HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

 

13.03.14. 004.jpgBizony, bizony : tegnap volt háromszáz napja, hogy hazahoztam az én kis tündéremet…
Sok ez vagy kevés, nem is tudom. Ha azt veszem, hogy ugyanaz nap boncolta Miklós Csipikét, régebbnek tűnik az a májusi péntek. Ha meg magát az első találkozást nézem, ott az Üteg utcai boltban, nem is volt olyan rég.

Még mindig nem könnyű Csivike hazajövetelét ünnepelni, hisz az ő felbukkanása Csipikém halálát is jelenti, sajnos. De azért az idő tényleg sok mindenre gyógyír… Szégyelltem saját magam előtt, de ettől még igaz, hogy tegnap már valahogy külön tudtam választani a kettőt, és örültem Csivike ünnepének – anélkül, hogy közben Csipikét sirattam volna. Sose hittem, hogy majd ez az idő is eljön.

13.03.14. 004a.jpgHiába tudtam azonban, hogy ünnepelnem kéne, és hiába volt meg bennem a jó szándék ez ügyben : a hirtelen fagyosra váltott, zord és barátságtalan idő most az egyszer engem is a földhöz vágott, pedig nálam lelkesebb híve kevés lehet a télnek meg a havacskának. Üres volt a fejem, mint egy lyukas zseb.

A madárkák se voltak ünnepi hangulatban : őket is elbúsította a kinti sötét, hisz újabban már máshoz szoktak. Én meg csak löktem az időt, valami bódult várakozásban : tudtam, hogy előbb-utóbb kitalálok valamit Csivikének, hisz addig nem lesz nyugtom, míg ő meg nem kapja a méltó ajándékát – csak épp ötletem nem volt egy darab se, hiába vártam, hogy jöjjön az ihlet meg a lelkesedés. De azért tudtam, hogy megjön majd még időben.

13.03.14. 015.jpgVégül már a vacsorát is megkapták szegénykéim, amikor végre rászántam magam a cselekvésre – mondván, hogy tovább már tényleg nem lehet várni.
Fogtam a karácsonyról maradt jó kis kötelet meg a maradék ágakat (amik lassan végképp elfogynak), és negyedóra alatt összeütöttem Csivike ajándékát.

Nem azért, mert én csináltam – de tisztára olyan lett, mintha át lett volna gondolva előre. Pedig nem. Csak úgy jött magától, hogy mi legyen és hogyan.

Andibandi fűzfa hintáját már csak az imádság tartja, annyira szétrágták a szorgos csőröcskék : valamivel pótolnom kell, ha majd tönkremegy. Ugyanolyat nem tudok varázsolni helyette, mert sehol a környékünkön nincs használható fűzfa.
Egyről tudok csak, a Fehér úton – de ott akkora a forgalom, hogy szegény fűzfa nyilván mérgezett.

Fűzfavesszők híján az új hinta kevésbé rágható (ennyivel kevésbé is lesz népszerű) : inkább kötél, mint ág. Ugyanis kötelünk van bőven, ágaink meg nincsenek. Mióta dolgozni se járok, végképp nem tudom, honnan lehetne utánpótlást szerezni. Kertes házas ismerősöm még annyi sincs, mint kertetlen, a környező parkokban meg nincs fűzfa.

Hogy az új hintára még senki rá se nézett, azt talán mondanom sem kell.

13.03.15. 007a.jpgFölraktam szegényt tegnap kora este (a madárkák még bőven kint randalíroztak a szekrény tetején, és nézték is, hogy mit csinálok), de persze azóta még a mászókára se repült rá senki, egész mostanáig, nemhogy a hintára. Bőven benne járunk már a délutánban, de talán félórája csak, hogy legalább a mászókát már meglátogatták a szárnyasok. Egész délelőtt az ágaikon fickándoztak, noha máskor szívesebben időznek a jó kis mászókán – pláne már délután. Most viszont láthatóan nem érzik ott kényelmesen magukat : a tetején sivákolnak, lejjebb menni nem mernek, mert ott van az Ismeretlen Valami – ami ugyan vonzza és izgatja őket erősen, de ugyanakkor riasztja is. Úgyhogy mégsem olyan vagány kis madárkák ezek sem, mint ahogy néha gondolom – bár Csipikénél és Csupikánál kétségtelenül bátrabbak, ez vitathatatlan.

A világszép hintám tehát egyelőre csak nekem tetszik. Pedig tudom, hogy imádni fogják, ha egyszer rámerészkednek. Csivike szeretett a kötélen ücsörögni a kicsi kalitkában, amikor még abban lakott : hát ezen a hintán lesz megint kötele, ha kicsit vékonyabb is.
Remélem, azért így is megfelel majd neki, és kedvelni fogja, ha végre mégis kipróbálja.

13.03.13. 018.jpgA jeles nap előestéjén hatalmas almaevést csaptunk, a hinta mellé pedig még új homokot is kapott végre Csivike. (Bár persze nem csak ő – és megkapta volna ünnep nélkül is.) Hosszú hónapok keresgélése után végre találtam olyan madárhomokot (pontosabban szerzett nekem a BÚVÁRPINTY-es Zsóka), amiben nincs ánizs, és semmilyen más illattal sem bódítja a madárkákat. Föl nem foghatom, miért kell a homokot különféle aromákkal ízesíteni. Tisztára képtelenség már olyan homokot találni, amiből nem bűzlik a hülye ánizs. Engem meg az ánizs illatával ki lehet kergetni a világból - a gyümölcsaromákkal meg pláne. Nem látom be, hogy mindez mire jó – mert egészségesnek nem egészséges, az biztos. De most végre van rendes, natúr, kagylós és meszes homokunk – hála Zsókának meg a VITAPOL-nak. (A VITAPOL is kínál több fajta aromásított homokot is – de legalább nem teszi kötelezővé. A VITAKRAFT, a FIT+FUN, a PRESTIGE meg még egy csomó „névtelen” gyártó újabban nem ad mást, csak ánizsost. Én meg ánizstól függetlenül se szeretem, ha „eszi, nem eszi” alapon próbálnak valamit rám tukmálni.)

Úgyhogy ez az ünnep is elmúlt : Csivikém lassan egy éve lesz itthon.
Remélem, megérjük baj nélkül – legalább az egy éves évfordulót.

13.03.15. 010.jpg

Azt meg el is felejtettem mondani, hogy délelőtt megint láttam egy szerencsétlen kis galambkát a kisszoba erkélyén, ahogy kipillantottam az ablakon. A fölső virágtartóból röppent le szegénykém a betonra, és csak úgy ordított róla a tanácstalan szomorúság. Biztosan ott szeretne fészkelni, a virágládában - de hát pillanatnyilag hasáig ér a hó. Nem tudom, mi volt itt az éjjel, de én még ilyet sose láttam, pedig elég régen élek ebben a lakásban : szinte az erkélyajtóig ért be a hó (pedig tető is van az erkély fölött), és olyan magasan állt, amilyenre tényleg nem emlékszem, hogy valaha is lett volna. Szegény galambka ott totyogott elveszetten a hóban, hogy akkor ő most mit csináljon - és próbált legalább magocskákat vadászni a fal mellett, ahol azért maradt egy keskeny kis csík, hó nélkül. Talán a cinkék etetőjéből szóródnak ki a magocskák, hisz a galambokat már évek óta nem etetem az erkélyen. De ha így van is : azok a magok az erkély közepén lehetnek, vastagon a hó alatt, semmiképp sem a falnál. Borzasztóan sajnáltam a galambkát, de próbáltam következetes maradni : mondtam neki, hogy majd kap enni a kutyafuttatón, amikor eljön az ideje - addig várjon szépen, mert nem akarok vitát a szomszédokkal.

13.02.10.. 005a.jpg

Hogy konkrétan ő ott volt-e a kosztosaim között ebédidőben, azt persze nem tudom - de délután megint itt kapirgált egy másik kis éhező az erkélyemen. Biztos a délelőttinek a párja... Amúgy is viaskodtam magammal egész nap ez ügyben : délután már nem bírtam elnézni, hogy a hasig érő hóban keresgél ez az árva kis jószág. Gyorsan megbeszéltem magammal, hogy ez a márciusi hó egyszerűen vis maior, és bármennyire féltem a saját picinyeimet, meg bármennyire nem szeretnék konfliktust a szomszédokkal, szembe is köphetem magam, ha most nem segítek ezen az éhező kis szerencsétlenen. Szaladtam a pindurkáim maradékáért, és kiszórtam vagy három marékkal a hómentes sarkokba - szentül fogadkozva közben, hogy ilyen máskor nem lesz, csak most van, a nagy hóban.
A galambkám persze elrepült, ahogy kinyitottam az erkélyajtót - de később mégiscsak visszajöhetett, mert jó nagy része hiányzott a haminak, amikor legközelebb kinéztem.

Így aztán mégiscsak jól zárult a nap. Szerintem aludni se bírtam volna, ha nem próbálok segíteni ezeknek a szegény, üldözött kis páriáknak, akiket így is, úgy is megvisel a tél.

 

 (2013)

 

 






5 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2013.03.17. 20:07:20

Látom a FEEDJIT statisztikában, hogy valaki nagyon igyekszik nyomot hagyni végre ebben a blogban is, csak eddig még nem járt sikerrel.
Ha kérdésetek vagy problémátok van az itteni kommenteléssel kapcsolatban, nyugodtan tegyétek fel a másik blogban. (Legföljebb én se tudok válaszolni. :-))
Kommentet még lehet írni a FREEBLOG-ban, csak bejegyzést nem.

Szoffy 2013.03.18. 10:46:59

Na itt vagyok...valóban nem vettem észre a Freeblog problémákat és változásokat... :( Egyetlen mentségem, hogy sérült bordákkal, és rengeteg tanulnivaló mellett tengetem az életem :) Mi törpént a freebloggal???

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2013.03.18. 12:22:08

Jaj-jaj, szegény Zsófi... Mi történt a bordáiddal?
Meg azt is sajnálom (de nagyon), hogy nem is néztem a kommenteket (kalitkát rendeztem, legalább egy órácskán keresztül), mert biztos voltam benne, hogy Te most alszol. Igazán sajnálom.
Pedig NAGYON örülök a kommentecskének!
Ez az első, IGAZI komment ebben a blogban!
Hálás köszönet!

Hogy a FREEBLOG-gal mi történt, azt ki tudná megmondani?
Napok óta nem lehet új bejegyzést írni.
Tulajdonképpen ezzel én jól jártam (már bocsánat), mert este lesz egy hete, hogy kint vagyunk a Főoldalon, a "Tapéta"-mesével.
Biztos azért maradtunk kint ilyen sokáig, mert azon se lehet változtatni. :-))
(Egyébként túl sok új vendéget nem hozott a Főoldal - de azért vagy húszan már biztos jöttek onnan. A FEEDJIT statisztikájában lehet látni, hogy ki honnan érkezik.)

Szoffy 2013.03.20. 02:05:47

Fogalmam sincs mi történt...kimozdult pár a helyéről...rossz mozdulat, egy rossz köhögés...csontkovácshoz járok, de időbe telik a gyógyulás, mondjuk sokkal jobban vagyok már

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2013.03.20. 02:10:05

Na, te szegény... Az ilyesmi nagyon kellemetlen és fájdalmas. :-((
Gyógyulj meg, minél hamarabb !
süti beállítások módosítása