HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Most aztán tényleg kiakasztotta a cukiság-mérőt az én kis Tündérboszorkányom !
Még hétfőn történt a dolog (ma csütörtök van), csak nem értem rá elmesélni.
Továbbá képeket sem tudok mellékelni Csivike legújabb műsorszámához,
legföljebb hasonlókat
(képen nem is látszana a lényeg, csak filmecskén),
mert nem számítottam rá, hogy valamit meg kell majd örökítenem vacsora közben,
nem készítettem oda a masinámat a kalitka mellé, hogy kéznél legyen.
Amúgy is nagy szerencse kellett volna hozzá,
hogy elkapjam pont a megfelelő pillanatot.
Pedig kár, mert Csivike olyat cselekedett hétfőn este,
amilyet még nem láttam tőle sem azelőtt, sem azóta, soha.
*
16_01_13_102k2sz.jpg
 
Csuvika napok óta meg van vadulva a szerelemtől
(és az udvarlás most Csivinek sincs ellenére – legalábbis hétfőn nem volt) :
szegény lovag estére már eléggé elfáradhatott,
hisz egész nap mást se csinált, csak ódákat zengedezett szíve hölgyének,
a szünetekben pedig lelkesen etette Őnagyságát.
Hogy honnan vette hozzá a muníciót, el se tudom képzelni,
mert leginkább a mászókán zajlott az élet, ott meg ugye enni nem lehet.
*
16_01_06_060.JPG
 
Mire a lefekvés előtti, közös vacsoráig eljutottunk,
Csuvikának már eléggé üres lehetett a bögyöcskéje -
ám enni még ekkor sem ért rá rendesen,
mert Csivike kényeztetése továbbra is fontosabb volt.
Viszont akadozott az ellátás, mert bármennyire is erőlködött szegény gyerek,
nemigen tudott már semmit a csőrébe varázsolni Csivike számára,
hisz feltehetően ő maga is éhes volt.
 
Csivike viszont türelmetlen.
 
Nem hittem a szememnek, csak mikor már vagy harmadszor láttam a jelenetet :
ha Csuvika nem nyújtotta a csőrét a Csivike által elképzelt tempóban,
a Kisasszony odalépett az alig nyúzott lovaghoz,
és finoman megkocogtatta a csőrét a saját csőröcskéjével,
hogy onnan kéri a hamit, mégpedig azonnal.
Közben tündéri édesen nyafogott, hogy “Még, Csuvika, méééég !”
Csuvika meg majd’ beleszakadt a nagy igyekezetbe,
hogy sikerüljön megfelelnie a hirtelen megnövekedett elvárásoknak.
Máskor a lelkét is kikönyörgi, hogy szabad legyen etetnie,
legalább egy-két falat erejéig -
most meg mást se csinált egész nap szegény feje,
csak Csivikét kényeztette, és még mindig nem volt elég.
*
16_01_13_105.JPG
 
Mondom : először el se hittem, hogy jól látom, amit látok.
Azt hittem, véletlen, hogy összekocódott a két csőröcske.
De nem.
Csivike mászott szépen Csuvika után,
amikor az fölment a kakasülőre egy kicsit pihenni,
és ott is lelkesen kocogtatta a finomságokat rejtő, lovagi csőrt.
Mindig kettőt kopogott rajta, se többet, se kevesebbet.
Összesen vagy hatszor láttam a jelenetet, úgy félórán belül :
ki van zárva, hogy tévednék.
Eddig ilyet sose csinált Őnagysága, és nem ismételte azóta sem.
Nem tudom, mennyire sikerülhet elképzelnetek az esetet, így videó nélkül -
én mindenesetre kis híján odaolvadtam a kalitka alá az elragadtatástól.
Banyácskám igazi tündér tud lenni, ha éppen olyan kedve van.
*
16_01_13_035.JPG
 
Csak persze nincs mindig olyan kedve...
A vén boszorkány jóval gyakrabban jön elő belőle, mint az imádnivaló tündérke.
Nem is meséltem a legutóbbi bejegyzésben egy állandó műsorszámát,
pedig hosszú hetek óta végigjátsszuk minden este.
Még jóval karácsony előtt találta ki magának, és azóta is ragaszkodik hozzá.
*
16_01_01_088a.JPG
 
Az már régen nem újdonság, hogy Csuvika esténként föl se mer ugrani a helyére,
mert pontosan tudja, hogy Csivike úgyis lelöki onnan.
Illetve nem a saját helyéről, mert ott Csivi Boszi csücsül, minden áldott este.
Régebben ebből évekig nem volt gond :
mindig is Csivike döntötte el, ki melyik oldalon alszik aznap,
Csuvika pedig legtöbbször zokszó nélkül alkalmazkodott.
Alkalmazkodna most is az istenadta,
ha nem tapasztalta volna számtalanszor,
hogy hiába mászik föl engedelmesen Csivike helyére, beletörődve a helycserébe,
a Banya onnan is lelöki, mégpedig durván és fájdalmasan.
Így aztán Csuvika csak sír valamelyik középső boton esténként, már a takaró alatt,
és várja, hogy csináljak rendet, beszéljek Csivike fejével.
*
16_01_01_084.JPG
 
Heteken át veszekedéssel zárult a nap szinte minden este,
még úgy valamikor novemberben és decemberben -
de hát így nem lehet élni, ki kellett találnom valami békésebb megoldást.
*
16_01_01_082.JPG
 
Csivi Boszi pontosan tudja, hogy miről van szó,
amikor kérlelni kezdem őt, hogy menjen át szépen a saját oldalára,
engedje Csuvikát fölmászni a helyére – de persze eszében sincs szót fogadni.
Elfordítja a kis fejét, a szövegem pedig egyik fülén be, a másikon ki.
Csuvika meg közben keservesen ordít, ez az aláfestő zene a párbeszédünkhöz.
A helyzet reménytelen, veszekedni meg már nem akartam karácsony környékén :
hirtelen ötlettel úgy tettem egy alkalommal,
mintha kakit törölnék le önfejű Banyácskám feneke mellől a kakasülőn.
Rég tudom, hogy ettől nem ijed meg, de nem is szereti, ezért odébb lép egy picit.
*
16_01_14_002.JPG
 
Be is jött az elképzelésem : Csivike átsétált a saját helyére.
Én meg úgy reagáltam, mintha magától tért volna jobb belátásra,
mindenféle papír zsebkendő és kaki-törölgetés nélkül.
Dicsértem Őnagyságát, ahogy a torkomon kifért,
hogy ő milyen aranyos és szófogadó, imádnivaló madárka,
milyen szépen a helyére engedi Csuvikát.
Sőt még Csuvikának is lelkendeztem egy sort,
hogy nézze csak meg, milyen kis tündér ez a Csivi Madár,
menjen föl nyugodtan a helyére, egész biztosan nem fogja bántani senki.
*
16_01_13_087.JPG
 
A madárkák csak néztek rám döbbenten és gyanakodva,
hogy a szegény Mami nyilván megzakkant,
hisz mind a ketten pontosan tudták,
hogy Csivike egyáltalán nem akart jó kislány lenni -
de azért Csuvika fölmászott a helyére, Csivike meg fürdött a váratlan dicsőségben.
Nem hagytam abba zengzetes dicséretét végig, míg pakoltam rájuk a rengeteg takarót,
így szegény madár kénytelen volt ellenállni a csábításnak, hogy lelökje Csuvikát,
mert az nem illett volna a dicshimnuszos hangulatba,
Csivike pedig imádja hallgatni, hogy ő milyen jó kislány.
*
16_01_01_014.JPG
 
Azóta ez lett a minden esti, állandó műsorszámunk,
pedig még jóval karácsony előtt történt a dolog.
Csivike minden lefekvésnél Csuvika helyére ül föl először,
és szép szóra általában nem is hajlandó onnan elmozdulni.
De azért én kérlelem hosszasan, mert ez is része a mi kis cirkuszunknak.
Mivel ő nem mozdul, egy idő után bedugom a kisujjamat a rácson,
és megérintem vele a lábacskáját.
Sokszor még hozzá sem érek, Csivike máris iszkol a saját helyére,
és önelégült képpel hallgatja a tirádáimat arról,
hogy ő micsoda egy szófogadó, példásan viselkedő madárka.
Talán még el is hiszi, hogy önszántából ment a helyére, nem én zavartam oda.
*
16_01_13_072.JPG
 
Mindenesetre mióta ezt kitaláltam (hogy dicsérem, amikor pirongatnom kellene),
azóta béke van, és Csuvika csak nagyon ritkán landol a kalitka fenekében.
Legalábbis lefekvéskor... mert minden helyzetre azért még nincs orvosságunk.
*
16_01_13_100.JPG
*
Bónusznak (vagy elrettentésnek) pedig kaptok egy családi szelfit,
abból az alkalomból, hogy ma délután átestem az aktuális kopasztáson.
Biztos megirigyeltem a madárkáktól a vedlést...
*
javitott_szelfi_16_01_14.jpg*
-
-
(2016)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*
*
*
*





9 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R Andi 2016.01.17. 18:14:06

Jesszusom, te is jól lefogytál Ágikám, mióta nem láttalak! Direkt fogyóztál, vagy a galambgondok segítettek be? Azért ennél többet ne adj le légy szíves!
Ügyes trükköt vezettél be Csivikénél!
Mondom én, hogy lassacskán megtörik a jég Őnagyságánál!
Lassan itt az idő fölkészülnöd neked is az unokázásra. Úgy látszik, ez Csivikénél az átlagnál lassabban érkezik az anyaság gondolata, és lehet, hogy Csuvikának hosszabban kell udvarolnia, de nem fogod megúszni!

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.01.17. 18:59:09

Erre mondják, Randikám, hogy ruha teszi az embert. :-))
Ebben a polár gatya-mellény összeállításban tényleg egész emberi formám van -
de azért annyira nem, mint ahogy itt a képen látszik.
Alighanem csak jól sikerült megvágnom.
Hosszú és keskeny a kép, ezért azt hiszed, hogy én is hosszú és keskeny vagyok. :-))
Pedig nem.

Ne is mondd a galamb-gondokat !
Mit gondolsz, mit találtam ma délelőtt a fészekben ?
Hát egy gyönyörű kis tojást !
Miközben a két itatóban be volt fagyva a víz, mert nem engedett még fel az éjszakai fagy...
Majd' megszakadt a szívem, hogy ki kell dobnom a tündéri tojáskát. :-((
Meg pláne attól, hogy ezek szerint tényleg nincs jó megoldás...
Hagyjam őket éhen pusztulni ? Az se jó...
De ha meg etetek, képesek tojni a mínusz ötben... az se jó.

Nincs kizárva, hogy igazad lesz Csivikét illetően -
de nem bánnám, ha nem úgy lenne.
Ha már eddig őrizte a szegény lányok egyetlen hozományát,
jobb volna, ha végérvényesen vénlány maradna.
Az ő korában már kockázatos az első tojás - bár amúgy tojhatna öregen is.
De hát ebbe nincs beleszólásunk...
Hogy mikor akar tojni, és akar-e egyáltalán, azt egyedül Csivike dönti el.

R Andi 2016.01.18. 16:43:49

Sokszor írtam már, hogy le kéne szoknod az erkélyen való etetésről. Ne félj, nem halnak ők éhen, ha te nem is etetsz. Megtalálják maguknak az ennivalót a természetben is. Legfeljebb nem olyan kényelmes nekik. De ha gyenge egy madár, akkor jobb is, ha mesterségesen nem tartod életben, hogy a gyenge ne szaporodjon tovább, ne adja tovább a gyenge géneket. Ez a természet rendje. Mi emberek ebbe ne avatkozzunk bele.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.01.18. 17:12:37

Arany Randikám..... meséld már el, a hóban hol talál magának eleséget a szerencsétlen galamb,
ha mégoly életrevaló és talpraesett is ?
Te talán nem nyúlsz bele a "természet rendjébe" ?
Nem eteted a cinkéket és egyéb kistestű madarakat ?
Hát dehogynem ! Eteti őket minden jóérzésű ember.
Mennyivel jobb egy cinke, mint egy galamb ?
Hogy kisebbeket pottyant ?
Nevetséges. Ez is madár, meg az is. Egyformán szerencsétlen mind a kettő.

Pár évtizeddel ezelőtt a verébbel volt ugyanez a hisztéria, mint most a galambokkal.
Sikerólt is szinte teljesen kipusztítani a verébállományt.
Aztán tavalyelőtt (vagy azelőtt) az Év Madara lett...
Miután már kiirtották.
Hát köszi..... Ilyen bolond és kegyetlen az ember.

Az etetéssel egyébként le fogok állni, bár valószínűleg én halok bele, nem a galambok.
Életem végéig nem fogom bírni se pénzzel, sem erővel - egyszer muszáj abbahagyni.
Jó lenne végleg (ha sikerülne őket elszoktatni innen),
de ha úgy nem is megy, legalább a nyári hónapokra.
Áprilisban abbahagyom az etetést, és novemberig nem is kezdem újra.
Novemberben is csak akkor, ha muszáj lesz.
Ez nagyon is elképzelhető, mert sajnos a galamb makacs és hűséges,
nem hiszi el, hogy bedugult a jó kis eleség-forrása.
Amikor abbahagytam a közterületen való etetést,
még egy év után is akadt egy-egy elkeseredett kis szerencsétlen, aki várt a kapu előtt,
és repült utánam két-háromszáz méteren keresztül,
mert nem hitte el, hogy ilyen gonosz lettem hirtelen, és nem adok semmit.
Lelkileg ez iszonyatos teher - ezerszer rosszabb, mint a cipekedés.

De meg fogom próbálni, mert az állandó jelenlétük is rengeteg aggódás és izgalom.
Sokszor érzem azt, hogy ha galambok nem volnának, semmi bajunk se lenne.
(Ez persze nem igaz - de tény, hogy rengeteg baj van velük.)
De hát vannak szegénykéim - és ha nem lesznek, úgy se lesz jó,
mert igazában sose fogom megbocsájtani magamnak, hogy MÉG ÉN IS elfordultam tőlük.

R Andi 2016.01.21. 00:17:41

A városban nincs nagy hó. Van lábuk, hogy kapirgálják a havat. A kistestű madarak mások. Nem bírják ki, ha 1-2 napig nincs táplálékuk. A nagy testű madár legfeljebb leadja a súlyának negyedét,felét, de túléli a telet.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.01.21. 00:25:06

Ezt nem tudom, Andi.
Fogalmam sincs, meddig bírná ki egy galamb eleség nélkül.
Inkább a hidegtől féltem őket : hogy ha még éhesek is, hamarabb belepusztulnak a mínuszokba.
De ez is csak saját elgondolás, nem tudom, hogyan működik a valóságban.
Annyira meg nem érdekel, hogy utánanézzek.

R Andi 2016.01.21. 23:35:02

Jól látom, hogy 4 madár van abban a körben?

R Andi 2016.01.21. 23:35:08

Ja és igaza volt annak a lánynak. Vaku nélkül gyönyörű igazán a Kék Herceg tollazata!

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.01.21. 23:56:28

Ha az avataromra gondolsz : igen, jól látod.
Négy madár van ott, mert Csipike és Csupika is hozzánk tartozik.
Csak sajnos ilyen kicsiben semmi se látszik belőlük.

Kizárólag azért kezdtem vaku nélkül fényképezni, hogy Csuvikának lássátok a valódi színét.
Aztán meg fölfedeztem, hogy két gépemen is van "háziállat" üzemmód,
és az viszonylag elfogadható képeket csinál.
Nem használ vakut, de mégis ad valami kis plusz fényt a képekhez.
Nem tudom, hogy megy ez, mert nem értek a fotózáshoz meg a gépekhez.
De ugyanezt tudja az egyik SAMSUNG-om is, csak ő a videóval :
szintén ad plusz fényt a filmekhez, noha videó üzemmódban eleve nincs vaku.
Nem is szeretek a többi géppel filmet fölvenni, csak ezzel az eggyel.
A NIKON-ok se bírnak jó képeket produkálni vaku nélkül, csak ebben a direkt állatos módban.

De én még így se szeretem a vakutlan képeket, sőt utálom őket.
Nekem nem elég élesek.
Viszont ha már fölfedeztem végre ezt a "háziállat" üzemmódot,
nincs lelkem vakuval kínozni szegény madárkákat.
De nem valami gazdaságos módja a fényképezésnek,
mert tíz képből jó, ha kettőt-hármat használni tudok.
Vakuval pedig nem szoktam rontani, nemigen dobálok ki képeket.
Ez az állatos üzemmód viszont magától is kattogtat,
hiába választom az egy képes opciót, nem pedig a sorozatfelvételt.

Irtó jópofa, mert (ha hiszed, ha nem) a kijelzőn a kereső kis négyzet
(nem tudom, annak mi a becsületes neve)
megy a madárkák feje után, anélkül, hogy én mozgatnám a gépet.
Magától követi az állat mozgását, mégpedig úgy, hogy a fejére fókuszál.
Aztán azt is maga dönti el, hogy mikor kell exponálni.
De mondom : nagyjából harminc százalék a jó képek aránya.
Viszont amik jók, azok sokkal jobbak, mint amiket én lövök, saját kezemmel.
süti beállítások módosítása