HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
14.08.19 024w.JPG
Léleklátó Tündérboszorkányom alighanem megelégelte, hogy már második hete nem a jelenben élek, hanem éjjel-nappal abban mesterkedem, hogy fölélesszem eredeti madárkáim, Csipike és Csupika blogját – ezért tegnap estefelé elérkezettnek látta az időt, hogy visszarángasson a mába, és bebizonyítsa nekem, hogy ő is van olyan tevékeny, ügyes és találékony madárka, mint Nagy Elődje volt, csak én erről nem vagyok hajlandó tudomást venni, mert elvarázsolnak a múlt idők, és meg se látom, ami valójában történik körülöttem.
 
Tényleg éppen 2007 októberének nagy eseményein izgultam és búslakodtam, mikor arra ugrottam fel a székemről, hogy a kalitkában valami puffant. Csivike volt itthon, Csuvika a mászókáján szónokolt – én pedig hallottam is úgy fél füllel, hogy szorgos kicsi tündérem szerelget unalmában, de nem figyeltem rá, mert mással voltam elfoglalva. A puffanásnak viszont fele se tréfa : mentem mindjárt megnézni, hogy mit sikerült levernie a helyéről.
*
14.08.26 024w.JPG
 
Mire odaléptem a kalitkához, Csivikét a felém eső oldalon, a ketrec bal felén találtam : a hátsó sarokbotról ugrott le éppen, és megült a zöld és sárga etetők közötti boton. Képet nem csináltam róla (sajnos), mert nem tudtam, hogy megörökítésre méltó pillanat tanúja vagyok : egyelőre csak kerestem, hogy mi történhetett, mit dobott le az én munkálkodó madárkám és honnan. Az mindenesetre feltűnt, hogy Csivike láthatóan meg volt rémülve és lapított : ijedten pillogott rám, mint aki tudja, hogy rosszat csinált, a kis csőre pedig reszketett, tündéri édesen, mintha a szája szélét harapdálná, nagy és ijedt zavarában.
 
14.05.07-09 005w 14.08..jpgEzen kicsit csodálkoztam, mert Csivike rémülete nem volt arányban sehogy az általam érzékelt helyzettel : akárhogy is meresztgettem a szememet a kalitka bal oldalán (hisz onnan láttam előjönni Csivi Boszit), nem bírtam fölfedezni a világon semmit, ami ne lett volna a helyén. Szidni se szidtam meg szegény madaramat (amúgy se tettem volna), hisz nem is volt miért : nem láttam semmi rendelleneset. Végül abban maradtam magammal, hogy immáron a fülem is rossz, nem csak a szemem, biztos nem is puffanást hallottam, hanem talán a kék létrácskát akarta volna kiszerelni piciny ezermesterem a sarokból (ez a nemes feladat régen izgatja), és azt hallottam, hogy a létrát csapkodja a rácson. Nem volt ugyan eléggé valószínű a teóriám, de mivel nem láttam semmit leesve, úgy igazában nem is foglalkoztam a problémával, jöttem vissza géphez és a múlt időkhöz.
 
Hogy ezzel mekkora veszélybe sodortam szegény madárkáimat, azt csak egy-két órával később fogtam föl. Szerencsére nem lett baj – de hogy ez nem rajtam múlt, az is biztos.
 
14.08.26 012w.JPGMár a lefekvéshez készülődtünk, amikor nagy nehezen észrevettem végre, hogy mi történt valójában. Bizony, jól hallottam a puffanást : spárgagyilkos madaram a jobb hátsó sarokbot fölötti kis csőrkoptatót volt szíves a mélybe küldeni, rá a piros etetőcske peremére, meg a mellette lévő botra. A legszörnyűbb az volt, hogy milyen labilis pózban állt ez a lepottyant gipszfigura (valamikor kagyló volt, de ma már ez nem látszik rajta) : isteni csoda, hogy nem esett még lejjebb, és nem ütötte agyon egyik madárkámat sem. (Igaz, hogy a lenti részen ritkábban mászkálnak – de azért mégis...) Csuvikám közben sivákolt is elég rendesen egy alkalommal, amikor éppen hazajött a kalitkába : nyilván nem tudott hozzáférni a kedvenc eleségéhez a piros etetőben, és ezt próbálta értésemre adni – de hiába. Ő elég gyakran veszekszik vagy méltatlankodik, legtöbbször nem tudok rájönni, hogy miért, így most se figyeltem igazán a sirámaira, azt hittem, Csivikével támadt nézeteltérése. Pedig nagyon is fontos lett volna, hogy higgyek neki – de hát én abban a biztos tudatban ültem itt, hogy a kalitkában minden a legnagyobb rendben van, nyugodtan figyelhetek a régi meséimre.
 
14.08.19 039w.JPGFurmányos kis boszorkányom gondoskodott róla (és sajnos jól okoskodott), hogy ne jöjjek rá, mit is művelt valójában : mire odaléptem a kalitkához a puffanás után, ő a legtávolabbi sarokból jött elő, a tetthelyhez képest. Hogy hogyan tudta röpke pillanat alatt a bal hátsó sarokbotra varázsolni magát a jobb hátsótól, ezt egyszerűen nem is értem. Mindenesetre annyira meggyőző volt ott az elhelyezkedése, hogy máshol nem is néztem körül, csak a bal fertályon, igen alaposan – ám ott nem találtam semmi rendelleneset, minden a helyén volt.
 
14.08.14-19 001w.JPGKésőbb aztán már csak kapkodtam a levegőt, amikor tisztába jöttem végre a történtekkel : az a nyomorult kis csőrkoptató még felére rágcsált állapotában is elég nehéz, akár agyon is csaphatta volna Csivikét, ha rázuhan. Persze nyilván nem túl magasról esett le, ha egyszer elérte a madaram a csőrével a közepét, ahol a spárga van – de a gyufaszál kis lábait így is eltörhette volna, vagy mondjuk lesodorja az egész Csivit a botról, amin állt. Végül is az utóbbi nincs kizárva, hisz nem láttam, hogy pontosan mi történt és hogyan. Mindenesetre így már érthető vagány kis boszorkányom nagy ijedsége : én azt hittem, a letolástól fél, pedig hát a saját tettének következményétől rémülhetett meg, sőt talán fájt is valamije.
 
14.08.26 016w.JPGA csőrkoptatók (már hosszú évek óta) azért spárgával vannak a rácsra kötözve, mert az eredeti felfüggesztése mindnek ügyetlen és veszélyes. Tisztában vagyok ugyan madárkáim madzagok iránt érzett, lángoló szerelmével, de az mindeddig meg se fordult a fejemben, hogy a csőrkoptatóból is pont a spárga fogja érdekelni őket. Soha nem tapasztaltam, hogy ezeket a rögzítő madzagokat rágnák a szépia vagy a mész helyett – de hát ugye baj mindig abból adódik, hogy egyszer csak olyasmi esik meg, ami addig soha. Csivikém mindenesetre bebizonyította tegnap, hogy képes olyat kitalálni, amire én még véletlenül sem számítok.
 
14.08.26 021w.JPGA spárgánál jobb felfüggesztést nem tudok a különféle csőrkoptatók számára, viszont most már megtanultam, hogy az állapotukat naponta ellenőrizni kell, és időben cserélni, ha a rágás nyomait észlelem rajtuk. A kóbor meszecske ma délelőtt kapott magára két újabb lyukat, így most dupla madzaggal van felkötözve a rácsra – Csivikém viszont rá se néz, még csak a környékére sem megy. Fölfedezte magának Csipike kedvenc kis trónusát az alma és körte formájú etetők között, és most arról kaparja a fölötte lévő szépiát. Annak eleve dupla volt mindig is a felfüggesztése, mert nagyon magas : remélem, a fölsőt semmiképp sem éri el kalandvágyó madárkám. (Képet nem loptam róla, mert nem akartam innen is elriasztani.)
 
Hát így jártunk tegnap.
 
14.08.26 005w.JPGAmikor este kivettem végre a lepottyant csőrkoptatót meg leszereltem a rácsról a megrágott madzagját, Csuvika éppen nem volt a kalitkában. Később, mikor hazajött, első dolga volt észlelni a hiányt : ment rögtön a likvidált meszecske helyére, piszkálta a kis csőrével az üres rácsot, és méltatlankodva tekintgetett hátra, rám, hogy mit műveltem már megint, hova tüntettem az ő szeretett játékát. Mert persze a spárgagyilkolásban ő is benne lehetett, vastagon, nem csak Csivike. Mindketten imádják ezt a kis csőrkoptatót – érdekes módon a párját nem annyira. Az nincs olyan könnyen megközelíthető helyen, mint a jobb oldali. Bár a műanyag virág leveléről szerintem el lehetne érni kényelmesen, de ezt eddig még nem fedezték föl az én kis gazfickóim. Inkább beérik egy meszecskével.
 
Amúgy tegnap ünnepélyesen megkezdtem itthon a fűtést (ezt csak a történelmi hűség kedvéért mondom), mert már napok óta majd’ megfagytunk a lakásban. Úgyhogy (Murphy törvényeinek értelmében) minden esély megvan rá, hogy hamarosan visszatér a kánikula.
*
*
*
(2014)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása