HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

12.03.27. 037.jpg~ Mennem kellett, mert Csipikém már 82 napja várt rám az Örök Kölesmezőkön ~

Egész nap hezitáltam, hogy megírjam-e ezt a bejegyzést, hisz értelme nincs sok, azon kívül, hogy csak még jobban elkeserítem magam – de mégsem tudok szó nélkül elmenni drága pici Zöldségem halálának első évfordulója mellett. Mert bizony ma egy éve halt meg az én Csupikám, gyönyörűséges Zöld Hercegem – akinél odaadóbb, áldottabb, szerethetőbb kis lélek kevés szaladgál a Földön. Míg élt, sose jutott rá annyi figyelem, amennyit érdemelt volna : imádott Csipikénk mellett Csupika inkább csak a szürke kis statiszta szerepét játszotta egész életében. Hogy fölismerjem, mennyire különleges volt ő is, a maga csupa szív, békés természetével és a hatalmas lelkével, ahhoz el kellett veszítenem. Azt hittem, minden hímecske olyan, mint ő : a tojócskák talpraesettek, jópofák, önzők és pörgősek, a hímek meg arra születtek, hogy csöndben imádják házsártos asszonykájukat, és eltűrjenek mindent, zokszó nélkül. Meg kellett ismernem Csuvikát ahhoz, hogy belássam, mekkorát tévedtem – és hogy rájöjjek, Csupika mekkora kincs volt szegénykém, amíg élt. Nem hiába viselt szívecskéket a nyakán Ő Urasága : igazi szívkirály volt, csupa jóindulat és szeretet.

 

Szívkirály 3 -13.08.06.jpgEgy régi tabló : Szívkirály


Csupika nagyon beteg volt, bár ritkán látszott rajta. Pazár Doktor megmagyarázta nekem még 2011 tavaszán, amikor épp megmentette az életét az Egyetemen, hogy a teljes gyógyulásában sose szabad hinnem, bármilyen látványos a javulás egy-egy akut betegségből való felépülés után, mert szegény kis Zöldségemnek borzasztóan beszűkült a légzőfelülete, továbbá hatalmas a mája, és vélhetően daganat is van a hasában. (Ezeket a dolgokat Miklós Doktor nem említette tavaly, a boncolás után.) Csupika akkori betegségéről és diagnózisáról a BABAGÁJ-BLOG
120-119-117-116. oldalán olvashattok. (Ilyen sorrendben.) Abban a blogunkban a lap alján vannak az oldalszámok, de csak addig látjátok őket, míg rá nem kattintotok a kommentekre.

Elvileg tehát tudtam, hogy Csupikám is bármikor itt hagyhat, épp úgy, mint a jóval betegebbnek tűnő, látványos daganattal rendelkező, imádott asszonykája – de az ilyesmit valahogy a tudata mélyére löki az ember, és lehetőleg nem gondol rá, ha nem muszáj. Én se betegként tartottam számon Csupikát, hisz Csipikéhez képest ő maga volt a megtestesült egészség és életerő. Csipikénk halála után meg különösen ragaszkodtam hozzá, hisz már csak ő maradt nekem az IGAZI, boldog életünkből.

Hogy végül is mi vitte el, nem tudom. Miklós tüdőgyulladást mondott a boncolás után – és ha ez igaz, abban bizony Csivikének is szerepe lehetett, akit betegen hoztunk el az állítólag legjobb nevű, abszolút megbízható tenyésztőjétől. Mint (sokkal később) kiderült, trichomonas fertőzéssel kínlódott szegény madárka, az okozta az állandó váladékozását és időnként fellépő nehéz légzését. Hiába hordoztam orvoshoz őt is folyton, hónapokig nem jött rá senki az igazi bajára, sőt többször is egészségesnek lett nyilvánítva, a tüneteit az én túlzott aggódásom számlájára írták. Már Csupika is meghalt, Csuvika is itthon volt, amikor Sátorhelyi Doktor végre eltalálta a diagnózist.

12.07.15. 002.jpgÚgy előttem van a kép, mintha csak tegnap történt volna, hogy milyen édesek voltak a madárkáim, és mennyire boldog volt Csupi (Csipike halála óta talán először), amikor Csivit is sikerült végre ugyanúgy etetnie és puszilgatnia  lefekvés előtt, már a takaró alatt, ahogy korábban Csipikéjét szokta. Csivike ült a bal első sarokboton (most már soha nem alszik ott, de Csupika idejében az volt a hálóhelye), reménybeli lovagja pedig az ujjamon trónolt, és onnan kényeztette új kis menyasszonyát – pont úgy, ahogyan régebben Csipikével is tette. Ez volt az első alkalom Csipike halála óta, hogy Csupikát felhőtlenül boldognak láttam, és valahogy ugyanolyannak, amilyen korábban is volt. Még meg is könnyeztem a jelenetet, annyira örültem, hogy talán mégiscsak lesz az én Csupikámnak új élete. Aztán pár nap múlva meghalt – abszolút váratlanul. Bizony, nincs kizárva, hogy éppen ez a bűbájos jelenet, a lelkes csőrözés okozta a vesztét, amit én annyira meghatónak és reményt keltőnek találtam. Talán akkor fertőzte őt meg valamivel Csivike – és neki már amúgy se sok kellett ahhoz, hogy beteg legyen.

De magamat se találom ártatlannak a halálában – és ezt megint csak nagyon nehéz tudomásul venni. Talán én is hozzájárultam, hogy pici Zöldségemnek így alakult a sorsa. Hiába verem a fejem a falba : ami megtörtént, azon már segíteni nem lehet.

Attól félek, egyszerűen megfőztem Csupikát.

Tavaly ilyenkor is pont ilyen iszonyatos kánikula volt, mint most – nekem pedig NEM JUTOTT ESZEMBE az a megoldás, ami az idén nagyon jól bevált : hogy a kalitka nincs letakarva, csak el van függönyözve. (Valaminek muszáj lennie a számítógép és a ketrec között, mert azt nem tudom vállalni, hogy magam is aludni menjek, amikor a madárkákat lefektetem. A monitor fénye miatt kell rájuk vagy melléjük a takaró.) Tavaly nem volt sötétítő függöny, hanem egy lepedő volt a kalitkán – amint korábban is mindig, mióta csak madárkáim vannak. De talán régebben nem voltak ilyen szörnyű nyarak – ki tudja már… Mindenesetre borzasztóan bánt a lelkiismeret, mióta az idén kitaláltam a madzagra lógatott fürdőlepedőt sötétítő függönynek, hogy ha tavaly is így oldottam volna meg az elsötétítést, talán ki tudott volna lábalni szegény Csupika az aktuális fertőzéséből. Így meg nem tudott, mert a vászon lepedő alatt még annyi levegőt se kapott a boldogtalan, amennyit talán be bírt volna fogadni a beteg tüdeje

Utolsó éjszakáját a kis szállító ketrecben töltötte szegénykém (amiben Csipikéje is meghalt) : átraktam oda, mert nagyon lihegett,  és nehezen vette a levegőt. De az még akkor se jutott eszembe, hogy levegyem a kalitkáról azt az átkozott lepedőt ! Szerencsére Csivike túlélte : ő mindig is szerette és jól bírta a meleget. Csupikával meg rohantam Miklóshoz másnap, hogy liheg és nehezen kap levegőt. Negyvennégy fokot mutatott a Gellért téren a köztéri hőmérő : mint később kiderült, az volt a nyár legmelegebb napja. Csupika pedig szinte rögtön elájult Miklós Doktor kezében, és mire oxigént kapott volna, meg is halt. Elvitte őt a nyár – meg a gazdi hülyesége.

12.08.05. 016a jav.jpgAz utolsó fénykép, az utolsó éjszakán

 (2013)

Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :






Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása