HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Jelentem : szerencsésen túléltük a rettegett mai napot,
pont annyian jöttünk haza a doktor bácsitól, mint ahányan elmentünk.
Úgyhogy ezer köszönet mindenkinek, aki drukkolt nekünk és gondolt ránk.
*
16_06_17_001.JPG
 
Borzasztóan féltem ettől a röntgenes-vérvételes kis kalandtól :
nem azért, mert nem bízom Tamás Doktor vitathatatlan szakértelmében,
hanem mert nagyon ellenünk játszott az időjárás, és tartottam attól,
hogy a meleg, a stressz meg az altatás egyszerre már sok lesz Csuvikának.
De nem lett sok – hála Tamásnak meg a Papagáj-Gondviselésnek.
Pedig nagyon szenvedett szegénykém
(ehhez a harminckettes busz is hozzátette a magáét, az átkozott légkondival,
ami csak arra jó, hogy ne legyen levegőjük az utasoknak egyáltalán) :
hiába érkeztünk szándékosan korábban egy félórával,
hogy Csuvikának legyen ideje lehűlni és megnyugodni az utazás után,
szegény madár folyamatosan (és elég ijesztően) lihegett végig,
még akkor is, amikor már a doktor bácsival tanakodtunk fölötte.
*
csuvika_16_06_17.jpg
 
Tamás (nem túl hangsúlyosan vagy ijesztően) megemlítette,
hogy az altatásnak természetesen mindig van kockázata :
nem mondott újat vele, féltem magamtól is éppen eléggé.
Ugyanakkor röntgenezték (tehát altatták is) már minden madárkámat
(Csivikét éppen Tamás, csak nem a Jász utcában, hanem az Egyetemen) :
bíztam benne, hogy Csuvika is lesz olyan stramm legény, mint a másik három.
 
De azért borzasztóan féltem...
 
Míg bent volt szegénykém egy olyan helyiségben, ahová én nem követhettem
(Csivikével együtt, mert ő is ment, hogy segítsen félni),
végig egyedül ültem a váróban (miután már bagóztam is egyet a rendelő előtt),
és iszonyú hosszúnak tűnt az a tíz percnek ígért félóra, míg vártam a madárkámra.
(Igazában nem tudom, mennyi idő telt el így – talán nem is volt egy félóra.)
Bántam is én, hogy mi lesz az eredmény !
Akármilyen kórsággal és akármilyen állapotban,
csak kapjam vissza élve Csuvikát !
*
16_06_17_025a.JPG
 
Tamás egy idő után kinézett hozzám,
és jelentette, hogy már ébredezik szépen az uraság.
Ettől kicsit megnyugodtam,
de azért igazán csak akkor, amikor bemehettem végre a madárkákhoz.
Bár még saját szememnek se hittem el, hogy túl vagyunk a nehezén :
szegény Tamást azzal nyaggattam (sok egyéb mellett),
hogy igényel-e Csuvika valamiféle kíméletet az altatás után.
Ő azt már el is felejtette – mondta Tamás, és Csuvika élénken helyeselt.
Még csak bágyadt sem volt drága kis krampuszom,
pár perccel a nagy semmiből való visszatérés után.
 
A röntgen eredményével kapcsolatban van jó hírem is meg rossz is :
jó az, hogy a világon semmi rendellenességet nem lát a felvételeken a Doktor Úr,
rossz viszont (de persze ez inkább csak vicc), hogy nem lettünk okosabbak,
nem derült ki egyelőre, mi baja van Csuvikának.
Csodálatosképpen eszembe jutott időben a szárnyacskája is :
kértem Tamást, hogy azt is nézze majd a röntgenen,
nincs-e esetleg valamelyik szárnyának valami baja.
Nézte is, tapogatta is : nem talált semmit.
*
16_06_17_022.JPG
 
Láttam az én kis gazfickóm vérét egy icipici fiolában :
három cseppet vett le tőle a doktor bácsija,
és abból a három cseppből majd készül egy vérkép, talán hétfőre.
Úgyhogy a kalandjaink még folytatódnak :
hétfőn (ma péntek van) beszélünk telefonon, akkor majd elmondja Tamás,
mit mutat a labor-eredmény, és mi legyen tovább Csuvikával.
 
Mondtam megint, hogy azért én még aggódom,
hátha van valami bűnöm Csuvika jelenlegi állapotának kialakulásában :
Tamás újra csak azt válaszolta, hogy szerinte ez nem valószínű,
mivel ezek a madárkák “extra jó” körülmények között élnek.
A napfény-hiányt is átbeszéltük megint :
megnyugtatott, hogy ha van elég természetes fény,
nem követelmény maga a tűző napsütés.
Kérdeztem a vitaminhiányt is,
de Tamás erre is csak azt mondta, hogy kevéssé valószínű.
Ezzel együtt a múlt héten kapott Csuvika A és E vitamint is,
a D-vitaminos injekcióban, a B-vitaminról pedig azt az infót kaptam,
hogy annak a hiánya madarakra nem jellemző.
*
16_06_17_031.JPG
 
Vagyis minden rendben van így, ahogy van (úgy legyen !!!),
szegény Csuvicsek meg mégis gyengélkedik.
Talán majd a vérkép elárulja végre, hogy mitől.
 
A közlekedéssel ma oda-vissza pechünk volt,
elég nehezen vergődtünk haza az iszonyú szélben.
Ráadásul itthon még további kínlódást találtam ki szegény kicsikéimnek :
nem mehettek azonnal a vágyott kis helyükre, ahogy nyilván várták,
hanem becipeltem őket a konyhába, kitártam az ablakot,
és az elé húzott konyhaasztalra rápakoltam a szállító ketrecet,
hogy napozzanak egy kicsit, ha már ilyen szépen fogságban vannak úgyis.
*
16_06_17_006g.JPG
 
Az eredmény az lett, amire a nyakamat tettem volna :
Csivi Őnagysága boldogan elterült a napfényben,
és szinte kéjesen szívta magába a sugarakat -
Csuvika viszont bújt az árnyékba, és gondosan ügyelt arra,
hogy napocska még véletlenül se érje, legföljebb a farkát, ha már muszáj.
Direkt úgy helyeztem el a kis ketrecet,
hogy a közepére árnyékot vessen az ablak félfája,
és aki akar, elbújhasson az erős fény elől.
Így se mertem nyolc-tíz percnél tovább napoztatni őket,
mert tudom, hogy Csuvika mennyire utálja és milyen nehezen viseli a meleget.
*
16_06_17_010.JPG*
Mindenesetre Csivikében igencsak feltöltődött az aksi
(igaz, ő amúgy is rengeteget röpköd napok óta,
mint egy kis robot, amikor csalogatja kifelé Csuvikát) :
azt se tudta, hova legyen örömében,
mikor végre kiszabadult a rabságból, és mehetett az imádott ágaira.
 
Némi tétovázás után Csuvika is kirepült vele, mégpedig sikerrel :
nem pottyant a padlóra, és majdnem a tetejénél érte el a mászókát.
Legnagyobb bánatomra viszont pár perc múlva már jött is vissza a kalitkába.
A repülés most tökéletesre sikeredett - na de miért nem akart kint maradni ?
Már volt egy ilyen eset, pár nappal ezelőtt :
akkor is visszajött szinte azonnal, miután elérte végre a vágyott mászókát.
Nem tudom, mi lehet a baj – hacsak nem a lepkék.
Grasszál az ablak körül egy-két (vagy talán több) óriási lepke,
akik nem találják a kifelé vezető utat a szúnyogháló miatt,
és ezektől Csuvika alighanem frászt kap, ha meglátja őket,
mert azért ő távolról sem olyan vagány legény, mint amilyennek látszik.
Később aztán nem is repült ki többé szegénykém -
igaz, nem is lehetett kitárni az erkélyajtót, olyan szörnyen fújt a szél.
Bukóra volt csak állítva, és így nem jön be annyi levegő,
amennyi ki bírná csalogatni Csuvikát.
*
16_06_17_024a.JPG
 
Csivit nagyon sajnálom (majdnem jobban, mint Csuvikát),
mert ez az egész helyzet inkább őt viseli meg.
Csuvika is nagyon el van keseredve mindig,
mikor kénytelen tudomásul venni, hogy nem tud repülni rendesen -
ám ő ezen nem mélázik hosszasan, csak addig búsul, amíg kint van,
illetve amíg küszködik a szófogadatlan szárnyacskáival.
Amint sikerül visszajutnia a kalitkába,
már el is felejti a rácsokon túli kudarcot :
jön-megy, szónokol, udvarol, eszik vagy eteti Csivikét,
nincs egy perc nyugta, ugyanolyan eleven, mint egészséges korában.
Csivi viszont nem tudja ilyen könnyedén túltenni magát a problémán :
hogy nincs kivel röpködnie, nincs kivel az ágakon tüsténkednie,
hogy jó, ha naponta egyszer-kétszer ki tudja csalogatni Csuvikát,
az őt teljesen a földhöz veri, és elveszi a kedvét mindenféle tevékenységtől.
Sokszor úgy gubbaszt a kalitkában, mintha ő lenne beteg -
miközben a gyengélkedő Csuvika már szinte a fülén táncol, hogy felvidítsa.
 
Lehet, hogy nem meséltem el mindent
(például azt se, milyen helyes kis családdal ismerkedtünk meg a váróban),
de abbahagyom, mert elképesztően, abnormálisan álmos vagyok,
és a madárkák is megérdemelnék egy ilyen fárasztó nap után,
hogy éjfél körül már ne kattogjanak a fülükbe a klavi billentyűi.
*
A tojásos rudas képek (is) ma készültek :
reggel (sőt már tegnap este) kiszereltem a kalitkából,
nehogy fejbe kólintsa valamelyik picikémet a befogással járó kergetőzésnél,
és délután hatalmas volt az öröm, amikor visszakötöztem a helyére.
*
16_06_17_021.JPG
 
 
 
(2016)
Ennyien néztétek ezt a bejegyzést :
*

*
*





4 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2016.06.19. 14:36:59

Kedves Ági néni!

Örömmel olvastam, hogy sikeresen végződött a dokilátogatás:)
Én nem értek a madarakhoz, de abban a könyvben is az szerepel, amelyből szkenneltem, hogy nem ritka a B vitamin hiány okozta szárnyprobléma a papagájoknál.
Illetve olvastam arról, hogy Christiaan Eijkmann orvos úgy fedezte fel a B vitamint, hogy ahol tartózkodott, ott a csirkéknél olyan betegség ütötte fel egyszer csak a fejét, amilyenhez hasonlót ő már korábban látott, csak az embereknél fordult elő (ezt beri-beri-nek nevezték). Aztán a csirkék hirtelen elkezdtek jobban lenni, és a táplálékuk megváltozása egybeesett a betegség és gyógyulás időpontjával. Amikor kezdtek megbetegedni, hántolt rizst kaptak, majd amikor ez elfogyott, hántolatlan lett ismét az eleségük. A hántolatlan rizsre való áttéréskor sokkal jobban lettek. B vitamin hiány okozta a betegségük tüneteit.
Szerintem meg lehetne próbálni a B vitamin adását, túladagolni nem lehet, mert a fölösleg kiürül a szervezetből, úgy tudom. Persze az ajánlott mennyiséget kellene adni nekik.
Bárcsak ismét teljes szárnyszélességgel ugyanúgy tudná hasítani a levegőt Csuvikád, mint ahogyan régebben.

Gyógyulást kívánok a gyönyörű kék hercegnek! Mindnyájatoknak legyen szép napotok!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.19. 15:04:38

@Ildi701: Ismét csak hálásan köszönöm, hogy törődsz velünk, Ildikém.
Kínos ez a helyzet, mert a dokinak mégsem adhatok tanácsokat.
Viszont amit írtál, egybevág (talán) azzal, amit ő is mondott.

Sajnos én izgalmamban még a szokottnál is hülyébb vagyok,
így nem emlékszem pontosan a közlés lényegére -
de amikor említettem a B-vitamin esetleges hiányát,
a doki pont azt magyarázta, hogy azért nem jellemző a madarakra,
mert folyamatosan termelődik a szervezetükben ettől meg attól - amit elfelejtettem.
Tehát ő is a táplálkozással hozta kapcsolatba,
csak nem emlékszem, hogy konkrétan milyen magot vagy eleséget is mondott.
De ismeri a madárkáim étrendjét, és abból jutott arra a következtetésre,
hogy esetükben a B-vitamin hiánya nemigen valószínű.

Szegény Csuvicsek ma még nem repült ki egyáltalán, hiába csalogatja Csivike.
Tegnap nagyon ügyes és bátor volt - ezt leírtam Szilvinek a vendégkönyvben.
Nem tudom, ma mi tartja vissza - talán az, hogy nem süt a napocska.
Mert persze a fény őt is feldobja,
csak azt nem szereti, ha túl meleg van, vagy közvetlenül rásüt a nap.

Így ma egész nap kétfelé vannak a madárkák (Civi a mászókán, Csuvi a kalitkában),
én meg nem tudok csinálni semmit, mert őrzöm őket, nehogy baj legyen.
Az előbb volt pár perc, mikor mind a ketten bent ültek a kalitkában,
de elszalasztottam a lehetőséget : mire fölálltam volna, Csivike megint kirepült.
Így csak ülök a fogságban, miközben millió dolgom lenne.
De hát az is kegyetlenség, ha bezárva tartom őket,
csak hogy nyugodt lehessek felőlük...
Pedig a jövő héten kénytelen leszek olyan napokat is tartani,
amikor ők tartósan raboskodnak,
mert tovább már nemigen lehet húzni különféle mászkálni- és intéznivalóim kipipálását.
Úgyhogy keserves hét elébe nézünk - még akkor is, ha a dokit nem számítjuk.

Szegény kis betegem (aki változatlanul nem tűnik betegnek, be nem áll a csőre)
haragszik az egész világra : órák óta úgy ül a kalitkában,
hogy hátat fordít a szobának, mintha látni sem akarná, miből marad ki.
A falnak mondja a magáét, de szakadatlanul.
Rettenetesen sajnálom szegénykémet.

Neked viszont legyen szép napod ! :-))

Ildi701 2016.06.19. 19:28:08

Kedves Ági néni!

Igen, én is sejtettem, hogy a doki a megfelelő táplálékon tartott jószágokra gondolt. Én azért megpróbálnám a B vitamint adni, állatpatikában biztos tudnak adni olyat, ami a legjobb a madaraknak. De persze Rád bízom a döntést. Nagyon édesek a szárnyasaid, vannak képek, amelyeken olyanok, mintha nevetnének:)

Szép estét Nektek!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2016.06.19. 19:55:12

@Ildi701: Hát mert nevetnek is, természetesen ! :-)))
Állítólag egy madárnak nincs mimikája -
pedig MINDENT el tudnak mondani a kis arcukkal.

Most jöttek haza a drágáim :
legnagyobb ámulatomra úgy a délután derekán repült ki Csuvika,
és órákig ücsörgött boldogan a mászókán, Csivikével együtt.
Még vacsorára se jöttek haza. :-))
Mármint hogy a vacsoraosztás idejére - mert azért vacsorázni inkább később szoktak.

Oda-vissza megtette az utat drága Hercegem minden baj nélkül,
pedig igencsak félhetett a kirepüléstől,
ha bőven délutánig nem bírta rávenni magát.
Biztos gyűjtötte az erőt délelőtt, amikor a falnak fordulva zsolozsmázott, órákon keresztül.
Pedig délután aztán már végképp nem csalogatta őt a fény az ablak felé (beborult az ég),
mégis gyönyörűen odatalált a mászókára. :-))
Érdekes, mert mióta beteg, délután már szinte soha nem szokott kirepülni.

Majd meglátjuk, Ildikém, mi derül ki a vérképből.
Ha ugyan egyáltalán kiderül valami...

Én a saját szakállamra, a doki jóváhagyása nélkül semmit se szeretnék adni a madárkáknak.
Csipikét és Csupikát tömtem mindenféle vitaminnal és ilyen-olyan csodaszerrel,
nálam tapasztaltabb madarasok tanácsai és javaslatai alapján :
nem lett igazán jó vége, megfogadtam, hogy többet ilyet nem teszek.
Ezek a madárkák eddig még nem kaptak semmiféle csodaszert :
a kalcium volt most az első, négyéves korukban.
Azért van a doki, hogy megmondja, mire van szükségük -
nem gondolom, hogy erről dönteni az én kompetenciám.
Csak azt adom nekik, amit Tamás javasol, vagy legalábbis rábólint.

Mindenesetre kíváncsian várom, mit mond majd a vérkép.
süti beállítások módosítása