HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

csuvi_negy_feliratos.jpg

Mese majd valamikor később lesz – drukkoljatok, hogy jó legyen a vége !
Ugyanis doktor bácsit kap szülinapjára a Szépséges Kékséges.
Nem így terveztem (nagyon nem), de sajnos így sikerült.
Ha megérjük a délutánt, hatalmas ünneplést csapunk -
ám az most még nagyon messze van.
 
Úgyhogy ma szó szerint értendő a kívánság :
SOKÁIG éltesse még az Isten Gyönyörű Hercegemet !
*

csuvi_negy_kepeslap_1_kicsi.jpg

*

*

(2016)
Ennyiszer néztétek ezt az oldalt : 
*

-
*





19 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2016.06.09. 19:31:50

Kedves Ági néni!

Boldog szülinapot Csuvikának!
Mit mondott az állatorvos?

Szép napot!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.09. 19:56:06

@Ildi701: Jaj, de jó, hogy itt vagy, Ildikém !
Már azt hittem, megharagudtál ránk valamiért.
Sírtak utánad a madárkák. :-))

Majd elmesélem (talán holnap este vagy éjjel) a mai napunkat -
ma már nemigen, mert iszonyú fáradt vagyok, legszívesebben máris mennék aludni.
Gondolom, a sok izgalom.... meg most az imádott esőcském is a földhöz vert.

Csuvika kapott egy D-vitaminos szurit, és le lettek vágva a karmocskái.
A kalciumos kúrát pedig továbbra is megszavazta neki a doki.
Abban maradtunk, hogy jövő szerdán beszélünk telefonon, és meglátjuk, mi lesz tovább.
Ha nem javul az állapota, meg kell majd röntgenezni.
Az elég rizikós, mert csak altatásban (kábításban) lehet végezni -
na de kábíts el biztonsággal egy négy dekás kis testet,
úgy, hogy utána még föl is ébredjen !
De nem lehetetlen : csodálatos doktor bácsijaink vannak,
emlékezetem szerint röntgenezték már minden madárkámat (némelyiket nem is egyszer),
csak még Csuvikát nem. És idáig mindegyik túlélte.

A röntgenre azért volna szükség, mert én arra is gyanakszom,
hogy Csuvikának folyamatosan kevés a levegője.
Viszont az, hogy a kalciumtól jelentősen javult az állapota, arra vall,
hogy talán mégse légúti problémák miatt felejtett el repülni.

Hát nem tudom... bízom benne, hogy a szuri meg az újabb kalcium helyre hozza.
Sajnos az eredmény most nem ellenőrizhető, mert esik az eső,
és ilyenkor Csuvika nem repül ki a kalitkából, akkor se, ha jól van.
Közvetlenül a hazaérkezés után viszont nagyon hercigen futott négy kört,
a kalitka és a mászóka között. (Azért a szekrény tetejével nem próbálkozott.)

Mindenesetre nekem az is hatalmas öröm, hogy egyáltalán túléltük a mai napot. :-))

A szülinapi köszöntést köszöni szépen Ő Urasága.
Nézd csak meg itt oldalt, a megfelelő számlálón :
ma nem csak szülinapja van, hanem pontosan 1400 napja hoztam haza.
Így összejöttek a jeles napok - mégis a dokinál ünnepeltünk. :-((
Na de nem lett rossz vége - és ez a lényeg !

Ildi701 2016.06.10. 16:20:41

Kedves Ági néni!

Örülök, hogy úgy néz ki, Csuvicsek elindult a gyógyulás útján. Remélem, teljesen rendbe fog jönni a kis tollas.
Szülinapjára küldöm még ezt is:
www.youtube.com/watch?v=24I4atsS0V8

Szép napot Neked és a szárnyasoknak!
Ildi

Ildi701 2016.06.10. 16:20:44

@csivicsuvi: Kedves Ági néni!

Véletlenül megint nem a Válasz erre-re kattintottam, úgy küldtem el az előző kommentemet.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.10. 16:46:52

@Ildi701: Sose szabadkozz, Arany Ildikém :
én még szinte soha nem használtam a válasz-gombot. :-))
Csak akkor nyomkodom, ha neked írok.
(Kivéve, mikor elfelejtem.)
Ugyanis így kapsz értesítést a válaszról, válaszgomb nélkül meg nem.
Én viszont mindenképp kapok értesítést az új kommentekről,
úgyhogy nincs jelentősége a válaszgombnak, felőled nézve. :-))

Csuvika nagyon köszöni a tündéri videócskát, meg is néztük vagy háromszor. :-))
Ezek a madárkák még nemigen kaptak senkitől effajta köszöntéseket
(talán Szilvitől már igen, aki a vendégkönyvben szokott előfordulni),
így most borzasztóan örülünk mind a hárman, hogy valaki IGAZÁN gondolt Csuvikára.
Csipike és Csupika rengeteg képeslapot kapott annak idején -
de hát akkor még nagy élet volt a blogban, nem úgy, mint most.

Sajnos rossz hírem van : reggel szegény Csuvicsek csak a szoba közepéig jutott,
ott lepottyant és elterült, mint egy kis papír repülő.
Hogy itta volna az ismét felszolgált csodalöttyöt,
azt nem láttam sem az este, se ma reggel. :-((
Nagyon el vagyok keseredve, mert a dokinak sincs nagyon más ötlete,
hogy ha nem a kalciumhiány Csuvika baja, akkor mi lehet.

Muszáj volt ma állatos boltba mennem, így be kellett zárnom a madárkákat,
mert jelen állapotában nem merem kint hagyni Csuvikát, ha nem vagyok itthon.
Annyi öröm azért volt ebben, hogy a hazafelé utat baj nélkül abszolválta szegénykém,
a mászókától a kalitkáig - viszont teljesen magukba roskadtak attól, hogy raboskodniuk kell.
Most vagy félórája nyitva van már az ajtó, de nem akar kirepülni egyik sem.
Talán eső készül - bár pillanatnyilag süt a nap, úgy félig-meddig.
Csuvika nyilván fél már kirepülni - és ez valóságos tragédia,
hiszen ő maga volt az eleven élet, ezer ördög veszett el benne.
Most nem érti szegénykém, hogy mi történik vele, és ettől nagyon el van keseredve.

Hogy mi lesz mindennek a vége, nem tudom.

Ildi701 2016.06.10. 22:07:21

Kedves Ági néni!

Itt írnak arról, hogy a repülési teljesítmény mitől csökkenhet többek között:
pigeonbooks.com/index.php?r=24&c=44&l=hu
Igaz, hogy ez galamb-portál, de szerintem ez valószínűleg a többi madárra is igaz.
Nekem még a B vitamin jutott az eszembe, főleg a B1, ami a megfelelő izomműködéshez az egyik legfontosabb vitamin. De szerintem megpróbálkozhatnál egy komplex vitamin- és ásványi anyag kúrával is.
Én nagyon bízom benne, hogy lesz megoldás Csuvika bajára.

Szép estét Nektek!
Ildi

Ildi701 2016.06.10. 22:07:31

Kedves Ági néni!

Még ezt az oldalt ajánlanám áttanulmányozni:
www.tarsallatok.eoldal.hu/cikkek/papagajok/egeszsegvedelem.html
Itt írnak az aszpergilózis betegségről, ami sokáig lappanghat, de a röntgen ki tudja mutatni a jelenlétét.
Az egyik legfontosabbnak a levegő páratartalmát tartja a cikk írója, mivel ahonnan származnak a papagájok, ott magas a páratartalom.
A Firefoxban a beállításokon kellene állítani, ha ezt az oldalt olvashatóan szeretnéd látni, én így állítottam be: Beállítások, Tartalom, Színek, Rendszerszínek használata mellett jelölés, Az oldal által megadott színek felülbírálása a fenti választásaimmal: Mindig.

Jó éjszakát Nektek!
Ildi

Ildi701 2016.06.10. 22:07:39

Kedves Ági néni!

Eszembe jutott, hogy van papagájos könyvem. Onnan szkenneltem ki ezt:
kepfeltoltes.hu/160610/1226286802_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/160610/14287394721_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egy képen jobb lenne, de nem nagyon foglalkozom bonyolultabb képszerkesztéssel, és most nem néznék utána, hogyan tudnám megoldani, úgyhogy ez most 2 képen van.

Jóéjt!
Ildi

Ildi701 2016.06.10. 22:07:43

Még valami! A könyv, amiből szkenneltem, 1983-as kiadás, úgyhogy ezek a készítmények, amelyeket felsorol, nem tudom, hogy kaphatóak-e még. De hasonló biztosan.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.10. 22:13:12

@Ildi701: Köszönöm, Ildikém, hogy foglalkozol a problémáinkkal.
Egy tündér vagy, igazán.
Mindegyiket meg fogom nézni, de most előbb le kell fektetnem a madárkákat.
Aztán meg szeretném befejezni még a szülinapi beszámolót is.
De feltétlenül elolvasom mindazt, amit ide föltálaltál nekem.
Még egyszer nagyon köszönöm - és köszöni Csuvika is. .-))

Ildi701 2016.06.11. 11:29:55

Kedves Ági néni!

Ezt hagyd a végére, ez több oldalas írás: www.tarsallatok.eoldal.hu/cikkek/papagajok/egeszsegvedelem.html
és szerintem lehet, hogy amit beszkenneltem, abban lesz a megoldás leírva. Az pedig csak néhány sor.

Gyógyulást kívánok a Csuvikának és mindnyájatoknak szép napot!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.11. 15:43:35

@Ildi701: Köszönöm ezt a rengeteg fáradságot, Ildikém,
amit a megsegítésünkbe feccöltél. :-))
Végigolvastam figyelmesen mindent, amit ajánlottál.

Földhöz is vert rendesen a (korántsem új) felismerés,
hogy hányféle veszély fenyegeti szegény madárkákat.
Nemigen szeretek betegségekről olvasni (emberre vonatkoztatva sem),
mert a tüneteket TERMÉSZETESEN azonnal fölfedezem, akár a madárkákon, akár magamon. :-))

A hosszú cikk olvashatóságát én egyszerűbben megoldottam :
kijelöltem az egérrel az egész szöveget,
és ettől fehér lett a sorok háttere, kék betűkkel. :-))

Azt megkérdezhetem, hogy kinek a papagájos könyvéből idéztél ?
Próbáltam utánanézni a PHYLASOL-nak,
de olyan helyet nem találtam, ahol éppen kapható, bár több cikkben is ajánlgatják,
és nem is mind régi, van köztük egy tavalyi is.
De saját szakállamra úgysem adnék semmit Csuvikának, a doki meg biztos tudja,
hogy mi van még forgalomban és mi nincs.

Mindenesetre biztos jót tenne egy ilyen vitamin-bomba, mert ezt Csivike is kaphatná.
Kapja szegénykém a kalciumos vizet is (hisz másképp Csuvika se kaphatná),
de ettől tartok egy kicsit (nem is kicsit),
mert a túl sok kalciumtól meg majd esetleg meszesedni kezd szegény madár,
vagy ha (ne adj' Isten) mégiscsak eszébe jut tojást tojni,
esetleg annak túl vastag lesz a héja, és nem tud kijönni belőle.
A tojás-elakadás egy madárka számára szinte a biztos halál,
mert ott nagyon gyorsan kell a (műtéti) segítség, szinte minden perc számít.
Szóval nem nagyon örülök, hogy Csivike is issza a kalciumos elixírt -
és persze mondanom sem kell, hogy INKÁBB ő issza, mert neki ízlik.
Csuvika meg gyakorlatilag leállt az ivással, mióta fontos lenne, hogy igyon.
Az előbb láttam végre, hogy pár kortyot kinyalt az itatóból - de azt is hogyan ?
Nem ám kalitkán belül, ahogy illik és ahogy kényelmes :
Ő Urasága KÍVÜLRŐL támadta le az itatót, a rács drótjai között bedugva a kis csőrét. :-))

Visszatérve Csivikére : a problémát úgy próbálom megoldani,
hogy naponta többször kínálom őt másik itatóból, tiszta vízzel -
bízva abban, hogy ha nem szomjas, nem iszik a "hivatalos" itató edényből.
Szerencsére ő szeret a kezemből inni, ritka eset, hogy ne fogadná el a kínálást.
Csuvika épp ellenkezőleg : minél jobban kapacitálom, annál kevésbé iszik.

Csuvi semmit se csinál, amiről érzi, hogy nekem fontos (vélhetően zavarban van),
így nagyon kell vigyáznom, mert most a kirepüléssel se próbálkozik,
amikor észreveszi, hogy én pont erre várok és figyelem őt.
Ma idáig kétszer repült ki szegénykém, de egyik se volt sikertörténet.
Eljutott a mászókáig, a távolságot illetően,
ám mind a kétszer lepottyant a padlóra, közvetlenül a cél előtt.
Visszafelé viszont baj nélkül hazarepült a kalitkába -
még csak egyszer, mert jelenleg is kint van.
Pedig dörög az ég, jön a vihar, az erkélyajtó meg tárva-nyitva...
A mászóka (mint látod a képeken) ott áll közvetlenül előtte.
Csuvika nem zavartatja magát : lelkesen szónokol, pedig már hótt sötét van odakint,
és ő általában félni szokott a dörgéstől.
Most meg csak mondja a magáét ezerrel, bele a készülő viharba.
Biztos jólesik neki a garantáltan friss (most már nem fülledt) levegő.

Na tessék.... szakad az eső, rossz hallgatni, annyira veri az erkély tetejét.
Csuvika meg csak áll a vártán, pedig beljebb kéne csukni az ablakot.
Csivike rég hazamenekült, és a kalitkában is sír, de Csuvika nem mozdul.
Hirdeti az igét, mintha semmi baj se lenne.
Közben hiába ordít, a hangja nem is hallatszik az esőtől meg a dörgéstől. :-))

Hát így vagyunk - majd mindjárt folytatom.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.11. 16:27:01

@Ildi701: Második fejezet :-))

Mindabból, amit ajánlottál, a párásítást tudom saját hatáskörömben megoldani.

A kalitkában túl száraz nem lehet a levegő,
mivel naponta kétszer (de este biztosan) le vannak mosva az ülőbotok,
és amíg száradnak, nyilván termelnek némi párát.
Nyáron rendszeresen le is szoktam zuhanyozni őket (az ülőkéket), pici spricnivel.
Más kérdés, hogy a madárkák nem sokat időznek a kalitkában...

Majd keresek valami stabil és nehéz tálat,
amire pont ráillik a mikró kerek grillsütő rácsa
(hogy bele ne pottyanjanak a madárkák),
és azt beállítom ide a rekamié mögötti komódra, vízzel.
Sürgősnek nem sürgős, mert éppen szakad az eső. :-))

Szegény Csuvika már hazarepült, és most meg van sértve,
hogy miért üldöztem be a kalitkába, mikor ő olyan jól érezte magát a mászókán.
Pedig nem akartam hazazavarni - csak hát az ablakot muszáj volt beljebb csukni,
hogy ne legyen tárva-nyitva a viharban.
Egy ideig tűrte is szegény gyerek, hogy odébb húztam mászókástul,
de sajnos nem értette meg, hogy mindjárt visszatolom, nem kell hazamennie :
vélhetően megijedt a kitárt ablakszárnyra terített lepedő leszerelésétől,
és mégiscsak hazamenekült, minden baj nélkül.
(A lepedő azért kell a kitárt ablakszárnyra, mert az üveget nem érzékeli a madár,
és ha nekirepül, agyvérzést vagy agyrázkódást kaphat.)

Na tessék !
Míg leírtam az utolsó mondatot, a következők történtek :

Csuvi (észre se vettem) kint ült a kalitka külső falán,
nyilván újabb kirepüléshez készülődve.
Arra kaptam föl a fejemet, hogy valami nagyot koppant,
és ugyanabban a pillanatban Csuvika elrepült.
Ijedtében el is érte a mászókát, nem pottyant le útközben. :-))

De mi koppant ?
A kalitka elején semmi sincs, amit leverhetett az elrugaszkodással !

Ugrottam mindjárt keresni, hogy hol a baj.
Csivi Őnagysága az egyik középső boton ült, láthatóan rémülten,
és (szintén láthatóan) igyekezve láthatatlanná válni.

Hát nem ledobta az egyik csőrkoptatót ?!
Elrágta a spárgáját a kis disznó !
Ez konkrét életveszély, mert ha magára ejti, a meszecske agyon is csapja.
Épp ezért naponta ellenőrizni szoktam a spárgák állapotát :
tegnap még nem láttam semmi gyanúsat.
Dolgozhatott a Kisasszony, míg sikerült elharapnia !
Nyilván unatkozott, hogy hazamenekült az eső elől a kalitkába...

ANNYIRA vigyázok az ilyesmire
(gyógypedagógusként egy életen át előre kellett látnom minden veszélyt),
és látod... mégis egy pillanat alatt megvan a baj !
Pont azért vannak spárgával felkötve a csőrkoptatók,
mert az eredeti felfüggesztésük balesetveszélyes - és erre tessék !
Akár agyon is üttethette volna magát ez a lökött banya !
Drága pici sztahanovistám - neki muszáj állandóan munkálkodnia ! :-))

De legalább elrepítette harmadszor is Csuvikát, a váratlan koppanással !
Így most megint a mászókán ücsörögnek mind a ketten.

Én meg megyek bagózni, a nagy ijedségre. :-))
Ideje volna lassan reggelizni is, így délután negyed négykor...
(Nálunk még csak annyi van, de akkor is éhes vagyok. :-)))
Igazság szerint nem nagyon merem itt hagyni Csuvikát,
így minden elmarad, amit odakint kéne csinálni.

Ildi701 2016.06.11. 18:57:41

Kedves Ági néni!

Még jó, hogy nem lett baj a csőrkoptató leesése miatt.
Amit én lehetséges megoldásnak gondoltam a könyvben, az a B vitamin lenne. Írták, hogy mit okozhat a hiányuk. De ez szerintem csak súlyosabb B vitamin hiányra vonatkozik. Enyhébb vitaminhiánynál viszont csökken a fizikai teljesítmény.
A galambdoki is, a könyv is írta a D vitamin szerepét. Ez is fontos lehet.
De egy komplex vitaminkúra biztos jót tenne Csuvikának.

Szép napot!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.11. 20:33:35

@Ildi701: A fene a hülye fejemet, Ildikém :
hát dehogy lett tegnap ellenőrizve az a nyomorult csőrkoptató !
Sőt már tegnapelőtt sem, a jelek szerint.

Ezek a rutinfeladatok bennem néha összekeverednek, sajnos,
és meg nem tudnám mondani egy adott dologról, hogy az pontosan mikor is történt.
Tény, hogy naponta ellenőrizni szoktam a spárgák állapotát,
de úgy látszik, most Csuvika betegsége elvette az eszemet.

Ugyanis dokument bizonyítja,
hogy a renitens csőrkoptatót már tegnapelőtt is csak az imádság tartotta.
Én meg nem vettem észre - nemhogy a valóságban, de még a képeken sem.
Csak most tűnt fel, mert meg akartam mutatni neked,
pontosan melyik csőrkoptatóról van szó.
Akkor láttam döbbenten,
hogy már a tegnapelőtti képeken is csak egy vékony kis szál van a spárgákból.
Ilyen a világon nincs !
Hiszen agyon is üthette volna az a darab mész valamelyik madárkámat !
A súlya alighanem jóval több, mint a szegény szárnyasoké,
ráadásul ugye magasról pottyan rájuk, ha pottyan.

És én még Csivikét pirongattam (röhögve, de akkor is),
hogy mekkora veszélybe sodorta magát.
Pedig hogy megijedhetett szegénykém - és nem is ő volt a hibás.
A spárgát bizonyára ő gyilkolta meg, de észrevenni az én kötelességem lett volna.
Nem győztem aztán a bocsánatot kérni szegénykémtől,
mikor fölfedeztem végre, hogy az én lelkemen szárad a majdnem-baleset.

Hiába... folyamatosan hülyülő, félvak vénasszonyként már nem szabadna állatot tartani...
És mi lesz még később ?

Mindenesetre nézd meg a következő bejegyzésben, eléggé a vége felé,
ahol egymás mellett van két álló kép Csuvika tojásos rúdjáról,
hogy honnan és melyik csőrkoptató pottyant le.
Megáll az eszem, hogy nem vettem észre a képeken sem a spárga állapotát !
De hát már hajnal volt, mire eljutottam a képekig,
látni meg csak azt látom, amit kifejezetten, tudatosan nézek (vagy azt se).

Az viszont ezek után biztos, hogy ezt a hibát még egyszer nem fogom elkövetni.
Majd lesz helyette más, hahaha.

Az esetleges vitaminhiányról majd megkérdezem a dokit.

Ildi701 2016.06.12. 12:46:25

Kedves Ági néni!

Kérdezted, mi a könyv címe, amiből szkenneltem.
Kovács Antal - Traub Péter: A hullámos papagáj
Megjelent a Natura kiadó gondozásában 1983-ban.

Szép napot Nektek!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.12. 12:58:55

@Ildi701: Köszönöm, Ildikém.
Azt hittem, esetleg az egyik doktor bácsink könyve - de nem.
Az alighanem még korábbi kiadás lehetett.

A szép nap..... az bizony ránk férne.
Egyelőre nem tartunk sehol : Csuvika nem mer kirepülni, hiába csalogatja Csivi.
Pedig tegnap kreáltam neki helyes kis létrákat (igazában mászó rudakat) a mászókára,
hogy ha megint a padlóra érkezik, simán följebb tudjon jutni.

Pechünk van az időjárással (mint mindig) :
annyira hűvös van, hogy nem lehet kitárva az ablak,
csak úgy a függöny alatt van egy arasznyira nyitva.
Ez viszont Csuvikának alighanem kevés...
Meg a nap se süt, nem csalja kifelé a fény.
(Az átkozott napocska.... bezzeg novemberben süt majd ezerrel !)

Hogy inni nem láttam Csuvikát sem az este, se ma reggel, azt talán mondanom sem kell. :-((
Mióta fontos volna, hogy igyon, gyakorlatilag nem iszik egyáltalán.
Csivire meg nem győzök figyelni, hogy ő viszont ne igyon, illetve ne abból az itatóból.
Szóval a szép naptól egyelőre messze vagyunk. :-((

Ildi701 2016.06.12. 18:42:09

Kedves Ági néni!

Nem kellene megpróbálni inkább olyan készítményeket adni, amit ételbe lehet belekeverni? Írtad, hogy ebből a vízben oldódóból több kalcium tud felszívódni, de ha szinte nem iszik Csuvika, akkor hiába adod neki.

Szebb napokat, biztos lesznek hamarosan:)
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.12. 19:10:07

@Ildi701: Ildikém - a választ keresd a következő bejegyzésnél,
mert itt már túl sok a komment, sokat kell tekergetni lefelé.
De még várj egy kicsit, mert csak most kezdem írni. :-))
süti beállítások módosítása