HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
15_09_24_010.JPG
*
Jól elmaradtam a krónikával (bocsánat, bocsánat), de nehéz hét áll mögöttem :
magammal szaladgáltam orvoshoz az utóbbi időben,
és ez az extra program igencsak felborította a nyugalmas kis rendemet.
Se időm, se kedvem nem volt Blogocskával foglalkozni -
főleg, hogy az erkélyen fagyoskodó babácskáim miatt is folyamatosan tör a frász.
A saját bajomon kívül velük volt tele a fejem, mióta bejött a novemberi hideg :
annyira odavoltam miattuk, hogy még a képeiket is féltem megnézni,
napok óta ki se szedtem őket a fényképezőgépekből.
*
kisgoncik_a_heten_09_20-23.jpg
*
Ma aztán erre is rávettem magam, és kicsit meg is nyugodtam –
de tudom, hogy még bármi megtörténhet,
és azt is tudom, hogy ha nem élik túl az esőt és hideget,
az csakis az én hibám és az én felelősségem lesz.
*
15_09_24_018.JPG
*
Nem kellett volna már engedni kikelni ezeket a tojásokat -
de hát elvarázsolta az infantilis lelkemet, hogy kisgalambot kapok a szülinapomra
(így is lett), meg nem is akartam én lenni a Sors Keze.
De többet ilyen butaságot nem csinálok, ha lesz még máskor is fészkelés.
Ha felnőnek a Kisgoncik, az isteni csoda lesz, amit meg sem érdemlek.
*
15_09_25-26_002.JPG
*
Viszont mentségemre szolgáljon, hogy nehéz okosan dönteni :
ha kidobtam volna a tündér kis tojásokat,
azóta is sütne a nap ezerrel, és harminc fok lenne napközben,
mint ahogy az elmúlt években nem egyszer előfordult.
Én meg nyavalyoghatnék, hogy simán felnőhettek volna a kisgalambok.
Teljesen mindegy, hogy milyen döntést hozok,
mert a hülye időjárás (meg Murphy Uraság) így is, úgy is rám cáfol.
Ha jövőre kidobom az augusztusi tojásokat, nyilván még novemberben is nyár lesz.
*15_09_25-26_017a.JPG
 
Viszont az is valami (de az sem az én “érdemem”),
hogy legalább a pótfészekben nem lesznek már újabb gyerkőcök.
Döbbenten fedeztem föl pár nappal ezelőtt,
hogy az eddigi kettő mellé megjelent egy harmadik tojás -
de hogy ki az elkövető és hogyan került oda, arról fogalmam sincs.
*
15_09_21_004a.JPG
*
Alighanem harc dúlhatott a fészek bérleti jogáért,
és a Svarci-szülőket valószínűleg elzavarhatta az újabb igénylő,
mert úgy látom, a három szegény kis tojást nem üli senki.
A Svarci-gyerkőcöknek ma kellett volna megszületniük,
de nyilván rég kihűltek és meghaltak a tojásban.
Az se nagy öröm – de talán még mindig jobb, mint később megfagyni.
Úgyhogy az erkély mostanában nem egy sikertörténet -
de talán a Kisgonciknak még van némi esélyük.
Csak pár nappal jött volna később ez a hideg... de hát most jött, sajnos.
*
15_09_25-26_022a_keretes.jpg 
Mindazonáltal ma nem is a galambkákról akartam mesélni, hanem Csuvikáról.
Mert hát ki is lehetne nálunk a csapodár, ha nem a Szépséges Kékséges ?
Barátnőt váltani nincs módja szegénykémnek,
hát kínjában lecserélte a guminőjét.
Azaz pamutnőjét.
Vagyis a Csivike kötélhintáján díszelgő bojtot.
Évek óta azt lovagolja szegény feje, ha nagyon rajta van a bikaság -
de úgy látszik, az imádott bojt már végképp elkopott az állandó használatban.
Csuvika kénytelen volt más megoldást keresni.
*
14_09_02_005.JPG
*
14_07_15_041.JPG
 
Először az tűnt fel, hogy a bojtos hintától átpártolt az emeleteshez.
Annak a kötelét rágta szorgosan napokig, fölül, ahol rá van akasztva a botra :
talán azt képzelte szegény feje, hogy ha kitartóan gyilkolja a kötelet,
az majd ugyanolyan szöszös lesz, mint a másik hintán a bojt.
Vagy csak nem értette, hogy ott miért nincs lovagolható bojtocskája,
mikor egyébként formára nagyon is hasonló a két hinta.
Többször is próbáltam megörökíteni a kötéllel való hadakozását,
de sajnos Csuvika mindig résen volt, és nem hagyta magát fényképezni.
*
15_09_22_002r.JPG
 
Bezzeg tegnapelőtt (amikor először láttam őt az új bojtján)
nem érdekelte a vaku meg a fényképezőgép !
Minden előzmény nélkül, egyszer csak fölfedezte az oldalsó kis kötélhinta bojtját,
és úgy döntött, hogy jó lesz az, ha nincs más.
Majd’ szétrúgta az egész mászókát, hatalmas gerjedelmében !
Kénytelen leszek megajándékozni őt egy újabb kötélhintával
(pedig most Mikulásig pont nem jön semmilyen ünnep),
mert nem találom biztonságosnak, hogy ott jön rá az őrület,
ahol túl közel van hozzá a mászóka fa keretének a fölső bütyke.
Még majd fölsérti a kis fenekét az eszement extázisban...
*
15_09_24_006_1.JPG
*
15_09_24_006a.JPG
 
Úgyhogy a szórakoztatásom és foglalkoztatásom folyamatosan biztosítva van...
Mindkét madárkám lelkiismeretesen gondoskodik róla, hogy nehogy ellustuljak.
 
Drága pici Rontópannám a mászókán sem tétlenkedik,
elvégre ott is van spárga bőven, amit gyilkolni lehet.
*
15_09_19_010b.JPG
*
15_09_19_010.JPG
 
Kedvence azonban változatlanul a kakasülő -
bár ezek a képek, amiket most meg akarok mutatni, már éppen tíz naposak.
Annyira édes volt Banyácskám, hogy azt elmondani nem lehet !
Mindjárt délelőtt belevágott a Nagy Munkába :
haladéktalanul le kellett bontania a kakasülő madzagját,
amit én előző este kötöztem föl, mert már megint csak az imádság tartotta.
*
15_09_16_008.JPG
*
15_09_16_010.JPG
*
Odaálltam közvetlenül mellé, de kicsit sem zavartatta magát :
büszkén mutatta, hogy ő milyen ügyes madárka, és mennyi dolga van.
Én káráltam és jajveszékeltem, ő dolgozott, mint aki nem is hallja -
aztán mikor pihenőt tartott, hátranyújtóztatta a kis szárnyait,
és nézett rám büszkén meg boldogan, a jól végzett munka örömével,
mintha mondaná, hogy “Huh – de elfáradtam !”
Legszívesebben fölmarkoltam volna, hogy össze-vissza pusziljam !
Egyszerűen imádni való ez a rusnya kis boszorkány !
*
15_09_16_011.JPG
*
Bónusznak pedig kaptok egy filmecskét.
Csivike nem helyeselte múlt vasárnap,
hogy a kalitkatakarításnál másikra cseréltem a kakasülő melletti rácsos labdát.
*

*
*
*
(2015)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*
*
*
*





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása