HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Jaj, de nehezemre esik elmesélni a tegnapi napunkat !
Hogy mi mindent kellett kiállnia pici tündéremnek,
és vele együtt nekünk is, akik csak asszisztáltunk a szenvedéseihez.
*
18_05_02_075_k.jpg
*
Itt jegyezném meg mindjárt, mielőtt elfelejtem,
amit már többször akartam említeni, de valahogy mindig elmaradt :
nagyon érdekes a madárkák viselkedése a rendelőben,
ahhoz képest, ahogyan itthon viszonyulnak egymáshoz.
Csivike – aki ugyebár folyton csak gyötri és bosszantja Csuvikát -
az orvosnál harcos amazonná válik,
és mint egy kis fúria, ordítva szidja Tamás doktort,
hogy ne merészelje bántani Csuvikát, azonnal tegye vissza a kalitkába.
Csuvika meg – aki itthon majd’ elolvvad a szerelemtől,
és éjjel-nappal Csivikét imádja – az orvosnál tudomást se vesz Csivi szenvedéseiről,
magyaráz tovább magának, vakon és süketen,
mint akinek fogalma sincs róla, mi történik éppen élete párjával.
Irtó érdekes... Akkor most melyikük szereti jobban a másikat ?
*
Zárójel bezárva – lássuk a tegnapi napot !
(Brrrr ! Dehogy lássuk ! Álmunkban se jöjjön elő !)
*
Említettem már a vendégkönyvben, hogy Csivike nem nagyon eszik :
próbáltam most visszakeresni, hogy mikor is kezdődött pontosan ez a probléma,
de nem derül ki a szövegekből sajnos, mert más ügyekben siránkoztam a héten,
szegény madárkákról nem sok szó esett az egyéb gondok között.
Pedig jó volna tudni, mikor is észleltem először, hogy Csivike nem eszik rendesen.
Bár nem volt ez ilyen egyértelmű, mint utólag visszatekintve,
és voltak Csivinek egyéb tünetei is, amik sokkal jobban aggasztottak.
Lihegett-pihegett szegénykém, néha valósággal kapkodta a levegőt,
a kis farka pedig elég rémisztő iramban ugrált le-föl, a légzése ütemére.
Csakhogy ezek a tünetek késő estére általában rendeződtek,
vagyis a meleg számlájára írtam őket, és igyekeztem nem pánikba esni.
A röpködéssel is felhagyott megint szegénykém,
de azt meg betudtam az új függönynek,
hisz máskor is úgy van, hogy a függönycsere után pár napig nem repül.
Hogy enni sem akar, azt írtam a többihez :
azt hittem, attól is a meleg meg az új függöny vette el a kedvét.
Nem is voltam biztos a dolgomban, hisz elvileg előfordulhat,
hogy olyankor eszik, amikor én nem látom.
Bár persze azért az gyanús volt, hogy a megszokott időkben meg pont sosem éhes.
Úgy rémlik, már csütörtökön gyanakodtam, hogy valami nem stimmel,
de komolyabban aggódni csak a pénteki vacsoraosztásnál kezdtem :
akkor tűnt fel, hogy Csivike nem nem AKAR, hanem nem TUD enni.
De még ekkor se voltam teljesen biztos a dologban, mert Csuvika megzavart :
szokása szerint folyton elüldözte Csivit az etetők mellől.
így lehetett a helyzetet úgy is értelmezni, hogy Csivi enne, csak Csuvi nem engedi.
Legföljebb az volt furcsa, hogy Csivike engedi elzavarni magát...
Két-három falatot bekapott szegény kis tündérem,
és máris menekült föl a kakasülőre.
*
Péntek este aztán kicsit megrendszabályoztam  Csuvikát
(ő van olyan okos madárka, hogy szóval is irányítható, mintha mindent értene),
és kénytelen voltam szembesülni a szörnyű valósággal,
hogy itt bizony nem Csuvika a bűnös,
Csivi akkor is otthagyja két falat után az etetőt, ha nem zavarja senki.
Péntek este volt – és én itt álltam a rémisztő ténnyel, hogy Csivi nem tud enni.
Mi kell egy ötdekás kismadárnak az éhhalálhoz ?
Egy nap ? Kettő ? És ki tudja, hány napja nem eszik már rendesen ?
Hova fussak vele péntek este ? És hova fussak szombaton ???
*
Márpedig valahova muszáj volt, ha nem akartam eltemetni Csivikét.
Szerencsére rémlett, hogy a Jász utcában mintha lenne szombaton is rendelés.
Épp csak pár óra, és csak sürgősségi ügyelet – de mintha lenne.
Utánanéztem : tényleg van. Kérdés csupán, van-e hozzá madaras orvos.
Hát nem volt.
Ekkora szerencsénk már nem lehetett.
Két doktornő volt bent délután, egyiket sem ismerjük, és egyikük sem madaras.
Gondolhatjátok, hogy a hír hallatán összeomlott minden reményem :
ha nem kap segítséget, hétfőre jó eséllyel meghal nekem Csivike.
A recepciós kislány azonban (aki egy földre szállt angyal)
türelmesen elmagyarázta, hogy nincs mitől félnem és nincs miért keseregnem.
Vigyem csak nyugodtan a madárkákat,
mert az EXOPET-ben minden orvosnak megvan madárra is a jogosítványa,
csak nem mindenki használja egyformán, van, akinek más állat a szíve csücske.
De szükség esetén bármelyikük el tud látni madarat is, és meg is teszik,
mert hiszen a kórházban lévő madárkákhoz se futkosnak be folyton a doktor urak.
Azt javasolta tehát a recepciós kisasszony,
hogy ha kórházban nem is akarom otthagyni Csivikét,
azért csak vigyem be feltétlenül, kapjon meg szondán át egy napi eleséget,
amivel biztosan kihúzza hétfőig,
amikor már bent lesznek az “igazi” madaras orvosok is.
Ez a felvetés így megnyugtatónak és kivihetőnek tűnt, nem győztem hálálkodni,
aztán meg felkészíteni halálra rémült madárkáimat a soron kívüli útra.
Sose szoktam szegénykéimet váratlanul, lelki felkészítés nélkül orvoshoz vinni,
de hát most muszáj volt, bármennyire is átéreztem az értetlen csalódásukat.
*
Tekintettel a hőségre, a sok izgalomra meg a rendelési idő rövidségére,
megszavaztam magunknak kivételesen a taxit.
Ekkor ért a második orrba vágás egy órán belül
(az első ugye az volt, hogy nincs bent madaras orvos) :
a FŐTAXI operátor hölgyikéje hosszú várakoztatás után közölte,
hogy nem tud kocsit küldeni, nincs szabad autójuk sehol a környéken.
Ez nem lehet igaz ! Ilyen a világon nincs !
Hogy fogunk odaérni időben, mikor a 32-es busz hétköznap sem egy sűrű járat ?
Szerencsémre annyit nyavalyogtam a telefonba, hogy közben mégis akadt egy autó.
Mégpedig nem is akármilyen.
Egy középkorú, tipp-topp uraság jött értünk,
aki nem fogadott el borravalót a fuvar végén.
Azt mondta, költsem csak azt a pénzt a madárkákra,
tudja ő, hogy mivel jár az állatorvos, lesz a pénzecskémnek ezer helye.
Bizony, bizony : ilyen is van.
Tegnap csupa kiváló emberbe botlottunk – bizonyára vigaszul a sok izgalomért.
*
A váróban elképesztő tömeg fogadott :
állóhelyet is alig találtam a dög nehéz szatyorral,
bár utóbbit aztán viszonylag hamar sikerült leraknom egy asztalkára.
Jó sokáig várakoztunk, de hihetetlen sebességgel cserélődtek a népek :
a tömeg ellenére flottul és rendezetten zajlott minden,
pedig senki nem maradt ellátatlanul vagy tanácsok nélkül :
még a váróban is röpködtek a magyarázatok és utasítások a beteg kis állatokhoz.
Madárka rajtunk kívül nem várakozott, de bentről hallottunk vidám csivitelést :
egy törpepapagáj párocska van éppen kórházban, akik közül csak az egyik beteg,
de fölvették vele a párját is, mivel nem lehet elválasztani őket egymástól.
*
A doktornő, akit Évának hívnak
(a doktor urakat se szoktam teljes névvel emlegetni itt a blogban),
az első piros pontot azzal szerezte nálam, hogy nevükön szólítja be a kis betegeket.
Teljesen korrekt és kifogástalan az is, hogy “tessék jönni a madárkákkal”,
mégis olyan jólesett most azt hallani, széles mosoly kíséretében, hogy “Csivike”.
Aztán a következő félórában csak zuhantam egyik ámulatból a másikba.
Ilyen az EXOPET-ben egy “nem madaras” orvos ???
Hisz úgy nyúl Csivikéhez, úgy kérdez és úgy magyaráz,
úgy végzi a számomra horrorisztikus vizsgálatokat, mintha naponta ezt csinálná.
Lehet, hogy csinálja is (a kórházban lévő madárkákkal) – nem tudom.
Csak azt tudom, hogy tíz perc után ugyanúgy megbíztam benne, mint Tamásban,
és szörnyen sajnálom, hogy ő a rendelői munkamegosztás szerint nem madaras.
*
Szegény kicsi tündéremnek ki kellett állnia egy begytamponos vizsgálatot
(egy fültisztító pálcikához hasonló valamit dugott le a doktornő a begyébe),
továbbá meg lett nézve a kis szájürege, torka, meg lett hallgatva a légzése
(én nagyon féltem egy esetleges tüdőgyulladástól),
és meg lett vizsgálva egy pottyantmánya is – de az legalább már nem fájt neki.
Minden vizsgálat eredménye negatív volt, bár a légzése kicsit nehezített.
A doktornő nem talált semmi rendellenességet, Csivike pedig élénken helyeselt :
pont úgy viselkedett, mint a fájós fog a fogorvosi váróban : ott rögtön nem fáj.
Csivike is teljesen egészséges madárka benyomását keltette :
még csak a farkincája sem ugrált, pedig itthon az volt az egyik vezető tünet.
Hogy enni sem eszik szegénykém, az közben valahogy el is felejtődött :
biztos én nem hangsúlyoztam eléggé,
meg hát nem is látott semmi bajt a doktornő sem a szájában, sem a torkában,
és a begytampon se mutatott semmilyen kóros elváltozást.
Így éppen csak az maradt el végül, amiért eredetileg mentünk : a szondás etetés.
*
Itthon aztán vertem a fejem a falba, hogy hogy lehetek ennyire hülye :
a rendelőben makkegészséges madárkám bizony  megint nem evett egy falatot se.
Pedig akart szegénykém, de mennyire akart, hisz nyilván iszonyú éhes volt,
de hiába próbálta, nem ment le a torkán a falat.
Pontosabban “megrágni” nem tudta : nyilvánvaló volt, hogy a csőrében fáj valami.
Talán fölsértette a nyelvét egy szúrós végű zabszem,
vagy megszúrta a hülye spárga, amiből helyenként icipici szálkák állnak ki.
Vagy Csuvika harapta meg valahol véletlenül, miközben etette -
vagy netán elakadt valahol egy magocska (vagy ki tudja, mi),
ami zavarja Csivit és útban van a falatnak.
Annyira pici egy ilyen kismadár csőre meg nyelve :
attól, hogy a doktornő nem látta, még lehet ott bármi.
*
Én mindenesetre azt vettem a fejembe, hogy valami el van akadva a kis szájában -
bár ennek ellentmond a begytamponos vizsgálat,
hisz annak a rusnya pálcikának le kellett volna vinnie bármit,
ha tényleg lett volna ott valami.
Mindegy : én úgy képzeltem, hogy talán mégis bujkál ott egy kis akadály,
és azt majd szépen leviszi az apróra vágott alma.
Meg ha nincs is mit levinnie : az almát talán meg tudja enni Csivike.
Almás tojás jobb lett volna, de pont nincs itthon tojás,
mert azt én újabban nem eszem, csak a madárkáknak szoktam venni időnként.
*
Szegény kis éhezőm borzasztóan örült az almának,
bár kezdetben azt se tudta enni rendesen.
Vagy talán eleve félt már addigra mindenféle ennivalótól.
Ugyanakkor éhes volt, így nem adta fel, többször próbálkozott,
én pedig gyakran kínálgattam őt, a kezemben tartott etetőből.
(Bent hagyni a kalitkában nem mertem az almát, tekintettel a hangyaveszélyre.)
Egy idő után úgy láttam, hogy egyre jobban megy Csivikének az almaevés.
Ő is nagyon örült, szegénykém, és próbált mást is enni.
Irtó édes volt : bekapott a kezemből pár falat almát,
aztán szaladt hátra a bot másik végébe, a sárga tálhoz,
hogy ha az almát ilyen szépen le tudja nyelni, talán sikerül a magocskát is.
Bekapott EGYETLEN szem magot, aztán jött vissza az almához.
Pár falat után megint szaladt hátra, megint bekapott egy szem magot,
nekem meg majd’ megszakadt a szívem, mert csak nézett rám bánatosan,
hogy “látod, Mami, nem megy”.
Nem értette a boldogtalan, hogy magot miért nem tud enni, ha egyszer almát igen.
*
Az almaevést aztán próbálgattuk egész este, késő éjszakáig, és egyre jobban ment.
És közben mintha a magocskák is sikerültek volna időnként....
Hogyan volt, hogyan nem, már nem emlékszem a részletekre :
annyi a biztos, hogy este fél tizenegykor Csivi elkezdett viszonylag rendesen enni.
Hogy mitől, fogalmam sincs.
Vagy tényleg volt valami a kis szájában, amit szerencsésen levitt az alma,
vagy Csuvika is etette közben, és esetleg ő hozott helyre valamit -
vagy pusztán csak véletlen egybeesés,
hogy pont addigra gyógyult be valamilyen sérülés, amikor almát ettünk.
Egész biztos, hogy a csőrében volt a probléma,
ugyanis amíg nem tudott enni, folyton azt fente a botokhoz, minden falat után.
*
A boldogságom leírhatatlan volt – gondolhatjátok.
Reggelre szépeket és bőségesen potyogtatott a kisasszony
(tegnap reggel mindössze három potyadék csúfoskodott alatta),
és nagyon remélem, hogy túl vagyunk ezen az újabb rémségen,
bár enni ma még nem láttam Csivikét.
Majd mindjárt osztom a vacsorát, és akkor kiderül, hogy hányadán állunk.
Mindenesetre drukkoljatok nekünk, mert még ránk fér, bőven !
*
18_05_06_005_k.jpg
*
*
*
(2018)
*
*





4 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

druszika 2018.05.07. 21:00:50

Nagyon sajnálom szegény Csivikét, hogy milyen szörnyűségeken ment keresztül. Szerintem már május elsején is írtál hasonló tünetekről, de az időjárásnak tulajdonítottad. Akkor írtad, hogy nem nagyon eszik, kapkodja a levegőt és a farkát is mozgatja. Sőt, azt is felvetetted, hogy esetleg megfázott, mert tüsszög is. Lehet, hogy Csuvika megérezte a bajt és nem bántani akarta Csivikét, hanem segíteni szeretett volna rajta.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen rövid időn belül kiderül /tapasztalat alapján/az EXOPET ügyeleti működése. Képzelem milyen ijedtek voltak szegény Madárkák a váratlan orvoshoz meneteltől. Nagyon jól tetted, hogy taxival mentetek, de ilyet még nem is hallottam, hogy nem tudnak kocsit küldeni. Borzasztó, hogy mennyi akadályt kellett leküzdened, amíg eljutottatok az ügyeletre.
Szerencse, hogy a doktornő valamennyire értett a madarakhoz és főleg, hogy jól bánik a kis betegekkel. A begy vizsgálat sem lehet kellemes, de szondás táplás biztosan felér egy kínzással azért nem alkalmazta végül a doktornő. Nem hiszem, hogy elfelejtette. Szegény kis éhező önmagát kezelte azzal, hogy erőltette az alma evést és később a magot is. Remek ötlet volt Tőled az alma kínálása.
Nekem lenne egy gondolatom a maggal kapcsolatban, de nem akarlak felidegesíteni, bár egy zárójeles kérdéssel Te is utaltál rá. Amikor Csivike túl lesz a megpróbáltatásokon, majd megírom. Egészen biztos, hogy /főleg így, hogy a doktornő szinte mindent rendben talált/ a csőrével, csőrében történt valami, ahogy Te is gondolod.
Nagyon remélem, hogy már jobban van szegény kis Csivike. Azért még drukkolok neki, de ne legyen szüksége rá.
Remélem, hogy ma már nyugodt napotok volt és valamennyire túl vagytok a nagy izgalmakon.
Puszi Nektek.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.05.07. 22:17:10

@druszika: Igen, Drusza : már nagyjából túl vagyunk az izgalmakon.
De azért még a mai nap is ráment : délután édesdeden alukáltam. :-))

Hallottál ilyet vagy sem (én is csak ámultam, és nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek) :
a drága jó FŐTAXI visszafelé EGYÁLTALÁN nem tudott kocsit küldeni,
busszal kellett hazajönnünk, ami szombat délután, melegben és dög nehéz szatyorral remek játék volt.
Ezért hadakoztak a disznók az UBER ellen, hogy aztán meg ne legyen elég taxi a városban.
Egy vicc ez az egész, komolyan mondom. De rossz vicc.

Én is gondoltam már arra, amire nyilván te is, hogy az eleségekben is előfordulhat bármi.
Egy régi blogos barátnőm talált már üvegszilánkot is madáreleségben,
mégpedig nem valami kis névtelen, ócska keverékben,
hanem egy jó nevű belga cég produktumában, akik a PRESTIGE hamikat is gyártják.
Én soha nem adok a madárkák elé semmit ellenőrzés nélkül :
kiskanalanként egy aprócska tálcára öntve gondosan átnézem a magokat -
csak hát az a baj, hogy egyre kevésbé látom, amit nézek.
Elvileg nincs kizárva, hogy valamelyik eleség lehetett a bűnös,
de én a spárgára is erősen gyanakszom, egyelőre el is vettem Csivikétől.
Így meg búslakodik szegénykém, de az még mindig a kisebbik baj.

A doktornő nem “valamennyire ért a madarakhoz”, hanem teljesen profi.
Ma megnéztem a bemutatkozó szövegét a rendelő honlapján :
sajnos a madárpókok meg a hüllők a kedvencei. :-))
Ha jól emlékszem, volt is egy pókocska a betegei között szombaton.

Végül is én se bánom, hogy kimaradt az életünkből a szondás etetés,
de lehetett volna nagyon rossz vége is a dolognak.
Egy ilyen pici madárnak nem sok kell az éhhalálhoz.
Semmiképp sem a doktornő hibája, és nem ő felejtette el, hanem én :
nem hangsúlyoztam eléggé Csivike evési problémáját,
mert igazság szerint magam se voltam biztos benne, hogy mekkora a baj.
Hogy EGYÁLTALÁN nem tud enni, azt csak szombat este észleltem, mikor már hazajöttünk a rendelőből.
Addig azért úgy láttam, hogy valamennyire eszik -
és úgy látta a doktornő is, mert útközben keletkezett Csivi alatt három kis pottyantmány,
tehát valaminek lennie kellett a bögyében.
Ezért ítélte meg úgy, hogy nincs életveszélyben, hétfőig kibírja,
akkor meg már bent lesznek az “igazi” madaras orvosok is. ha nem javul a helyzet.
De megmondta azt is (a próféta szólott belőle),
hogy szerinte hétfőn nem fogunk visszamenni, mert nem lesz rá szükség.
Igaza lett, hála Istennek – bár ezt a sejtését csak arra alapozhatta,
hogy nem hitte el teljesen, amit Csivike evési gondjairól mondtam.
Illetve valószínűleg én nem mondtam úgy, ahogy kellett volna,
mert magam se voltam biztos benne, hogy mekkora a baj.

Mindenesetre komolyan megrémültem attól,
hogy a jelek szerint nem vagyok már alkalmas gazdinak,
mert éppen csak azt felejtettem el kérni a nagy izgalomban, amiért mentünk.
Hisz pont azzal beszélt rá a recepciós kisasszony a látogatásra,
hogy Csivike kapjon a biztonság kedvéért szondán át eleséget,
én meg végül pont ezt nem hangsúlyoztam eléggé (vagy egyáltalán).
De még csak ebben sem vagyok biztos... igazában nem is emlékszem rá, hogy hogy is volt pontosan.
Az átkozott pánikos természetem teljesen elveszi az eszemet, ha a madárkákról van szó.
Ilyen volt az anyám is : agyunkra ment az állandó aggódásával, annyira féltett minket.
Én meg még nála is rosszabb lettem, hiába szenvedtem tőle annak idején.

Mindegy : arra nagyon jó volt ez a kis kaland, hogy most már biztonságban érezzem magunkat :
eddig nem tudtam, hogy az EXOPET-ben az is ért a madarakhoz, aki “nem madaras” orvos.
Így most már nem vagyok annyira megrémülve attól, hogy Tamás csak egy héten egyszer rendel.

Mindenesetre nagyon megviselt ez az egész,
még biztos beletelik pár napba, míg helyükre kerülnek bennem a dolgok.
De Csivike már eszik szépen – és ezt még mindig alig merem elhinni, bennem van a frász.
Most megint kókadt egy kicsit szegénykém, biztos az esőt érzi, ami állítólag majd jön holnap.
Én meg próbálom elhinni, hogy nem kell már rémülten vizslatnom szegényt,
mert a végén még én beszélem bele a boldogtalanba, hogy ő beteg.

Puszilunk mind a hárman.

druszika 2018.05.08. 20:11:18

Nagyon örülök, hogy Csivike jobban van. Az időjárás miatti kókadtság mutatja, hogy már szinte a régi. Úja érzi az eső érkezését. Pillanatnyilag jó nagy vihar van, dörög, villámlik, és zuhog az eső. Nem tudom, hogy Ti kaptatok-e belőle. Már nagyon vártam egy kis esőt, mert száraz volt minden, a galambok és más madárkák nem találtak sehol egy kis vizet. Múltkor vittem le tálkát és vizet, de másnap valami sátánfajzat már el is dobta.
Egyetlen "haszna" volt Csivike rosszullétének: megszűnt a Tamás doktor rendelése miatti gondod és rémületed.
Az állatorvosnál én is nagyon pánikos tudok lenni. Azt sem tudom, hogy mit kérdezzek, azt sem, hogy mit válaszoltak. Csak a cica rémületét láttam és szidtam magamat, hogy mért teszem ki szenvedésnek.
A maggal kapcsolatban nem is annyira idegen tárgyra gondoltam, hanem inkább olyan magra, ami nem való a Madárkáidnak./Például: túl nagy, túl kemény, túl hegyes./
Tudom, hogy mindig átnézed a magot, azért vetném el ezt a gondolatot.
Lényeg, hogy Csivike jobban van, talán már nem kell annyira aggódni miatta.
Vigyázzatok magatokra.
Puszillak Benneteket.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.05.09. 18:27:55

@druszika: Firkáltam valamit a vendégkönyvbe, Drága Drusza :
mára elégedj meg annyival, mert ha itt is elkezdem, kiszaladok az időből.

De nincs is nagyon mit mondanom : agyon vagyok csapva, el vagyok pusztulva.
Remélem, jön ma is valami kis eső, mert akkor rögtön fölélednék.
A madárkák jól vannak, Csivike sokat röpködött.
Puszilunk mind a hárman.
süti beállítások módosítása