HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

Csuvika húsz hónapos - glitter.gif

csuvika

napja 

Csuvika ma délelőtt levelet írt a tenyésztőjének :

Képzeld, Leander-Mami :
éppen ma másfél éve jöttem haza tőled az én Csivikémhez !
Továbbá ma vagyok húsz hónapos :
ez is szép kerek szám, de a Mami szerint erről külön nem kéne megemlékezni,
mert ahhoz már nagy madár vagyok, hogy minden hónapban legyen születésnapom.
Úgyhogy legközelebb majd csak az igazit ünnepeljük,
amikor két éves leszek – de az még messze van.
Viszont a másfél év itthon, az azért említésre méltó évforduló, azaz félév-forduló.
Legalábbis a Mami szerint… Én meg szeretem, ha ünnepelnek.

14.02.09. 021a.jpg
Csak persze másképp képzeltem…
A Mami sose tanulja meg, hogyan kell ünnepelni egy kismadarat.
Mindig olyasmit talál ki nekem, amitől én csak megrémülök.

Most is mit csinált ?
Elvette tőlünk tegnap az imádott mászókánkat, egész délutánra !
Mit délutánra ?! Már majdnem mennünk kellett aludni, mire végre visszakaptuk !
Azt mondta, így is, úgy is ideje volt már lezuhanyozni,
az ajándékomat pedig nem akarja koszos mászókára fölakasztani.
Inkább ne is akasztotta volna sehova… de erről majd később.

13.08.09. 015.jpg
Én már akkor sírtam és veszekedtem, amikor láttam,
hogy sorban potyognak bele egy nagy vödörbe a gyönyörű játékaim.
Sejtettem, hogy nem fog kisülni ebből semmi jó.
Hát nem is sült…
Tisztára kopasz lett a szép tiszta mászókánk,
mert a Mami nem aggatta vissza rá a műanyag játékokat.
Azt mondja, túl sok minden volt már a mászókán,
és a műanyag játékok nem egészségesek, sőt balesetet is okozhatnak.
Persze… pont tegnaptól ! Mert idáig nem volt velük semmi baj.
Most kint lógnak az előszobában a kötélen
(láttam, amikor kikukucskáltam a szekrény tetejéről),
én meg hiába várom, hogy visszajöjjenek végre a helyükre.
Nem mászkáltam soha azokon a játékokon,
semmit se csináltam velük, de azért szerettem őket,
mert szép színesek voltak, és vidám lett tőlük a mászóka.

14.02.08. 005.jpg
Most meg tisztára bio-mászókánk van…
Csupa természetes anyag : faág meg kötél.
Még jó, hogy legalább a kedvenc kis rácsos labdámat visszaadta a Mami…
Azon kívül semmi színes nem maradt az egész mászókán.
De még azzal is fenyeget, hogy azt a szegény labdát lecseréli fűzfa-rágókára…
Pedig állítólag én vagyok az ünnepelt –
de az persze nem számít, hogy minek örülnék.
Neked megmondom, Leander-Mami :
annak, ha visszakapnám a tegnap reggeli mászókámat !
Koszosan és ajándék nélkül… mert abból nálunk mindig csak baj van.

14.02.08. 028.jpg
A Mamitól egy emeletes hintát kaptam,
amit szerinte majd imádni fogunk mind a ketten -
de azt csak egy szárnyatlan képzeli,
hogy az ilyesmire csak úgy ukk-mukk-fukk rá lehet repülni.
Hogyisne !
Nekem azt tanította nálad az Anyukám meg az Apukám,
hogy egy kismadár jól teszi, ha mindig óvatos és nem bízik senkiben.
Hát én szót is fogadtam, és óvatos vagyok.
Még egy kicsit nézegetem előbb azt a hintát… csak nem szalad el !
Van egy másik hintám is,
amit pontosan fél évvel ezelőtt,
a hazajövetelem első évfordulójára kaptam :
azt fél éve nézegetem.
Még nem repültem rá soha, és nem próbálta ki Csivike sem.
Úgyhogy csak várjon ez a mostani hinta : egyszer majd sort kerítek rá.

14.02.08. 030.jpg

14.02.10. 005.jpg
Kaptam mézes rudat is az év- (félév) fordulómra,
de az meg tisztára csalás :
igazában még a Jézuska hozta nekünk, a Mami barátnőjétől.
Csak akkor nem kaptuk meg, mert úgyis sok édességet ettünk karácsonyra.
Mézes rudat én még sose láttam,
és most kicsit csalódtam, hogy nem tojásos.
A Mami szerint neveletlen vagyok,
mert az ajándéknak örülni kell, nem pedig másra ácsingózni helyette.
De ha egyszer ilyen rudat még életemben nem kóstoltam !
Azaz picit már kóstoltam, mert reggel igenis odamentem az ajándékomhoz -
csakhogy erre a Mami rögtön fölállt a helyéről.
Csoda, hogy otthagytam a mézes rudat ?
Hisz tudom már, hogy ha odajön a kalitkához,
abból előbb-utóbb fényképezés és vakuvillogás lesz !
Pedig nem is rossz ez a rudacska…
Talán sikerül majd úgy is ennem belőle, hogy a Mami ne vegye észre.

14.02.09. 023.jpg
Csivikémtől sajnos semmit nem kaptam erre a jeles napra -
hacsak azt nem, hogy az este nem veszekedett velem egyáltalán.
Mondta neki a Mami, hogy most én vagyok az ünnepelt,
és egy ünnepeltet nem szabad bosszantani.
Viszont tegnapelőtt este nagyon sírtam,
mert Csivike már csőrözni sem akart velem,
pedig azt esténként engedni szokta.
Nem tudom, miért nem szeret engem az én Csivikém…
Pedig a Mami szerint szép fiú vagyok,
és már meg is komolyodtam, panasza nem lehet rám senkinek.

14.02.08. 026.jpg
Amúgy nincs rossz dolgom, csak Csivike miatt vagyok bánatos.
A Mami mindig mondja, hogy születhettem volna galambnak is vagy verébnek,
és akkor most fáznék meg éheznék,
sőt állítólag a hullámosok közül sincs mindenkinek olyan jó dolga, mint nekem -
de azért ez elég sovány vigasz egy szerelmes madárlegénynek.
Inkább fáznék és éheznék, csak lenne már feleségem !

14.02.09. 014.jpg
De talán majd egyszer azt is megkapom…
Még reménykedem, hogy Csivikém egy szép napon meggondolja magát.
Úgyhogy ne aggódj miattam, Leander-Mami :
biztos kerülhettem volna rosszabb helyre is, mint az itteni Mamimhoz.
A mászókát pedig már igenis meglátogattam,
miközben diktáltam ezt a levelet.
Nagyon bátor fiú vagyok,
mert a legutóbbi zuhanyozás után csak két nap múlva mertem rárepülni.
Pedig akkor nem is tűntek el róla a színes játékaim…

14.02.09. 006.jpg
Csivikémmel együtt, sok-sok csőrpuszit küldünk Anyukámnak és Apukámnak,
és persze a család szárnyatlan tagjainak is,
sok szeretettel :

Csuvika

14.02.09. 017.jpg

 (2014)

Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :






2 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R Andi 2014.02.09. 18:00:20

Szentséges Ég! Iszonyat mennyiségű játékot halmoztatok fel az évek során.
Nekem tetszik az új mászóka is a bio játékokkal. De nagyon megértem Csuvikáékat is, akik hiányolják a régi, színes játékaikat.
A kisbabáknak is mindenféle színes játékokat, kendőket akasztunk a kiságyukra, járókájukba. Csak figyelünk, hogy olyanokat vegyünk, amik nem balesetveszélyesek. És szerintem te erre mindig nagyon odafigyelsz!
Amit a leírásaidból kiokoskodtam, a hullámosok még ráadásul kissé hasonlítanak az autista gyerekekhez. Csak nehezen fogadják el az újdonságokat. Ragaszkodnak a megszokotthoz, a rítusokhoz. És most hirtelen ekkora változás...
Remélem, hogy hamar megszokják majd.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2014.02.09. 19:37:39

Őszintén szólva én is meglepődtem, hogy a kötélen milyen soknak tűnik a játék. :-))
Nagy egy ilyen ruhaszárító, ráaggatva azért ENNYIRE nem tűnt soknak.

Igazában ezek a műanyagok nagytestű papagájoknak való játékok
(csak persze nekik meg azért nem adnám, mert esetleg elrágják őket, és kész a baj),
de mindig is tartottam tőle, hogy Csuvi netán beledugja valamelyikbe a kis fejét,
amilyen kelekótya. Aztán ha beszorul, már föl is akasztotta magát.
Viszont az is tény, hogy valami veszélye minden játéknak van :
ha mindenki olyan aggodalmas gazdi lenne, mint én,
semmilyen játékot nem kaphatnának a madárkák.
Használni egyébként tényleg sose használták ezeket a műanyag játékokat.
Nem mondom, hogy örökre likvidálva lettek -
inkább csak arról van szó, hogy nagyon zsúfoltnak találtam már a mászókát.
Majd hol ezt, hol azt teszem rá föl, minden zuhanyozásnál egy kicsit másképp.
Negyedévente van mászóka-zuhanyozás, nem fogunk túl gyakran megújulni. :-))

Rendes hullámosok nem ennyire bizalmatlanok az újdonságokkal, mint az enyémek.
Illetve bizalmatlanok - de nem ilyen sokáig, mint az én kis gyáváim.
Általában inkább kíváncsi és minden lében kanál a hullámos -
de az enyémek sose voltak ilyenek.
Csipike és Csupika még kevésbé szerette a változatosságot, mint ezek a mostaniak.
Tényleg a kicsi gyerekekre hasonlítanak - és nem is feltétlenül az autistákra.
Egy ép kisgyereknek is az ad biztonságot, ha rend és állandóság van körülötte,
kiszámítható napirenddel, egyszerű és megérthető szabályokkal.
Szerintem nem baj, hogy a madárkák is ezt igénylik -
csak ők már néha kicsit túlzásba viszik a megszokotthoz való ragaszkodást. :-))
süti beállítások módosítása