HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

Illetve fordítva : előbb a „csiu csipp”, aztán a porszívó…

14.03.04. 052a.jpgTündér madárkáim vélhetően nem olvassák az ide vágó szakirodalmat, így fogalmuk sincs róla, hogy rendes hullámos papagájnak időnként illene utánoznia különféle hangokat. Ezek bizony nemigen utánoznak semmit, pedig amúgy be nem áll a csőröcskéjük : még Csivike is elég nagyszájú hölgyemény, Csuvika pedig (mint a hímek általában) igazi kis szövegláda. Beszélni nem beszél egyik sem, viszont Csuvikának pici kora óta megvan a saját kis kedvenc szavajárása, amit a legkülönfélébb helyzetekben szívesen alkalmaz – ez pedig a „csiu csipp”. Hogy mit jelent, azt csak ő tudja – mindenesetre ugyanazzal a hangsúllyal, ugyanazzal a dallammal ejti, mióta csak ismerem. Amíg csak élek, Csuvikáról mindig a „csiu csipp” fog eszembe jutni.

14.02.28.-03.01. 033.jpgCsivikének nincs ilyen kedvenc szólása, az ő tündéri csicsergésének a legnagyobb jóindulattal se lehet emberi nyelvre fordítható hangalakot adni. Azt se vettem észre soha, hogy bármilyen hangot utánozni próbálna – igaz, nincs is nagyon mit, mert csöndesen élek, még a telefon se csörög nálam, az ajtócsengő nem működik, a kaputelefon legtöbbször mellé van rakva, hogy ne lármázzon. Voltaképpen csak engem utánozhatna szegény kis tündérem, vagy a billentyűk kattogását, esetleg a porszívót, mert más hangot gyakorlatilag sose hall. Így aztán nem csoda, hogy szűköcske a szókincse, és nem is igyekszik bővíteni.

Annál nagyobb volt a meglepetésem egy pár nappal ezelőtt (egészen pontosan március másodikán), hogy Csivike váratlanul megszólalt Csuvi-nyelven. Csuvi Gyerek a mászókán szónokolt, a szoba túlsó végében, Csivike meg ült a kedvenc fehér műanyag rúdján, a kalitka elülső falán – és egyszer csak teljesen tisztán, pontosan Csuvika dallamával és hangsúlyával, közölte ő is a nagyvilággal, benne pedig konkrétan velem, hogy „csiu csipp”.

14.03.04. 053a.jpg

Ilyet eddig még sose csinált ! (Egyébként azóta sem – csak akkor egyszer.)
Legszívesebben fölkaptam volna, hogy puszit nyomjak arra az okos kis fejére !

14.03.04. 048c.jpgIrtó érdekes volt a jól ismert „csiu csipp”-et Csivi hangján hallani. Ugyanis Csuvi hangszínét nem vette át, csak a „szöveget”, ha szabad így mondani : tökéletesen stimmelt minden, de a hangja maradt a sajátja, ami vékonyabb és csengőbb, valahogy „nőiesebb”, mint Csuvikáé.

Vagyis alighanem itt hever parlagon egy igazi tehetség : Csivi Boszi (ezek szerint) alkalmas lenne rá, hogy ezt-azt tanuljon és utánozzon. Vele nem is próbálkoztam soha (igaz, Csuvival se nagyon), mert készpénznek vettem, ami a köztudatban él, hogy hangutánzásra inkább a hímek alkalmasak. (Állítólag az én hatodik madárunokám, Csőr Úrfi is beszél, már egészen fiatal kora óta.) Közben meglehet, hogy Csivike hamarabb mondott volna szavakat, mint Csuvicsek, ha valaha is eszembe jut ezzel foglalkozni. Magáért a mutatványért egyáltalán nem ambicionálom az ilyesmit, viszont az nagyon is elképzelhető, hogy a madárnak ez is egy játék és szórakozás. Csivike amúgy is nagyon figyel rám – talán még nem késő elkezdeni vele némi logopédiát. (Van ismerősöm, akinek a hullámosa hatévesen mondta ki a legelső szót – noha állítólag kilenc hónapos kor után már reménytelen a beszédtanítás, ha addig nem szólalt meg emberül a madárka.)

14.03.04. 020a.jpg

A porszívós mesének megint csak Csivike a hőse – bár annyiban Csuvika is, hogy ő rögtön tudta, mit kell tenni ebben a helyzetben egy jól nevelt és szófogadó, okos kismadárnak.

14.03.04. 015.jpgMa nem kellett mennem sehova, már előre elterveztem, hogy szerdán lesz az ágak zuhanyozása és a porszívózás. Igen ám – de délelőtt, amikor a madaracskák egyszer-kétszer hazarepültek a kalitkába, én még nem álltam készen a tüsténkedésre, ahhoz meg nem volt szívem, hogy a szükségesnél hosszabb időre rabosítsam őket, mert azt Csuvika elég nehezen viseli. Délután viszont már nemigen repülnek haza önszántukból, mert a sziesztájukat jobban szeretik idekint, az ágakon vagy a mászókán tölteni. Bíztam benne, hogy azért a porszívó látványa esetleg hazakergeti őket, mert a porszívózás nekik se tartozik a kedvenc elfoglaltságaik közé.

14.03.05. 001a.jpgCsuvikát illetően be is jött az elképzelésem : mikor már semmi mással nem tudtam húzni az időt, hoztam a porszívót Isten nevében, hogy lesz, ami lesz, legrosszabb esetben ma úgy fogom használni, hogy a madárkák közben szabadon vannak. Ezt ugyan nem szeretem, mert nem éppen biztonságos, de azért volt már rá példa, hogy az ágakról nézték végig a munkálkodásomat a pincurkáim. Csuvi rögtön tudta a masina láttán, hogy mi a helyes lépés : süvített be azonnal a kalitkába, mint a rakéta. Ennyivel okosabb (vagy fegyelmezettebb, netán gyávább) madárka, mint Csivike. Csivike is megcélozta ugyan a kalitkát, ám bemenni nem volt hajlandó : megült a kedvenc fehér trónusán, és onnan semmi módon nem tudtam beljebb könyörögni. Hiába villogtattam rá a vakut, most az elől sem akart elmenekülni, amikor pedig túlságosan közel mentem hozzá, nem befelé igyekezett, hanem fölmászott szépen a kalitka tetejére. Itt megint csináltam róla tucatnyi fényképet – de hiába. Csivi úgy döntött, hogy ő ma a kalitka tetejéről figyeli, elég rendesen végzem-e a munkámat. Nem nagyon örültem neki, mert így Csuvikára se tudtam rácsukni az ajtót : nem akartam, hogy Csivi esetleg megrémüljön, ha mégis haza akarna menni, és azt látja, hogy nem lehet.

14.03.05. 006a.jpg

Úgy is lett aztán, ahogy ő akarta : nem tudom, melyikünk félt közben jobban.

14.03.05. 019a.jpgFőleg a kalitka alatti tálca takarítása közben voltam frászban : nem győztem bal kézzel takarni a porszívó ormányát fölülről, hogy ha mégis ráröppenne valaki, be ne szippantsam. De nem akart ráröppenni senki : Csivi halálra váltan, a rácsra lapulva reszketett a tetőn, Csuvika meg odabentről ordított, hogy milyen dolog ez, nem szabad porszívózni, ha Csivike kint van. De végig kitartott hősiesen makacs kis boszorkányom. Igyekeztem nagyon észnél lenni, de azért a szoba többi része már nem volt olyan veszélyes, mint a kalitka környéke. Csivike meg se nyikkant, meg se moccant a helyén. Ekkor már nem fényképeztem őt, de figyeltem : a rácsra hasalva élvezte végig a porszívós műsort. Utána biztos büszke volt magára, hogy kibírta – én meg még sose örültem ennyire a szippantás végének, mint ma.

14.03.05. 003a.jpg

Desszertnek kaptok néhány röpködős képet : megirigyeltem Asdi csúcsfotóit (melyek a vendégkönyvben láthatók), és megpróbáltam én is lekapni a madárkáimat repülés közben. Asdi képeinek a nyomába sem érünk (vélhetően sem a gépem, sem én nem vagyunk elég jók ebben a műfajban), de azért talán találok majd nézhető darabokat a mai adagban is. A tegnapiak elég szerényre sikeredtek – de reménykedem, hogy még fejlődöm. Talán…

14.03.05. 023.jpg

 (2014)

Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :

 






2 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R Andi 2014.03.06. 11:57:34

A "jövök csuvika" egész jó, érdekes kép lett, az előre tárt szárnyakkal. Tényleg olyan, mintha ölelésre készülődne. Ha eleget gyakorolsz, talán neked is sikerül Asdiéhoz hasonlókat készíteni. Azt nem mondom, hogy túl fogod őt szárnyalni, mert neki különös tehetsége van elkapni a megfelelő pillanatot. Igaz, ez valószínűleg gépfüggő is. Mert az én összes gépem tized másodperceket késett a kattintáshoz képest, és annyi épp elég hogy más legyen a képen, mint amit szeretnék.

Szerintem sose félj attól, hogy a madárkáid rárepülnek a porszívóra. Annál sokkal jobban félnek még a hangjától is.

Tücsikém is menekült a porszívó elől. Csak ha csapdahelyzetben érezte magát -pl. a szék alá menekült előle, és én(gonosz gazdi)direkt a közelében porszívóztam,-támadta meg. Doni viszont azt gondolja, az ő kedvéért kapcsoljuk be, hogy játszhasson vele egy jót. Folyton hessegetni kell, hogy ne legyen már útban. Imádja, ha őt is "kiporszívózzuk". De hát ő nem nevezhető kutyának: palota pincsi.
De a madár az egészen más.Már csak a hangja miatt is menekül a porszívó közeléből.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2014.03.06. 12:21:27

Igen : nekem is az a fő gondom, hogy később exponál a gép, mint ahogy szeretném.
Máskor meg előbb. :-))
Ráadásul a korábbi gépeim még később kattantak, ahhoz vagyok szokva -
így ezzel, amit most használok a röpködéshez, elő tud fordulni,
hogy túl hamar csattan, és MÉG nincs benne a madár.
Azért használom ezt, mert nagyobb teret lehet vele befogni, mint a SAMSUNG-gal -
viszont rosszabb minőségűek a képek.
Sajnos az igazán jó gépemet megöltem, még Csipikéék idejében.
Róluk azért készült néhány jó repülős kép - de hát ahhoz szerencse is kell.
Olyan képet, mint Kili (a világos nimfa) a kitárt szárnyaival,
szerintem egy életben egyszer csinál az ember.

A porszívóval kizárólag az a gondom, hogy picikék a madarak.
Mindig attól tör a frász, hogy beszippantom őket.
Igaz, hogy még életükben nem repültek le a padlóra
(csak amikor tanulták a röpködést, akkor pottyantak egyszer-kétszer),
de azért félni lehet tőle.
Mert ugye mitől nem félek én ??? :-))

Kutyuskát én se féltenék a fertelmes masinától - még akkor se, ha pincsi.
süti beállítások módosítása