HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Jaj, de bánom már, hogy nem ültem neki az este, frissiben megörökíteni a tegnapi napot, bármennyire is fáradt voltam. Mára nyoma sincs a büszke és elégedett, felszabadult örömnek – pedig alig vártam, hogy szép nyugodtan belefoghassak a mesébe. Azt hittem, enyém a világ, erre szánhatom az egész napot – aztán a galambkáim gondoskodtak róla, hogy délelőtt időm ne legyen a bloggal foglalkozni, délutánra meg egy szárnyatlan vette el a kedvemet nemhogy a firkálástól, de még az élettől is. Úgyhogy ez a mese már biztos nem lesz olyan vidám, mint tegnap lehetett volna – de hát nagyon megviselt a soron kívüli csavargás és a vele járó izgalom (plusz a melegfront) – azt meg ki gondolta volna, hogy mára elhagy a szerencsénk, és csupa rossz történik megint körülöttünk ? (Mint mindig...)
 
15_07_11_004.JPGAkárhogy is : azért azt a dicsőséget már nem veheti el tőlünk senki, hogy sikerrel túlestünk a rég aktuális karomnyisszantáson – és ehhez képest voltaképpen nem is számít semmi más baj vagy bosszúság. Tudom, nem először írom le, de most is igaznak érzem, hogy ennyire talán még sose féltem az orvos-látogatástól, mint tegnap. Igazában már el voltunk késve vele elég alaposan : “hivatalosan” (a naptáram előírása szerint) a huszonhatodik héten kellett volna abszolválnunk ezt a feladatot, most pedig már a huszonkilencediket tapossuk. Mikorra be volt tervezve, még úgy láttam, hogy nem olyan vészesen nagyok Csuvika karmocskái (hisz Tamás Doki a szokottnál jóval rövidebbre vágta őket áprilisban), aztán meg jött az iszonyatos hőség, utána pedig a novemberi hideg : nem akartam utaztatni a madárkákat se kánikulában, se hidegben, így a csavargásunk folyton csak halasztódott. Csuvika karmai meg közben vérszemet kaptak, és az utóbbi egy-két hétben már nagyon is láttam, hogy bizony, nem lehet sokáig halogatni a nyisszantásukat.
 
15_07_15_021.JPGSajnos, csavargásilag már én is komoly rizikófaktor vagyok, nem csak a madárkák befogása : soha nem tudhatom, mikor sikerül összevakarnom magam egy komolyabb kiruccanásra, így nem is jelentkeztünk be előre egyik doktor bácsinknál se, hanem a sorsunkra bíztuk magunkat. Gondoltam, ha véletlenül lesz olyan nap a héten, amikor útra késznek érzem magam, és valami csoda folytán a madaracskák is hazarepülnek délután pont azon a napon, meg még ráadásul éppen rendelni is fog valamelyik dokink, sőt tud is minket fogadni, akkor útnak eredünk. Ha nem, akkor nem. Nem akartam előre meghatározni a napot, mert az jelentősen csökkentette volna a saját esélyeimet az indulásra. Igaz, így ki lett terjesztve egész hétre a pánik – de mégsem olyan konkrétan, mint ha csak egyetlen naptól kellett volna félnem. Bár azt azért tudtam, hogy üdvös volna igyekezni, mert egyrészt kár szaporítani a frászos napok számát, másrészt az időjósok a hét közepétől megint nagy meleget ígérnek, és Csuvika egyáltalán nem bírja a kánikulát.
 
15_07_15_004.JPGSzinte el sem akartam hinni, hogy kivételesen mekkora szerencsénk volt tegnap : én is időre menetkészen álltam (úgy nagyjából dél körül), meg később a madárkák is hazarepültek némi délutáni sziesztára a kalitkába. (Ez is fontos szempont volt a függőben hagyott indulásnál : hogy ne kelljen szegénykéimet rabosítanom ébredés után, mert az nagyon rossz nekik, ha nem repülhetnek ki mindjárt reggel.) Addigra már több órát kint töltöttek az ágakon : nem vették túlságosan zokon, hogy bezártam őket. A rendelőt csak ekkor hívtam föl, és csodák csodája : kaptunk is időpontot délután fél hatra, ami nálunk ugye csak fél öt. Még ezután kezdtem reggelizni és cihelődni (a befogásról nem is beszélve), úgyhogy egyáltalán nem bizonyult későinek az időpont, éppen odaértünk, szép kényelmesen. Bántam is én az időt, mikor végre a szállító ketrecben búslakodtak szegény madárkáim ! Ez a nap erre volt szánva, ráértünk bármilyen későn hazaérni. De nem is késtünk aztán sokat a vacsorával.
 
15_07_15_031.JPGÉrdekes módon most Csuvikát fogtam be könnyebben (mindig ő az első, hogy túl legyek a nehezén), Csivikém nagyon meg volt rémülve, és nehezen adta meg magát, pedig máskor ő nem is menekül, csak benyúlok érte és rögtön kiveszem szépen. De valahogy azért meglett ő is, szegénykém : az egész tortúra nem tartott öt percig se A meleg odakint nem volt vészes, a szatyor se volt túl  nehéz a pokrócok nélkül : simán vettük az akadályokat, bár odafelé mindkét végállomáson pont az orrunk előtt húzott ki a rusnya metró. A távolabbi doktor bácsinkhoz mentünk, Újbudára, akinél az idén még nem is voltunk. Hidegben jobb Tamás Doktorhoz menni, mert hozzá odaérünk átszállás nélkül, és jó meleg a harminckettes busz – melegben viszont pont a busz miatt nem megyünk oda, ha nem muszáj, mert a légkondis járatokon meg lehet fulladni, azt Csuvikám ki se bírná. A metrón se szereti a légkondit, de ott azért mégis több a levegő, mint a (mindig zsúfolt) buszon. Meg hát hiányzott is már nagyon (a madárkáknak, gondolom, nem annyira) az újbudai rendelő családias hangulata, az ősrégi, kedves ismerősökkel. Angyalföldre is szívesen járunk, de azért mégiscsak Miklós (meg az ő apukája) a mi eredeti doktor bácsink. Nyáron hozzájuk járunk, télen meg Tamáshoz.
 
Csuvicsek ezúttal kicsit jobban viselte az utat, mint máskor, de azért most is elterült a sarokban, ha nem is ájuldozott. Legalább a szemecskéjét nyitva tartotta, és nem dőlt az oldalára, mint aki halni készül. Csivike viszont kifejezetten élénk volt végig : irtó édesen tekergette a fejecskéjét, és kíváncsian tekintgetett körbe, hogy hol van ő most és mi is történik vele. Hazafelé megismerkedtünk egy anyukával és két gyerekkel : a gyerkőcök többször is benéztek a szállító ketreckébe, de tőlük sem ijedt meg az én kis tündérem.
 
15_07_15_056.JPGMég hogy tündérem... talán inkább mázsás debellám !
Miklós lemérte mindkét madárkámat, és az eredményt látva, tátva maradt a szám : Csivi Őnagysága lekörözte Csuvikát, egy grammal nehezebb, mint lánglelkű lovagja. Csuvika tartja a negyvenöt grammját, de Csivike sajnos már negyvenhat. Őt Tamás csak egészen kicsi korában mérte, akkor harminchat grammot nyomott. Kétszer is mondta rá, hogy ő csak kicsit kövér, Csuvi meg nagyon – és erre tessék ! Miklósnál kiderült, hogy mégiscsak Csivi Kisasszony kövérebb – pláne, ha figyelembe vesszük azt is, hogy ő kisebb, mint Csuvika. Úgyhogy talán ideje volna felfüggesztenem a minden esti aggodalmaskodást, hogy nem eszik eleget vacsorára az én kis tündérem. Pedig hányszor kikap ezért Csuvi, hogy nem hagyja Csivit enni ! Én meg hányszor kárálok tanácstalanul a kalitka előtt, hogy jaj, nem akar enni Csivike, biztos beteg, éhen fog pusztulni. Hát úgy tűnik, nem fog.
 
Amúgy Miklós meg volt elégedve a picinyeimmel : azt mondta, szép a tolluk, jó kondiban vannak, egészséges madarak. Csivikének a kis tüdejét is meghallgatta, mert előző este mintha prüszkölni hallottam volna (igaz, csak egyszer), de nem talált semmi gyanúsat. Az ő karmocskái is le lettek vágva egy kicsit, mert újabban némelyik neki is túl hosszúra nő.
 
15_07_15_028.JPGAztán más újság nincs is Újbudán. Kivéve talán, hogy a Fehérvári út úgy néz ki, mintha bombatalálat érte volna. Először azt hittem, ez is a múlt heti vihar bűne, de talán inkább valami kábelek cseréje a járda alatt. Az Örsön még voltam olyan disznó, hogy becipeltem szegény madárkáimat a kicsi SPAR-ba (az ott van mindjárt az ÁRKÁD bejárata mellett, az aluljáró felől), és megajándékoztam magam egy jégkrémmel, mert úgy találtam, hogy ez a minimum, ami jár nekem. Tudtam, hogy a madárkák kapnak majd almás tojást estére, amiért túlélték ezt a kalandos napot – hát én meg jégkrémet kaptam, mert nekem is kalandos volt.
*
*
15_07_15_045.JPG
*
almas_tojas_15_07_15.jpg
*
(2015)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*
*
*
*





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása