HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
15_05_25_021.JPGJól megszenvedték szegény kis drágaságaim a pünkösdi hétvégének mind a három napját ! Szombaton kalitkát zuhanyoztam, vasárnap mászókát, hétfőn meg ágakat – de nem csak úgy futtában, hanem lepakolva és lemosdatva mindent, ami a szekrény ablak felőli oldalának tetején található. Ez már tényleg csak ráadás program volt – én csodálkoztam a legjobban, hogy van még bennem ennyi élet, két munkás nap után. Áldott kis eső és felhőszakadás ! Napsütésben fele ennyit se végeztem volna ezen a szép hosszú hétvégén (ha egyáltalán nekiállok bárminek is), viszont a borús időtől meg az esőtől kivirultam, és egész tevékeny banya lett belőlem. Madárkáim legnagyobb bánatára, természetesen – mert ha lehet, ők még nálam is jobban utálják a takarításnak mindenféle fajtáját, sőt már a gondolatát is.
 
Hát még, ha az ő kis birodalmukban rendezkedem !
Most pedig ez történt három napig : hol innen, hol onnan lettek elüldözve szegénykéim.
 
15_05_21_021.JPGA szombati kalitkazuhanyozást még csak elviselték : amúgy se nagyon röpködnek haza délutánonként, nem okoztam különösebb fennakadást azzal, hogy ezúttal nem is lett volna hova. Viszont sajnos nem lettem kész fél hatra (ami ugyebár a vacsoraosztás ideje), és ezt már nem bírta szó nélkül lenyelni az én kis zsandárom. Ha egyszer vacsoraidő van, akkor vacsoraidő van, nem pedig a takarításé ! Csuvika pont fél hatkor keservesen ordítani kezdett a szekrény tetején, és nem is hagyta abba egészen addig, míg (nagyjából félórás késéssel) rendelkezésére nem bocsájtottam a fényesre suvickolt lakosztályát, vacsorával együtt. Azt hiszitek, hazarepült a drágám, és nekiesett az etetőknek ? Volt eszében ! Még úgy jó másfél óráig feléje se nézett a kalitkának ! Ő csak azt akarta, hogy rend legyen, és pont fél hatkor érkezzen meg a vacsora – éhesnek amúgy egyáltalán nem is volt éhes.
 
Hogy másnap még mászókát is zuhanyozok, azt hittem is meg nem is, de végül mégis volt hozzá kedvem. (Az elején, hahaha... később már nem annyira, de akkor már mindegy volt.) A mászóka-zuhanyozás remek játék : pusztán a lecsupaszítás beletelt egy teljes órába, aztán a mosdatás, zuhanyozás meg egy másikba. Ám a java csak ezután jött : azt a millió bizgentyűt vékony spárgával, százezer csomóval visszakötözgetni... nem embernek való feladat, és persze egyre lassabban is megy, ahogy fáradok. Végül este hétre végeztem (direkt néztem az órát), pedig nekiálltam már kettőkor, szünetet pedig alig tartottam.
*
csivi_es_a_hinta_15_05_26_jav2.jpg
Csivi Boszi kicsit sajnos megette...            ... a Mami meg újat kreált helyette

15_05_25_014.JPGSzegény kis tündéreimnek ehhez már szavuk se volt : magukba roskadva ücsörögtek hol valamelyik szekrény, hol a kalitka tetején, és láthatóan számot vetettek azzal, hogy itt már nincs mit tenni, a Mami sajnálatosan megőrült, hisz eddig ilyet sose csinált, hogy a hosszas kalitkazuhanyozás utáni napon képes legyen a mászókát is elvenni tőlük. Ez pedig nagyobb csapás, mint a hajléktalanság (sőt : ez az igazi hajléktalanság), mert a lakásukat igazában csak hálószobaként használják, a mászókát viszont imádják mind a ketten, és talán nem mondok nagyot, ha azt írom, hogy létezni se tudnak nélküle. (Érdekességként jegyzem meg, hogy a mászókát még Csipikének és Csupikának hozta a Jézuska 2010 karácsonyán, de halálukig nem repültek rá soha, legföljebb véletlenül, egy-egy pillanatra. Rendesen használni Csivike kezdte (volna) 2012 júniusában, de szegény drága Csupikám még őt is igyekezett lebeszélni egy ilyen veszélyes hely látogatásáról – úgyhogy a jó kis mászóka valójában akkor lett fölfedezve, mikor már Csupika is meghalt, még ugyanazon a nyáron.)
 
Hogy a mászóka körüli sertepertémet is átkok és káromkodások hada kísérte, azt talán mondanom sem kell (nem értek ugyan papagájul, de Csuvika szövegéből tisztán ki lehet hallani, hogy mikor mond csúnyákat a maga nyelvén), és nyilván azt is tudjátok előre, hogy mi lett a nóta vége. Pontosan az, amit gondoltak : Csuvi szentségelt, Csivike sírdogált, míg enyém volt a mászóka – amikor azonban végre visszakapták, jószerivel még a szekrény tetejéről se méltatták egyetlen pillantásra se, nemhogy esetleg rárepültek volna. Pedig túl sokat nem változtattam a játékok elrendezésén, éppen azért, mert elég jól ismerem már a madárkáimat. Volt, hogy három napig nem is mertek rárepülni a frissen mosdatott mászókájukra, csak sírtak, hogy elrontottam a legkedvesebb tanyájukat. Úgyhogy sírás bőven volt vasárnap este is, mert hisz a mászóka nélkül nem is élet a bánatos madárélet.
 
15_05_24_010a.jpgHétfőn viszont nem sokat tépelődtek azon, hogy nem ugyanolyan a mászóka, mint eddig volt : rárepültek mindjárt kora reggel, halált megvető bátorsággal. Igaz, egyelőre csak a legfölső szintre – de hát amúgy is azt használják legtöbbször. Ha már idáig eljutottak, a többi majd jön magától. Előre vérzett a szívem, hogy az előző napi mászóka-megvonás után megint el fogom üldözni őket erről a kedvenc helyükről, de hát muszáj volt : az ablak felőli szekrény tetejét nem lehet lemosni úgy, hogy a mászóka a helyén maradjon. Márpedig ha egy méterrel odébb teszem (sőt még el is fordítom, derékszögben), rá nem repül senki madárfia. Azt csak egy buta szárnyatlan képzelheti, hogy az a mászóka a rekamié elé állítva is pont ugyanolyan, mint az ablak előtt. Ha egyszer nincs a helyén, akkor már biztos nem is igazi mászóka, hiába mondja a buta Mami.
 
Elvileg a kedd az ágzuhanyozás napja, a hétfő meg a vásárlásé, de hát most az ünnep miatt nem lehetett vásárolni, így megcseréltem a két napot. És mivel amúgy is az ablak felőli szekrény teteje volt a soros, úgy találtam, hogy itt az ideje nagyobb fába vágnom a fejszémet, és lezuhanyozni nem csak az aktuális papírkosár-vázát, hanem a (soha senki által nem használt) játszó kalitkát meg az egyik tartalék szállító ketrecet is, ami szintén ezen a szekrényen lakik. Hetek óta vártam már egy nyugalmas napra, amikor kedvem is lesz nagyobb munkába kezdeni, ugyanis készültem az összes újságot csomagolópapírra cserélni a szekrény teljes tetején. A “vázák “ alatt már rég nem újságpapírt használok (mivel koszos és büdös), ám itt a használaton kívüli kalitkák alatt olyan kevés látszik csak ki a papírból (és amúgy se jár arra senki), hogy nem volt nagyon sürgős a csere – viszont egyre jobban zavart már a tudat, hogy ott valami rendetlen, ami akár rendes is lehetne.
*
15_05_25_025.JPG
 
15_05_25_019.JPGÍgy most mindkét szekrény teteje maga a tökély – viszont a madárkák megint csak nem díjazták kicsit sem a Szent Cél érdekében tett erőfeszítéseimet. Nem is csodálom... Annyira édesen dagonyáztak az imádott mászókájukon, amikor váratlanul elzavartam onnan őket ! Mentek persze rögtön az ágaikra – naná, hogy pont annak a szekrénynek a tetején, amelyiket takarítani akartam. Mivel onnan is el lettek zavarva, végképp nem tudták, hogy mi ütött belém, és előbb eszüket vesztve futottak néhány kört a csillár körül, aztán meg hazamenekültek a kalitkájuk tetejére, abban a biztos tudatban, hogy a Szárnyatlan végképp megzakkant. Nem is mertek előjönni onnan később sem, annyira megrémültek attól, hogy a már ismert és megszokott ágzuhanyozás helyett leszedek minden egyebet is a szekrény tetejéről, nem csak az ő ágaik vázáját, és csupa olyasmit csinálok, amit egyébként nem szoktam. Pedig hát szoktam, csak ritkán... A soha nem látogatott játszó kalitkát fölösleges volna hetenként vagy kéthetenként lemosdatni, hisz nagyjából félévente repül rá véletlenül valaki, bele pedig eddig még csak Csivi ment, egyetlen egyszer, még egészen pici korában. (Eredetileg gyerekkalitkának vettem ezt a játszóházat, Csipike és Csupika fiókái számára, de nem vált be, így végül másik kalitka lett az óvoda. Ez meg csak úgy van, hogy valamire talán még jó lesz. A kisszobában már nem fér el – ott is parkol két tartalék kalitka –, azért díszeleg itt, a szekrény tetején.)
 
15_05_22_03.JPGA benti madárkáim körüli lelkes szorgoskodás közben folyamatosan furdalt a lelkiismeret a kinti kincsecskéim miatt, akik olyan csúfságos körülmények között kezdik az életüket, hogy az már több, mint szégyen. Mégpedig az én szégyenem – de hát nem gondoltam rá, hogy a fészkük tetejére valami komolyabb védelem is kéne, nem elég az, amit a zöldséges rekesz nyújtani tud. Annyira nem gondoltam rá, hogy jó pár napig a szülőket hibáztattam és rajtuk csodálkoztam a piszkos fészek láttán : nem értettem, hogy létezik, hogy ugyanott végzik a dolgukat, ahol a fiacskáikat nevelik. Nem először fészkelnek az erkélyemen galambok, de ilyen még sose fordult elő. Mint ahogy ilyen undormány fészket se láttam még soha... Akkor se, mikor még mindenféle saját tető és védelem nélkül, virágládákban fészkeltek a galambkáim. Pedig gyönyörűen kitakarítottam a ládát az első tojáska tiszteletére (meg már jóval előtte is, a tél végén), úgyhogy azt hittem, nem az én saram ez a kosztenger.
*
15_05_22_04.JPG
15_05_25_001.JPG
 
Beletelt pár napba, míg rájöttem, hogy szegény Tubianyuék is ártatlanok a piszkításban : a többi galamb rondítja a fészket, miközben az erkélyrácson vagy épp a rekesz tetején táncikál. Hiszen a rekesz lyukacsos, a résein be tud potyogni bármi szegény kicsikéimre. Mondhatjátok, hogy hurrá, fölfedeztem a spanyol viaszt – de mentségemre szolgáljon, hogy tavaly ugyanígy, ugyanebben a fészekben nőtt föl Irinyó meg Pirinyó, és rájuk nem hullott az áldás, sose adódott ebből gondunk, pedig már akkor is eléggé jelentős volt az erkély forgalma idegen galambokból. Bár lehet, hogy erre rosszul emlékszem... Talán csak később növekedett meg a forgalom, amikor elkezdtem a rendszeres etetést, pont a két kicsi miatt, hogy legyen miből megtanulniuk önállóan enni. Mindenesetre tény, hogy tavaly nem okoztak gondot a rekesz rései, én meg egyszerűen nem gondoltam rá, hogy idén majd okozhatnak. Így alakult ki ez a szörnyű helyzet, hogy koszban és piszokban nőnek föl a gyönyörű kicsikéim. Most már késő a bánat : érdemben takarítani nem lehet, amikor már bent vannak a pincurkák a fészekben. Pláne ilyen pánikos szülők mellett...
 
15_05_25_007.JPGHogy a kosz mellé még áznak is szegénykéim, azt  megint csak mostanában fedeztem föl : valamelyik nagy eső után feltűnt, hogy sokkal tisztább lett a rekesz teteje, mint előző nap volt. Pedig én azt hittem (és “normális” esők idején ez alighanem igaz is), hogy kellőképp védve vannak, hisz az erkély fölött tető van, körben gyékény borítja az oldalát, és a két üres virágtartó is kizárólag azért díszeleg a fészekláda fölött, hogy felfogja az oldalról bevágó esőt. Csak hát felhőszakadás esetén mindez valószínűleg mit sem ér. Ebbe külön belehaltam már napokkal ezelőtt, viszont lépni nem mertem a probléma megoldása felé, mert elég nagyocskák már a kisgalambok, elvileg akár ki is menekülhetnének a ládából, ha rájuk ijesztek a fészkük körüli matatással. Napok óta hezitáltam, hogy mi legyen – aztán hétfőre már annyira bántott a sanyarú sorsuk, hogy mégiscsak belevágtam, lesz, ami lesz alapon. Nagyon gyorsan és nagyon ideiglenesen, de felkötöztem egy négybe hajtott, nagy nejlonzacskót a fészek tetejére. Rondának jó ronda ugyan, de talán elég stabilan áll, és védi őket hátulról is, nem csak fölülről. Oldalról tudatosan hagytam szabadon a rekeszt, hogy azért a levegő is járjon benne, és akkor se főjenek meg szegény kicsikék, ha kisüt a napocska. Ez meg is történt (Murphy Úr törvényeinek megfelelően), nem sokkal azután, hogy elkészültem az átalakítással – estére viszont megint csak eleredt az eső, és akkor nagyon jó érzés volt tudni, hogy Gombóckáék most már garantáltan nem áznak. Remélem, a tubiszülők elfogadják így is a fészket, és nem hagyják sorsukra a kicsikéiket (akik már egyáltalán nem is kicsik). Napok óta hiába leskelődöm, sose látok etetést – de bizonyára gondoskodnak róluk, hisz másképpen a kicsikék már nem is élnének. Mindenesetre nehéz kenyér ez a galambmamiság... Más sincs benne, csak izgalom – de abból aztán van bőven.
*
15_05_26_004.JPG
*
*
(2015)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*

*
*
*
 





13 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsozso9 2015.05.28. 19:59:31

A galambgyerekek hogy megnőttek :)

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.05.28. 22:00:20

Ja ! Már nem is gyerekek - legnagyobb bánatomra.
Úgy számolom, holnap-holnapután elkezdenek talán önállóan enni,
utána pedig körülbelül egy hét múlva el lesznek üldözve.
Annál szomorúbb dolog a világon nincs,
mint amikor a szülők kegyetlenül elverik a fészektől az addig pátyolgatott gyerekeiket.
De hát ez a galambélet rendje - csak én halok bele minden évben. :-((

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.05.28. 23:50:44

@Zsozso9: Megint elfelejtettem megnyomni a válaszgombot az előző szövegemnél. :-))
Mindenesetre jelezd, kérlek, hogy kapsz-e értesítést a válaszról,
illetve, hogy ez által hamarabb észreveszed-e, hogy már írtam valamit.
Mert ha nem, akkor mindegy.
Soha nem használtam válaszgombot a közel kilenc év alatt, mióta blogot írok,
úgyhogy csekély az esély rá, hogy valaha is megszokom. :-))

Zsozso9 2015.05.29. 20:16:49

Én mindig megnézem a blogot, hogy érkezett e válasz :) Megvannak az ülőrudak egyébként, fűzfaágak.(Utcánk végi tó mellől vágtuk le)

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.05.29. 20:34:15

De jó, Zsófi ! Ez egyszerűen szuper ! :-))
A fűzfaág a lehető legjobb, amit adhatsz Szotyikának !
De nincs ott nagy autóforgalom, ahol ez a fűzfa áll ?
Mert állítólag a kipufogó gázoktól is mérgezővé válhat egy fa...
Mindenesetre alaposan zuhanyozd le forró vízzel az ágakat, mielőtt használod !
(Nem a kipufogó gázok miatt, mert azoknak a zuhany mindegy.)

Juj, de irigyellek !!!
Bárcsak én is találnék valahol egy használható fűzfát !

Ha te ilyen gazdag vagy most fűzfaágilag,
akkor tudsz csinálni Szotyikának jó kis leszálló pályát is,
valamelyik szekrény tetején.
Valahogy úgy, ahogy nálam látod...
Szerintem legjobb erre a célra a (dupla) műanyag papírkosár (és az olcsó is),
de megteszi bármilyen nagy és stabil, nehéz váza - akár egy óriási dunsztos üveg.
Nálam is egy üveg váza volt szolgálatban évekig...
Ma már azt mondom, hogy helytelenül - de sose lett belőle semmi baj.

Elárulod, hogy hol laksz, Zsófi ?
(Ha nyilvánosan nem akarod, akkor levélben.)
Mert az én hosszú sárga számlálóm szerint ma éppen Szirmabesenyőn...
De laktál már Mezőkövesden (ott a legtöbbször), Szerencsen, Arnóton, Gesztelyen,
Miskolcon, meg még mit tudom én, hol mindenhol.
Végiglaktad már egész Borsod megyét, az én nagyokos számlálóm szerint. :-))

Kérek híreket Szotyika gaztetteiről !
Nálunk Csivi Banya éppen a kakasülőt bontja, a saját feneke alatt.
Pedig vedlik szegénykém ezerrel, de még ettől se csökken benne a munkaláz. :-))

Zsozso9 2015.05.30. 14:09:35

Én is azt nézem, mikor rátaláltam legelőször a blogra még Kövesden laktam, utána két napig Arnótot mutatta, majd megint mást.. De amúgy néha már majdnem eltalálta, hol lakok. Borsod megyében lakok ,azon belül Mezőcsáton. A számláló azért nem írja ki, mert olyan kisváros hogy csak a lakosai tudnak a létezéséről szerintem... :D Épphogy van 6ezer lakosa. De van itt horgásztó, sima tó, kiserdő. Lehet válogatni "faág ügyben". Az én faágaimat biztos nem érte kipufogógáz. Utca végefelé egy darabig van aszfalt, utána meg csak fű. Utána meg ott van már a nádas. De tényleg, az utcánk végén van fűzfa, bodza, nyárfa, minden, ami jó :D Küldtem neked emailt az átrendezett kalitkáról :) (a csivicsuvi@indamail -ra)

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.05.30. 14:25:16

Igen, Zsófikám, láttam. :-))
Majd mindjárt megnézem, és kicsit később válaszolok (itt, a blogban).
Most pont muszáj fölállnom innen egy kis időre.
De annyit már most elmondhatok, hogy nagyon irigyellek.
Mezőcsáton akarok lakni !!!!! :-))

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.05.30. 16:05:22

Jaj, Zsófi... megkerestem a térképen Mezőcsátot,
aztán meg a környéken fellelhető FRESSNAPF-okat,
és a kettő összevetéséből úgy gondoltam, hogy bizonyára a miskolciban jártatok.
Nosza : nekiálltam állatos boltokat keresgélni Miskolcon,
mert a FREESNAPF baromi drága, ott nemigen érdemes vásárolni - kalitkát pláne nem.
Márpedig én azt akartam volna kideríteni,
hol lehet felétek olcsó és jó minőségű kalitkát kapni.
Mert ez, amiben Szotyika jelenleg lakik, neki egy kínszenvedés, annyira kicsi.
Ám nem volt szerencsém : egyik állatos boltnak sincs tisztességes honlapja.
Inkább csak FACEBOOK-os elérhetőséget adnak, az meg nem ér semmit.
Én nem is vagyok fönt, meg se tudom nézni rendesen -
de ha meg tudnám, sem érne sokat, mert a FB-on nem derül ki, pontosan mit árulnak.
Így elvacakoltam legalább egy órát a keresgéléssel, fölöslegesen.
Gondoltam, ha Miskolcra el tudtok menni, majd én megmondom meglepetésnek,
hogy legközelebb hova menjetek.
De hát nem mondom meg, mert nem lettem okosabb. :-((
Közelebbi településeken meg egyáltalán nem is találtam állat-felszerelés boltot.
(Ettől persze még lehet, mert sajnos a kereső messze nem megbízható.)

Szotyika jelenlegi kis ketrecét én nem cifráznám :
ez annyira picike, hogy elég lenne bele két kis ülőbot, egymással párhuzamosan.
Természetesen keresztben betéve, nem hosszában.
Én a két kis etető fölé tennék egy-egy botot (közöttük lóghat a hinta, középen),
sőt lenne hely még egy harmadiknak is, lent, a műanyag tepsi tetejénél.
Ez lehetne közvetlenül az ajtó mellett, és túllóghatna a rácson,
hogy egyben a kényelmes ki-be járkálást is szolgálja.

Az ajtócska hogyan nyílik ? Lefelé vagy fölfelé ?
Sajnos, ezt nem látom rendesen a képen.
Ha lefelé, akkor remek - de ha fölfelé, nagyon vigyázz vele !
Éppen Miskolcon "ismertem" (csak így a blogon keresztül) egy tündér kis hullámost,
akit a lecsapódó ajtó ütött agyon (meg a gazdi figyelmetlensége).

Mindjárt folytatom, de most tartok egy rövid kis szünetet.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.05.30. 17:04:15

Na itt vagyok megint, folytatom.

A hinta madzagját rövidebbre venném, hogy minél kevesebb helyet foglaljon.
Sőt nincs kizárva, hogy ki is venném a ketrecből (hacsak nem imádja máris Szotyika),
mert ilyen szűk térben kár a helyet hintára pocsékolni.
Beteheted majd a másik kalitkába, ha lesz egy használhatóbb darab szegény madárnak.
Esetleg fölakaszthatod az ágakra, ha csinálsz a madárkádnak kinti játszóteret -
de oda csak akkor, ha azok az ágak nagyon stabilan állnak.

Viszont a kalitka hátsó falára, a két bot közé
(ha úgy lenne betéve a két bot, ahogy én javasoltam),
berakhatnál egy itató edénykét.
Nem látom, milyen itatója van Szotyikának,
de erre a célra mindenképpen olyasmi edény kellene, amilyeneket nálam látsz.
Léteznek ezek különféle méretekben - bár beszerezni nem egyszerű manapság őket.
De azért nézz körül a horgászboltban, hátha találsz valamit, ami használható.
A rácsos labdákat (esetleg egyszerre csak kettőt belőlük)
talán lógathatnád te is az itató fölé.
Nem tudom így képről biztosan eldönteni, hogy jó lesz-e - de próbáld ki !
Hátha Szotyika is rájönne, hogy a labdáról vízcsöppeket nyalogatni remek játék !
(A labdákat egy nejlon zsinór tartja össze, ha jól látom :
nyisszantsd el bátran, és fűzd őket vékony spárgára !
Vacakolhatsz vele jó ideig, míg sikerül - de megéri !
Mármint akkor, ha kettőt vagy hármat akarsz csak használni a négy helyett.)

Arra amúgy is külön ügyelj, hogy Szotyika eleget igyon !
A hullámos nem egy gödény, pláne a hímek eléggé haragszanak a vízre.
Legalábbis én eddig így tapasztaltam az összes madárkámnál
(beleértve Csipikéék fiókáit is).
Ha máskor nem, esténként kínáld őt a vízzel,
és próbálkozz addig, míg el is fogadja !
Keveset iszik a hullámos, pár korttyal már elégedett lehetsz.

Legfontosabb volna azonban, hogy minél hamarabb kapjon Szotyi egy rendes kalitkát.
Ez majd jó lesz szállítónak, arra az esetre, ha netán orvoshoz kell őt vinni,
vagy ha új madárkát kell beszoktatni.
Élettérnek ez annyira kicsi, hogy ilyenben tartani a madarat szabályos állatkínzás.

Nem vagyok ugyan híve a jó bizonyítvány jutalmazásának
(maximum egy cukrászda-látogatás erejéig),
de talán kivételesen kérhetnél a szüleidtől tanév végi ajándékot.
Már feltéve, hogy jó lesz a bizonyítványod...
De muszáj, hogy jó legyen, mert értelmes kislánynak tűnsz.
Majd segítek keresni a neten olyan webáruházat, ahonnan érdemes kalitkát rendelni,
mert nem túl drága, még postaköltséggel együtt sem.
Feltétlenül Gombás kalitkát kéne szerezni :
azok elég olcsók és abszolút megbízható, erős, tartós darabok.
A Gombás a készítő neve : egy nagyon helyes, idős házaspár Zalaegerszegen.
Nézd meg a honlapjukat - bár úgy emlékszem, közvetlenül tőlük rendelni nem lehet.
Én Csivike kastélykáját valami hatezer forint körüli összegért vettem,
három évvel ezelőtt. Láthatod a CSICSU-CSALÁD elején a képeit.
Nagyon jó kis kalitka, egyetlen madárnak bőven elég is.
De azért inkább azt javaslom, hogy teljesen sima, tégla alakú kalitkát válassz,
minden fölösleges csicsa-micsa nélkül.
Én se hallgattam a jó tanácsra annak idején, de már nagyon bánom.
(Ez a kis kastély más eset volt, hisz erről tudtam, hogy csak ideiglenes szállás lesz.)

Zsozso9 2015.05.30. 19:35:43

Itató régebben a földön volt, most a kalitka oldalán van. Én mindig nézegetem a jófogást, hátha van jó kalitka.. Köszi a tanácsokat.

Zsozso9 2015.05.30. 19:37:19

De arra is gondoltam, hogy lehet csinálni kalitkát fából meg csibedrótból/ponthegesztett hálóból.

Zsozso9 2015.05.30. 19:39:53

Sok mindent kihagytam. Az ajtó fölfelé nyílik,(föl kell húzni) mikor kiengedtem mindig felköltöm nehogy lecsússzon véletlenül, ha ki akar jönni /be akar menni.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.05.30. 22:03:43

Jaj !!! Az a lehető legrosszabb megoldás : a fölfelé húzható ajtó !
Konkrét életveszély ! Pont ilyen nyakazta le a miskolci madárkát...
Máig se hevertem ki, pedig nem ismertem őket, csak mesékből és képekről.
Gyönyörű madárkák voltak, szinte még kisbabák,
és egymás után meghalt mind a kettő - a gazdi hülyesége miatt.
(A másik fölakasztotta magát egy befőttes gumira, ami ki tudja, mit keresett a kalitkában.)
Pedig nem gyerek volt a gazdi, hanem felnőtt férfi, komoly hivatással. :-((
Szóval nagyon vigyázz, mert a baj megvan egy pillanat alatt !

A kalitkakészítést nem javasolnám (bár az ötlet jónak tűnik),
ugyanis tapasztalom a mi kis ikerszállító ketrecünkön, milyen baromi nehéz a fa.
Pedig az csak egy kicsi ketrec... mégis jelentős súlya van.
Bár a súly még csak hagyján - de a fa nem fogja bírni a rendszeres zuhanyozást.
Márpedig a kalitkát négy-öthetenként muszáj lezuhanyozni, jó meleg vízzel.
A fa meg szépen elrohadna a rendszeres mosdatástól.

A JÓ FOGÁS nem rossz ötlet - bár én ilyen helyeken sose mernék vásárolni.
Nagyobb áruházakból szoktam ezt-azt rendelni a madárkáknak,
de magánszemélytől még sose vettem semmit a neten.
(Kivéve Csuvikát - hahaha ! Őt bizony a neten vadásztam.)

Sajnos az átküldött kalitka-képet nem tudom megnézni,
mert nem jó a link, amit megadtál.
Levélben átküldtem, hogy mit látok.
süti beállítások módosítása