HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Ma ugyan reggel óta dúl a kalitkában a vihar előtti, szokásos depresszió
(ha egyáltalán igaz lesz a vihar, mert egyelőre inkább a napocska próbálkozik),
ám tegnap remek napunk kerekedett, egészen váratlanul.
Megünnepeltük rendesen augusztus huszadikát,
ami nálunk régebben tényleg ünnep volt (és egy kicsit még most is az),
mert ezen a jeles napon tartottuk Csipikém születésnapját.
Sőt eredetileg Csupikáét is : csak később döntöttem úgy,
hogy az övét későbbre kéne rakni, a valóságnak megfelelően.
Sajnos a pontos születési idejüket nem tudta a tenyésztőjük,
de Csipikére nagyjából stimmelhetett az augusztus huszadika,
Csupika pedig két-három héttel fiatalabb lehetett,
mert jóval kisebb és ügyetlenebb volt, még alig madár, amikor hazahoztuk.
*
csipike_2009_16_08_21.jpg
 
Drága pici Tündérboszorkányom tegnap lett volna tíz éves, ha megéri.
De hát nem érte meg –
és még csak holtában se kaphatott ajándékot a születésnapjára,
mert rendes sírocskája sincs, mivel nem tudok Budapesten kisállat-temetőt.
A kisszoba erkélyén van eltemetve, Csupikával együtt,
egy hatalmas virágládában – de már bánom, hogy annak idején így döntöttem.
Bár hogy mit tehettem volna, nem tudom... így legalább velem maradtak.
Csak sajnos a galambok átvették az uralmat azon az erkélyen,
és Csipikéék sírját is réges-rég tönkretették, nem is érdemes rendbe hozni.
Pedig ez így nagyon nincs rendjén –
viszont Alsónémedibe nem tudom elvinni őket,
máshol meg nem létezik nekik való temető – legalábbis nem tudok róla.
*
12_08_20_009.jpg
 
Mindegy – most nem Csipikét akarom siratni
(bár az ő halálánál nagyobb csapás alighanem sohasem ért),
hanem a tegnapi napunkat elmesélni, ami véletlenül az ő szülinapja volt.
Vagy nem is véletlenül...
Talán ő intézte el a Papagáj-Gondviselésnél,
hogy a tizedik születésnapja a kalitkában is ünnep legyen -
az ő kalitkájában, hisz azóta se változott semmi,
szinte ugyanúgy van ma is minden, ahogy Csipikéék itt hagyták.
*
16_08_20_003a.JPG
 
Tegnap reggel még sehol se tartottunk, én a szokásos köreimet futottam :
épp mosakodtam a feredőben, amikor feltűnt, hogy hirtelen csönd lett.
Ebből arra következtettem, hogy Csuvika kirepült a mászókára -
de hittem is meg nem is, hisz nem volt kint szegénykém egész héten.
Jöttem is mindjárt, ahogy lehetett, ellenőrizni a létszámot :
Csivike megvolt hiánytalanul, de Csuvikát nem láttam,
akárhogy meresztgettem a már csak dekorációként szolgáló szememet.
Volt olyan udvarias az én kicsikém, hogy jelentkezett a szólongatásomra
(pedig ez nemigen szokása) : csipogott kettőt, hogy tudjam, hol keressem.
Bizony, hogy a mászókán pihegett : éppen kereste az utat fölfelé.
*
16_08_20_005.JPG
 
Hurrá !
Hogy szárnyra kelt, az magában is nagy öröm volt,
hisz előtte már öt napig nem repült, meg se próbálta.
Ennél nagyobb öröm már csak az lett volna, ha kint is marad tartósan,
mert a kalitka állapota már finoman szólva is tragikus és szégyenletes volt :
elmaradt vagy két zuhanyozás, pontosan Csuvika gyengélkedése miatt.
Ez bizony azt jelenti,
hogy úgy három hónapja nem lett tisztességesen kimosdatva szegény ketrec,
és ez egyre inkább látszott is rajta,
mert a mindennapi takarítások nem pótolják az alapos lezuhanyozást.
Lestem jó ideje nap mint nap, hogy mikor repülnek ki hosszabb időre a madárkák -
de vagy nem volt ilyen, vagy ha mégis, akkor nekem nem volt alkalmas az időpont.
Tegnap ráértem volna takarítani – pont ezért remélni se mertem,
hogy léleklátó pincurkáimtól meg is kapom rá az engedélyt.
*
16_08_20_006.JPG
 
Először úgy tűnt, hogy (megint) nem jön össze a dolog :
Csuvikának eszébe jutott, hogy még nem reggelizett eleget,
így elég hamar hazarepült – mégpedig gyönyörűen, lepottyanás nélkül.
Nem is bántam a takarítás vesztét, annyira örültem, hogy repülni láttam.
 
Amikor odáig jutottam, kezdtem a kalitkában is a szokásos reggeli rendrakást :
cseréltem a lepedőket, ellenőriztem a magokat, hoztam friss vizet az itatókba.
Mire visszaértem az első itató edénnyel, Csuvika már kint ült a kalitka oldalán.
Féltem, hogy meg fogom ijeszteni, de nem :
beérte annyival, hogy fölmászott a kalitka tetejére,
míg én beraktam a helyére a szürke itatót, és kivettem a kéket.
Az viszont már sok volt neki, hogy a kék itatóba is hoztam friss vizet,
és azt is szerettem volna visszatenni a helyére :
ennyi zaklatástól vérig sértődött, és huss – elrepült a mászókára.
Tudtam, hogy most már eleget evett, így reméltem, hogy nyert ügyem van :
már csak Csivikét kellett kitessékelni, hogy megkaparinthassam a kalitkát.
Ha benne ült volna, ez egyáltalán nem lett volna egyszerű,
de szerencsére nem benne ült, csak rajta : az oldalán, a kedvenc trónusán.
Onnan pedig nem nehéz elzavarni szegénykémet : ő ugyan nem fél tőlem,
de azért tudok olyan közel menni hozzá, ami már számára kényelmetlen,
és inkább elrepül, mielőtt kiderülne, mit is akarok tőle.
*
16_08_20_007a.JPG
 
Így aztán sikerült szert tennem egy szép üres, mosdatható kalitkára.
Csak remélni mertem, hogy széllel bélelt Csuvikám észleli az eseményeket,
és nem repül majd vissza nagy elánnal az éppen nem létező ketrecére.
Attól féltem a legjobban, hogy esetleg mégis nekivág,
míg én kint vagyok a fürdőben a kalitkával,
aztán persze lepottyan a padlóra, én meg nem veszem észre és rálépek,
miközben cipelem vissza a hatalmas és dög nehéz ketrecet a szobába.
De végül nem lett semmi baj : szépen kivárták a műsor végét a mászókán.
Igaz, nagyon igyekeztem, hogy minél hamarabb kész legyek
(így is tartott két órát a tüsténkedés, de ez rekordidőnek számít),
mert hiszen még nem is reggeliztem, éhgyomorra vágtam neki ennek a kis kalandnak.
Nem kockáztathattam, hogy a picinyeim esetleg hazarepülnek, amíg én táplálkozom.
*
16_08_20_008.JPG
 
De végül nem halt éhen senki : sem én, sem a madárkák.
A vége felé már nagyon ordítottak szegénykéim,
pedig biztos én voltam éhesebb, hisz ők azért már reggeliztek.
Mindenesetre AZONNAL birtokba vettek a lakosztályukat,
amint mondtam nekik, hogy jöhetnek haza, és letámadták az etetőket.
Csuvika is süvített, mint a rakéta, eszébe se jutott, hogy ő nem tud repülni.
*
16_08_20_010.JPG
 
Csivike tündér volt : mint valaha Nagy Elődje,
ezúttal ő is nekiállt vízcsöppeket vadászni a frissen zuhanyozott kalitkán.
Csipikééknek ez volt a kedvenc játékuk minden zuhanyozás után,
de ezek a jelenlegi madárkák talán egyszer csinálták eddig életükben,
és akkor sem olyan egyértelműen és lelkesen, mint tegnap.
Csivi (most először) nem csak úgy véletlenül nyalt le egy-egy vízcseppet,
hanem kifejezetten kereste őket, mint aki nagyon is tudja, hogy mit csinál.
*
16_08_20_012a.JPG
 
Úgyhogy nagy kő (és nagy adósság) esett le rólam tegnap :
ilyen még sose volt (és nem is tudtam elképzelni),
hogy közel három hónapig ne legyen lezuhanyozva a kalitka.
De hát nem volt jó megoldás :
annyira nem tartottam fontosnak a tisztességes takarítást,
hogy végette erőszakkal kimarkoljam,
és másik kalitkába tegyem át a madárkákat.
Az meg nem lett volna biztonságos, ha kézben szállítom a mászókára Csuvikát,
hisz úgyis hazarepült volna rémületében – vagy legalábbis megpróbálja.
Biztosabb volt kivárni, amíg önszántából repül ki,
és láthatóan hosszabb időre tervez (mert azért ezt látni lehet).
*
16_08_20_013a.JPG
 
Most tehát a kalitka felől egy ideig nyugton lehetek,
csak majd a doktor bácsit kell megint fölkeresni lassan.
Valami mindig van, hogy még véletlenül se legyen béke és nyugalom.
*
16_08_20_014.JPG
*
16_08_20_018.JPG
 
 
 
(2016)

 






10 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2016.08.22. 19:32:57

Tegnap igazán jó napotok volt:)))

Ha Csuvicsek nem repül ki és előreláthatóan nem marad kinn sokáig, ki tudja, mikor tudtad volna a kalitkát kitakarítani. De most végre ez is sikerült:)))

Én is valamelyik nap ki kell, hogy takarítsam a kacsapalotát, már elég rég volt teljesen kitisztítva. Én enyhén ecetes vízzel szoktam kitakarítani a lakhelyüket. Ez tulajdonképpen egy konyhabútor alsó része, amit kibővítettünk a hátlapot levéve egy ugyanekkora területtel, és így egy nagyon lakájos kis kacsapalotájuk lett:))) A középső ajtót pedig átalakítottuk lehajthatóra, így ez rámpaként szolgál, amikor kiengedjük őket.

Nagyon szép volt Csipikéék sírja. Milyen jó életük lehetett Nálad. Szerintem ennél jobb élete hullámosnak nem is lehet, mint amilyen Nálad volt illetve van:)))

Jó éjszakát a Csicsu-családnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.08.22. 19:51:38

@Ildi701: Hol van még az éjszaka, Arany Ildikém ? :-))
Egyelőre még az ebédig se jutottam el, későn értem haza a vásárlásból.
Későn is indultam, mert délelőtt Csuvika félig-meddig kint volt (bár nem repült).

Az előbb elkezdtem írni a választ a leveledre (megjött mind a kettő) -
hát erre elment a villany, az egész lépcsőházban.
Nem tudom, hogy nálunk volt a baj, vagy valami központi helyen -
mindenesetre a félig kész levelem elszállt.
Egyelőre nem is állok neki újra, mert inkább enni szeretnék. :-))

Alkalom adtán kérek képeket a kacsapalotáról !
Nincsenek folyton kint a kacsákok ? Én úgy képzeltem...
Valamikor nagyanyámnál voltak kacsák, de már nem emlékszem, hogy hol laktak.

Nem tagnap volt a jó napunk, hanem tegnapelőtt.
Tegnap is kirepült ugyan Csuvika, de éppen csak pár percre.
Iszonyúan fújt a szél, talán megijedtek a függöny lebegésétől,
mert Csivike se volt kint valami sokat.
Ma meg pláne nem.
Egész nap esik, zuhog, ömlik (mikor hogy), és a madárkáknak ez kicsit se tetszik.
Nekem se nagyon, mert meg lehet fagyni idebent.
Azt meg pláne zokon vettem, hogy millió cuccot kellett magamra huzigálnom,
hogy le tudjak menni vásárolni.
Utálok öltözni, bár szeretem az őszt meg a telet.
Na de nem augusztusban ! :-))
Viszont még mindig jobb a hideg, mint az az eszméletlen fülledt meleg,
ami az utóbbi napokban volt.
Azt már tényleg nem lehetett kibírni.
Tegnap este szegény Csuvicsek már nyugton ülve is lihegett a kalitkában.
Ha választani kell, akkor már inkább a fagyoskodás...

Ildi701 2016.08.28. 11:06:17

Kedves Ági néni!

Tegnap este fejeztem be a kacsapalota nagytakarítását. Ahogy ígértem, készítettem fotókat, itt lehet őket megnézni:
https://1drv.ms/f/s!Avi_XYy4bZHqh1YBFt6SuVYzxTsi

Kettő tegnap este készült, kettő pedig ma reggel.

Itt van nálunk egy ismerősünk, akinek nimfa papagája van 2 éve, valakitől kapta. Kb. 10 éves lehet. Nem hagyja el a kalitkát, szerintem még soha nem repült. Olvastam, hogy ha soha nincsenek kiengedve, elfelejtenek repülni. Az ismerősöm szeretett volna egy nagyobb kalitkát venni neki, de végül letett erről a szándékáról, mert nem tudná átköltöztetni a jószágot, mivel nagyon csíp. Szerinted van értelme megpróbálni mégis valahogy áttenni a papagájt nagyobb kalitkába, vagy jobb neki, ha nem?

Szép napot Nektek!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.08.28. 11:31:39

Jaj, de örülök, hogy megint itt vagy, Ildikém ! :-))
Szuper a kacsapalota - nem tudom, miért nem linkelődött be,
mert simán meg lehet nézni, ha bemásolom a címsorba.

Nem kár a ONE DRIVE szűkös tárhelyét ilyesmire pocsékolni ?
Jó szívvel ajánlom az INDAFOTÓ-t !
Már benne vagy, ha nem is használod, hisz a blogom is oda tartozik,
az itteni neveddel és jelszavaddal oda is be tudsz lépni.
Gyakorlatilag korlátlan a tárhely (olyan nagy, hogy sose használod el),
a minőség jó, a feltöltés elég gyors,
azt pedig ott is meghatározhatod, hogy ki lássa a képeidet.
Lehet nyilvános, lehet titkos,
és lehet olyan is, hogy csak az lássa, akinek megadod a linket.
Egyebek mellett arra is jó, hogy biztos helyen legyenek a képeid.
(Bízva abban, hogy az INDA nem omlik össze, mint a szegény FREEBLOG...)
Külön albumokba töltögetheted föl a különféle képeidet,
és ha meg akarod mutatni őket, elég csak az album linkjét megadni.

Gyönyörűek a kacsákok !
Igazán összkomfortosnak tűnik a lakosztályuk !
Télen ők hol vannak ? Bírják a hideget ?
Ne haragudj : egyáltalán nem értek a kacsákhoz, de még a tyúkokhoz se.

A szegény nimfára majd este visszatérek.
Az hosszabb szöveget igényel (vagy nem is tudom), és elvileg ma sok dolgom lenne.
Hogy aztán lesz-e valami a tüsténkedésből, az majd elválik... :-))

Addig is szép vasárnapot nektek !

Ildi701 2016.08.28. 12:01:34

Kedves Ági néni!

Tegnap este fejeztem be a kacsapalota nagytakarítását. Ahogy ígértem, készítettem fotókat, itt lehet őket megnézni:

kepfeltoltes.hu/160828/HPIM9402_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/160828/HPIM9407_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/160828/HPIM9413_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/160828/HPIM9429_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kettő tegnap este készült, kettő pedig ma reggel.

Itt van nálunk egy ismerősünk, akinek nimfa papagája van 2 éve, valakitől kapta. Kb. 10 éves lehet. Nem hagyja el a kalitkát, szerintem még soha nem repült. Olvastam, hogy ha soha nincsenek kiengedve, elfelejtenek repülni. Az ismerősöm szeretett volna egy nagyobb kalitkát venni neki, de végül letett erről a szándékáról, mert nem tudná átköltöztetni a jószágot, mivel nagyon csíp. Szerinted van értelme megpróbálni mégis valahogy áttenni a papagájt nagyobb kalitkába, vagy jobb neki, ha nem?

Szép napot Nektek!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.08.28. 15:56:37

@Ildi701: Hát ez bizony dupla komment lett, Ildikém :-))
És most már így is marad, mivel az elsőt megválaszoltam, mire a második bejött.

A nimfára majd visszatérek este, most csak rövid időre nyitottam ki a gépet,
míg szárad a kő a felmosás után a köves helyiségekben. :-))

Ildi701 2016.08.28. 23:37:06

Kedves Ági néni!

Ősztől esténként a fészer bejáratánál levő bambuszrolókat is leengedjük.
Télen a kacsákok az egész napot a patakban töltik. Ha olyan hideg van, hogy kezd befagyni, akkor reggel a kiengedésük előtt feltöröm nekik a patak szélén az éjszaka keletkezett jeget.

Ha hó esett, akkor a kacsákok útvonaláról is eltakarítom a havat. Jég esetén pedig fölszórom fahamuval, így nem csúszik.
Csak akkor nem engedem ki őket, ha tényleg nagyon lehűl az idő. Most meg nem mondom, hány fok volt, amikor a patakban a jég nagyon gyorsan befagyott, és nagyobb hó is volt, tehát se a kert, se a patak nem lett volna ideális tartózkodási hely a kacsákok számára. De az ilyen hideg ritka és nem szokott sokáig tartani. Ha több, mint 1 napig lenne ilyen az idő, valószínűleg eltakarítanám a kertnek egy részéről a havat, és kiengedném őket egy kicsit.

Köszönöm a tippet, meg fogom nézni az indafotó lehetőséget.

Az ismerősünkkel megnéztünk több csivicsuvi videót is az indavideón. Még nem látott hullámos papagájt udvarolni, mondta, hogy milyen aranyosak:) Azt is megnéztük, amikor Csivi pipi azon dolgozik, hogy ledobja a labdát a mászókáról:)

Jóéjszakát a Csicsu-családnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.08.29. 01:13:08

@Ildi701: Na - ezt nem hittem volna ! :-))
Mármint, hogy a kacsákok a patakban telelnek.
Hogy meg nem fagynak szegények... de hát biztos jó meleg a tollacskájuk.

Te valami mesevilágban éldegélsz, Ildikém.
Hogy kert is van, az még csak hagyján - na de hogy patak ???
Álmaim netovábbja !
Egy akármilyen icipici kis patak vagy tó a közvetlen közelemben... De hát nincs. :-((

Ami a nimfát illeti : annyi mindent kéne mondanom róla, hogy nem is érdemes elkezdeni. :-((
Szegény, szegény madaracska !
Alighanem a "kalitkás elhülyülés" állapotában leledzik
(ezt Legszakértőbb Szakértőm szokta így mondani,
aki régebben nagyon sokat segített nekem a madárkákra vonatkozó tanácsaival),
és már talán tényleg "elfelejtett" repülni.
Iszonyatosan boldogtalan madárka lehet, nyilván azért csíp is.

Madarat kalitkában (és csak ott) tartani állatkínzás,
ha meg még ráadásul kicsi is az a ketrec, akkor egyszerűen embertelen.
Kínszenvedés lehet minden újabb nap annak a szerencsétlen madárnak.
Egy nimfának MINIMUM akkora kalitka kéne, mint az én picinyeimé
(ennek kábé 60x40 centis az alapja, a magassága mindegy, de legalább 50-60 centi legyen),
bár igazság szerint ez is csak úgy alkalmas egy ekkora madárnak,
ha naponta kiengedik röpködni.
(A röptetés se megy csak úgy Isten nevében, annak is millió feltétele van.
Eszükbe ne jusson kiengedni csak úgy, bele a vakvilágba !)
Ha állandóan be van zárva szegény, megilletné egy akkora ketrec, mint a kacsapalota.
De LEGALÁBB egy ilyesmi méretű kalitkát szerezzenek neki, mint amilyen a miénk !
Ha ennél is kisebb helyen lakik a nyomorult, az egyszerűen tragédia !

Az nem lehet szempont, hogy a madárka csíp !
Azért szenvedjen egy életen át a boldogtalan, mert a gazdi félti a kezét ???
A madár bizony csíp, ha valami nem tetszik neki.
Aki ezt nem tudja vállalni, ne tartson madarat !
Ha ezen múlik az átköltöztetés, vegyen föl kesztyűt a gazdi, míg megfogja a madarat !
Ha így is, úgy is fél tőle, szegény szárnyasnak már mindegy a kesztyű.
(Mert amúgy attól megijed, ha egyébként ismeri a gazdi kezét.)

De a kényelmesebb kalitka még mindig nem minden : az se mindegy, milyen a berendezése.
Milyenek az etetők és itatók, milyenek az ülőrudak, van-e mit rágnia a madárnak.
Ha nincs mit rágnia, túlnő a csőre is, ha nem jók az ülőrudak, túlnő a karma.
És persze foglalkozni is kéne szegény párával, ha már egyszer nincs párja.
(Meg persze akkor is, ha van.)
Halálra unja magát az a szerencsétlen madár, ha se helye, se társasága.
Egészen el vagyok keseredve, hogy milyen élete lehet...
És hány, de hány madárka él így - meg még ígyebb !
Hogy két év óta nyomorog egy pici kalitkában.... hát én ebbe bele sem akarok gondolni !

Van ennek a gazdinak számítógépe ?
Mert itt annyi mindent kéne megbeszélni,
hogy az volna a legegyszerűbb, ha őt is rászabadítanád a blogra.
Iszonyúan sajnálom szegény madarat, szívesen segítenék - de ez rengeteg idő.
Nem lehet egyszerre leírni mindent, ami fontos volna.

Mindenesetre Csivike és Csuvika együttérző, bánatos puszikat küld a Nagy Testvérnek.

Ildi701 2016.08.29. 09:55:28

Kedves Ági néni!

Azt, hogy a kacsákok az egész napot a patakban töltik, úgy értettem, hogy napközben vannak ott, napnyugtakor bemennek a helyükre. De volt már olyan hideg szeles idő is, hogy jóval előbb hazamentek. Persze figyelem őket, ha valami probléma lenne, észrevenném.

Én is sajnálom szegény papagájt, hogy folyton bezárva él. Az ismerősünk kiengedné, de soha nem mutatott hajlandóságot arra, hogy elhagyja a kalitkát.

A kalitkás elhülyülés kifejezést már én is olvastam. Azt hittem, egy ilyen jószág esetében ez már végleges állapot, ezért nem is forszíroztam a repülési lehetőség kérdését.
Azt is írják, hogy ha nem repül a papagáj, akkor szárny fejlődési rendellenesség is állhat a háttérben. Nem tudom, hogy az ő esetében nincs-e ilyen elváltozás.

Köszi, hogy próbálnál segíteni, akkor szólok az ismerősünknek.

Szép napot!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.08.29. 18:11:27

@Ildi701: Nem tudom, Ildikém, hogy mennyire végleges ez az állapot.
Végül is az sincs kizárva - de annál fontosabb volna,
hogy legalább a kalitkája kényelmes legyen szegény madárnak.

Nem tudom, milyenek a gazdi lehetőségei, és tudunk-e valamit változtatni
(továbbá arra is rég rájöttem, hogy nem vehetem a nyakamba minden madárka sorsát) -
de azért egy próbát és néhány kommentet megér a dolog,
hátha kicsit változhat még szegény madárka sorsa, és azzal együtt ő maga is.
süti beállítások módosítása