HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

13_09_09_043.jpgReggel, ahogy levettem az éjszakai takarót a madárkákról, egy icipici pókocskát láttam szaladni a kalitka alatti tálcán. Azonnal el is könyveltem, hogy a mai napra keresztet vethetek, mert egyszer azt olvastam egy cseh író valamelyik könyvében, hogy a reggeli pók szerencsétlenséget jelent. Állítólag nem vagyok babonás, de azért az ilyesmit nem bírom nem megjegyezni, mert imádok rosszat sejteni és folyton rettegni.

Úgy tűnik azonban, nálunk másképp tanulták a pókok, és nem tudnak róla, hogy reggel bajt kell hozniuk, mert ez a kis pókgyerek rosszat még nem csinált eddig (pedig már nem sok van hátra a napból), örömet viszont annál többet hozott.

13_09_09_028.jpgAki nézegeti a kommenteket is, nem csak a meséket, láthatta, hogy az ághiánnyal kapcsolatos sirámaimra ketten is reagáltak Blogocska új ismerősei közül : egyikük még tegnap ajánlott szőlővenyigét fűzfaágak helyett, másikuk ma reggel örvendeztetett meg azzal, hogy mondott nekem egy BKV-val elérhető, jó kis fűzfa-lelőhelyet. Ezen annyira felbuzdultam, hogy nekiültem rögtön tanácsot kérni venyige-ügyben is.

(„Blogocska új ismerőseinek” tulajdonképpen én vagyok az új ismerőse, mert én csöppentem idegenként egy nagyon kellemes kis társaságba, amikor rákerestem a haldokló FREEBLOG nevére, nem sokkal a föléledése előtt. Egy akkori bejegyzés címe kapcsán Andi barátkozós blogjában találtam magam, aztán ott ragadtam.)

13_10_03_008.jpgA mérgező növények listájában ugyan nem találtam a szőlőnek semmilyen alkatrészét, de azért biztos nem voltam benne, hogy adhatom a venyigét a madárkák feneke alá, hisz nem lehet tudni, hogy teljes-e az a lista. Az volt gyanús, hogy soha, sehol nem olvastam és nem is hallottam, hogy papagájnak venyigét adtak volna. Pedig ha nem árt nekik, ennek is szerepelnie kéne a veszélytelen, rágható ágak felsorolásában.

Megkérdeztem levélben Legszakértőbb Szakértőmet, és ebből lett a nap igazi öröme : délutánra már meg is jött a válasz, ami önmagában is ritka szerencse, mert Sándor igen elfoglalt ember, nem ül folyton a gépnél, sőt sokszor napokig sem jut hozzá. Ma meg mégis megtalálta a levelemet szinte azonnal, és rögtön reagált is rá. A gyors válasznál már csak annak örültem jobban, amit írt benne.

13_06_05_084.jpgAzt írja Sándor, hogy náluk a szőlő leveleit a fácánok, a venyigét pedig a rágcsálók eszik meg, mert élnek ám négylábúak is abban a csodálatos MADÁRKERT-ben, nem csak tollas gyönyörűségek. Én nem tudtam, hogy a kertnek saját szőlője is van, de így még sokkal megnyugtatóbb a válasz, hogy napi rutin és tapasztalat alapján íródott. Ha Sándornál nem árt a szőlővenyige az állatoknak, akkor nem fog ártani nálam se.

Így aztán nem akármilyen nap ez a mai, mert alighanem örökre megoldódott a legnagyobb gondom : nem muszáj már a fűzfavesszőkhöz ragaszkodnom (bár tartok tőle, hogy továbbra is az marad a kedvenc), hisz a venyige számomra könnyebben elérhető : ha jól emlékszem, Gabó barátnőm telkén is van szőlő, biztos hoz venyigét szívesen. És persze örömmel fogadjuk Andi felajánlását is.

13_10_03_027.jpgÖrök hála és százezer köszönet a pompás ötletért : hét éve vannak madárkáim, de sose jutott eszembe sem nekem, sem a szőlőtulajdonos barátnőmnek, hogy venyigén is ücsöröghetnének, nem muszáj alma- vagy körteágat, meg fűzfákat vadászni. Hogy nekem nem jutott eszembe, az nem csoda : igazában csak ma láttam, hogy hogyan is néz ki a szőlő venyigéje, idáig fogalmam se volt róla, hogy tisztára olyan, mint a faág.

Úgyhogy az ágak gondját ki lehet pipálni. Meg fogom keresni a rengeteg fűzfát is Budán, amit Stali javasolt – bár ez még igényel némi lelki felkészülést részemről, mert eléggé félek a mászkálástól, pláne idegen helyen. De biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb rá tudom szánni magam, hisz a fűzfa nyilván akkor is megmarad verhetetlen kedvencnek, ha beválik majd a venyige. Remélem, szeretni fogják azt is.

*

13_03_24_037.jpg

 

(Ha rágni netán nem óhajtják, az se baj : attól még ülőbotnak nagyon jó lesz.)

*

(2013)

(A rövid időre föltámadt FREEBLOG-ból átmentve)

 

 

 






Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása