HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Szegény kicsi drágaságom, édes pici hercegem !
Nem elég, hogy cserben hagyták a szárnyacskái,
és sehogyan sem akar megszületni a megoldás erre a problémára,
akkor még az itthonlétének 1500. napjáról is megfeledkezett ez a buta Mami.
Azaz hogy éppen csak nem feledkeztem meg :
véletlenül néztem rá a kis számlálóra itt jobb oldalon a blogban,
tegnapra virradóra, amikor már mutatta az ezerötszázat,
mert igazában addigra szombat volt, de nálunk még csak péntek éjszaka.
*
csuvi_1500_2.jpg
 
Borzasztóan elszégyelltem magam,
mert Csivike ugyanilyen ünnepére fölkészültem tisztességgel
(bár rémlik, hogy a végén ott is volt valami kis csúszás az idővel),
Csuvikáról meg elfelejtkeztem, mintha ő valami mostoha madárka lenne.
Pedig dehogy mostoha !
Csak máshol járt az eszem mostanában, nagyon el voltam foglalva valamivel,
amiről végül kiderült, hogy nem lesz belőle semmi, nem érte meg a sok vesződséget.
 
Így aztán szegény Csuvicsek kissé megkésve kapta meg az ajándékait,
mert csak akkor kezdtem kitalálni és megalkotni őket, amikor már át is kellett adni.
Tojásos rúd pedig nem is volt egyáltalán, pedig anélkül nem ünnep az ünnep.
Előző nap jártam egy állatpatikában, ahol nem csak gyógyszert lehet kapni,
és vettem két nyamvadt kis létrát a mászókára,
hát most ráfogtam, hogy azok is Csuvika ajándékai,
sőt maga az újabb elixír is ajándékká avanzsált, noha világos, hogy nem az.
*
16_09_18_133.JPG
*
16_09_18_139.JPG
 
Igazi ajándéknak pedig kreáltam végre egy létraféle kötélhágcsót,
amit már régen terveztem, hogy legyen Csuvikának min fölmásznia a kalitkához,
ha véletlenül lepottyan szegénykém a hazafelé úton, és a padlóra érkezik.
Nem nagy durranás ez a kötél (de azért dolgoztam vele jó sokat,
míg minden ágacskát rögzítettem vékony spárgával, hogy stabilan álljanak) :
sokkal szebbet és jobbat szerettem volna csinálni szegény kis gazfickómnak,
de hát ahhoz bodza kéne, mégpedig rengeteg, hogy létrát fűzhessek belőle.
Nekünk meg már alig vannak használható ágaink.
 
Hogy beválik-e majd ez a tüskés kötélhágcsó, egyelőre nem tudom,
de bízom a sikerben, mert Csuvika okos kis madár.
Mindig forgatja a fejét szegénykém, ha a padlóra érkezik,
hogy merre is van a fölfelé, de hát eddig hiába forgatta, mert nem volt semerre.
Biztos rögtön meg fogja érteni, ha legközelebb lepottyan,
hogy a kötél direkt őt várja, és föl tud rajta mászni, ha lesz ereje hozzá.
*
16_09_18_146.JPG
 
Azt viszont csak a jó Isten tudja, hogy a Nagy Fölfedezés mikorra várható.
Mióta jódos vizet isznak szegénykéim, Csuvika még csak egyszer repült ki.
Másodikán voltunk a dokinál, harmadikától adom nekik a BETADINE-t :
nem szeretnék feltétlenül összefüggést keresni a két dolog között,
de sajnos tény, hogy Csuvicsek tizenötödikéig nem repült ki egyáltalán.
Vagyis az állapota nemhogy nem javult, hanem kifejezetten romlott.
Távolról sem biztos persze, hogy a BETADINE a bűnös :
sokkal valószínűbb, hogy az átkozott szeptemberi nyár és az iszonyatos meleg,
ami véletlenül egybeesett a jódos vizes kúrával.
 
Az az egyetlen kirepülés is siralmasra sikeredett :
oda is, vissza is lepottyant szegény madár, sőt ahhoz se volt elég ereje,
hogy fölkapaszkodjon gyalog a mászókára, ha már szárnyakon nem sikerült.
Majd’ megszakadt a szívem érte : egy darabig fölmászott szépen,
ám úgy a mászóka közepe táján egy pici kis hintát kapott el következő lépcsőfoknak,
és onnan már nem tudott tovább haladni : hanyatt fekve lógott-lihegett rajta,
szorította a kis lábaival, ahogy csak bírta, de megfordulnia nem sikerült,
láthatóan egy frászban volt, hogy le fog pottyanni, ha nem bír tovább kapaszkodni.
Végül én mentettem meg (persze attól is megrémült),
és legszívesebben vele sírtam volna, soha még ennyire nem sajnáltam.
Mert micsoda megalázó helyzet az egy vagány kis madárnak,
hogy cserben hagyják az alkatrészei, se repülni, se kapaszkodni nincs elég ereje.
*
16_09_18_017.JPG
*
16_09_18_021.JPG
 
Jót tehát eddig nemigen tett a BETADINE (bár szívesen isszák mind a ketten),
rosszat viszont esetleg igen : nincs kizárva, hogy tönkretette a kis bélésüket.
Rémülten láttam ugyanis tegnap reggel,
hogy a kakigyűjtő szalvétákon helyes kis tócsa veszi körül mindkét kis kupacot,
Csivike meg Csuvika éjszakai produktumát – Csivikéét talán jobban.
Mivel az égvilágon semmi újdonságot nem ettek mostanában,
csak arra tudok gondolni, hogy a BETADINE lehet már sok nekik.
Pedig kevesebbet teszek a vízbe, mint amennyit a doki előírt,
és hétvégén szünetet tartottam vele már a múlt héten is.
*
16_09_18_131.JPG
 
Ma reggelre kisebbek voltak a tócsák, de voltak.
Pedig tegnap már a GASTROFERM M+C nevű probiotikumot kapták,
ami pont arra szolgál, hogy helyre pofozza a bélflórát,
és véget vessen az esetleges hasmenésnek.
Nem magamtól találtam ki (elég szégyen, mert gondolhattam volna rá),
hanem Legszakértőbb Szakértőm javasolta,
hogy azért a hosszú jódkúra után majd adjak nekik egy kis probiotikumot.
Én meg úgy döntöttem, hogy nem csak a kúra után,
hanem már közben is adom, biztos, ami biztos.
Gondoltam, hét közben jódot kapnak, hétvégén meg GASTROFERM-et.
Elvégre a kúrából hátravan még további két hét : iszonyúan hosszú idő !
 
És milyen jól tettem, hogy pénteken elzarándokoltam az ANIVET-be !
Mert bizony másnap reggelre ott voltak a tócsás kakik a kalitka fenekén :
nagy bajban lettem volna, ha nincs kéznél a jó kis probiotikum.
Azt hittem, majd a madárkák is örülnek neki,
mert ennek a szernek az elődjét imádták az előző picinyeim :
Csipikém rendszeresen meg is fürdött benne, annyira odavolt érte.
Csivi Pipi viszont másképp vélekedik, mint Nagy Elődje :
ő, aki fanyalgás és gondolkodás nélkül bármit megiszik a kezemből,
erre a mostani elixírre kissé gyanakodva tekint, és láthatóan nem ízlik neki.
Pedig még Csuvika is issza szépen, aki nem egy iszákos madár.
Jól is teszi (bár vedelné !), ugyanis ez a készítmény tele van vitaminokkal.
Csuvikának nem jött be sem a CALCIUM COLUMBA, sem a HEMAVIT GOLD,
de talán ez a GASTROFERM most bejön, és akkor kaphatja rendszeresen.
*
16_09_18_084.JPG
 
Hogy a jóddal mi legyen, azt nem tudom.
Egyelőre alighanem szünetet tartunk, és a jövő héten nem adok semmit az ivóvízbe.
Aztán majd meglátjuk, hogy rendeződnek-e a kaki-ügyek.
Nem csak a doki, hanem az ANIVET-ben a patikus hölgy is azt mondta,
hogy a jódos víz nem csinálhat semmi galibát -
de azért én már az első percben megrémültem attól,
hogy egy teljes hónapon keresztül itassam a madárkákkal.
El nem tudom képzelni, hogy mitől potyogtatnak ilyen hígakat, ha nem attól.
 
Vagyis Csuvikám ezerötszázadik napja nem sikerült valami vidámra,
bár őrajta változatlanul nem látszik és nem hallatszik, hogy bármi baja lenne.
Inkább Csivike bágyadt (néha egész ijesztően).
de hát őt mindig is földhöz vágta a készülődő eső,
így most nem tudom, hogy beteg készül lenni szegénykém,
vagy csak nincs megelégedve ezzel a megbolondult időjárással.
Jöhetne már az igazi ősz, attól talán mindannyian magunkhoz térnénk egy kicsit.
*
csuvi_1500.jpg
 
 
 
(2016)

 






3 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2016.09.19. 20:39:21

Kedves Ági néni!

Nagyon jó képet választottál, ahogy Csuvicsek kikukucskál a virágos keret díszítés mögül, nagyon édes:)

Szerintem most már biztosra mondható azok alapján, amiket eddig írtál, hogy az időjárással igen csak összefügg Csuvi Lovag szárnyalási kedve. Nálunk ma már lehűlt az idő, úgy hallottam Pesten is. Biztos ki fog repülni gyakrabban, ha hidegebbre fordul az idő.

Nagyon klassz kis kötélhágcsót készítettél a Hercegnek. De ha nehézséget okoz fölmásznia a tetejére, nem lenne jó ötlet pl. egy deszkát odaerősíteni az asztallap széléhez, ami rámpaként szolgálna? Olyanra gondoltam, ami könnyű, pl. farostlemez vagy hasonló.

Remélem, a picinyeid széklete rendeződni fog. A probiotikum tényleg nagyon jó hatású a bélflórára, legalábbis pl. nekem valóban használt. Gondolom, a jószágoknak is ugyanilyen jó hatású a probiotikum.

Nagyon aranyos fotókat válogattál össze a zárszóhoz is. Az egyiken olyan, mintha nevetne Csuvika:) Szerintem nevet is. Pl. a kutyusok is szoktak nevetni, úgy gondolom, sőt, fotókon láttam már kecskét meg egyéb jószágokat is nevetni. Legalábbis az arcmimikájuk teljesen azt sugallta, hogy kacagnak.

Jóéjszakát a Csicsu-családnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.09.19. 22:17:51

@Ildi701: Igen, Ildikém, nekem is tetszik az én Köleskirályom a kölesvirágban.
Rá is ment az egész tegnapi napom erre a bejegyzésre, délelőttől hajnalig.
Mire fölálltam a gép mellől éjjel fél háromkor, már azt hittem, nem is tudok fölállni. :-))

Ugyanis nem készültem előre, csak tegnap találtam ki,
hogy valami kölesfürtös képek kellenének, mert Csuvika igazi Köleskirály, annyira imádja.
Úgyhogy állhattam neki kölesfürtöket fényképezni (mert készen nem voltak képeim)
aztán meg a hátterükből kivagdosni őket, ami baromi nagy meló, jó esetben is több óra.

Ám eredetileg csak az 1500-ról volt szó, hogy az lesz kölesfürtökből.
Hogy kéne még egy képkeret is, azt már csak akkor találtam ki,
amikor zajlottak az esti szertartásaink a madárkákkal.
Vertem is a fejem a falba, hogy minek kell nekem folyton ötletelni,
mert már baromi késő volt, de ha egyszer valami eszembe jutott, az többé nem ereszt.
Úgyhogy éjfél körül kezdtem még a virágot összerakni a félkör alakú kölesfürtökből
(igazában csak egy van belőle, ugyanez az ötös hasa meg a nullák fele is),
de utána még azt is ki kellett találni, hogyan kerül bele a kép a virágba.
Imádom az ilyen feladatokat - ha rajtam állna, sose csinálnék mást !
Néha napokig töröm a fejem egy-egy problémán, ha túlságosan vadat találok ki,
de addig biztosan nem nyugszom, míg el nem készül, amit kitaláltam. :-))

Hát így lett Csuvikának kölesfürtös kerete...
Pár évvel ezelőtt már voltak gyönyörű képkereteim kölesfürtökből,
de ott maradtak a döglött vinyón, ami az első gépemhez tartozott, és kimúlt.
Régóta tervezem, hogy egyszer majd fölélesztem
(vannak ilyen cégek, akik ezzel foglalkoznak), de valahogy mindig elmarad.

Csuvika bajáról már tényleg nem tudom, mit gondoljak.
Az előbb mintha lepottyant volna valahonnan, kalitkán belül.
Nem láttam, mert olvastam a rekamién, csak az esés zajára ugrottam föl.
Nem hinném, hogy Csivike lett volna a bűnös, mert ő teljesen nyugodtan ült,
és különben is el van kámpicsorodva az esőtől, ilyenkor nem banyáskodik.
Máskor is előfordult már, hogy Csuvika egyszerűen elvéti az ugrást,
nem oda érkezik, ahova indult, és lepottyan.
Vagy nem lát rendesen ez a madár, vagy valami idegrendszeri problémája lehet.
Meg persze a légzés.... hisz a levegője is gyakran kevés.
Valószínűnek tartom, hogy ezek a különféle bajok mind egy tőről fakadnak -
most már csak azt kéne kiderítenie valakinek, hogy mi az az egy tő.

Ami a kötélhágcsót illeti : saját magam miatt nem merném megvalósítani, amit mondasz.
Ugyanis vak is vagyok meg hülye is : nekimennék a szokatlan berendezési tárgynak.
(A kötélben is az a jó, hogy bátran neki lehet menni.)
A képen nem látszik (majd később belinkelek egy másikat),
de a kalitka alatt egy IKEÁ-s doboztető van, ami peremes, amúgy elég vékony műanyag.
Vagyis ha följut a kötél tetejére Csuvika,
a kis csőrével vidáman bele tud kapaszkodni a doboztető peremébe,
ami fölfelé áll, hogy fölfogja a kiszóródó magocskákat.
Biztos jobb lenne úgy, ahogy te mondod, de sajnos azt nem merem vállalni.

Most viszont muszáj abbahagynom, mert Csuvika ordít, és jogosan.
Már rég a kalitka előtt kellene állnom, nem pedig itt ülnöm. :-))
Pusziljuk a kacsafamíliát.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.09.20. 14:57:13

@Ildi701: Az előző folytatása, Ildinek :

Mindjárt küldöm (azaz hogy linkelem) a beígért képecskét, Ildikém.

Valami fényesen ezen se látszik, hogy peremes a tálca (doboztető) a kalitka alatt.

kepfeltoltes.hu/view/160920/16.09.20._008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ami pedig Csuvika "idegrendszeri problémáját" illeti....
hát arról is szereztem az este érdekes tapasztalatokat. :-))
Ettől persze még nincs kizárva, hogy tényleg van valami baj a látásával vagy az agyával,
de az éjjel olyan produkcióját láttam, amitől meghűlt bennem a vér,
és ideiglenesen felfüggesztettem a lepottyanásai miatti aggódást.
(Legalábbis kalitkán belül..... mert a kirepülések más lapra tartoznak.)

Erről is küldök képet, kettőt is, hogy lásd, honnan hova ugrott ez az őrült madár.
Az orrom előtt történt az eset, de nem akartam hinni a szememnek :
egyszerűen fizikai képtelenség,
hogy a kakasülőről át lehessen ugrani a bal első sarokbotra - de Csuvikának sikerült. :-))
Pedig a két bot ugyanazon a falon van, a síkból alig áll ki mind a kettő,
és köztük lóg még a kölesfürt, amit ki kell kerülni.
Normál menetben mászni szokott Csuvika (részben épp a kölesfürtön), nem pedig ugrani -
de úgy látszik, az éjjel ehhez lusta volt, gondolta, megoldja egyszerűbben.
Viszont ha sok ilyen ötlete támad, akkor nem csoda, ha időnként innen-onnan lepotyog. :-))

Itt van két régi kép (elölről meg hátulról),
amiken nagyjából látszik, honnan hová ugrott Csuvika.
(Az egyiken szokatlan helyen van a csőrkoptató, meg a lifegő is belelóg a képbe
- az is szokatlan helyen van -, de azért a lényeg talán látható rajta.
Több képünk nincs a fal felől fényképezve, mert ahhoz el kell húzni a kalitkát.)

kepfeltoltes.hu/view/160920/13.09.04._051_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/160920/16.06.27._015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Örömmel jelentem egyébként, hogy Csuvicsek kint van a mászókán
(ebben a hónapban mindössze harmadszor), és egész jól sikerült odarepülnie.
Visszafelé azonban már lepottyant,
és hiába érkezett szegénykém a szépséges kötélhágcsója mellé,
nem jutott eszébe róla az égvilágon semmi.
Igaz, én közben lefényképeztem őt, és ettől valószínűleg zavarba jött.
Úgyhogy bánatában visszarepült a mászókára.
Nem vagyok rá büszke... mármint a saját hülyeségemre a fényképezéssel. :-((
süti beállítások módosítása