HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Képzeljétek, micsoda öröm ért ma !
 
15_07_28-08_01_028.JPGKimentem letakarítani az erkélyt, mindjárt délelőtt, nem sokkal ébredés után, még a galambkák etetési ideje előtt – pontosan azért, mert nagyon izgatott, mi lehet a nagy láda mögötti pótfészekben. Arra nem látok rá, csak oldalról tudok egy kicsit mögé nézni a szobából, de valójában nincs sok értelme, mert csak a kis virágláda végét látom, azt is csak akkor, ha pont úgy esik rá a fény. Leginkább üresnek láttam mindig, ha eszembe jutott vizslatni. Nagyjából biztos voltam benne, hogy semmi sincs már ott, mert akárhogy is figyeltem minden etetésnél, összesen talán kétszer láttam, hogy valamelyik szülő evés után bemászott abba a fészekbe. Most már napok óta nem észleltem semmi mozgást : azt hittem, a tojáskákat feltörte a szarka, mert őt viszont hallottam többször is kárörvendően röhögni a napokban. Vittem is a gumikesztyűt meg egy zacskót a temetéshez, hogy majd biztosan dobhatom ki a szegény tojások maradékát a ládából.
*
15_07_22_062xxxxx.jpg
 
Hiába léptem oda a nagy láda elé a frissen letakarított erkélyen, még mindig nem lettem okosabb, mert az eső ellen fölszerelt, hosszú virágláda miatt most nemigen lehet fölülről belelátni a fészekbe, illetve csak nagyon részlegesen. Pláne az én sasszememmel... Mivel gyakorlatilag vak vagyok, már csak azt látom, amiről tudom, hogy micsoda. Itt meg ugye tojásokra számítottam, de azok nem voltak, ennyit még félig vakon is felfogtam. Valami szürke maszatot láttam a helyükön : azt hittem, összetörtek és szétkenődtek a földön. Mindezt csak úgy első pillantásra állapítottam meg, hisz eleve csak a legszélét láttam a fészek ládájának, és nem is azt találtam, amire számítottam. Amit viszont találtam, arra annyira nem számítottam, hogy meg se fordult a fejemben. Vagyis ez volt az a bizonyos eset, amiről elmondhatom, hogy nem hittem a saját (amúgy is eléggé ócska) szememnek.
 
15_07_28-08_01_021.JPGMindezt csak itt mesélem ilyen részletesen, ott helyben egy pillanatig se gondolkoztam a lehetőségeken : nálam volt egy fényképező is (hisz tudtam, hogy csak azzal látok be a láda mögé) : fogtam, és belógattam a megfelelő helyre, hogy kiderüljön, mit rejt a titokzatos fészek. És kiderült !!! Nem is kellett ellőnöm az első képet, már a kijelzőn láttam, hogy mi a helyzet : a pótfészekben ott terpeszkedett két gyönyörűséges, szárnyas-csőrös kisbaba ! Lufika és Pufika – akik igenis megszülettek, az életük kissé kalandos kezdetének dacára.
 
Mi ez, ha nem csoda ?!
 
Valójában azt se gondoltam teljesen komolyan (csak remélni mertem), hogy a tubiszülők elfogadják az általam kijelölt új fészket, és megtalálják benne az oda költöztetett kis tojásaikat : hogy ki is költik őket, mégpedig mind a kettőt, az már végképp csak az álmok kategóriájába tartozott. De hát nem volt más választásom, hisz azt rögtön láttam, hogy ott nem lehet kisgalambot nevelni, ahol ők próbálkoztak, szegénykéim, kínjukban. (Erről részletesen olvashat “A fizika meg a tubik” című bejegyzésben, aki netán lemaradt róla.)
 
15_07_28-08_01_021b.JPGÉs milyen jól tettem, hogy belekontárkodtam szegény tubik magánéletébe ! Mi lenne most ezzel a két tündérrel az eredeti fészekben ? Hisz azok az ágak, amiken a szegény szülők ülni kezdték a tojásokat, olyan szárazak és kemények voltak, hogy nem is tudtam őket apróbbra törni, mert szúrták a kezemet. Úgy dobtam ki mindet, jó nagy zacskóban, ahogy voltak, mert nem akartam rongyosra lyuggatni sem a gumikesztyűket, sem az ujjaimat. Mit műveltek volna ezek a ronda ágak a pincurkák gyönge bőrével ? Bizony, nem lett volna ilyen biztonságos helyük szegénykéknek, mint amilyen most van ! Talán már nem is élnének...
 
Így viszont élnek – és ez számomra igazi csoda.
 
Nem is olyan pici babák már : szerintem három- vagy négynaposak lehetnek. Inkább négy. Holnapra vagy holnaputánra vártam a kikelésüket (amiben egyáltalán nem is hittem), de úgy látszik, az ágakból összetákolt fészek napok óta létezett már, amikor én rátaláltam. Mostanában meg nem jártam kint az erkélyen, pontosan a tojáskák miatt : elég hideg volt a héten, nem akartam, hogy megfázzanak, ha esetleg mégis üli valaki őket. Bár mondom : ezt se hittem igazán, hisz bármennyire is leskelődtem az etetések idején, napok óta nem láttam senkit, se kijönni a nagy láda mögül, se bemenni oda. Okosak és óvatosak a szülők : elfogadták a segítségemet, mikor úgy találták, hogy jót tettem velük, de azért továbbra sincs elnézve nekem, hogy ember vagyok, nem galamb. Jobb a szárnyatlanokkal vigyázni. Nyilván mindig olyankor jönnek-mennek, amikor én még vagy már nem vagyok a szobában. Szinte percre pontosan tartom az etetési időket, nem túl nehéz hozzám alkalmazkodni.
*
15_07_28-08_01_027a.JPG
 
Édes Istenem – csak nőjenek föl épségben és egészségben, ha már itt vannak !  De talán sikerül... Annyira valószínűtlenül kezdődött a kis életük : ha megengedte nekik a Galamb-Gondviselés, hogy mégis megszülessenek, talán megengedi majd azt is, hogy felnőjenek.
*
15_07_28-08_01_029.JPG
*
*
(2015)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*
Hit Counters
*
*
*





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása