HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

 

Kicsit (sőt nagyon) sajnálom, hogy az utóbbi napok eseményeit nem itt a blogban,
hanem csak a vendégkönyvben örökítettem meg –
mivel ugye elvileg ez egy papagájos blog, nem pedig galambos.
Be kellett látnom azonban,
hogy a galamb-gyerkőcökön kívül pillanatnyilag képtelen vagyok bármi mással foglalkozni,
és ha arra várok, hogy a saját picinyeimmel kapcsolatban is ihletem támadjon,
szegény Blogocska lassan el is felejtődik.
Gyakorlatilag átköltöztem a vendégkönyvbe blogot írni...
most már azt mondom, hogy igen helytelenül.
Mindenesetre olybá veszem, hogy mindazt, amit ott leírtam, olvasta mindenki,
akit érdekel a madárkáim sorsa : még egyszer nem mesélem el.
Csupán csak annyit jegyeznék meg,
hogy az előző mese riadalma kutyafüle volt ahhoz képest,
amit már azóta át kellett élnem a galambgyerkőcök miatt.
Mire ők kirepülnek, én infarktust kapok, ha így haladunk.
Nehéz kenyér ez a galambászkodás, semmiképp sem aggodalmas vénasszonyoknak való.
*
14.06.03 005w.jpg
 
Ma nem mondhatom, hogy vacsoraidőben láttam először a gyerkőcöket az erkélyen,
ugyanis láttam őket már hajnalban is – csak az a kicsi probléma,
hogy nálam akkor még tegnap volt, utána mentem aludni.
Félig kómában, ötórás alvás után csináltam végig a mai napot,
pedig a szerda nem szédelgésre való, akkor van a legtöbb cipekedni valóm,
és akkor megyek a legmesszebbre vásárolni.
De hát úgy alakult, sajnálatosan, hogy hajnali fél ötkor kerültem ágyba
(másoknál akkor már fél hat volt), tízkor meg kegyetlenül csörgött a vekker.
 
 
Éjjel kettőig írtam a tegnapi beszámolót, de nem is ez volt a fő baj,
hanem az, hogy a sok aggódásban és tubifigyelésben egész nap nem volt kedvem enni.
Így hajnali kettőkor, mikor végre kész lettem a mesével,
eszembe jutott, hogy addig még csak egy szem zsömlét ettem egész nap.
Éhesnek ugyan egyáltalán nem voltam éhes,
de nem mertem így lefeküdni : nekiálltam a következő zsömlének, hajnali kettőkor.
El is nyammogtam vele úgy háromig –
viszont ugye tele hassal nem lehet aludni menni, előbb kicsit függőlegesben kell maradni.
Nekiálltam olvasni, tényleg csak kényszerből,
és mire felocsúdtam, már szépen világosodott, elmúlt négy óra.
 
Mentem a kisszobába, hogy kinyissam az erkélyajtót,
és meglegyen a lefekvés előtti szellőztetés.
Noha már világos volt, meg se fordult a fejemben,
hogy a tubigyerkőcöket nem a legédesebb álmukban találom.
Pedig nem ott találtam, hanem a zöldséges rekesz tetején.
Ott reszkettek szegénykéim, láthatóan álmosan és rémülten,
ugyanis az apukájuk már a másik erkélyem tetején birkózott az ellenséggel,
hogy megvédelmezze a jó kis fészek tulajdonjogát.
Szegény picikéim meg csak sírtak a láda tetején, hogy akkor ők most hova legyenek.
 *
14.06.04 003cw.jpg
 
Természetesen futottam a fényképezőgépért,
és azt hiszem, az eddigi legédesebb képet sikerült róluk elkapnom –
örülni viszont kicsit sem örültem neki az adott pillanatban,
mert nagyon mentem volna már aludni, fáztam is a tizenöt fokban,
de az világos volt, hogy nem hagyhatom magukra a picikéket,
míg be nem vonulnak a jó kis rejtekhelyükre, vagy vissza nem jön az apjuk.
(Bár hogy baj esetén mit csináltam volna,
hajnali fél ötkor, egy szál pendelyben, hátsó kapukulcs nélkül, azt nem tudom –
de akkor ezen valahogy elfelejtettem mélázni.)
Aludni úgyse lettem volna képes, míg nem tudom biztonságban a kicsikéket.
*
14.06.04 001w.jpg 
Borzasztóan sajnáltam őket,
ahogy elveszetten és tanácstalanul totyogtak ide-oda a láda tetején,
és próbáltam nyugtatgatni szegénykéimet,
meg biztatni, hogy repüljenek le és menjenek be a jó kis rejtekhelyükre –
de nagyon is elképzelhető, hogy a jelenlétem ugyanúgy riasztotta őket,
mint az apukájuk harca az idegen galambokkal.
Álltam ott vagy tizenöt-húsz percet,
mire végre szót fogadtak, és azt cselekedték, amit mondtam :
lerepültek a zöldséges rekeszről, és betotyogtak szépen a virágos láda mögé.
Én meg boldogan csuktam rájuk az erkélyajtót,
mert tudtam, hogy ott már nagyjából biztonságban vannak.
 
Hát így esett, hogy a tegnapi napnak ma reggel fél ötkor lett vége.
 
Fölkelni ugyan elég rosszulesett délelőtt,
viszont a gyerkőcök felől abszolút nyugodt voltam : tudom már és beletörődtem,
hogy mióta fölfedezték a jó kis rejtekhelyüket, ott töltik az egész napjukat.
Nem is ellenőriztem őket délelőtt,
annyira biztos voltam benne, hogy nem jöttek ki hajnal óta.
Hogy mégis tegyek valamit értük, fölhívtam a GALAMB HUNGÁRIÁ-t.
Véletlenül tudom, hogy egy olyan férfiú viszi a boltot, aki maga is jó nevű galambász.
Megkérdeztem tőle, hogy mit adhatok enni a huszonhét napos nagygalamboknak,
ugyanis mióta kijárnak a ládából és önállóan esznek,
szegény szüleiknek is inkább csak búzát mertem szervírozni,
nehogy megártson a kicsiknek valami nagyobb mag.
De most megkaptam az engedélyt mindenre, amit felnőtt galamb megeszik,
úgyhogy alaposan bevásároltam délután az állatos boltban.
 
A saját pindurkáim vacsoraideje után többször is hosszasan unatkoztam a kisszobában :
lestem a gyerkőcöket, hogy mikor kegyeskednek előgyalogolni a virágos láda mögül,
hogy megvacsorázzanak és megmozgassák egy kicsit a szárnyacskáikat.
Jó sokáig kellett várnom, már kezdtem rémeket látni, mire megjelentek.
Pár napja még hat óra körül bújtak elő, most meg már közelebb jártunk a héthez.
Ráadásul egyáltalán nem érdekelte őket a hami,
mentek rögtön a saját ládájukba, mintha máris aludni akarnának.
Tubiapu pedig nem mutatkozott – és igazában nem is láttam hajnal óta.
Nagyon aggódtam, hogy talán megölték az idegen galambok.
Csak remélni merem, hogy végül is ő került elő, nem pedig Tubianyu.
 
Mert valamelyik mégiscsak előkerült –
és ő bezzeg azonnal fölfedezte a fejedelmi lakomát !
Ettől aztán a gyerkőcök is kedvet kaptak falatozni :
egymás után ugrottak ki a ládájukból, és mentek Tubiapunak segíteni.
Tudnak már szépen enni napok óta,
de azért még most is az az igazi, amit Tubiapu ad a csőréből.
Tündérien könyörögtek neki egy kis szopikázásért, és nem is hiába.
Nagyok ugyan már a gyerkőcök, de ki tudna ellenállni a bűbájos könyörgésüknek ?
Nézzétek csak a filmen :
jó sokára ugyan, de a vége felé látható ez az édes kis jelenet.
*
 

Csináltam öt filmecskét, gyors egymásutánban (üvegen és szúnyoghálón keresztül),
de végül pont akkor nem filmeztem, amikor a leginkább kellett volna :
Tubiapu ült az erkélyrácson, a virágos láda fölött,
és onnan hívogatta a gyerkőcöket, akik a saját ládájuk tetején táncikáltak.
Majd’ frászt kaptam, mikor Irinyó igenis nekilendült, és repülni kezdett az apja felé.
Szerencsére fölfelé még nem igazán vitték a szárnyacskái,
így nem a rácson, hanem a nagy láda peremén kötött ki, a virágok között.
Tubiapu túlságosan merész,
hisz a gyerkőcök még a saját ládájuk tetejéről is csak félve röppennek le a betonra.
Isten ments, hogy ekkora gyakorlattal fölrepüljenek az erkélyrácsra !
Mi lesz, ha lepottyannak ?
Össze már nemigen törnék magukat – de hogy visszajönni nem tudnának, az is biztos.
Én ennyivel is roppant meg voltam elégedve : hogy Irinyó igenis repült !
Átrepült a zöldséges rekesz tetejéről a virágos ládára. 
 
Tubiapu még egy darabig békésen eszegetett és játszott velük,
aztán faképnél hagyta őket, minden búcsúzkodás nélkül.
Az én kis drágáim pedig kötelességtudóan be is röppentek rögtön a ládájukba,
hogy elmenjenek szépen alukálni.
Hát nem tündérek ? Nem imádnivaló kis teremtmények ? Az én kis húsvéti ajándékaim...
*

*
*
*
UTÓLAGOS MEGJEGYZÉS :
A vendégkönyvet később sajnos másikra kellett cserélnem,
a benne lévő szövegek elvesztek -
de a galambkák 2014-es képeinek nagy részét láthatjátok
EBBEN AZ ALBUMBAN.
*
*
(2014)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
>
Hit Counters





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása