HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Elég szörnyű hét áll mögöttem, nincs is kedvem elmesélni – de hát a vendégkönyvben már megígértem a beszámolót, meg a történelmi hűség is úgy kívánja, hogy nyomuk maradjon a teljesen értelmetlen erőfeszítéseimnek. Irreális volt az egész, mint valami rossz álom.
 
15_06_19_020.JPGA hetem szokásos rendje mindjárt hétfőn felborult : le kellett mennem az orvoshoz (amióta nyugdíjban vagyok, még nem is jártam nála), így vásárlásról szó se lehetett, mert nem értem volna haza a madárkák vacsoraidejére. A jól ismert formámat a dokinál is hoztam : mivel több mint egy órája ücsörögtem már a váróban, és még mindig összesen két beteg ment be előttem, a harmadiknál kimentem bagózni, gondolván, hogy ő is majd egy félóra múlva kerül elő. Tévedtem, természetesen : mire elszívtam hamar a cigit, már a kartonomat is visszavitték a helyére, mivelhogy hiába szólítottak. Ez volt tehát az indítás – és aztán ilyen is maradt az egész hetem. Csupa izgalom és bosszúság, csupa csavargás, pénzköltés és cipekedés – persze fölöslegesen, mint később kiderült.
 
15_06_19_003.JPGÖnmagában a hétfői vásárlás csúszása nem lett volna baj : a kedd egy laza nap, belefér, hogy oda tegyem át a csavargást. Igen ám – csakhogy kedd reggelre lett nekem meglepi a belső erkélyen. Azt hittem, elsírom magam : nemhogy a “hivatalos” fészekben, de az egyik fölső virágládában is keletkezett egy tojáska. Hogy ez hogyan történhetett, nem is értem... Nyilván úgy, hogy az erkély eddigi bérlői nem vették még észre, mi készül a fejük fölött – mert hogy a galamb nem tűr meg betolakodót a “saját” erkélyén, ha fészkel, azt már tudom évek óta, tapasztalatból. Szinte ki van zárva, hogy egyszerre két ládában nevelkedjenek kisgalambok ugyanazon az erkélyen : sajnos a galamb közel sem olyan békés természetű.
 
15_06_19_002.JPGDe ez még csak hagyján : nagyobb baj, hogy én már tudom, amit a buta tubi még nem : a korláton díszelgő virágládában nemigen lehet kisgalambot nevelni, abból nem lesz más, csak halott fióka, akit aztán megint temethetek és sirathatok. Az erkély tetejének tartóelemei nincsenek egy síkban a korláttal, ezért hiába is keresnék valami jó kis rácsot a virágláda mögé, nem tudnám föltenni, mert nincs mihez rögzíteni fölül. És persze az is kérdéses, föl tudnám-e szerelni újra a két virágládát, ha már mögöttük a védőrács is foglalná a helyet. Valószínűleg nem. Legföljebb spárgából csomózhatnék valami hevenyészett kis hálót a korlát és a tető közé, de hát az kutyafüle, nem tart meg egy kisgalambot, ha szegényke ki akar pottyanni. Alatta meg ott van az emeletnyi mélység... De még ha nem hátra, hanem előre pottyan ki, az erkély kövére, akkor is zuhan legalább egy métert : valószínűleg azt sem éli túl. Én meg nem akarok több fiókát temetni, temettem eleget nyolc évvel ezelőtt.
 
15_06_19_007.JPGPersze az utálatos ember szerepét sem igen akartam egyértelműen fölvállalni : nem vitt rá a lélek, hogy csak úgy kidobjam a virágládából a szegény kis tojást – habár ott nyilvánvalóan nem maradhatott. Hogy (látszólag) ne legyek tojásgyilkos, nem sok választásom maradt : fogtam a ládát, és leraktam az erkély kövére. Tudtam ugyan, hogy ott nemigen lesz belőle kisgalamb, mert az eredeti tubiszülők majd elüldözik róla az újakat, ha ugyan egyáltalán fölismeri az újabb Tubianyu, hogy az ott lent az ő tojása – de így mégiscsak ők döntenek a fészkelés jogáról, nem én. A szegény kis tojáskából meg az eredeti helyén se lett volna felnőtt galamb, mert ki van zárva, hogy közben ne pottyant volna ki a magas fészekből. És akkor még a viharokról, esetleges jégesőkről nem is beszéltünk... Lent azért mégis védve van valamennyire a virágláda, ha nem is olyan tökéletesen, mint az “igazi” fészek.
 
Hogy leraktam a szegény ládát, attól kicsit megnyugodtam – adva volt viszont az újabb probléma : másik ládát kellett szereznem, mégpedig sürgősen, hisz a tartópántok ott maradtak a helyükön (erről sajnos nincs kép) és balesetet okozhatnak, ha valaki óvatlanul repül rájuk, másrészt meg nincs is eléggé védve az oldalról bevágó eső elől a “hivatalos” fészek, hogy elvettem onnan a virágládát. Más funkciójuk nincs is ezeknek a ládikáknak, csak az, hogy felfogják az esőt : virágot ültetni nem merek beléjük, mert nagyon félek a méhecskéktől. Azt hittem, az újabb cipekedésen kívül más bajom nem adódik a pótlásból, hisz az INTERSPAR-ban mindig lehet virágládát kapni, láttam is nemrég ugyanilyeneket, akciósan. Gondoltam, a vásárlással együtt vidáman elintézem ezt is, virágfölddel együtt.
 
15_06_15_035b.JPGCsakhogy az istenek mást gondoltak, természetesen. Hiába van MINDIG virágláda kedvenc áruházamban : mikor én keresem, akkor persze pont nincs. Már meg se lepődtem, bár nagyon el voltam keseredve, továbbá a guta is ütögetett, hogy ekkora pechem még nekem se lehet. Hisz az a nyomorult virágláda KELL, méghozzá lehetőleg most azonnal, mielőtt baleset éri valamelyik galambocskámat az üresen meredező, vas tartópántok miatt. (Azokat leszerelni túl bonyolult munka, meg se kíséreltem, hisz csak ideiglenesen voltak fölöslegesek.) Száz szónak is egy a vége : rám jött az őrület, és úgy döntöttem, hogy nekem juszt is lesz estére virágládám, ha beledöglök is. Amúgy is rosszul tűröm, ha valami nem úgy van, ahogy én akarom, most meg ugye nem is rólam lett volna szó, hanem a galambkák biztonságáról. Hiába sejtettem, hogy őrültségre vállalkozom, a már telepakolt, dög nehéz kerekes szatyorral elzarándokoltam még a tér hátsó csücskében díszelgő piacra, sőt (mivel ott sem árultak sehol virágládát a megfelelő méretben), onnan átmentem a SUGÁR-ba is, mert ott is van virágüzlet. Aha... csak az a kicsi probléma, hogy ezek a plázás virágboltok már réges-rég nem virágboltok, hanem inkább méregdrága, elegáns kis butikok, amikben mindent lehet kapni, csak azt nem, amit egy virágüzletnek árulnia kéne. Úgyhogy a SUGÁR-ba is hiába vergődtem át, virágládát ott se kaptam. Pedig hatalmasat kerültem, hogy odáig eljussak, hisz a nehéz kerekes szatyorral nem tudok lefelé menni az aluljáró lépcsőin, így csak az ÁRKÁD-on keresztül tudtam bejutni a SUGÁR-ba (szerencsére egy felüljáró összeköti a két áruházat), és visszafelé is csak az ÁRKÁD-on át jöhettem ki (legalább negyedórás kerülővel), mert ott mozgólépcső visz le a föld alá, és ki tudok jutni simán az aluljáróba. Fölfelé meg már fölrángatom szép lassan a lépcsőkön a szatyromat, az nem nagy kaland.
 
Hogy nem ütött meg kedd estére a guta, azt azóta is ámulva csodálom.
Ráadásul a galambkák is eltűntek : nem ült senki egyik tojáson sem.
 
Így aztán borult a szerdai nap rendje is : takarítás helyett mehettem az OBI-ba, bár az ügyfélszolgálatuk szerint negyven centis virágláda pont ott se volt kapható. Ám addigra kitaláltam, hogy jó lesz helyette a duplája is : nyolcvan centis pedig volt, az infó szerint. Ettől külön összezuhantam, ugyanis hosszabb virágládákat láttam az INTERSPAR-ban is, de le se mértem őket, mert egyszerűen nem jutott eszembe, hogy két rövid láda helyett megfelelne egy darab hosszú is. Sajnos, már ennyire agyatlan vagyok (főleg a gutaütés határán), pedig lehet, hogy az egész keddi cirkuszt és a szerdai csavargást meg tudtam volna spórolni, ha történetesen nyolcvan centis az INTERSPAR-ban a hosszabb virágláda.
 
15_06_19_011.JPGMindenesetre az OBI-ban több szerencsével jártam : olyan virágláda valóban nem volt, amilyen nekem kellett volna, de más színben és más fazonban igenis kaptam jó méretet. Fölpakoltam tíz liter virágföldet is a hátamra, meg még jó néhány egyéb dolgot, ha már ott voltam – és örömömben még a takarítást is elvégeztem a csavargás után, hogy azért ne boruljon föl teljesen az itthoni rend. Az új virágládákat rögtön kiraktam a helyükre, a lentibe is töltöttem több földet, hogy ne dőljön fel, ha ráugrik a tojáska tulajdonosa – és roppantul meg voltam elégedve magammal, hogy végül mégis letudtam minden feladatot.
 
A baj csak az volt, hogy szegény tojásokat változatlanul nem ülte senki, egyik ládában sem. Tudtam, hogy ebből a játékból már semmiképp se lesz kisgalamb,  ám hogy mi történt, azt sehogy se értettem – nem értem máig. Gyanítom, hogy előkerült a szomszéd gyerek, akit már hónapok óta alig látok itthon, és talán ő zavargássza el a galambkákat az erkélyről, ugyanis gyanúsan nagy a csönd, sokkal kisebb a galambforgalom, mint máskor. Továbbá a szemben lévő házban is alighanem bekattant egy szomszéd a varjaktól : már második vagy harmadik napja figyelem, hogy ha nagyon hangosak szegény szárnyasok, az udvar túlsó felében valaki iszonyú hangerővel csapkod vagy durrogtat valamit. Tegnap még egy riasztó is megszólalt tőle... Pedig a durrogásra a varjak nem olyan érzékenyek – szegény galambkák viszont frászt kapnak tőle, és eszüket vesztve menekülnek. (A saját picinyeim nem kevésbé.) Szó se róla : szegény varnyak tényleg hangosan koncerteznek... Csináltam is délután erről pár filmet : remélem, lesz köztük használható. Látni semmit se lehet a videón, csak a fák lombját : a hang az, amit figyelni kell. Ezt hallgatjuk hajnaltól alkonyatig – éspedig nem is ilyen hangerővel, hanem általában hangosabban, mivel a film nem sokkal az egyik durranás után készült, és kicsit visszafogták magukat a károgók.
*

 
A tojáskákból pedig most már biztosan nem lesz kisgalamb. Hogy mi történt, azt nem értem és el se tudom képzelni : én még adtam magamnak néhány nap haladékot, bár már sejtettem, hogy előbb-utóbb ki kell dobnom az elhagyott tojásokat – de megúsztam a piszkos munkát, mert péntek (tegnapelőtt) reggelre a tojások váratlanul eltűntek, mind a két ládából. Mégpedig úgy, hogy nyomuk se maradt. Fogalmam sincs, ki volt a tettes és mit csinált pontosan. Szarkát ilyen közelről cserregni nem hallottam (igaz, minden áldott nap úton voltam egész héten, közben járhatott itt bármilyen madár), azt meg elég nehéz elképzelni (bár talán nem lehetetlen), hogy a galamb “kézbe” (azaz lábba) fogja a tojást, és elrepül vele, hogy kidobja. Márpedig valami ilyesmi történhetett, mert nem láttam se tojáshéjat, se nedvességet, egyik ládában sem. Most üresen áll mind a kettő – és azért ez szomorú, bár egyáltalán nem örültem, hogy tubigyárrá látszott alakulni az erkélyem. A piros ládából időnként látok kiugrani valakit, de tojás nincs még alatta. Bár ne is lenne ! Nem akarnám újra végigcsinálni azt a rengeteg izgalmat, amivel a fiókák felnövekedése jár – pláne, ha itthon van a szomszéd gyerek. Az ő erkélyén is új virágládákat látok : ez arra vall, hogy hosszú távra tervez. Vagy talán eladta vagy kiadta a lakását, és már nem is ő lakik itt... Akkor megint csak nagy kérdés, hogy ránk nézve mit jelent ez a változás.
 
15_06_19_003_1.JPGSaját pindurkáimat mindebből csak annyi érintette, hogy szerdán az OBI-ban találtam nekik megfelelő, abszolút biztonságos organza függönyt, és persze rögtön meg is vettem, noha függönyvásárlásról szó se volt. Többször is elmentem már kifejezetten függönyt vadászni, de sose jártam sikerrel, így most nem lehetett kihagyni az alkalmat. Legalább volt kedvem még takarítani is a sok csavargás után, abban a reményben, hogy szárnyaskáim utána majd lehetővé is teszik a függönycserét. Ezt csak úgy lehet megoldani, ha ők bent vannak a kalitkájukban, bármennyire is vágytam már látni, hogy mit vettem hát valójában. Jó darabig várakoztattak a kis drágáim, de végül mégiscsak hazavonultak estefelé, még nagyjából világosban. Aztán bent is maradtak szegénykéim, hiába nyitottam ki nem sokára ismét a kalitka ajtaját. Annyira zokon vették a függönycserét, hogy egész este ki se szagoltak a ketrecükből. Csivike nemigen nyilvánított véleményt, de Csuvika ordítva sírt és átkozott jó ideig, hogy mire vetemedtem már megint, hogy merészeltem tönkretenni az estéjét. Pedig nem rossz az új függöny – sőt határozottan jó. Világosabb lett így a szoba, és a kinti zöldből is többet látni, mint a háromrétegű, narancssárga függönnyel. Majd az lesz a téli, ez meg a nyári.
*
15_06_19_015.JPG
*
*
(2015)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*
*
*
*
*





6 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilcsicsi 2015.06.24. 22:43:45

Nos, csak egy mondathoz szólok hozzá; az hogy nem kaptál virágládát pedig nagyon kellett Murphy törvény. Nekem is volt hasonló bolti sopánkodásom... igaz nem virágládák miatt. Hogy vagy ma Csivicsuvi?

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.06.25. 00:00:06

Ez volna a Nagy Visszatérés, Csicsi-Csirip ?
Irgum-burgum !
Legalább két hete nem jártál erre, pedig közben Csuvikának születésnapja is volt. :-((

Igen : a jó öreg Murphy engem különösen imád.
Már nem is csodálkozom semmin - legföljebb azon, ha valami véletlenül sikerül.

Bizonyítványilag hogy állsz ?
Remélem, nem hoztál szégyent Napsugira. :-))

Az avatarodról eszembe jutott egy régi adósságod.
Valahol ott hagytuk abba, hogy küldesz majd olyan képet,
amin Napsugival a fejeden vagy megörökítve.
Én ezt a képecskét továbbra is várom !

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.06.26. 00:34:44

Na itt vagyok, Zsófi.
Inkább itt folytatom, mert itt még kevés a komment,
az előző mesénél meg már túl sokat kell lefelé tekergetni.
Legalább Lili is bekapcsolódhat a zöldséges kérdésbe, ha véletlenül erre jár.
Neki egy tündéri, sárga tojócskája van - pont olyan, mint az én drága Csipikém volt.
De azért írtam már választ az eredeti helyen is, nézd meg azt is, feltétlenül !

A pitypangtól kis híján infarktust kaptam, amikor olvastam, hogy azt adod a madárkádnak,
mert ilyet én még sose hallottam, ráadásul úgy emlékeztem, hogy a pitypang mérgező.
Nem is tévedtem, mert minden ide vágó listám említi a mérgező növények között.
Viszont utánanéztem alaposabban, mielőtt lebaltázlak,
és egy patikás oldalon azt láttam, hogy bár a teje mérgező,
azért gyógynövényként is számon tartják,
a levelét megeszik, illetve teát főznek belőle, mint ahogy a gyökeréből is.
VISZONT :
Embernél is elég szigorúan meg van határozva,
hogy kúraszerűen meddig lehet alkalmazni a pitypangot ilyen-olyan nyavalyákra -
hát akkor egy négydekás kismadárnál ???
Szerintem nem véletlen, hogy soha, senkitől nem hallottam és sehol nem olvastam,
hogy a hullámosnak adható volna kutyatej.
Vízhajtó, szélhajtó, vérnyomás-csökkentő, vérzsír-csökkentő, zsírégető,
meg még mit tudom én, milyen hatása van :
szerinted erre szüksége van szegény Szotyikádnak ?
Szerintem az életével játszol...

El nem tudom képzelni, honnan vetted, hogy kutyatejjel kell etetni a madaradat.
Egyszer már mondtam neked, de most megismétlem :
ha mindenféle FACEBOOK-os csoportokból szerzed be a madárkádra vonatkozó infókat
(egyáltalán : mit keresel a FB-on, mikor még nyilván be se töltötted a tizenhármat ???),
akkor engem hagyj ki a játékból, és ne is mesélj semmit Szotyikádról,
mert túl sok madárka halálát asszisztáltam már végig a gazdi butasága miatt,
és nem vágyom újabb ilyen élményre.
Ha kérdésed van, tedd fel a Háziállat Magazin "Dr. Háziállat" rovatában,
ott általában megbízható válaszokat kapsz.
Vagy kérdezz itt, a blogban,
mert én garantáltan csak olyasmit javasolok neked, amit én magam már kipróbáltam -
továbbá tudom is, hogy mit beszélek.
A különféle madaras fórumokon viszont annyi butaság kering
(a hasznos tanácsok mellett), hogy az ember haja az égnek áll -
te pedig kezdőként még nem tudod eldönteni, hogy kire hallgass.

Úgyhogy a kutyatejet sürgősen felejtsd el - mint ahogy a salátát is.
Azt már leírtam pár órával ezelőtt az előző bejegyzésnél, hogy miért.
Majd még folytatom, de most szünetet tartok.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.06.26. 12:02:52

Most már tényleg jöjjön az alma !
(Ez már a harmadik válasz, plusz egy kis nyúlfarknyi.)

Nem vagyok meglepve, hogy Szotyikád nem vetette rá magát az almára,
mert bizony az enyémek is elég nehezen barátkoztak meg vele.
De később annál jobban szerették !

Hogyan kínálod neki az almát ?
Szeletben se rossz, bár úgy nagyobb koszt csinál,
és nálad nincs is kölescsipesz, amibe beletűzhetnéd,
így maximum a kezedből tudod etetni az almaszelettel.
Vagy betűzöd a kalitka rácsába – de úgy meg túl vastag a szelet.

Nálam az vált be, hogy tálkából kapják az almát is, mint a többi eleséget.
Egészen apróra vagdosom össze, mint a hagymát a pörkölthöz.
(Természetesen az alma meg van hámozva.)
Próbáld így adni Szotyikának : előbb-utóbb rájön, hogy ez finom.

Amúgy is akartam már kérdezni, hogy almás tojást adsz-e neki néha.
Gyakran nem kell (sőt nem is szabad), de úgy kéthetenként kaphatna,
mert szüksége van állati fehérjére is, állítólag.
NAGYON FONTOS,
hogy a tojást mindig csak frissen főzve kaphatja,
főzni pedig legalább harminc percig kell, a felforrástól számítva.
Csak így lehetsz biztos benne, hogy kifőtt belőle az összes kórokozó.
Úgyhogy az almás tojás elkészítése elég hosszadalmas játék,
mert először félóráig kell forralni a tojást (jó sok vízben tedd föl, hogy legyen miből párologni),
utána lehetőleg a saját főzővízében hagyni kihűlni
(ez is legalább egy óra – attól függ, hogy mekkora az edény),
és csak utána állhatsz neki összevagdosni, az almával együtt.
A tojásból természetesen csak két-három szeletkét használsz föl,
és ugyanolyan apró darabkákra vágod, mint az almát.
Az alma kicsit több legyen, mint a tojás :
a mennyiség attól függ, hogy mekkora az edény, amibe szánod.
Túl sokat nem fog enni belőle a madárka,
de két-három órát előtte hagyhatod (melegben talán kevesebbet),
és közben lehet kínálni többször is, meg magától is rá fog járni.
Két-három óra után a maradékot ki kell dobni, nehogy romlottat egyen.
Későbbre eltenni tilos, a hűtő se jöhet szóba, csak frisset szabad adni Szotyikának.
Ha az almát esetleg hűtőből veszed elő (nálam például ott lakik),
akkor arra is időben kell gondolni, és kivenni pár órával előbb, hogy ne legyen túl hideg.

Szerintem garantált a siker, mert az almás tojást eddig még minden madárkám imádta.
Talán meg kéne próbálni ezzel indítani – hátha utána már az alma is jobban menne, magában.

Arra nagyon ügyelj, hogy az almás tojás után mindig ellenőrizd a kalitkát és a többi etetőt,
nehogy valahol kóbor tojásdarabka maradjon !
Ugyanis a romlott tojás nagy bajt csinál, ha netán bekapja a madárka.
Mivel Szotyika hajlandó asztalra is leszállni,
talán jobb is lenne kalitkán kívül adni neki ezt a csemegét.
Csak akkor meg arra vigyázz, hogy olyan legyen az edény (például egy lapos kistányér),
amit biztosan nem tud felborítani, ha ráugrik.

Bónusznak pedig megnézheted, hogyan ismerkedett az almával annak idején Csipike és Csupika.
Nyisd meg a 2006-os BABAGÁJ-BLOG-ot (megtalálod itt a jobb oldali sávban, fölül),
és november vége felé keresd meg a GYÜMÖLCSÖS KÉPREGÉNY című bejegyzést !
Nem valami csúcsfotók (akkor még nagyon kezdő voltam), de azért talán látható a lényeg.
Drága Csupikám akkor körülbelül két hónapos volt (Csipike meg három),
de már akkor is egy áldott kis lélek : a csőrében vitte Csipikének a kóstolót. :-))

Zsozso9 2015.06.29. 18:01:15

Szia! Képzeld, megvan az új kalitka! :) Igaz, nem azt vettük meg ,amit te javasoltál.. tudom,hogy nagyon mérges leszel rám hogy "azért se" úgy csináltuk/csináltam,ahogy te javasoltad... Ugyanis ,apukám meg az eladó is mondta,hogy ha nagyobbat szeretnénk az eddiginél, akkor egy másikat ad inkább. (Meg ugyan lehet kapni a Szilvi kalitkát tálcával is, de a kisállatboltban nem volt tálcája,meg a mi etetőinken nincs akasztó,nem tudtuk volna a kalitka falára akasztani) Méretei: Hossz 36 cm, Magasság 50 cm, szélesség 27 cm. Lehet,hogy azt mondod, ilyen nagyot nem kellett volna... A kalitkát kitakarítottam (nem bent,a teraszon-bár ez senkit sem érdekel) ,a tálcát, az alját, az ülőrudakat, a hintát na meg a régi játékokat ,és a régi kalitkát is ugyanúgy mint az újat. Az ülőrudak egyenlőre gyáriak,mert a régibe méretre volt vágva, és ugye, ez sokkal nagyobb. (majd holnap vagy a héten vágunk szintén fűzfaágakat) Képeket találsz az új kalitkáról a szotyi.zsozso9.fotoalbum.hu oldalon. (Nem dátum szerint rakja a képeket,úgyhogy lesz amit a régiek között találsz) A képek alá feliratot,megjegyzést is írtam. Egyébént ez a kalitka olyan nagy,hogy ha meggondoljuk magunkat, tök mindegy,hogy a partner fiú vagy lány lesz/lenne, elférnének boldogan :) Na most pedig jöjjön a válaszom. Pitypanglevelet a kisállatkereskedésbe láttam, hogy ott is azt kapják... kezdőként meg persze hogy adtam neki... utána elolvastam könyvben is,hogy adható->csak a levele. avirága tényleg mérgező. Csakis a levelét adtam neki.. A salátától és a pitypangtól nem lett semmi baja-még mindig él is virul. Többet nem adok neki. Az almás tojást még mindig nem próbáltam ki, majd ha legközelebb főtt tojást eszünk vacsorára,majd egyet elteszek Szotyinak is. Persze majd írok,hogyan fogadta.. :) A képregényt megnéztem, Csipi tényleg egy sárga boszi... :D

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.06.29. 18:29:23

Igen, Zsozsó, valóban mérges vagyok.
Vagy inkább szomorú, mert hiába tépem a számat - mintha a falnak beszélnék.
Az új kalitka semmivel se jobb, mint a régi, csak nagyobb (bár nem sokkal).
Az ajtaja ugyanúgy életveszélyes, az etetői teljesen alkalmatlanok
(nem kényelmesek a madárnak, meg neked se),
a teteje nem egyenes, a formája nem fekvő tégla.
Nem mondom, hogy ilyenben nem éldegélhet egy madár (végül is elvan szegény bármilyenben),
de butaság volt ilyet venni, ha vehettetek volna sokkal jobbat is.

A továbbiakban ne várj tőlem tanácsokat, mert teljesen fölösleges bármit mondanom,
te úgyis jobban tudod, hogy mi a jó a madárnak.
süti beállítások módosítása