HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Egészen másról készülök írni napok óta, ám tegnap eszembe jutott valami,
ami ugyan a madárkák meséi közé nem nagyon (vagy egyáltalán nem) illik,
mégsem állom meg, hogy szót ne ejtsek róla,
ha már megszületett és itt motoszkál bennem a legújabb fóbiám.
Ha másra nem, arra jó lesz ez a bejegyzés, hogy majd legyen mire hivatkozni
(“lám-lám, én megmondtam előre”), ha netán úgy hozza a sors, hogy igazam lesz.
 
Talán épp vacsorát osztottam a madárkáknak,
közben már a következő mesét fogalmazgattam magamban,
amikor valamire azt mondtam gondolatban, hogy “minden szökőévben egyszer”.
Tényleg : szökőév... Hiszen most is az van !
Ezekkel a madárkákkal még nem is volt szökőévünk – vajon mit tartogat ?
(Később aztán rájöttem, hogy dehogynem volt,
hisz a legutóbbi szökőévben hoztam haza őket.)
*
12_08_28_006.jpg
 
Azt ugyan nem tudhatom, hogy mit hoz ez a most kezdődött év,
de ha már így eszembe jutott a különleges mivolta,
gyorsan végiggondoltam, mi is történt velünk a korábbi szökőévekben.
Az eredménytől nem lettem boldogabb,
bár az állás döntetlen, a nagyon jó meg a nagyon rossz között.
Ugyanis 2008-ban születtek fiókái Csipikének és Csupikának,
2012-ben viszont meghaltak mind a ketten, szűk három hónap különbséggel.
Vagyis a legutóbbi szökőévünk tragédiát hozott, az előtte lévő meg boldogságot.
Közös bennük az, hogy mindkettőben olyasmi történt, ami máskor nem szokott
(sajnos vagy hála Istennek),
és ami tényleg mássá, örökre emlékezetessé tette az évet.
 
Hát ettől estem én rögtön pánikba meg mély depresszióba.
*
16_01_06_113.JPG
 
Mi történhet még velünk, édes Istenem ?
Mi jöhet ebben az újabb szökőévben, ami máskor nem szokott történni ?
Csivike öreg már az első tojáshoz – csak nem most akar majd anyuka lenni ?!
Hiszen abba bele is halhat, ha elakad benne a késői tojás !
Vagy más módon veszítem el őket ?
Ahhoz még túlságosan fiatalok, hogy véget érjen a drága kis életük...
Vagy az enyém fog véget érni ? Vagy megvakulok ? Vagy fejünkre dől a ház ?
Mi lesz az a fontos és szokatlan esemény, amit nálunk a szökőévek hozni szoktak ?
 
Ilyesmiken mélázom, tegnap este óta.
Egész biztos, hogy nem vagyok normális, ezt is pontosan tudom -
de azért a bogár ott van a fülemben.
A fene a naptár-fejemet !
Miért kell nekem folyton dátumokkal, évfordulókkal és hasonlókkal foglalkozni ?!
Miért nem élek csak úgy bele a világba, mint mások, dátumoktól függetlenül ?
 
Úgyhogy sikerült máris tönkretennem a szép új évecskénket,
pusztán egy kósza gondolattal.
Pedig örültem ám neki : a tizenhatos egy rokonszenves szám,
ráadásul tündéri naptárakat sikerült beszereznem hozzá (erről majd később) :
valahogy úgy éreztem, kicsit vidámabb és nyugalmasabb év elébe nézünk.
Csak hát a helyzet az (ezt is tegnap gondoltam végig),
hogy a 2012-es évnek még ennél is sokkal jobban örültem :
az volt az első nyugdíjas évem, szép kerek születésnapot ünnepeltem,
a kínai horoszkóp szerint az én évem volt, a Sárkányé -
azt hittem, enyém a világ, most kezdődik az igazi élet, ami már csupa öröm lesz.
És mi lett a nagy örömködésből meg várakozásból ?
Életem legnagyobb tragédiája és legszörnyűbb éve...
Pedig akkor tényleg nem számítottam semmi rosszra -
már csak azért sem, mert sokkal normálisabb voltam még, mint most.
Csipike halálával minden megváltozott (Csupikáé már csak ráadás volt),
amit azóta élek, az már valahogy nem az én életem.
De azért nem bánnám, ha eltartana még egy darabig...
*
16_01_01_088.JPG
 
Mivel úgyis magáról az évről beszélek, essen szó a szépséges naptárakról is !
Ezekkel is hoztam a szokásos formámat :
a nagyot megvettem időben, de a kicsiről megfeledkeztem.
Ott nem volt, ahol a nagyot vettem, később meg azt hittem, még ráérek vele.
Tévedés volt : mire mindenképpen be akartam már szerezni,
eltűntek az ÁPISZ-ból ezek a kisebb fajta naptárak.
Végül az egyik boltban mégiscsak találtam kettőt vagy hármat,
az egymásra hányt maradékok között :
kiválasztottam a csekély készletből a nekem legjobban tetszőt,
és nagy örömmel vittem a pénztárhoz, hogy mégiscsak lesz kis naptáram 2016-ra.
Az árát megkérdezni eszembe se jutott,
mert minden évben veszek ilyen kicsi naptárt, és olyan 4-500 Ft szokott lenni.
Ez ugyan most kicsit nagyobbnak tűnt a szokásos méretnél,
de azért igencsak leesett az állam, mikor a pénztáros közölte, hogy 1 700 Ft.
Egy arasznyi kis lemeznaptár !!! Amire valójában nincs is szükségem !
A nagyot vettem valami 1 200 körüli áron -
ki gondolta, hogy a fele akkora többe kerül ?
Persze azért nem mondtam, hogy nem kérem,
mert addigra már beleéltem magam, hogy édes év elébe nézek,
még a naptáram is hízlalni fog 2016-ban.
Továbbá büntetésül is ezt szabtam magamra,
hogy legyek szíves máskor időben beszerezni a naptárakat.
*
16_01_06_006.JPG
 
A legjobb vicc (mint mondtam) az egészben az,
hogy kicsi naptárra igazában nincs is szükségem egyáltalán.
A kicsi naptár csak azért van, mert pár évvel ezelőtt ajándékba kaptam egyet,
még hozzá papagájosat, az akkori kedvenc állatos boltom tulajdonosától.
(Alighanem a PRESTIGE reklám kiadványa volt, ha jól emlékszem.)
Tetszettek a madárkák (meg örültem az ajándéknak),
fúrtam hát egy kampócskát a nagy szekrény oldalába, a telefonos komód fölé,
hogy valahova föl tudjam akasztani az új kincsemet.
Azóta csak azért veszek minden évben oda is egy naptárt, mert már ott a kampó.
Viszont ha már ott van, az a madaras naptár :
abba szoktam följegyezni a madárkákkal kapcsolatos dolgokat,
noha az “igazi” naptáramnak is van madaras rovata.
Ebben a kicsiben könnyebb visszakeresni, ha tudni szeretnék valamit.
Hát így lett nekem nasis naptáram az új évre -
drága volt, mint ahogy drágák már a benne díszelgő sütemények is.
De ezektől legalább biztos nem kerekedik rossz kedvem, egyik hónapban sem.
 
Az “igazi” naptár kiválasztásánál gondosan ügyeltem,
hogy csakis olyat hozzak haza, ami még véletlenül sem ígér semmi rosszat  :
nagyon jól emlékszem még a tavalyi év augusztus elsejére,
amikor szinte szíven ütött az ellenszenves fekete macska az aktuális képen.
Rögtön tudtam, hogy szörnyű hónap elébe nézünk, és úgy is lett :
sorban pusztultak el a tündér kis galambkáim az erkélyen, egész augusztusban.
Már akkor megfogadtam, hogy az idei naptárral óvatosabb leszek,
nagyon alaposan megnézem az összes képét külön-külön,
nehogy megint hazahozzak egy baljóslatú hónapot.
*
16_01_06_026.JPG
 
Aztán úgy esett, hogy az idei naptáron nem volt sok nézegetnivaló :
ez annyira derűs és vidám, hogy rajta biztos nem fog múlni a jó szerencsénk.
Minden oldala hasonló a januárihoz,
csak más-más madárkák szerepelnek rajtuk, és egyik édesebb, mint a másik.
*
16_01_06_019.JPG
 
Bár már lapozhatnám !
Bár már legalább a közepén tartanánk !
Nem tudom, mit tartogat a madárkás naptár szép új éve
(sőt azt se tudja senki, hogy tényleg szép lesz-e),
de ha megérjük mind a hárman, hogy átlapozhatok novemberről decemberre,
több kívánságom nincs is az idei évvel kapcsolatban.
*
16_01_06_003.JPG
*
*
*
(2016)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*
*
*
*





7 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

budgieee 2016.01.07. 17:31:46

A naptárakon tényleg semmi se fog múlni. Milyen jó,ötletes hogy a madarason van madár oszlop is.
Az én naptáram évek óta a fagyis autóról származik. Mindig gyümölcs,zöldség,fagyi vagy egyéb finomság van rajta. A másik(ami csak úgy van) az újsághoz szokott lenni és mindig valamilyen állat van rajta de ez most idén elkeveredett sajnos és ki lett dobva.

Látom a lifegő nem lett túlhasználva.
Jól látom hogy a képeken a kalitka nem a megszokott helyén van? Olyan nagy fényben vannak mintha ablak előtt lennének. Vagy csak lámpa?

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.01.07. 20:14:39

Eddig is pont ekkora volt a fényár, csak a vakus képeken nem látszott. :-))
Ugyanott van a kalitka, ahol eddig volt -
máshol nem is lehetne, hisz az ablak előtt a mászóka terpeszkedik.
Én is jókat csodálkozom, hogy mennyire mások a vaku nélküli képek.
Múltkor véletlenül csináltam egy olyat,
amin Csuvika (vagy Csivike ?) mögött, a kalitka rácsán túl, látszik a mászóka.
Csak ámultam és bámultam, mert ilyet még sose láttam.
A vakus képeken mindig fekete a háttér.
Úgyis készülök egy mindenféléről szóló mesét írni, majd abba belerakom (ha el nem felejtem).

Szóval magácskának a fagyis autóhoz is köze van ???
Mik ki nem derülnek ! :-))
Hogy fér meg a fagyis autó az egészséges táplálkozással ?

Igen, a naptárban mindig van madaras rovat. :-))
Azért szeretem ezt a családi naptárt, mert remekül áttekinthető, az oszlopaival.
Csak nem minden évben sikerül ilyet vennem - de törekszem rá.
Szilveszter körül meg jó móka (több órás munka) életre kelteni az új naptárt.

Nálatok mi újság ?
Mit művel szerelmem, Tökmag ?

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.01.07. 21:02:01

A lifegős megjegyzésre elfelejtettem reagálni.
Hát bizony : nincs túlhasználva szegényke...
És mit gondolsz : miért ?
Naná, hogy Csivi Banya a bűnös !
Ő valamiért nem szereti ezt a lifegőt : teljesen az a benyomásom, hogy fél tőle.
Az okát csak ő tudja, és nem árulja el.
Izgatja pedig a dolog, többször nézegeti, böködi a madzagját a csőrével -
de igazán hozzányúlni nem mer.
Hogy miért, azt el se tudom képzelni.
Első perctől így van, nem valószínű, hogy bármi kellemetlen élménye lehetett volna vele.

Ettől persze Csuvika még nyüstölhetné (hiszen ő imádja) -
de Csivike nem is lenne Csivike, ha ezt eltűrné.
Nem bírja elviselni azzal az áldott jó lelkével, hogy Csuvi nem fél a lifegőtől,
így aztán legtöbbször elzavarja szegény Hercegemet,
ha túlságosan belemélyed a játékba.
(Pláne, ha én még meg is dicsérem érte.)
Neki ugyan nem kell, de ha neki nem kell, ne játsszon vele Csuvika sem !
Úgyhogy szegény lifegő tényleg nincs agyonhasználva. :-))

Bár az is igaz, hogy a bodzát (ha ilyen vékony) nem szeretik úgy rágni, mint a fűzfát.
A vastagabb bodzaágakat boldogan kopasztják, de a vékonyakat nem.
Viszont a legutóbbi lifegőjük fűzfából volt, és hónapokig nem kellett a kutyának se.
Hogy min múlik egy játék népszerűsége, arról most már tényleg fogalmam sincs. :-))

budgieee 2016.01.08. 20:22:32

Ez a Csivi... Ha nem így viselkedne nem is ő lenne de így is csak szeretni lehet. :-)

Látod mennyi mindent eltitkolnak a vakus képek? Nemcsak Csuvika eredeti szép színét tünteti el hanem még ezeket is. Remélem hosszútávon maradnak a vakumentes képek.

A fagyis autóhoz nem én ragaszkodom hanem a család egyik-másik tagja(én már csak a zöldségkeverékét szeretem). Apukám kicsit nagyon szereti az édességeket és ha már itt van a jégrém a többiek is esznek belőle. Régebben én is eszegettem hisz havonta pár jégrém nem olyan nagy bűn de mostanában elkezdtem egyesével leszokni az ilyen felesleges dolgokról. És úgy látszik kedvet kapott hozzá más is. A testvérem is kerüli a cukros,stb dolgokat már és eszegeti az én kajáimat is.
Eljutottunk odáig hogy mindenki azt várja hogy én készítsek finom,egészséges, cukor,tojás,élesztő,glutén,tejtermék,stb mentes édességeket. Na meg egyéb kajákat. Lassan én készítem a kajákat 3 főre(apukám nem akar változtatni de olykor megeszi amit csinálok).
Holnap egy jó nagy adag gombás rizottót csinálok. Nagyon finom, imádjuk. És nyers kenyér is kell mert elfogyott még szerencse hogy hamar kész. Aztán csinálhatok nyers sütőtökpudingot és nyers székelykáposztát is a napokban. A nyers áfonyás muffinról, nyers müzliről, nyers meggyes sütiről nem is beszélve. Szóval van/lesz mit csinálnom.
A tollasok életében is sok változás történik/történt de erről csak később írok majd.

A Tökmag mostanában ugyanúgy viselkedik az itatóval mint Csivike a lifegővel. Odamászik hozzá a rácson majd megnyalja,belenéz esetleg ráül a szélére és bele-bele nézeget,nyúlkál aztán elrepül. Megint odamászik hozzá és így tovább megtesz pár kört mire végre iszik. Hogy mit gondol ilyenkor nem tudom, mintha nem érezné magát biztonságban ivás közben pedig ugyanabban van és viszonylag ugyanott mint eddig.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.01.08. 21:03:39

Apukádat csókoltatom, a család többi tagjának őszinte részvétem. :-))
Mindenki másképp bolond, és mindenkinek joga van a flúgjaihoz,
mindaddig, míg nem zavar vele másokat.
Azt viszont nagyon rosszul tűrném, ha a bolondériáit valaki rám akarná erőltetni. :-))
De a gombás rizottó igen jól hangzik, az jöhet ! :-))

budgieee 2016.01.09. 11:07:58

Hidd el a többi se rossz. Tudom a nyers szótól sokan egyből "rosszra" gondolnak pedig egyáltalán nem rosszak ezek a kaják,nincs intenzív zöldség vagy bármi ilyesmi ízük mert úgy vannak kitalálva hogy az összetevők passzoljanak egymáshoz és kellemest ízt eredményezzenek. Egyik nyers süteményről se lehetne megmondani ízre,kinézetre hogy nyers és pl. aprított dióból van az alja,stb. Ez tesztelve is volt már. Aki kóstolta és nem tudta hogy mit eszik pontosan meg nem mondta volna hogy nyers.
A nyers székelykáposzta apukám egyik újabb kedvence. Nemrég fedeztem fel ezt a receptet de az elmúlt hetekben már 2 nagy tálnyi elfogyott.
Itt van pár kép csak hogy lásd mire gondolok: kepfeltoltes.hu/160109/k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyébként ezt nem nevezném se flúgnak se bolondériának se hasonlónak. Ha tudnád mi folyik a világban az emberek háta mögött és ha tudnád a sima bolti,stb kajákkal hányféleképpen mérgezik TUDATOSAN az embereket...
Ha az elmúlt évtizedekben nyers és hasonló egészséges kajákat ettél volna(egészséges életmóddal kombinálva) akkor biztosra mondom hogy a világon semmi bajod nem lenne.
Apukám ragaszkodik a régi megszokott ártalmas kajáihoz volt és van is elég baja,kórházban is volt már pár éve mert műteni kellett. A rossz étrendjének,életmódjának a következményeitől(műtét) megijedt és változtatott is néhány dolgon de közel sem elegen.
Az emberek csak akkor változtatnak,térnek észhez amikor már ilyen meg olyan bajuk van mert akkor már fájdalmaik,stb vannak de akkor már sokszor késő. Amíg nem fáj semmijük addig boldogan zabálják a sz@rokat de van hogy még utána is. Ezzel nincs is bajom igazából mert tegyék csak tönkre magukat, ő dolguk de ezzel az életmóddal olyan dolgokat támogatnak amik viszont az egész bolygóra,minden élőlényre károsak több téren.
Ha képesek lennének előre gondolkodni és az egész képet látni, túllátni a saját kis életük dolgain,túllátni a saját érdekeiken, meglátni az elrejtett dolgokat akkor ezernyi problémát meg lehetne oldani összefogva dehát... Agymosott birkák... Amíg nem változtat a mostani viselkedésén az emberiség addig egy parazitája,egy férge,egy kártevője a Földnek és lassan elpusztítja az egészet. Tipikus módon gondolom majd az utolsó percben akarná megmenteni...
De mindegy, hagyjuk ezt a témát.
süti beállítások módosítása