
Hátha majd az ősz beköszöntével a kék Herceg ismét formába lendül.

Szép napot Neked és a kis szárnyasaidnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.08.02. 12:52:42

@Ildi701: Köszönjük a képek dicséretét, Ildikém.
Sajnos a legjobbak újabban elvesznek, mert Csuvika mindig bemozdul,
és vaku nélkül azokból a felvételekből már nem lesz kép.

Vakuzni meg nincs szívem, mióta fölfedeztem a háziállat üzemmódot.

Ez az oldalra hajtott fejecske még mindig nincs tökéletesen elkapva (bár már majdnem) :
Csuvicsek akkor vág ilyen képet, félrecsapott fejjel, ha meg van sértve.
Roppant sértődékeny a drágám, és ha haragszik rám
(mert például én etetem Csivikét, amikor ő szeretné),
akkor máris fölveszi ezt a pózt, és néz rám kihívóan, hogy mégis mit képzelek.
Ha nagyon meg van sértve, még hátat is fordít nekem, de azt is félrecsapott fejjel.
Olyankor aztán győzhetem kérni a bocsánatot, míg hajlandó újra rám pillantani. :-))

Tegnap fantasztikus meglepetést csinált nekem a kisöreg.
A feltételek (szerintem) nem voltak alkalmasak a kirepülésre,
mert előző este hűvös volt, nem hagytam nyitva éjszakára az erkélyajtót,
csak a konyhából szellőztettem, de így meg kevés volt a levegő reggelre ;
szóval biztosra vettem, hogy kirepülésről nem is álmodhatok,
hisz szegény Csuvicsek ébredéskor még lihegett is, kapkodta a levegőt -
és mégis : valamelyik bagó után arra jöttem be a szobába,
hogy Ő Urasága kint trillázik a mászókán,
mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. :-))
Jó sokáig kint voltak mind a ketten,
aztán hazafelé újra csak sutyiban repültek (vélhetően együtt) :
kivárták a pillanatot, amikor megint kimentem valamiért a szobából.

Ekkor sajnos kénytelen voltam rájuk csukni az ajtót,
mert tudtam, hogy később vásárolni kell mennem, és nem akartam kockáztatni az indulást.
Nagyon zokon vették szegénykéim (én is borzasztóan sajnáltam őket),
és persze a délután vége felé már hiába adtam szabad utat,
Csivike sem élt az alkalommal, Csuvika meg pláne nem.
Ma nyugodtan kint lehetnének egész nap, de ma persze Csuvi nem mer nekivágni.
Majd akkor, ha megint el kell mennem itthonról... :-((

Így aztán tegnap egyik repülését se láttam Csuvikának,
de hogy kirepült és vissza is jött szerencsésen, az biztos.

A madzagpohár igazi őrület lett :
tegnap egész nap nem volt hajlandó másképp inni egyik kis bolondom sem,
csakis a spárgákról.
Böködik a csőröcskéjükkel a sok szép csomót,
és hiába pöttyintem mellé a vizecskét, a vékony kis ágra,
hiába mártom bele a rácsos labdát az itatóba, hiába kínálom magát az itatót :
őrült madárkáimnak sehonnan máshonnan nem kell a víz, csakis a madzagokról. :-))
Remélem, nem lesz belőle baj... Nem tudom, mi minden van egy ilyen spárgában,
még ha természetes anyagból (kenderből) készült is.

Ildi701 2016.08.05. 21:29:41

Kedves Ági néni!

Ezt ma küldték nekem:)
video-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t42.1790-2/13657300_607981972687755_1801554718_n.mp4?efg=eyJybHIiOjMwMCwicmxhIjo1MTIsInZlbmNvZGVfdGFnIjoic3ZlX3NkIn0%3D&rl=300&vabr=121&oh=ced83b340b6e3608a69593b7d8244abb&oe=57A4F224

Nálatok milyen az idő? Itt dörög, felhőszakadást ígért a meteorológia estére.

Szép estét, jó éjszakát Neked és a kis tollasaidnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.08.05. 21:34:26

@Ildi701: Hozzánk most érkezett meg a vihar szele.
Épp le kell fektetnem a madárkákat, de tartok tőle, hogy mire az meglesz, ideér a vihar.
Elnézést, ha nem lesz módom válaszolni ma este. Ha villámlik, nem nyitom ki a gépet. :-((

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.08.06. 00:04:26

@Ildi701: Na itt vagyok, kérem szépen - a vihar meg még mindig sehol.
Csak a szél és az iszonyú fülledtség. Egyszerre fázom és izzadok.
Már föl is öltöztem melegebb gúnyába, de az eső csak nem bír megérkezni.

Nem tudom megnézni azt a valamit, amit küldtél, nem érvényes a link.
Őszintén szólva gyanús is volt, eléggé félve kattintottam rá.

Szegény madárkák is eléggé szenvednek a készülő vihartól :
Csuvika nagyon elemében volt egész este, mint szerelmetes lovag,
ugyanakkor kapkodja a levegőt szegénykém, mert az nincs, meg lehet fulladni.
Csivike meg nemigen akart vacsorázni, ő eső előtt mindig nagyon töttyedt.
Aztán meg persze a banyaság is rájött, mert a rossz kedvét mindig leveri Csuvikán.

Délelőtt viszont tündérek voltak mind a ketten :
fogságba ejtettek, nem engedtek elindulni vásárolni.
Nézd meg a vendégkönyvben, mert Szilvinek leírtam részletesen.
A dolog vége az lett, amire a lelkem mélyén számítottam is :
szinte percre pontosan kettőkor hazarepültek.
(Nálunk volt két óra, az "igazi" idő szerint, a vendégkönyvben már három.)
Ugyanis a picinyeim ahhoz vannak szokva,
hogy általában kettőre sikerül menetkészre vakarnom magam, és akkor indulok csavarogni.
Hogy mostanában korábban fekszem, korábban ébredek és hamarabb készülök el,
az Csuvikámnál mit se számít : ő tartja magát a napirendhez.
Neki kettőkor kezdődik a délutáni szieszta, addig nem repül haza, ha kint van.
Amíg még egészséges volt és rendesen röpködött,
délután és este is órát lehetett hozzá igazítani :
pontban fél hatkor hazarepült vacsorázni,
és pontban fél kilenckor a lefekvéshez készülődni.
Hogy mihez képest számolja ki a pontos időt, el nem tudom képzelni.

Most már abba is hagyom a kattogást, hadd aludjanak szegénykéim nyugodtan.
A leveledre majd holnap válaszolok.
Bár nincs nagyon mit válaszolni rá : már mondtam, hogy szentté fognak avatni. :-))

Ildi701 2016.08.08. 11:31:14

@Ildi701: Kedves Ági néni!

Ez a link már tényleg nem működik, az "url signature expired" jelenik meg nálam is.

Az biztos, hogy nem volt vírusos, de ezen az oldalon pl. ötvenvalahány online víruskereső megnézi, hogy az adott url cím vagy egy fájl vírusmentes-e vagy sem:
www.virustotal.com/

A fájlokat 128 MB-os méretig lehet ellenőrizni. Én egyébként a vizsgálat után még az Újraellenőrzést is el szoktam indítani, mert az első vizsgálat csak a legutóbbi eredményt jeleníti meg, ami több nappal, vagy héttel ezelőtti is lehet, de ennek az időpontja is fel van tüntetve.

Remélem, Csuvika még mindig olyan gyakran kirepül, mint ahogyan arról a legutóbb beszámoltál.

Szép napot Neked és a kis hullámosaidnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.08.08. 11:44:16

@Ildi701: Igen, Csuvika elég szorgosan röpköd, bár ma még nem jött ki.
Egyelőre Csivike is sztrájkol, nem tudom, mi nem tetszik nekik.
De a múlt héten kint volt Csuvicsek mindennap, egyedül kedden nem.

Bár a péntek érdekes volt : elég későn, délután repült ki,
és nem töltött a mászókán öt percet sem,
Csivike máris kiadta a parancsot, hogy irány haza.
Szinkronban repültek, és Csuvi a kalitka tetejére érkezett, aminek nagyon örültem.
Annak viszont nem, hogy csak pár percig volt kint.
Nem tudom, mi lehetett a baj : elég erősen fújt a szél,
talán túlságosan ráfújta a függönyt a mászókára, és attól ijedtek meg.
Később aztán Csuvika már nem is repült ki - de akárhogy is, azért kint volt. :-))

Tegnap meg megint oda-vissza úgy repült, hogy én nem láttam,
mert nem voltam a szobában.
A kis ravasz... De kint volt, jó sokáig.
Nem tudom, ma miért nem megfelelőek a körülmények. :-))
süti beállítások módosítása