HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Van jó hírem is meg rossz is : a rossz nagyon rossz, mondom előbb a jót.
*
15_10_07_017.JPG
 
Csuvika lába szépen gyógyul – stramm gyerek az én Hős Vitézem !
Tegnap este volt alkalmam közelről látni,
hogy már majdnem teljesen be tudja húzni a beteg lábát a helyére.
Az előbb próbáltam őt fényképezni (persze nemigen hagyta) :
repülős képeket szerettem volna, de az nem sikerült.
Helyette viszont a mászókán, alulnézetből, sikerült megörökítenem a beteg lábát.
A pici kijelzőn nem látom rendesen (élőben meg pláne nem),
de úgy tűnik, pont látható lesz a képeken,
hogy már csak egy egészen pici rész lóg ki az ujjak végéből a tollak közül.
*
15_10_07_030.JPG
 
Én azt hittem, valamelyik ujjacskájával vagy a “tenyerével” van baja Csuvikának,
de már hétfőn este kiderült, hogy alighanem tévedek :
az éjszakai köleskék felkötözgetése alkalmával
Csuvitéz ugyanúgy kapkodott a spárga után, mint máskor -
és gyönyörűen marokra fogta azt a vékony madzagot, a beteg kis “öklével”.
Egészen picire összezárta az ujjait,
pontosan ugyanúgy, ahogy be szokta húzni őket a hasa alá, a tollai közé.
Vagyis a baj mégsem az ujjacskáinál lehet,
még csak nem is a “csuklóján”, hanem följebb, a “könyökénél”.
Mert hiába zárta össze a kis “öklét”, behúzni mégse tudta a lábacskáját.
De mondom : ez még hétfőn volt.
Tegnap (kedden) már majdnem tökéletesen sikerült a behúzás.
Kép akkor nem készült a Nagy Pillanatról, bármennyire is szerettem volna,
mert Csivike pont rossz helyen ült, eltakarta volna Csuvikát.
*
15_10_07_033.JPG
 
A fájdalomcsillapító cseppekhez nem fűztem nagy reményeket
(mármint ahhoz, hogy be tudom adni Csuvikának),
ám végül ez egy sikertörténet, legnagyobb ámulatomra.
Hétfőn még nem voltam teljesen elégedett az eredménnyel,
mert egyik madárkám sem örült túlzottan az almának,
éppen csak ímmel-ámmal eszegettek belőle :
nem lehettem biztos benne, hogy Csuvika eltalálta a megfelelő részeket,
és eleget nyelt be a gyógyszerből, amit az almára csöpögtettem.
*
csuvika_helye_15_10.jpg
 
Tegnap viszont már inkább amiatt aggódtam,
hogy nehogy túladagolás legyen a habzsolás vége,
mert a biztonság kedvéért nem két csöppet nyomtam a tálkába,
hanem hármat vagy négyet, hogy biztosan gyógyszeres részt érjen Csuvika,
akárhova is nyúl a kis csőrével.
Arra számítottam, hogy majd megint úgy kell beleimádkozni egy-két falatot.
Nem így lett – azt meg elfelejtettem megkérdezni Miklóstól,
hogy lehet-e nagy bajt csinálni a túladagolással.
Így aztán megint volt miért aggódnom,
mert Csuvicsek úgy vetette magát az almára
(ugyanannak az almának a másik felére, ami előző nap nem ízlett),
mint aki világéletében erre a pillanatra várt.
Valósággal zabálta az almát, és rajta a fájdalomcsillapítót.
Persze azokból a csöppekből biztos került a tálka alsóbb részeibe is,
így nem lett baj a túlságosan lelkes gyógyszer-fogyasztásból.
(Ha lett volna, arról már tudnék, mert a madárnak gyors az emésztése.)
Mindenesetre később már nem győztem vigyázni,
hogy Csuvika NE a saját oldalánál érje el az edényt.
(Almát szinte kizárólag a kezemből esznek,
így tudom szabályozni, hogy ki melyik végéből falatozik.)
*
15_10_07_024a.JPG
 
Úgy tűnik tehát, ezt a kis kalandot megúsztuk viszonylag simán.
Hős Vitézem már túlságosan is élénk (talán a közelgő esőtől bolondult meg) :
kilenc óra elmúlt, és neki még eszében sincs hazavonulni,
ész nélkül röpköd szanaszét a szobában, és közben be nem áll a kis csőre.
Addig-addig rendezkedett, míg kicsábította Csivikét is :
most aztán leshetem, hogy mikor lesz ma lefekvés és alvás !
Hisz még almácskát is kellene enniük, a szokásos műsoron kívül.
Ma meg holnap még adom a gyógyszert, bár már talán fölöslegesen.
De azért tökéletesen még nem húzódik be az a lábacska – akkor pedig biztos fáj is.
*
15_10_07_002.JPG
 
Hiába örülök Csuvikám látványos javulásának,
azért mégis nagyon bánatos vagyok (de ez túlságosan enyhe kifejezés),
mert az erkélyen viszont egymást érik a tragédiák, napok óta.
Meghalt mind a két picikém (a Svarci-gyerkőcök),
és rajtuk kívül még egy idegen galambkát is temettem ismét.
Hogy mi folyik itt és ki vagy mi gyilkolja őket, nem tudom.
 
Megszakad a szívem a két drága pindurkámért -
annál is inkább, mert végső soron nekem köszönhetik a szenvedéseiket.
Ha kidobtam volna őket friss tojás korukban,
nem kellett volna kínok közt elpusztulniuk, nyolc- és tíznapos gyerkőcökként.
De hát lehetett volna másképp is... sajnáltam tőlük elvenni az esélyt az életre.
*
15_10_06_001.JPG
 
A kisebbik gyerkőc valószínűleg még vasárnap halhatott meg.
Mivel Csuvikát orvoshoz kellett vinni,
nyilvánvaló volt, hogy nem leszünk itthon a délutáni etetés idejére,
viszont azt sem akartam, hogy vacsora nélkül maradjanak a galambkák.
Kiszórtam tehát az ellátmányukat még indulás előtt,
úgy másfél órával hamarabb a szokásos idejüknél.
Igen ám – csakhogy a galambkák (is) rendhez vannak szokva,
tudják, hogy mikor számíthatnak az erkélyen való felbukkanásomra.
Szegény kis porontyokon épp rajtuk ült az anyjuk (vagy apjuk),
és annyira megrémült a váratlan megjelenésemtől,
hogy FÖLFELÉ akart kirepülni a pótfészekből, amerre nem fér ki.
Nyilván félt a láda végénél kijönni, amerre közlekedni szokott.
Fölfelé viszont nem tudott kirepülni, hisz ott csak egy keskeny rés van :
többször is visszaesett, és a nagy pánikban alighanem agyontaposta Picikét.
 
Csakhogy én akkor nem értem rá a galambkák gondjával foglalkozni
(eszembe se jutott, hogy baleset történhetett a nagy menekülésben),
mert rohannunk kellett az orvoshoz, Csuvika bajával volt tele a fejem.
Mire meg hazaértünk, már nagyjából besötétedett, ki se mentem az erkélyre.
Ráadásul másnap is csak késő éjjel szedtem ki a gépből a képeket
(mert ugye akkor meg blogot írtam, azzal voltam elfoglalva),
így csak hétfőn éjjel szembesültem vele, hogy az egyik fióka halott.
Szabad szemmel nem láttam, sőt a fényképezőm kijelzőjén se.
*
15_10_06_003a.JPG
 
A temetés így kedd reggelre maradt -
vagyis szegény Icike talán két napot is eltöltött a halott testvérkéje mellett.
Gondolom, nem tett jót neki - bár tegnap még nem látszott rajta, hogy halni készül. 
Én is halni készültem, mert nem volt elég csapásnak, hogy temetnem kell Picikét,
ráadásul egy idegen halottat is találtam megint az erkély közepén,
így tegnap két madárkát temettem.
Egyetlen vigaszom volt a tündér kis Icike, akit kivettem a halott testvére mellől
és odatettem nézelődni a kacatos ládára, míg új földet raktam a fészkébe.
Formás kis tündérmadár volt, tele bögyöcskével -
ki gondolta volna, hogy ma már őt is temetni fogom ?
*
15_10_06_004b.JPG
 
Hogy mi történt vele, azt el nem tudom képzelni.
Talán az ő anyukája volt a tegnapi idegen halott,
így magára maradt napközbenre, míg az apja elő nem került ?
Mert délután valaki bement hozzá a fészekbe, azt láttam tegnap, etetés után.
Vagy nem a saját apja ment be, és az idegen megölte ?
Nem tudom, képes-e ilyen gonoszságra egy galamb, hogy fészekhez jusson.
Vagy magára hagyták szegénykémet éjszakára, és megfagyott ?
Kora szerint egyedül kellett volna már aludnia -
de hát ő nem volt még olyan fejlett, mint más galambok kilenc naposan.
Nem tudom, képes-e a galamb mérlegelni,
és szükség esetén eltérni a szokásos forgatókönyvtől,
ha az időjárás vagy a fióka állapota úgy kívánja.
*
15_10_06_005.JPG
 
Akárhogy is : Icike meghalt. Meg Picike is.
A Kisgoncik még megvannak (remélem, fel is nőnek, ha idáig sikerült nekik) -
de őszintén szólva nem bánnám, ha most egy ideig nem látnék már galambot.
*
15_10_06_008.JPG
*
*
*
(2015)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*
*
*
*





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása