HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
14.09.13 010w.jpg*
14.09.22 071bw.jpgNemigen állíthatnám, hogy szétdurranok a rengeteg mondanivalótól, de annyi már a komment a legutóbbi bejegyzésnél (hála Istennek), hogy lusta vagyok a végére tekergetni : inkább írok új mesét, amivel egy ideig kényelmesen lehet boldogulni. Természetesen abban a reményben, hogy néhány nap múlva ennek is kilométernyi hozzászólásai lesznek.  Úgyis van egy- két apróság a tarsolyomban, amivel még adós vagyok nektek, mert valahogy nem adódott alkalom elmesélni egyiket sem. Pedig mind régebbi történet, még az orvoslátogatás körüli napokból való. Csak hát akkor a karom-nyisszantás volt a legfontosabb mondanivaló, utána meg olyan beteg lettem, hogy három napig nem volt se erőm, se kedvem semmihez, leginkább aludtam délutánonként. Ma már muszáj volt lemennem vásárolni (bár még igazában féltem, hogy túl korai lesz a csavargás), így nagyjából gyógyultnak nyilvánítottam magam. Majd holnapra kiderül, hogy jól tettem-e...
*
14.09.22 074w.jpg
 
A mai mesém a kölesről szól, mégpedig a pindurkáim imádott éjszakai kölesfürtjeiről – pontosabban arról, hogy megint sikerült olyasmit kitalálnom, merő jobbító szándékból, amivel szegény madárkákat a legmélyebb kétségbeesés sötét  bugyraiba kergettem.
 
14.09.22 052w.jpgAzt már mindenki tudja, aki régebben olvas és néz minket, hogy az éjszakai köleskék függönycsipesszel voltak felfüggesztve ősidők óta, ahogy a lap tetején, a legfölső képen látható. Nem is volt ezzel baj, csak én sajnáltam szegény éhezőimet, hogy útban vannak a kalitka rácsai, köztük csak pici réseken legelhetik a kölest. Belülre meg nem akaszthatom föl nekik, mert ahhoz szűk a hely, nem tudnának kényelmesen aludni. Hogy kicsit egyszerűbb hozzáférést biztosítsak az alvás előtti és ébredés utáni nasihoz, azt találtam ki, hogy nem húzom ki két oldalra a kölesfürtöket (így legalább a rövideket is föl tudom használni), hanem egyenesen lógatom be őket, a rács két drótja közé.  Gondoltam, így majd könnyebben, nagyobb felületen tudják enni az imádott nasikájukat.
 
14.09.22 056w.jpgLáttam ugyan én magam is mindjárt, hogy ez sem igazán jó ötlet, mert így meg túl rövid a köles elérhető része, ráadásul azt is kettőbe vágja a rágicsa-botocska – de azért arra nem számítottam, hogy a szárnyaskáimat akkora elkeseredésbe taszajtom az új ötletemmel, mint amekkorába végül is sikerült. Minden este üdvrivalgással fogadják a kölesfürtöket szegénykéim (pedig ekkorra már igazán nem éhesek, hisz legalább egy órája folyamatosan etetem őket, mire a kölesig eljutunk), ám az új módi láttán az öröm csak addig tartott, míg föl nem akasztottam a két szegény kölest a helyére. El éppen nem menekültek tőle, sőt ímmel-ámmal eszegették is, ha már ott volt – de hang nem jött ki a csőrükön egészen a villanyoltásig, a szemükben pedig annyi volt az értetlenség és a riadalom, hogy majdnem megszakadt a szívem értük. Ráadásul a rágó botocskáról való vízcsepp-vadászat se volt olyan kényelmes, mint máskor, mert útban volt a két köles – márpedig a botról való ivás is a legkedvesebb szertartásaik egyike. Úgyhogy sikerült egy tökéletesen elbaltázott, rosszkedvű estét szereznem szegény kis ártatlanjaimnak, igazán csak merő jóindulatból.
 
14.09.23 003w.jpgMásnapra persze helyreállt a világ rendje : maradt a két oldalra széthúzott, megszokott köles-függöny, azzal a különbséggel, hogy a felfüggesztésből kiiktattam a  két csipeszt. Így ugyan tovább tart nekem a fölszerelés, viszont a madárkák annyival is többet érnek el, amennyit a csipesz eddig elfoglalt a köles helyéből. Egyelőre nincs jobb ötletem – de a célszemélyek ezzel is meg vannak elégedve.
 
Azt meg talán mondanom sem kell (ha már köles, említsük meg ezt is), hogy Csivi Banya minden áldott este jól becsapja szerencsétlen Csuvikát : vadul zabálja a saját helyén a saját kölesfürtjét, míg én végzem körülöttük a még hátralévő tennivalókat, aztán mikor rájuk terítem az éjszakai takarót, egy elegáns csőrcsapással lelöki Csuvikát a helyéről, mert úgy dönt, hogy mégis inkább azon az oldalon szeretne aludni. A sivákoló Csuvikának meg ott hagyja a maga lekopasztott kölesfürtjét... Hogy átcseréljem a két fürtöt (ahogy igazságos lenne), az már ilyenkor szóba se jöhet, mert túl sok spárgát kellene levagdosni és újra kötözni. Csuvika sír, Csivike kajánul röhög – és ez így megy, majdnem minden este. Úgyhogy Csuvikának sincs könnyű élete, az ő imádott, ám kissé furmányos arája mellett.
*
Csivi Banya 14.09.30..jpg
*
*
(2014)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*
*
*





7 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evanagyi 2014.10.01. 00:26:11

Agikam, ugy latom, hogy nem tanulsz a bajbol, es ujra tuleteted a madarkaidat. Nekem azt mondtak a Fressnepf-ben, hogy a furtos koles egyreszt nagyon hizlal, masreszt olyan a madaraknak, mint nekunk a francia kremes. Speciel en a sima kremest jobban szeretem, de megertettem az uzenetet, es hiaba imadja a madarkam a furtos kolest, nagyon ritkan, mondjuk heti egyszer, max 2x kap ,es lehetoleg azt is kettevagom, nem adok oda egy egesz szalat egyszerre.Pedig odavan erte rendesen.
Aranyos vagy, hogy felkutattad nekem az Uj Udvarban a CBA-t, de en is megmondtam volna, hogy az itt van a kozelemben. Ugy latszik nem igazan ertem, hogy milyen retro etelt eszel, mert azt gondoltam, hogy ugy, mint nalunk a CBA-ban egy etteremfele mukodik, ahol mindenfele meleg etelt arulnak, amit akar helyben is el lehet fogyasztani, vagy becsomagoljak, es el lehet hozni. En meg nem ettem ott semmit,mert az eletritmusommal nem egyezik az etterem valasztekanak megtartasa.
Altalaban az emberek del korul ebedelnek, gondolom, akkor van boseges valasztek kulonfele etelekbol, amit sulyra adnak ugy lattam, de mire en lemegyek egy uzletbe, mar vagy bezar ez az eteles reszleg, vagy igen satnya a valasztek. Delben ha csak nincsen halaszthatatlan dolgom en meg alszom, es joval kesobb reggelizek. De ez a rendeszer ugy emlekszem nalad is mukodik, legalabbis ami a reggelizest illeti.
Van tobb ismerosom, akik agyon dicserik, hogy olcso es igen izletes a foztjuk, es van aki onnan hordja haza az ennivalot az unokaknak is, mas pedig odakuldi ebedelni az egyetemista fiait. Nem ettermi asztalok vannak, hanem onkiszolgalo rendszerben kell etelt kerni, a penztarnal fizetni, majd valami magas asztaloknal, vagy pultszerunel lehet enni. Sutemenyt mar vettem ott, friss, olcso es finom, de nagyon ritkan jutok ugy oda, hogy meg nyitva legyen az etterem resz. Inkabb a 9-ig nyitvatarto Lidl-be vagy Aldiba jarok vasarolni, es a 10-g nyitvatarto Intersparba.
Egy szonak is szaz a vege, akkor nem tudom, hogy milyen retro etelt vasarosz, mert azt hittem, hogy nalatok is ilyen onkiszolgalo etterem rendeszeru konyha mukodik, es ott vasarolsz idonkent meleg etelt tobb napra elore.
Ma megint nem foztem, holnap megint nem lesz idom, es igy megy tonkre a megvett alapanyag.
Puszi: Eva .

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2014.10.01. 00:54:31

Igen, Évanagyi : én is tudom, hogy a fürtös köles voltaképpen nasi.

De milyen bajból kéne tanulnom ?
Csak nem Csipike hatalmas pocakjára gondolsz ???
Mit kínoztam szegényt évekig a "fogyókúrával", szinte éheztettem mind a kettőt -
aztán a vége felé végre kimondta az idősebb Graf doktor,
hogy Csipike egyáltalán nem kövér, hanem daganat van a pocakján.
Hiába állt állandó orvosi felügyelet alatt,
a doktor urak csak viccelődtek rajta, hogy milyen kövér,
de egyik sem vette észre, hogy valójában mi a baj.
Pedig én láttam már 2008-ban, közvetlenül a fiókák után,
hogy Csipi pocakjával valami nem stimmel.

Végül is mindegy....
Sátorhelyi doktor (akit akkor még nem ismertünk) meg tudta volna operálni,
de akkor talán még hamarabb meghal Csipike.
A műtét eleve nagyon kockázatos (nem biztos, hogy túléli a madár),
iszonyatos fájdalmakkal jár, értelme pedig nem sok van, mert a daganat sokszor visszanő.

Úgyhogy Csipike nem volt kövér, ha erre gondolsz -
és borzasztóan sajnálom utólag, hogy annyit kínoztam őt a fogyókúrával.
Pedig madarat nem lehet fogyókúráztatni - de ezt is túl későn mondta a senior Graf.
Addig mások mást mondtak - én meg hallgattam mindenkire, mert Csipi javát akartam.

Jelenlegi madárkáim azt és annyit zabálnak, amit és amennyit akarnak.
Mindig ott van előttük a terülj asztalkám - de talán pont ezért nem viszik túlzásba.
Gyakorlatilag csak reggel meg este esznek, napközben nem érnek rá.
Kövérnek pedig nem kövér egyik sem.
Erre mindig külön rákérdezek, ha orvoshoz megyünk,
de eddig még mindig meg volt velük elégedve Sátorhelyi doktor is
(oda ritkábban járunk, komolyabb baj esetén), meg a Grafok is.

Majd mindjárt folytatom, most megyek bagózni.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2014.10.01. 01:34:49

Na itt vagyok megint.

Hogy Csipuskád mit kezd a fürtös kölessel, azt egyszerűen el se tudom képzelni. :-))
Azzal a hatalmas csőrével hogy bontja ki a parányi kölesszemeket ?
Számomra ez egyszerűen rejtély.

Amúgy a hullámosnak két alapelesége van : a köles meg a zab.
Én is hallottam, olvastam sokszor, hogy a fürtös köles hízlal - de ezt megint csak nem értem.
Miért volna más a fürtös köles, mint a nem fürtös ?
Nem nagyon tudom elhinni, hogy akkora különbség volna a két fajta között.

Ami a szárnyatlan takarmányozást illeti :
a RETRO ÉTEL MANUFAKTÚRA egy kft, valahol Piliscsabán (vagy hol),
és isteni finom készételeket gyárt. (Legalábbis nekem ízlik a főztjük.)
Ugyanúgy kell elképzelni, műanyag tálkában, lefóliázva, elég hosszú szavatossági idővel,
mint a házhoz szállított ételeket.
Csak ez olcsóbb - és akkor veszed meg, amikor neked tetszik.
Meg persze ki is választhatod,
hogy a látszólag egyforma adagok közül mégis melyik a legszimpatikusabb. :-))
Sajnos az INTERSPAR nem árulja (annyit talán nem is tudnának gyártani) :
ők a GAZSIHÚS készételeit árulják (legalábbis itt, az ÁRKÁD-ban),
de abból nagyon csekély a választék (talán öt-hatféle ételt látok, mindig ugyanazt),
jóval drágább is, mint a RETRO ÉTEL, és nekem túl zsíros, túl sós, túl fűszeres.
Végszükségben meg lehet enni, de nem az igazi.

Majd legközelebb (ha találok a címkén elérhetőséget) tényleg fölhívom már ezt a kft-t,
és kifaggatom őket, hogy hova szállítanak a CBA-kon kívül.

Csipucikád alszik már ?
Kívánt neked jó éjszakát ? :-))

evanagyi 2014.10.01. 14:19:16

Igen, Csipucika akkor mar aludt. Mindig neki jut eszebe, hogy kene menni alukalni, ennek hangot is ad. Mondogatja:megyunk alukalni, vagy almos vagy? Faradt vagy? Es mint egy papagaj, ha elkezdi, akkor folyamatosan mondogatja, mig tenyleg nem kelek fel, es megyunk alukalni. Van, hogy olyankor meg eszeget a takaro alatt, de legtobbszor tenyleg faradt, eselalaszik. Miutan en meg joval tovabb ittmaradok, hallom, hogy neha felebred, maszkal, de ritkan.
Mikor megyunk alukalni, az en szovegem vegen nem kivan joejszakat, hanem elkoszon, hogy : pa-pa, vagy szia.Reggel viszont joreggelt kivan azonnal, ahogy bejovok a szobaba.
En most keltem fel, es persze legelso, hogy Csipuskat felkeltem, kiul kakalni, es aztan jon velem elkesziteni a kajajat, raugrik a hatamra, mig a papirjat rendezem a kalitkaban. Enni viszont az esetek 90%-aban nem kezd, mig en nem erkezem meg a reggelimmel, es nem kezdek enni. Tovabbra is csak tarsasagban szeret enni.
Most eppen fott kukoricat szemezget, amibol fogalam sincsen, hogy eszik-e egy falatot is, vagy csak gondosan leszedegeti es ledobalja aszemeket a kalitka aljara.
A furtos kolest, mint minden apro dolgot nagyon ugyesen tudja enni, azt sem tudom, hogy csak ledobalja-e, vagy meg is eszik belole valamennyit. Minden esetre teljesen csupaszra ragja a szarat. Van, hogy napokig benthagyom neki, mig tenyleg csak egy csutka marad belole.
A kukoricanak vegul meg a csovet is szetragja. Igaz, meg van fozve, eleg puha.
Igen, arra gondoltam, hogy szegeny Csipiket milyen kovernek gondoltuk, mar elfelejtettem, hogy vegulis nem is az volt a baj.
Ne izgasd magad a Retro etelen, nem hiszem, hogy egy lepest is tennek erte barhova is. Azt hiszem nagyon ritkan , mikor G-Robyban jarok, ott szoktam latni ilyen keszeteleket, de nem mernem megvenni.
Most is koszonget, nem tudom miert, szia, szia szologat. Lehet, hogy azt hiszi, hogy jon valaki, mert szolt a kaputelefon, es beengedtem valakit, de nem hozzam jott. Lehet, hogy azt hiszi, hogy ide jon valaki es azert koszonget. Repulnek a puszikak is, es erdeklodik, : Hogy vagy?
Muszaj beszelgetnem vele egy kicsit.
Puszi: Eva

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2014.10.01. 15:08:33

Drága kicsi tündérmadár !
Hát persze, hogy köszönget, ha egyszer megszólalt a kaputelefon,
és te nyilván bele is szóltál valamit !
Hiszen ő talpig úriember - és tudja, hogy a vendégnek köszönni kell.
Millió puszi arra az okos kis fejére !

A főtt kukoricát valószínűleg megeszi, mert Asdi madarai is imádják.
Nézd csak meg a képeit az INDAFOTÓ-n !
Megtalálod a linket a vendégkönyvben, a 160-as sorszámú bejegyzésben.
Asdi idén, újév napján bukkant fel itt nálunk, és azóta hűségesen nevel minket.
Amúgy középiskolás leányzó, és tényleg sok mindent tud a papagájokról.
Van hat darab tündéri madárkája, a hatodikat most, nemrég fogadta örökbe.
Nézd meg őket, érdemes !

Érdekes... ez nekem eszembe se jutott, hogy félnem kéne a készételektől. :-))
Pedig nálam faxnisabb alak kevés létezik, az ételeket illetően.
Másnapos maradékot nem biztos, hogy hajlandó vagyok megenni,
harmadnaposat meg már biztos nem.
Ha a tojás megreped főzés közben, inkább kidobom, biztos, ami biztos,
mert nem tudhatom, hogy tényleg főzéskor repedt meg, vagy már eleve repedt volt.
Felvágottat, sajtot és hasonlókat a lejárat előtt egy-két nappal már nem eszem meg,
a tojást is inkább kidobom, ha már csak egy-két napig jó, a címkéje szerint.
Úgyhogy eléggé féltem a rongyos kis életemet...
Viszont nem tudom elképzelni, hogy akár a gyártó kft, akár (főleg) a CBA
kockáztatná a jó hírét a nem kellően ellenőrzött ételekkel.
Amúgy sem logikus az ellenérzésed,
hisz a házhoz szállítástól csak a futár korai érkezése tart vissza.
Ha már félni kell, én inkább az ételfutároktól félnék. :-))

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2014.10.01. 21:54:16

Jaj, Évanagyi.... alig bírtam végigolvasni ezt a kilométeres kommentet ! :-))
süti beállítások módosítása