HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

13.07.05. 015.jpgA Mami már a fűtésen töri a fejét... Hallottál már ilyet ???

Miközben szegény pindurkáim reggel még azzal voltak elfoglalva, hogy hogyan tudnák biztonsággal elkerülni a grillpapagájjá sülést a fokozatosan felmelegedő szobában, én már téli gondokon törtem a fejem, és az alábbi levelet küldtem a katasztrófavédőknek – majd hirtelen ötlettel még másik két tűzvédelmi cégnek is :

Kedves Tűzvédelmi Szakértők !

Nyugdíjas gyógypedagógus vagyok, két kis hullámos papagáj gazdája.
Az ő biztonságukkal kapcsolatos a problémám. Kérem, olvassák végig a levelemet, és ha módjukban áll, válaszoljanak a kérdéseimre.

Parapetes gázkonvektorral fűtök, ami a faltól úgy tíz centis távolságra helyezkedik el. Hogy a madárkáim be ne pottyanjanak mögé, arról pillanatnyilag egy hosszúkás díszpárna gondoskodik – na de mi lesz télen ? Valamit ki kell találnom a biztonságuk végett, hogy még véletlenül se kerülhessenek be a fal és a konvektor közötti résbe.

13.06.17. 011-07.05..jpgA mellékelt képen a kis szállító ketrecük látható, ami ponthegesztett, horganyzott hálóval van borítva. A ketrec készítője fölajánlotta nekem, hogy szükség esetén ad ilyen rácsot, hogy azt tehessem rá a konvektor tetejére. Addig azonban nem merem elfogadni az ő kedvességét, míg valami hozzáértő szakember meg nem mondja nekem, hogy biztonságos volna-e ez a megoldás, nem lesz-e baj belőle.

Kérdéseim a következők :

Egy : Egyáltalán rátehetem-e ezt a horganyzott hálót a forró konvektorra ?
Bírja-e a konvektor melegét ?

Kettő : Nem fog-e a horgany (cink) valami mérgező gázokat, bűzöket eregetni magából a nagy hő hatására ? Az ilyesmire a madárkák nagyon érzékenyek, erős szagoktól akár meg is fulladhatnak – meg hát magamat se szeretném mérgezni.

Három : Betolhatom-e bátran ezt a vékony kis rácsot egészen a falig, pontosabban a tapétáig ? Nem fog tüzet okozni, ha átmelegszik ? Vagy jobb lesz, ha valami kis bütyköket kreálok rá ütközőnek, két-három ponton, hogy csak azok érintkezzenek közvetlenül a tapétával ? Ha igen : milyen anyagból legyenek ezek a kis bütykök ?
Vagy úgy vágjuk el a rácsot, hogy ne legyen „beszegve” – bízva abban, hogy az alig milliméteres (inkább kisebb) átmérőjű drótocskák végei nem fognak tüzet okozni ?

Négy : Ha nem tartják biztonságosnak a konvektor lefedését ezzel a horganyzott hálóval, akkor mit ajánlanának helyette ? Mit tehetek rá biztonsággal a tetejére ?

Válaszukat és tanácsaikat nagyon várom, és előre is köszönöm. Meg kell oldanom ezt a problémát, mert ha kezdődik a fűtési szezon, akkor már késő lesz kapkodni.

Kívánunk Önöknek a miénknél nem súlyosabb gondokat és nyugalmas, szép napot :

B.Á., valamint Csivike és Csuvika Zuglóból

13.07.05. 016.jpg

És milyen jól tettem, hogy nem csak a katasztrófavédőknek írtam !

Az nyilván egy hatalmas, nehézkes szervezet : eltart jó darabig, míg találnak egy megfelelő embert, aki képes és hajlandó válaszolni a kérdéseimre – ha egyáltalán komolyan veszik a problémámat. Sejtettem, hogy magáncégeknél több az esélyem a felvilágosításra – arra azonban álmomban se gondoltam volna, hogy szinte még el se küldtem a levelet, máris megjön rá a válasz. Pedig így történt. Bizonyos ZKNet Kft- től félórán belül jelentkezett egy uraság : áldja is meg érte a jó Isten, két kézzel !

13.07.05. 001.jpgRáadásul a véleménye számunkra roppant kedvező : azt írja, ilyen vékony kis háló nem melegszik föl annyira, hogy tüzet okozzon, mérgező gázok és gőzök pedig biztos nem szállnak föl a cinkből. Vagyis készülhet a védőrács a Ketreckirály által pár napja fölajánlott hálóból. Mert persze először neki írtam, hogy megkérdezzem tőle, hol lehet beszerezni ilyen kis rácsot. Nem árulta el, viszont rögtön fölajánlotta, hogy ad ő nekem, csak írjam meg, mekkora kell. Vele abban maradtunk, hogy hálásan köszönöm, de előbb megkérdezem a katasztrófavédőket, hogy alkalmas-e ez a rács arra, amire szánom. (Egyébként a Ketreckirály is arra szavazott, hogy igen, jó lesz)

13.06.29. 042i.jpgA ma „megismert”, András nevű férfiút még külön is a szívembe zártam azért, mert a levelében fölhívja a figyelmemet a madárkák szempontjaira : hiába jó a rács bepottyanás elleni védelemre, azért a gazfickók megégethetik rajta a lábukat, ha rárepülnek – sőt rács nélkül is, magán a konvektoron. Hát nem egy áldott lélek, hogy ilyesmi is eszébe bírt jutni ??? Emiatt azonban én nagyon nem aggódom : ha netán adódna is ilyen baleset Csuvikával, legföljebb majd káromkodva elrepül, és soha többé nem látogatja a konvektort. (Szerintem így se fogja, mert elég volt neki leckének az áprilisi kalandja azon a környéken.)

Azért merek ilyen lazán és felelőtlenül nyilatkozni az esetleges égési sebek veszélyéről, mert tudomásom van róla, hogy eredeti madárkáim hatodik fiacskája, Csőr Úrfi, az új családjánál rendszeresen belekóstol az ételekbe : fő kedvence a húslevesből a hosszú metélt. A gazdija mesélte, hogy ha véletlenül forró levesbe nyúl a kis ördögfióka, istentelen ordítással elmenekül – hogy aztán két perc múlva visszatérjen újra. Márpedig ha a forró húsleves nem bír komoly sérülést okozni egy ilyen semmi kis madárnak (mert felméri a veszélyt és eliszkol, mielőtt nagyobb baja lehetne), akkor vélhetően nem árt a konvektor sem. A többit a sorsra és a Papagáj-Gondviselésre kell bíznom, hisz hatékony védelem nincs a konvektor melege ellen – hacsak nem bújtatom valami ketrec mögé szegénykét. Az viszont kissé bonyolult és költséges megoldás lenne - bele sem akarok gondolni. De ritkán olyan forró őkelme, hogy ne bírnám rátenni a tenyeremet – akkor pedig nem égetheti meg a madárkák talpát sem. A fő veszély a mögé való bepottyanás, nem pedig a borító lemez melege.

Ez a gondunk tehát megoldódni látszik – hála bizonyos ketrec- és tűzkirályoknak.
Idő van rá bőven, hogy ideérjen a rács, hisz (elvileg) messze még a fűtési szezon.

13.06.29. 044w.jpgPincurkáimnak egyelőre nem a téli fűtés, hanem a nyári meleg és (legfőképpen) a körülöttünk grasszáló égiháborúk miatt fő a fejük. Ma is úgy jártunk, mint múlt pénteken (úgy látszik, péntekre nekünk újabban ez van megírva) : útnak indultam jó kis napsütésben, és mire hazaértem, kiderült, hogy szegény kicsi árváimnak a Mami nélkül kellett végigreszketniük a dörgést-villámlást. Ma ugyan voltak jelei a készülődő viharnak, de múlt pénteken semmi. Olyannyira semmi, hogy hatalmasan meglepődtem az aluljáróban, amikor azt kellett látnom, hogy egész tömeg állja el a felénk eső (egyébként nem forgalmas) lépcsőt : úgy szakadt az eső, hogy nem mertek az emberek fölmenni a szabadba. Én persze nem vártam – pont azért, mert tudom, hogy a madárkák mennyire félnek a vihartól. Ronggyá áztam (esernyővel), míg legyalogoltam a magam kis kilométerét a Kerepesin, állandó dörgéstől és villámoktól kísérve – aztán mire hazaértem, pont vége is lett a viharnak. Akkor emiatt nagyon felhúztam magam – hogy ha már bőrig áztam a madárkáim bátorítása végett, legalább tartott volna tovább az égiháború. De nem tartott, csak addig, amíg egyedül voltak. Attól külön a guta ütögetett, hogy mindössze háromszor megyek el itthonról egy héten, egyenként másfél-két órára : naná, hogy pont akkor szakad le az ég, még véletlenül sem olyankor, amikor itthon ülök és eshetne. Nekem mindegy, mert imádom az esőt, csak a madárkáknak nem mindegy, hogy itt vagyok-e velük, vagy magukban kell túlélniük egy felhőszakadást.

13.07.05. 013.jpgMa látszott, hogy eső készül, de azért nem volt egyértelmű a dolog : egész délelőtt hol beborult, hol kiderült. Amikor elindultam, éppen hétágra sütött a nap. Visszafelé borongós volt az ég, de esni még mindig nem esett : örültem, hogy ezúttal megúsztuk, volt szíves megvárni a vihar, míg én hazaérek. Aha… A kapu előtt ücsörgő szomszéd néni tájékoztatott róla, hogy míg csavarogtam, volt itt olyan dörgés-villámlás, hogy be kellett menekülnie a lakásába, bár az eső végül is nem érkezett meg, pár csöpp után elállt. Én meg az égvilágon semmit nem észleltem mindebből az INTERSPAR-ban, jó mélyen a föld alatt. Vagyis szegény madárkáknak megint csak nélkülem kellett végigélvezniük a csinnadrattát.

13.07.05. 011.jpgRohantam föl, hogy vajon hol találom őket – mert azt sejtettem, hogy nem a szekrény tetején, az ágaikon, ahol elbúcsúztunk. Hát nem ám !
Csivike bent csücsült a kalitkában, és ő volt jobb állapotban : szegény Csuvicsek (aki borzasztóan fél az égzengéstől) halálra váltan reszketett a tornácon, félúton a kint és bent között. Felére össze volt esve szegénykém, és meg nem szólalt, meg nem mozdult volna semennyiért – ő, akinek amúgy egy perc nyugta nincs, és be nem áll soha a kis csőre. Nagyon félhetett kis bolondom, mert itthon voltam már vagy egy órája, amikor végre kezdett egy kicsit magához térni. Sokára jöttem be a konyhából (bár persze többször jeleztem, hogy itthon vagyok) – ő pedig addig nem mozdult az itató alatti rejtekéből, míg elő nem kerültem.

Hát így jártunk… Megint nagyon lóg az eső lába, de eleredni nem akar.
Nyilván látja, hogy itthon vagyok - úgy meg már nem is olyan érdekes.

 (2013)






Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása