HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

 

13.04.25. 003.jpgA tegnapelőtti, földrengős, eszement éjszaka után úgy hozta a sors tegnapra is, hogy ne maradjunk izgalmak nélkül. A főszereplő persze megint Csuvika volt – bár később kiderült, hogy talán nem is a minden lében kanál kis gazember, hanem a Hős Vitéz jött elő belőle, amikor sikerült a frászt hoznia rám, legújabb produkciójával.

Na de menjünk sorjában !

Még délelőtt történt az eset : Csivike bent lustálkodott a kalitkában, én a gépnél ültem, Csuvika meg a mászókáról hirdette a nagyvilágnak, hogy megkezdődött egy új nap.
Béke volt és nyugalom – mígnem egyszer csak az ütötte meg a fülemet, hogy Csuvi Gyerek a konvektorral ütközik.
A konvektorral – ahol soha madár még nem járt, hisz mi dolga volna ott, viszonylag alacsonyan és elég sötétben.

Rögtön oldalra kaptam a fejemet, aztán meg ugrottam föl abban a szempillantásban – ugyanis Csuvikát nem láttam sehol. Nyilvánvaló volt, hogy bepottyant szegénykém a konvektor mögé – ami az egyetlen olyan hely a szobában, ahol ez megtörténhet. A világon minden lyuk el van barikádozva : a nagy szekrények tetejét hatalmas dobozkartonok borítják, hogy ne legyen rés a fal felé, a rekamié támláján egy szőnyeg két méter hosszú hengere díszeleg, amire annak idején föl volt tekerve (baromi ronda, de annyi baj legyen), a komódon megfelelő vastagságúra tekert kartonpapírból van „teleszkópos” cső (túl rövid volt a karton, azért a teleszkóp) – és a konvektoron is őrködött nem egyszer összetekert pokróc, amikor kismadár vagy új madárka volt a háznál. Most azonban egyrészt nincs új madárka, másrészt nem zártam még el a gyújtólángot : eszembe se jutott, hogy bárkit is fenyegethet a fal felőli résbe pottyanás veszélye, hisz ezek már okos és gyakorlott madárkák, megvannak a szokott és bejáratott útvonalaik a röpködéshez.

Hát most aztán megkaptam…
Tudomásul kellett vennem, hogy mégse vagyok eléggé gondos gazdi.
Hogy mit álltam ki a következő néhány percben, az leírhatatlan.

13.04.23. 032.jpgHiába néztem a konvektor (hótt koszos) hátulját, hiába néztem be alá, négykézlábra ereszkedve : Csuvika nem volt sehol. Közben hallottam, hogy valahol BELÜL verdes szegény, ahogy keresi a kiutat. A szobai konvektornak nem lehet fölnyitni a tetejét, belenézni nem tudtam – bár persze kész lettem volna valahogy szétszerelni, hisz a gázos is leveszi róla a tetőt, mikor jön ellenőrizni nyáron.
Azzal nyugtattam magam, hogy a konvektor egy zárt égésterű valami : oda, ahol baj érhetné, semmiképp se kerülhet be Csuvika. Nem mintha maga a szűk és piszkos helyre való bepottyanás nem lenne éppen elég nagy baj…

A drámának a főszereplő vetett véget : fogalmam sincs, honnan (pedig ott szerencsétlenkedtem a konvektor előtt), de valahonnan lentről egyszer csak elősüvített Csuvika, és mint a nyílvessző, célozta meg egyenesen a kalitkát. Halálra váltan reszketett szegénykém a virágja melletti zöld ülőkén, egy szép nagy porcicát lógatva a bal lábacskájáról. Úgy tűnt, hogy megvan minden alkatrésze, és a rémületen kívül nem esett komolyabb baja.

Nem győztem dorgálni picinyke rosszcsontomat, mikor már mind lenyugodtunk valamennyire : magyaráztam neki, hogy övé az egész szoba, de a konvektor igazán nem az a hely, ahol egy kismadárnak bármi keresnivalója lehetne. Addigra persze már a rés is eltűnt : jobb híján behoztam a sütőből a két tepsit, és azokat tettem a konvektor tetejére, hogy megszüntessem a pottyanásveszélyt. (Ötleteket szívesen fogadok, hogy mivel lehetne kiváltani a tepsiket. Másra ugyan úgyse használom őket, de nagyon csúfak szegények. Még ha legalább egyformák lennének - de nem azok.)

13.04.25. 019.jpg

Idáig happy end – de sajnos nem ez a mese vége.

13.04.23. 052.jpgValamivel később, amikor a madárkák már a mászókájukon tárgyalták az eseményeket, én meg még a tepsik körül matattam, ezért ott álltam a konvektor előtt : annak a hasában valaki megint csak verdesni kezdett a szárnyaival. Legalábbis nekem úgy tűnt… Leintettem magam azzal, hogy elmeállapotom immáron katasztrofális, a jelek szerint – de azért elzártam a kis gyújtólángot rögtön, a bogár pedig ott maradt a fülemben.

Hogy megbolondultam, vagy ennél nagyobb a baj, azt nem volt módom frissiben ellenőrizni, mivel a picinyeim szabadon voltak. Nem is mentek haza, csak már sötétben : az erkélyre csak ma reggel mehettem ki, körülnézni egy kicsit.

Amit láttam, az aztán teljesen tönkrevágta az egész napomat.

Bizony, elég méretes bejárat díszeleg a konvektor parapetjének védőrácsa fölött, amit nyilván az eső moshatott ki magának. Bizonyára lyukas fölöttünk az eresz… a vakolat meg amúgy is egy vicc. Áznak a falak rendesen, nagyobb esők alkalmával dimbes-dombos a parketta mindkét szobában. Ez egy közel hatvan éves ház, első lakóként élek benne pici koromtól fogva : ennyi rengeteg idő alatt egyszer fordult elő, hogy festették az udvari frontot. Elölről még csak-csak kinéz valahogy, de a hátsó rész sírnivaló – nekem pedig mind a három ablakom hátra néz, az udvarra.

Úgyhogy a mai sem az én napom.

13.04.25. 026.jpgVélhetően van egy halott kismadár a konvektorom kivezető csövében – mert nem nagyon valószínű, hogy ki tudott mászni ugyanott szegényke, ahol bemászott vagy beesett. Sok a cinke az udvarban : talán megörült a boldogtalan, amikor meglátta a lyukat, hogy milyen jó kis fészket talált. Aztán ez lett a veszte.
Csuvika pedig egyáltalán nem vagányságból vagy unalomból támadta le a konvektort, ha helyes a teóriám, hanem nyilván érzékelte az idegen madárkát, és meg akart harcolni vele, elvégre ez az ő szobája, az ő területe, nem holmi jöttment, kóbor kismadáré. Rémlik, hogy már tegnapelőtt is rárepült egyszer a konvektorra, de az annyira csak egy pillanat volt, hogy igazában nem is tudatosult bennem, csak utólag jött elő az emlék. Ha tényleg így van, nagyon sokáig vergődhetett a fogságba esett madárka, míg végül kimúlt szegény. Bár ki tudja… Lehet, hogy simán közlekedik oda-vissza a lyukon, és kutya baja. Én mindenesetre sose hallottam a mocorgását, csak tegnap.

A lecke tehát föl van adva…

13.04.15.. 037.jpgHogy gázost kell hívnom, az világos : szó volt róla már amúgy is tavaly, amikor a bojleromat cseréltettem, hogy ideje volna nyugdíjazni lassan a szobai konvektort is, mert elmúlt harminc éves, és elég ronda hangja van. Lényegében meg is beszéltük a mesterrel az idei randevút, de mostanában inkább arra hajlottam, hogy igyekszem elbliccelni a cserét, mert nem állok valami fényesen anyagilag. Igaz, hogy jövőre se lesz jobb, nincs nagyon mire várni… Hát most a madárkák eldöntötték helyettem : tetszik vagy sem, cserélni kell a konvektort – hisz csere nélkül is le kéne szerelni az egészet, ahhoz, hogy belelássunk a csövébe. Akkor meg már legyünk túl a cserén is.

Idáig még csak hagyján – de mi legyen a lyukkal ?

Hol találok én kőművest, aki hajlandó idejönni nekem azért, hogy egy merőkanálnyi vakolatot odacsapjon a parapet védőrácsa fölé ? Ha viszont nem találok, mi lesz a fűtéssel ? Ez így kicsit se biztonságos, hogy bármi beleeshet a konvektor csövébe – ami ugye voltaképpen a kéménye. Más se hiányzik, mint hogy esetleg meggyulladjon ott valami, ami éppen belehullott ! Bár lehet, hogy csak RÁ hullik, és nem BELE...

Úgyhogy így állunk…
Kénytelen leszek összekapni magam és ügyeket intézni – pedig az a halálom.

13.04.26. 002.jpg

(2013)






2 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timi (Lóri,Rozi) 2013.04.27. 20:29:57

Te jó ég. Ez egy igazi rémmese. Még szerencse, hogy Csuvinak nem esett nagy baja.
Szerintem a kismadár már nincs a konvektor mögött, azt már észrevetted volna.
Csuvi okosan jelezte, hogy lehet ott valaki. De szerintem megijedhetett annyira a kismadár, hogy szerencsésen kimászott a csapdából.
Minden esetre nem ártana valahogy a lyukat befalazni, még ha csak átmenetileg is. Nehogy valaki komolyan gondolja a fészekrakó programot és oda fészkeljen.
Azóta nem ment arra egyik madárka sem?

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2013.04.27. 21:54:30

Én inkább arra gyanakszom, hogy elpusztulhatott a madárka - ha tényleg volt.
Azóta nem hallottam semmiféle mocorgást a konvektor hasából.
Annyira megrázott ez az egész, hogy hétfőre halasztottam a megoldást.
Illetve a megoldás megszervezését - mert ez biztos nem lesz egyszerű.
Ugyanakkor sürget az idő, hisz a jelenlegi nyár még nem lehet igaz tartósan.
Sürgősen ki kell cseréltetnem a konvektort, mert ha visszatér a hűvösebb idő, így nem merem bekapcsolni újra. Viszont nyilván a lyukat kéne befoltoztatni előbb, hogy ha abból valami belepotyog a konvektor csövébe, azt ki tudjuk onnan takarítani, amikor a mester leszereli a készüléket.
Nagyon odavagyok, mert baromira elegem van abból, hogy ha véletlenül ígérkezik egy kis béke és nyugalom, azt rögtön elviszi egy ehhez hasonló, váratlan kellemetlenség.
Jól jöttem ki az éves elszámolásból a gázosokkal meg a villanyszámlásokkal is : azt hittem, egy kicsit most föllélegezhetek, és egy darabig nem kell filléreskednem.
Hát nem a fenét ! Még ki se jön a konvektorcsere a visszakapott pénzecskémből... :-((
Úgyhogy ez tényleg egy rémmese - és még hol a vége ?
süti beállítások módosítása