HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Nézzétek, micsoda nagy eseményről maradtam le vasárnap este !
*
16_10_04_003.JPG
 
Gyengélkedő Hercegem kivárta szépen a mászókán, amíg kimegyek a szobából
(pedig akkor már vagy másfél órája csak azért ültem itt, hogy Ő Uraságát őrizzem),
és amíg én mit sem sejtve vacsoráztam a konyhában, Őkelme fölavatta a kötélhágcsót.
Azóta vártam erre a pillanatra, mióta csak megalkottam neki ezt a tüskés létrát
(tündéri kis filmecske születhetett volna a hosszú útról fölfelé) -
de hát a madárkáim nem is az én madárkáim lennének, ha nem tudnák pontosan,
talán még nálam is jobban, hogy mikor mire vágyom, mit szeretnék megörökíteni.
És naná, hogy ezeket a dolgokat kizárólag olyankor produkálják,
amikor én nem vagyok jelen, vagy éppen lemerült az aksi a fényképezőgépben.
(Bár Csuvika amúgy is hajlamos azonnal hazarepülni, ha eltűnök a látóteréből :
nem hinném, hogy szegénykém az én bosszantásomra fedezte föl pont akkor a létráját,
mikor nekem nem állt módomban fényképezni vagy filmezni őt.)
 
Természetesen többször is benéztem rájuk vacsora közben :
ültek és beszélgettek szépen a mászókán, nem volt semmi baj.
Aztán egyszer csak gyanús lett a csönd –
és bizony nem találtam őket az addigi helyükön, amikor bejöttem.
Sőt ! Csuvikát sehol se találtam, a vaksi szememmel.
A mászóka után a kalitkában kerestem,
és enyhén eszement állapotban konstatáltam, hogy ott sincs.
Meresztgettem a szememet a padlóra, de persze ott se láttam :
először azt hittem, bent dekkol szegénykém a fotel alatt.
Mindez pár másodperc alatt játszódott le, de elképzeltem már minden rémséget,
mire véletlenül a kötélre esett a pillantásom, és megláttam az én kis hősömet,
szép nyugodtan ücsörögve a létrája tetején, a nagy tálca pereme alatt.
*
16_10_04_002r.JPG
 
Hogy mennyire örültem (és mennyire megkönnyebbültem), azt el se tudjátok képzelni !
A lényeg az volt, hogy épségben megvan Csuvika – de azért az sem akármilyen öröm,
hogy bevált az ötletem és ekkora géniusz a madaram :
igenis felfogta az okos fejével, hogy azokon a tüskéken ő föl tud mászni a kalitkához.
Csak az utolsó lépésre nem jött rá szegénykém : fényesen igaza lett Ildinek,
aki rögtön mondta kommentben, amikor a kötélhágcsó elkészült,
hogy a megérkezéssel baj lesz, mert Csuvika nem fog tudni fölmászni a tálcára.
Én viszont abban bíztam, hogy majd a kötél külső felén, a “hátán” mászik,
és akkor fölsétál gond nélkül magán a kötélen, az utolsó lépcsőfok után.
De hát sajnos nem így lett :
Csuvika vélhetően a kalitka felőli oldalon mászott, nem a fotel felőlin,
és így a tálca alá érkezett, ahol viszont nemigen tudhatta, hogy hol van.
De azért abban biztos lehetett, hogy jó felé indult és majdnem célhoz ért,
mert abszolút nyugodtan csücsült a magasban, várva sorsa jobbra fordulását.
*
16_10_04_002.JPG
 
Amennyire örültem a kötélhágcsó felavatásának és a sikeres mászásnak,
annyira meg voltam rémülve a kérdéstől, hogy most hogyan tovább.
Mivel teljesen szokatlan helyen parkolt szegény madár,
szinte biztosra vettem, hogy nem leszek képes segíteni rajta,
mert ha odalépek a közvetlen közelébe, ijedtében visszarepül a mászókára,
és kezdhetjük elölről az egész hazavonulási cirkuszt.
 
Súlyosan alábecsültem (már megint) az én kis gazfickóm képességeit !
 
Csuvika nagyon is jól tudta, hogy segíteni próbálok : eszében se volt elrepülni.
Igaz, én meg igyekeztem olyan megoldást találni, hogy ne kelljen őt megfognom,
sőt hozzá se érjek, hanem igenis önerőből érkezzen meg oda, ahova okosan elindult.
Magát a kötelet fogtam meg és mozgattam nagyon óvatosan, jóval Csuvicsek alatt :
kijjebb húztam a fotel felé, és meg is emeltem egy kicsit,
hogy Hős Vitézem föllásson a tálcára, és megértse, merre kell tovább mennie.
Így is lett.
Csuvika nem ijedt meg, nem repült el, hanem kapaszkodott erősen a tündér lábaival,
és amikor meglátta végre maga előtt a kalitkát, boldogan ugrott föl a tálcára,
mint aki szerencsésen hazaért egy életveszélyes kalandból.
A tálcáról aztán már nem volt nehéz hazajutnia,
bár örömében és izgalmában nem is használta az ajtóhoz vezető kis létrát,
(nem sétált el az ajtóig), hanem csak úgy a kalitka rácsára röppent föl,
és onnan ugrándozott a bejárathoz, különféle ágakon és rudakon.
*
16_10_04_009.JPG
 
Csivike az egész műsort előkelő idegenként szemlélte végig,
az izgalom vagy együttérzés legcsekélyebb jele nélkül,
imádott trónusáról a kalitka külső falán, ahonnan mindent jól lehet látni.
De azért Csuvika kalandos megérkezése végül őt se hagyta hidegen :
azonnal követte nehezen megtért lovagját a kalitkába,
és ott aztán olyan örvendezést csaptak, mintha ezer éve nem találkoztak volna.
Lefekvés előtt pedig almás tojással ünnepeltük Csuvika Nagy Mutatványát.
 
A kötélhágcsón való ücsörgésről nem mertem több képet csinálni,
nehogy a vakuval riasszam el szegény kis eltévedt vándoromat,
de vigaszul kaptok egy videót arról, hogyan jut fel Csuvicsek a mászóka tetejére.
Biztos ócska lesz a filmecske, hisz gyönge fényben készült és messziről
(még én se láttam) - de azért a lényeg talán így is látszik rajta.
*

 
A kötélhágcsó új helyére pedig már van elképzelésem,
csak persze egyelőre nem engedik a picinyeim, hogy meg is valósítsam.
Pedig nem csak vasárnap, szombaton is kint voltak mind a ketten, szinte egész nap,
és tegnap is alig bírtam (vérző szívvel) bent tartani Csuvikát a kalitkában,
hogy el tudjak menni vásárolni – de ma bezzeg nem akar kijönni egyik sem,
amikor itt ülök az orruk előtt, és röpködhetnének nyugodtan, amennyit akarnak.
Úgy meg nem akarom elkezdeni a kötélhágcsó átszerelését,
hogy ők bent vannak a kalitkában, mert ki kell fúrnom hozzá a tálca peremét,
és ettől alighanem halálra rémülnének, mert nem szeretik a szokatlan eseményeket.
Pedig reméltem, hogy ehhez a meséhez már prezentálom is a képet a kötél új helyéről.
Sajnos úgy tűnik, hogy ez nem fog sikerülni, de nem baj, majd meglátjátok legközelebb.
Egyszer majd csak kirepülnek az én kis röghöz kötött lustáim !
(Most esik az eső, és Csivike szerint ilyenkor szigorúan tilos elhagyni a kalitkát.)
*
16_10_04_plusz_009.JPG
 
 
(2016)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*

*
*





2 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2016.10.05. 20:37:04

Kedves Ági néni!

Nagyon ügyes és bátor volt a kis Csuvitéz, mondd meg neki, hogy én is gratulálok:)

Milyen okos kis szárnyasod van, megértette, hogyan szeretnél neki segíteni, és együttműködött Veled:) Képzelem, milyen boldog volt, hogy sikerült feljutnia a tálcára:)
Szerintem arra is rá fog jönni, hogy arccal a kalitka felé kellene elindulni a kötélhágcsón, mert akkor fel tudna jutni magától is az asztalra.

A mászókás videó nagyon édes:) Milyen ügyesen mászik és ugrál a létrákon, botokon Csuvicsek:) És micsoda trillázásba fog, amikor megérkezik a mászókat tetejére:) Láttam, Csivikét is hívogatta.

Még nem is mondtam, hogy olyan szép, élénk színe van Csivikének és Csuvikának. Gyönyörűek a madárkáid, látszik, hogy jó életük van Nálad:)

Jóéjszakát Neked és a kis szárnyasaidnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.10.05. 21:02:23

@Ildi701: Csuvika köszöni az elismerést, de ma éppen nem szolgált rá.
Megint nem repült ki szegénykém egész nap -
igaz, nem is nagyon bántam, mert délután muszáj volt könyvtárba mennem.

El vagyok keseredve, mert mégse lesz jó a kötélhágcsó új helye úgy, ahogy elképzeltem.
Az esti szertartásaink utolsó felvonásánál döbbentem rá, hogy mekkora ökör vagyok,
amikor előrébb húztam egy picit a kalitkát (és vele a tálcát) a faltól,
hogy rá tudjam teríteni az éjszakai takarót.
Én marha !
Ha oda tenném a kötélhágcsót, ahova nagy okosan kitaláltam,
soha többé nem lehetne előrébb húzni a tálcát - az pedig lehetetlen állapot.
Még jó, hogy nem repültek ki tegnap (sem) a madárkák,
mert a nagy eszemmel megcsináltam volna, amit kitaláltam -
este meg szedhettem volna szét az egészet.

Újabb koncepció viszont egyelőre nincs -
pedig valahol biztos bujkál egy jó megoldás, csak rá kéne találni.
Sajnos még mindig nincs elég hideg ahhoz, hogy észhez térjek...
Majd ha jön az igazi ősz meg tél, a kreativitásom is helyre áll. :-))
Amíg folyton süt ez az átkozott nap, még a szendvics is kiesik a kezemből,
és akármibe fogok, nem sikerül semmi, még véletlenül se.
A világon semmit nem utálok annyira, mint a vénasszonyok nyarát !

Úgyhogy egyelőre be kéne érnie szegény Csuvikának a jelenlegi kötélhágcsóval. :-((
süti beállítások módosítása