HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

13.11.16. 027.jpg~ Kóstolgatnánk egymást is, ha nem villogna folyton az az átkozott vaku ~

 

13.11.16. 007.jpgKépzeljétek, milyen öröm ért tegnap este : úgy láttam, hogy szálkásodik az a picike kis venyigedarab, amit tegnapelőtt kötöztem föl próbaképpen a kakasülő fölé, két fűzfa vesszőcske mellé, változatosságnak. Csak remélni mertem, hogy előbb-utóbb talán majd ráharapnak a kíváncsi csőröcskék – azt azonban álmomban se gondoltam volna, hogy ilyen hamar, egyik napról a másikra.
Márpedig ez történt.
Néztem rögtön a kalitka oldala felől, hogy lássam a venyige hátulját – és valóban : úgy tűnt, hogy az bizony meg van rágva rendesen. Gyorsan le is fényképeztem, hogy jobban meg tudjam nézni, mert harminc centire már nem látok el a sasszememmel.

Nem csalás, nem ámítás : a venyige igenis meg lett kóstolva !

13.11.16. 020.jpgBeválni látszik tehát Andi hatalmas ötlete, hogy fűzfaágak híján talán szőlővenyigét is lehetne kínálni a madárkáknak rágcsálásra. Nem mondom, hogy rácuppantak és azóta is azt rágják – de az igazság az, hogy most nemigen rágnak semmi egyéb ágacskát se. Fogalmam sincs, min múlik az ilyesmi : néha napok alatt kivégeznek egy-egy ilyen pici kis rágicsát, máskor meg hetekig rájuk se néznek. Most éppen kevésbé rágcsálós korszakukat élik – de hogy föl lett avatva a venyige, az kétségtelenül látható a képen. Hogy ki volt a bátor tettes, azt sajnos nem tudom – de alighanem mind a kettő, hisz az ilyesmit együtt szeretik csinálni. (Általában Csuvika a Hős Felfedező, aztán két perc múlva csatlakozik a Banya, és legtöbbször el is zavarja szegény lovagját az új valami mellől. Mert elsőként kipróbálni gyáva, de ha Csuvikának tetszik az új játék, akkor már neki is kell – sőt csak neki kell, kizárólag, mert osztozkodni nem szeret.)

13.11.16. 022.jpg
Kötöztem föl ugyanakkor egy pici kis bodzaágat is a bal első sarokba, mert ott is szanaszét volt már cincálva a régi ág – azt viszont azóta sem kóstolta meg senki. Igaz, nem is láttam, hogy abban a sarokban ücsörgött volna valamelyik mostanában.

13.11.16. 003.jpgViszont egy nagyobb bodzaág, amit a mászókára szereltem, föl lett avatva szinte azonnal, talán egy félórával a felkötözés után. Természetesen itt is a Szépséges Kékséges volt a bátor úttörő – ám ide Csivi Pipi nem követte, sőt Csuvika sem ismételte meg később a látogatást. Talán az én bűnöm, mert nagy örömömben nem bírtam ellenállni a kísértésnek, és azonnal megörökítettem Ő Uraságát, amint a bodzaágon grasszál. (Hamarjában innen a helyemről, jó három méter távolságból – úgyhogy használhatatlan lett a kép.) Megtanulhattam volna már pedig, hogy az új holmikkal való ismerkedést sose szabad fényképezni, mert a vaku villanása igencsak visszaveti az újdonsággal való barátkozást. Viszont lemaradni se szeretek a fontos pillanatokról, ha épp úgy alakul, hogy a jelenlétemben történik valami érdekes dolog.

13.11.16. 001.jpgÍgy a bodzáról még nem tudok nyilatkozni (csak a mentorom véleményében bízhatok, mint ahogy bízom is), ám a venyigéről már saját tapasztalatból is kijelenthetem, hogy adható a madárkáknak – hisz ha ártalmas lenne, már betegek lennének szegénykéim. De nyilván nem árt, hisz erre is megkaptuk Sándor engedélyét, és Csirip is azt írta a vendégkönyvben, hogy az ő Napsugija évek óta rágcsálja a szőlővenyigét. El se tudom mondani, mennyire hálás vagyok Andinak az ötletért – meg persze Gabó barátnőmnek is, aki mindjárt hozott pár szál venyigét mutatóba a telkéről, amint megemlítettem.

13.11.16. 029.jpgTegnap kicsit meg voltam rémülve reggel, mert a szokásosnál bágyadtabbnak láttam a madárkákat (igaz, kivételesen elég korán kivertem őket az ágyból), és később is túl csöndesen viselkedtek, már fönt a szekrény tetején, a kedvenc ágaikon.
Én közben jöttem-mentem, tettem a dolgomat, de folyamatosan bennem volt a félsz, hogy valami nem stimmel, mégpedig Csivikével. Úgy hallottam, hogy sír és panaszkodik szegénykém, vagy inkább nyüszít, egészen gyönge hangon, elhalóan – Csuvi meg mintha aggódna érte, nagyokat hallgat, és próbálja vigasztalni. Az mindenesetre feltűnt, hogy nemigen mozdulnak el egymás közeléből.

13.11.16. 028.jpgJobban megnézve aztán, hogy mi a helyzet a szekrény tetején, megállapítottam, hogy nyugodtan abbahagyhatom a Csivi állapota miatt érzett aggódást : nem készül halni a kisasszony, csak enyeleg, méghozzá teljes odaadással, elmélyülten és átszellemülten, ahogy kell. Csuvikának nyafogott a drágám, csukott szemmel, kitekert nyakkal : ájultan tűrte és követelte, hogy lánglelkű lovagja vakargassa a fejecskéjét, és csőrpuszik ezrével borítsa be azt a viszkető kobakot. (Bezzeg szegény Csuvikáé hiába viszketett az utóbbi egy-két hétben, az övét nem vakargatta, nem puszilgatta a világon senki !)

Szó se róla : én is pont tegnap tettem meg nagy nehezen az első komolyabb lépést a karácsony felé… Lehet, hogy Csivikém elirigyelte tőlem a készülődés hangulatát ? Ajándékot visszautasítani vagy fanyalogva fogadni nem illik, és nem is jellemző rám, hogy ilyesmire vetemednék – de azért nem bánnám, ha drága Tündérboszorkányom mást találna ki karácsonyra, nem pedig azt, ami tőle kétségtelenül a legnagyobb és legszemélyesebb ajándék… Ha így haladunk, még majd tojásokat rak karácsonyra. Praktikus megoldás volna, mert egyszerre megajándékozná Csuvit is, meg engem is.

13.11.16. 024.jpg

(2013)

Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :






4 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R Andi 2013.11.17. 10:17:38

Nagyon örülök az új fejleményeknek. Hogy beválni látszik a venyige. No, meg hogy a kisasszony végre elfogadni látszik az udvarlást. Fecske, meg rozsdásfarkú fiókák gondozását már volt alkalmam közelről figyelemmel kísérni, de papagáj bébiket még soha.Sőt, egyszer már fészekből kiesett rigófiókát is sikerült fölnevelnem. Kint hagyni, hogy a rigószülők foglalkozzanak vele, nem mertem, mert itt rengeteg a macska, és ő még nem tudott visszaröpülni a fészekbe.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2013.11.17. 10:37:51

Gratulálok, Andi, visszamenőleg is !
Egy kisrigót fölnevelni nem csekély teljesítmény, és nem akármilyen élmény ! :-))
Nem is tudom, hogyan fognék hozzá...

Hullámos csecsemőket és gyerkőcöket láthatsz bőven,
ha megnézed a BABAGÁJ-BLOG-ban 2008 március-áprilisát és május-júniusát.
Hogy ebben a blogban is fogsz látni picikéket, azt valahogy még mindig nem hiszem.
Volt már ilyen többször, hogy dúlni látszott a szerelem, aztán mégse lett belőle semmi.
Vélhetően most se lesz, mert a fészket változatlanul nem látogatja senki.
Márpedig a családalapítás úgy szokott kezdődni, hogy a tojó rendezkedni kezd az odúban.
Csivike viszont még a környékére se megy a leendő hálószobájának.
Én ezt tulajdonképpen egyáltalán nem bánom,
csak aggaszt a dolog, mert nem normális viselkedés egy egészséges madártól.
Valamelyik gazfickó nyilván nem egészséges -
vagy csak nem egymásnak teremtette őket a Papagáj-Gondviselés.
Emiatt viszont borzasztóan sajnálom mindkettőjüket.

R Andi 2013.11.17. 14:21:57

A kézből felnevelést az állatorvos nekem se javasolta. Ezért egy háncsból készült kenyeres kosárkában tettem ki az ablakba, ahol macska nem érhette el, viszont ha jól emlékszem, talán csak 1 napig kellett csipesszel vékony csíkokra vágott csirkemellet adnom neki, meg szemcseppentővel vizet csepegtetni a csőrébe. Tulajdonképp az orvos azt javasolta, hogy vegyek csontit neki, de arra már nem volt végül szükség, mert fölbátorodott a mama? papa?, és ő is járt etetni. Arra vigyáztam, hogy ne érjek hozzá soha többet. Csak pipetta, meg csipesz közelített a csőréhez. Persze nem bírtam ki, hogy ne etessem néha én is, mert mikor a szemöldökcsipesz a látóterébe került, ugyanúgy tátotta nekem is a csőrét. Nagyjából 10 nap múlva föl tudott már repülni a fára, és nagy bánatomra otthagyta a kosaramat. Sejtettem, hogy nemsokára kirepül, mert már állandóan a kosár peremén ücsörgött.De azért persze örültem, hogy életben maradt.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2013.11.17. 14:38:19

Fantasztikus élmény lehetett. Nagyon ügyes vagy és bátor.
Nem tudom, bírnék-e ilyen talpraesett lenni, hasonló helyzetben. :-((

Csuvika tenyésztője nemrégiben több kis hullámost is fölnevelt kézzel,
mert első fészkelés volt, nem állt a mama hivatása magaslatán - és azok a madárkák is életben maradtak.
Én talán hozzájuk sem mernék nyúlni... nem is látnám őket rendesen.
Tudod, mekkora egy újszülött hullámos ?
Mint egy nagyobbacska tarkabab szem !
Én igazában mindig csak a képeken láttam az alkatrészeiket, annyira picikék.
El se tudom képzelni, hogy lehet eltalálni a csőrüket...
süti beállítások módosítása