HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
gacsi_1.jpg
*
Nincs kedvem megírni ezt a bejegyzést,
mint ahogy semmi máshoz sincs kedvem, már két napja.
Nincs miért leülni a géphez, nincs miért megnyitni a blogot,
nincs miért megnézni a leveleimet : tulajdonképpen fölkelni sincs miért reggel,
hisz tudom, hogy jó hírekre már nem számíthatok,
a rosszakat meg legszívesebben átaludnám, hogy ne tudjak róluk egyáltalán.
 
Persze azért fenntartom a tevékenység látszatát,
és valahogyan összevakarom magam, bármennyire is nehezemre esik,
hisz itt vannak a saját pincurkáim, akik nem tehetnek semmiről,
és akik velem búslakodnak harmadik napja, bár nem értik szegénykéim,
mi rosszat tettek már megint, hogy a Mami csak látszatra van velük,
igazában máshol jár az esze, és mindig csak rosszkedvű, hiába titkolja.
 
Tegnapelőtt hetedike volt, és valahogy már előző nap elkezdtem félni tőle,
mert a szerencseszámok miránk mindig csak bajt hoznak,
és a hetessel különösen nem vagyok jóban.
Bolond vénasszony ? Agyament babona ?
Szerintem is az.
De mi van, ha az események igazolják az agyament babonákat ?
*
bobe_es_gacsi_3.jpg
 
Nem győztem vigyázni magunkra egész nap kedden,
ezen a bizonyos hetedikén, mert valahogy bennem volt a rossz előérzet.
Jószerivel semmit se csináltam egész nap,
a madárkákat is árgus szemekkel figyeltem, nehogy baj legyen.
Nálunk nem is lett, de az aktuális orrba vágást így is megkaptam a sorstól -
mégpedig akkorát, hogy azóta se tértem magamhoz,
és azóta se vagyok képes elfogadni, hogy ez az újabb csapás megtörténhetett.
*
gacsi_4.jpg
 
Ugyanis kedden nyomtalanul eltűnt Ildi új kis gácsérja.
Az a bűbájos, virgonc, gyönyörűséges kacsafiú,
akit tíz napja hoztak el a tenyésztőtől a szerencsétlenül járt Icike helyére,
és akit már éppen kezdett elfogadni, megszeretni Böbike, a tojó.
Mennyi izgalom, mennyi féltés, mennyi munka volt az összeszoktatásukban !
És milyen szépen alakultak már a dolgok...
Reggelenként alig vártam, hogy nyithassam a gépet,
mert Ildi jóval korábban kel, mint én,
általában vártak már a levelei, mire fölébredtem.
Újabban csupa vidám és bizakodó levél, hogy minden rendben lesz,
kezd visszaállni az élet régi rendje, Böbike lassan elfogadja Gácsit.
*
bobe_es_gacsi_1.jpg
 
Aztán tegnapelőtt estefelé jött a rossz hír, abszolút váratlanul,
tényleg úgy, mint derült égből a villámcsapás :
Gácsi eltűnt, se híre, se hamva,
de még csak nyoma se maradt annak, hogy mi történhetett vele.
Sehol egy árva tollacska, sehol semmi jele küzdelemnek.
A gyönyörű kacsalegény eltűnt, mintha a föld nyelte volna el.
 
Ildi tűvé tette a környező utcákat, kerteket,
az én könyörgésemre még a patakot is átvizsgálta alaposan,
mert nekem az volt a makacs kényszerképzetem,
hogy valamibe beleakadt szegény jószág és csapdába esett – de hiába.
Gácsi nincs és nincs és nincs sehol.
*
gacsi_2.jpg
 
Eltűnt az új helyén töltött tíz nap után, tíz hónaposan,
mielőtt egyáltalán elkezdődhetett volna a saját kis élete,
és feleségül vehette volna Böbikét, aki immáron duplán özvegy.
Eltűnt, mielőtt megmelegedhetett volna az új otthonában,
mielőtt egyáltalán neve lett volna, hisz még az se volt :
csak én hívtam Gácsinak,
Ildi azt mondta, ők később szokták elnevezni az állataikat,
mikor már látják, milyen név illene hozzá a legjobban.
 
Eltűnt az én édes-drága, névtelen Gácsikám,
akit akkor se szerethettem volna jobban, ha a saját madaram.
Hisz olyan volt, mintha ismerném személyesen :
Ildi küldözgette róla a tündérinél tündéribb videókat,
és a filmjeit nézve Ő Kacsasága úgy élt bennem, mintha tényleg láttam volna.
 
Ez is micsoda disznóság a sorstól...
Épp a hetedike délelőttjét töltöttem azzal,
hogy nagy nehezen összekeresgéltem Ildi itt-ott belinkelt filmjeit,
és összegyűjtöttem őket egy külön oldalra,
hogy bármikor egy kattintással elérhessem bármelyiket,
és elérhessétek ti is, ha látni akarjátok.
Hát tessék.... láthatjátok, ott van az “Egyéb állatkák” dobozában.
Csak már nincs miért nézni....
Mert mire kész lett az új kis katalógus (vagy mi) eltűnt az egyik főszereplő.
*
bobe_es_gacsi_2.jpg
 
Igen, eltűnt. Nem akaródzik leírni, hogy meghalt,
hisz a halálának nincs semmi nyoma, nincs rá bizonyíték.
Az eszemmel persze tudom, hogy szinte biztosan tragédia történt -
de nem kötelező elfogadni, míg nem bizonyítja semmi.
Addig lehet azt képzelni, hogy szegény Gácsi csak elkóborolt, és nem talál haza.
 
Nem szoktam hülye horoszkópokat olvasni (elég bolond vagyok magamtól is),
ám tegnap a Nők Lapja tartalomjegyzékében találtam egy címet,
amit szintén jobb lett volna nem látnom : “Ezotéria – Fogyatkozások hónapja”.
Eszemben sincs elolvasni a cikket, de már ennyitől is dugámba dőltem :
mi fogyatkozhat még, Édes Istenem – ugyan mi ?
Nem volt még elég a csapásokból ?
Még mindig nem volt elég ?
Mit hoz még ránk ez az elátkozott 2017 ?
A végére elfogyunk mindannyian ?
 
Az eddigieket még csak valahogy elviseltem,
Gácsi vélhető pusztulásával azonban már nem tudok mit kezdeni.
Sose fogom kiheverni ezt a váratlan tragédiát –
és akkor Ildiről még szó sem esett, hogy ő mit érezhet,
ha én is porig vagyok sújtva, aki nem is ismertem szegény kacsafiút.
*
bobe_es_gacsi_5.jpg
 
Rosszul van ez a világ kitalálva, nagyon rosszul.
Legalább az ártatlan kis állatokat megkímélhette volna a szenvedéstől a Teremtő.
 
 
(2017)





17 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2017.02.09. 21:26:45

Kedves Ági néni!

Te nagyon a szíveden viseled a jószágaim sorsát. Nagyon drága vagy, hogy ennyire együttérzel velem.

Igen, azt hittük, hogy most már jól fognak alakulni a dolgok. De nem így történt. Én azt hittem, hogy többet nem fog előfordulni ilyen tragédia. 5 év alatt egyszer volt nálunk ilyen, most meg idén már kétszer is. Erre én sem számítottam.

Most nem tudom, hogyan is legyen tovább. Még azt sem tudjuk, mi történt. Különféle találgatások vannak, ki ezt mondja, ki azt.

Böbét félve engedem ki, tegnap délben, ma 11-kor betereltem a helyére. Közben szó szerint 3 percenként mentem ki megnézni, ott van-e még. Mikor bezártam, már eléggé át voltam fagyva, pedig jól felöltöztem. Valamint nem tudok ennyi időt tölteni Böbi felügyeletével, mert lenne más dolog is, ez így hosszú távon nem fog menni.

Ma délután is kiengedtem, fél óra múlva magától bement a helyére.

Arany Ici, arany Gácsi! Szomorú nagyon, hogy ez történt velük.

Én ugyanilyen nehezen tudom elfogadni, mint Te, hogy ez a világ így működik. Én úgy gondolom, hogy majd egyszer megint fogok velük találkozni, ott, ahol sose fognak ilyen szomorú események történni, mint ami szegény kis kacsáimmal történt.

Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.02.10. 00:48:29

@Ildi701: Ez így nem élet egy kacsának, Ildikém. :-((
Egész nap bezárva, sötétben ücsörögni, egyedül -
hát ennél már a halál is jobb, mert ez alighanem állatkínzás.

Tudom, hogy a legjobb szándékkal teszed, és én se tudom, mit csinálnék szegény Böbével -
de ez így neki nem jó, az biztos, még ha nem is értek a kacsákhoz.
Hova zárod be, ha bezárod ? Magába a kacsapalotába ?
Mert azt elgondolni is borzasztó...
De ha van ott valami nagyobb helyiség, valami melléképület,
amiben benne van maga a kacsapalota, és Böbike tud jönni-menni,
meg nincs is teljesen sötétben szegényke - akkor az egy fokkal jobb.
De csak egy fokkal.... ott is szörnyű lehet neki egyedül.

Tanácsot adni felelősséggel nem tudok (szerintem nem is lehet),
de azt hiszem, én hagynám Böbét kedvére úszkálni,
miután alaposan ellenőriztem és kijavítgattam minden kerítést.
Vagy lemondanék róla és keresnék neki új gazdát, a saját érdekében.
(Bár ki tudja, az új helyen is milyen sors várna rá,
és hogy fogadná szegényke a változást.)

Ne hallgass rám, konzultálj kacsásokkal - de én amondó vagyok,
hogy még mindig jobb a patakban áldozattá válni,
utolsó percig boldogan vagy legalábbis elégedetten,
mint bánatban és félelemben apránként elsorvadni, egy sötét ólba vagy fészerbe zárva.

Ildi701 2017.02.12. 21:13:35

Kedves Ági néni!

Böbi ma fél négy körül ment be a kacsapalotába. Minden nappal kicsit később indul a helyére.

Te ugye már tudsz arról, hogy az előző kommentemre érkezett válaszod óta Böbém akkor megy be, amikor akar, de a Blogocska olvasói csak most értesülnek erről, hogy itt is megírom. Persze, a kacsapalota alvóhelynek felel csak meg, pláne egy kacsának, akinek nagy a térigénye.
Sok levelet váltottunk az elmúlt napokban a kacsával kapcsolatban.

A hátsó kerítés alatti részt bedeszkáztuk.
Nagyon reméljük, hogy nem lesz többé bántódása a kacsámnak, illetve ha minden jól megy, majd a kacsáimnak, így, többes számban.
Ebben is egyetértünk Szárnyatlannal, hogy várunk tavaszig, és ha addig minden rendben lesz, akkor hozunk egy másik gácsért Böbém mellé.

Jóéjszakát Nektek!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.02.13. 00:16:41

@Ildi701: Nem a tavasz itt a lényeg, Ildikém, hanem az idő.
Mivel kéthetenként mégse lehet újabb kacsát megetetni rókával vagy kutyával,
ki kell várni, szegény Böbe áldozattá válik a felújított kerítés mellett, vagy sem.

Ha néhány hét eltelik úgy, hogy szegénykét nem eszi meg senki,
akkor talán van okunk bízni benne, hogy tényleg a hibás kerítés volt a bűnös,
az okozta két szépséges kacsauraság tragédiáját.

Kár, hogy a részletek nem ide íródtak, hanem levelekbe,
így a többiek kimaradtak az eseményekből.
Volt többféle feltételezés, az utolsó variáció a lyukas kerítés meg egy idegen kutya.
Szerintem ez tűnik a legvalószínűbbnek.
Kérdés, hogy a kerítésen minden hiba föl lett-e fedezve,
meg hogy mennyire éhes és mennyire találékony a hívatlan vendég,
aki most már alighanem rákapott a kacsákra.

A kerítés javítgatása mellett (ami baromi munka volt, és nyilván nem két forint)
talán Maxikát is meg lehetne kérni,
hogy legalább délután, a kritikus órákban szíveskedjen házőrzőként szolgálatba helyezni magát,
mert a kacsák úgyis hamar elülnek, és neki utána még bőven van ideje szobakutyának lenni.
Az nagyon szép és nagyon emberséges, hogy bármikor bemehet a lakásba,
de szegény kacsák felől nézve mégsem igazán jó megoldás,
hogy őket széttépi egy idegen kutya, míg a házőrző odabent sziesztázik.

Mindegy - Icikén és Gácsin már nem lehet segíteni.
Bízzunk benne, hogy több áldozat nem lesz -
de a reményen kívül ehhez a kerítések rendszeres ellenőrzése is szükséges,
meg talán az idegen kutya gazdájának felkutatása.
Hátha nem is tudja, hogy mit művel a kutyája (ha tudja, akkor baj van),
de ideje felvilágosítani arról, hogy ő a felelős a kutyája tetteiért,
vagyis nem engedheti szabadon randalírozni a faluban.

Aztán ha a gazdi netán vadabb, mint a kutyája, akkor pechetek van... :-((

Ildi701 2017.02.13. 18:37:59

Kedves Ági néni!

A tavaszt azért írtam, mert addig kb. egy hónap van hátra, és én is úgy gondolom, hogy ha addig rendben lesz minden, megpróbálhatunk idehozni egy gácsért. Én sem szeretném kitenni a gácsért semmiféle veszélynek.

A lyukas kerítésen valamilyen négylábú jött be, ez biztos, szegény Icit ő támadta meg. Pedig még 2 nappal azelőtt le is mentem megnézni, hogy rendben van-e ott minden, mert a kutyák gyakran mentek oda ugatni. Akkor még nem volt rajta lyuk.

Gácsi esetében nem tudom biztosra, mi lehetett. A kerítés, amiről írtam, hogy az alját bedeszkáztuk, tökéletes állapotban volt egyébként, csak nem tudom, hogy esetleg nem tudhatott-e átkúszni alatta valami.

Egyébként Icike halála óta minden nap ellenőrzöm a kerítések állapotát.
Megpróbáljuk, ami tőlünk telik, de egy erődítményt nem fogunk tudni ide építeni.
Szerintem a hosszan tartó hideg idővel összefügghet ez az egész, 30 éve nem volt ilyen hideg a január.

Például nálunk amióta madarat etetünk (több éve), még soha nem járt karvaly. De idén télen egyszer nyitom ki az ajtót, nagy hangzavart és mozgolódást láttam a tuják környékén, mire kirepült onnan egy karvaly, egy kis verebet vitt magával.

Maxike pici kora óta oda megy és akkor, ahova és amikor akar. Már több éves volt, amikor ide kerültek a kacsákok. Most nem zárhatom őt ki az udvarra egész napra. Most, hogy már nincs olyan hideg, mondjuk nem engedem be, ha valamiért hosszabb ideig nem tudok Böbére odafigyelni. Főleg abban az időintervallumban, amikor mindkét eset történt. Maxike nem szereti egyébként, ha hosszú ideig nélkülünk kell, hogy legyen valahol.

Nagyon bízom benne, hogy nem lesz bántódása Böbémnek, illetve a jövőbeni kacsaúrfinak, megpróbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni ennek érdekében.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.02.13. 23:17:17

@Ildi701: Én sem úgy gondoltam, Ildikém,
hogy szegény Maxi egész napra ki legyen zárva.
Csak délután, abban az egy-két órában, amikor ezek a szörnyűségek történtek.

Bár persze semmi garancia arra, hogy a következő támadás is pont délután lesz.
Meg azt is végiggondoltam közben, hogy talán Maxi se bírna a támadóval - és akkor mi van ?
Az ő életét sem szabad kockáztatni a kacsákért.
Sőt mi van, ha titeket is hiába hív ki, tőletek sem ijed meg az idegen kutya ?
(Mert még ez tűnik a legvalószínűbbnek, amit egy szomszéd mondott,
hogy idegen kutyát látott ólálkodni a környéken.)
Igazában ti se tudnátok megvédeni Böbét vagy a harmadik gácsért,
mert ki volna az az őrült, aki nekimegy egy megvadult, éhes kutyának ?

Úgyhogy végső soron csak oda lehet kilyukadni, hogy ha a kerítések rendben vannak,
többet tényleg nemigen tehettek a kacsák biztonsága érdekében.
Igazad van : erődítményt nem építhettek a kacsák köré.
De még az se volna elég : olyan erődítmény kéne, aminek háló zárja le a tetejét. :-))

És végül még egy ocsmány kérdés, a szkeptikus természetemnek megfelelően :
vajon más is látta azt az idegen kutyát a faluban, vagy csak egyetlen szomszéd ?
Mert ha más nem látta.... nem lehet, hogy pont a szomszéd kutyája kapott rá a kacsahusira ?

Ildi701 2017.02.14. 20:21:27

Kedves Ági néni!

Nem biztos ez sem, hogy kutya volt.
A szomszédunk (nem közvetlen szomszéd, a közelben laknak) nem egymaga látta, ketten látták, a férjével autóztak éppen hazafelé, akkor vették észre. Ez biztos így van, ahogy mondják, jól ismerjük őket.

Böbém ma fél négykor ballagott be a helyére.
Annyira örülnék, ha nem esne bántódása a kiskacsámnak.

Jóéjt Nektek!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.02.14. 21:00:52

@Ildi701: Szegény kicsi Böbike !
Mennyi csapást kellett kiállnia mostanában !
Hiszen ez még embernek is sok, nemhogy egy kacsának !

És ráadásul ő látott is mindent, amit mi csak elképzelünk....
Csoda, hogy egyáltalán mer még úszkálni a patakban.
Ez a lány egy hős !

Mi nem biztos, hogy kutya volt ?
A támadó, vagy amit a szomszéd a kocsiból látott ?
Én a rókában azért nemigen hiszek, mert nehéz elképzelni, hogy senki se látta a faluban.
Gondolom, nem a falu legszélén laktok -
bár ezt mindig elfelejtem megnézni a térképen, pedig régen készülök rá.
Ha róka járna a faluban, annak már elterjedt volna a híre.
A ragadozó madarakról fogalmam sincs, de azt is nehéz elképzelni,
hogy egy másfél-kétkilós kacsát csak úgy fölkap valaki és elrepül vele.
Azért találom úgy, hogy legvalószínűbb a kutyatámadás.

Csak legalább Böbike ússza meg !
Annyira drukkolok szegénykének - és annyira sajnálom. :-((

Ildi701 2017.02.14. 21:45:52

A támadó nem biztos, hogy kutya volt, nem tudom, mi volt, csak találgatok. Legutóbb még a kutya volt a tippem, most nem is tudom. Mondjuk ellene lenne a legkönnyebb védekezni.

Róka vitt el a faluból csirkét az idő tájt, amikor Icike meghalt. De a falu túlsó feléből, illetve szerintem Icit kutya támadta meg.

Ma hallottam, hogy vagy egy hónapja gyöngytyúkot vitt el egy portáról ragadozómadár.

De nálunk sose járt se róka, se ragadozómadár az 5 év alatt.
Egyszóval biztos tippem nincs, mi lehetett.

Ildi701 2017.02.14. 21:46:09

Még valami: a Blogocskában még nem írtam meg, hogy kutyaszőrt tettünk a kerítésre több helyre, és még fogunk, állítólag ez riasztja pl. a rókát.

Ági néni, ezt még nem írtam Neked sem, hogy mire jutottam a kisrádióval: ugye beüzemeltem egy elemes kisrádiót is, hátha az is jó riasztó. Ezt kb. 2 napig bírtam, egyszer épp mentem ki, és épp egy számomra hallgathatatlan műsor ment, úgyhogy lezártam. Illetve azt sem szeretném, hogy a szomszédainknak ezt kelljen hallgatnia. Átállítottam egy külföldi, talán szerb vagy hasonló nyelvű adóra, azt legalább nem értem. De végül is kikapcsoltam, nagyon szeretem ezt a csendet, inkább a madárcsicsergést hallgatom kint, illetve a szomszédok sem biztos, hogy egész nap rádióműsort akarnak hallani az udvaron. Valamint gondolom, a kacsám is jobban szereti a csendet, bár csak annyira hangosítottam fel, hogy lehessen hallani, hogy beszélgetnek.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.02.15. 12:11:31

@Ildi701: Mondjuk én gyerekkoromban láttam utoljára közelről baromfit
(akkor is ritkán), de úgy rémlik, egy gyöngytyúk jóval kisebb, mint egy kacsa.
Létezik akkora ragadozó madár, ami föl bír kapni egy kifejlett kacsát ?

A madárijesztőn nem gondolkoztatok még ?
Ha sikerülne valami emberalakot eszkábálni a patak túlsó partjára,
az talán elriasztaná nem csak a madarakat, de főleg a rókát.
Én úgy tudom, a róka fél az embertől.
Bár persze értelmes állat, lehet, hogy egy idő után rájönne a csalásra.

Ildi701 2017.02.15. 21:06:54

Kedves Ági néni!

Igen, utánanéztem, a gyöngytyúk mondjuk kisebb súlyú, mint a futókacsa. A héja pl. a leírások szerint el tudja vinni pl. a fogoly, fácán madarakat. De vannak olyanok ragadozómadarak is, amelyek nem.

Itt járt ma nálunk, aki a szennyvíztisztítót szokta karbantartani. Nekünk biológiai szennyvíztisztítónk van, probléma volt vele, ezért szóltam neki. Amíg kiért, én és a keresztapám megtaláltuk a baj okát, és el is tudtuk hárítani. De azért jó, hogy kijött, mert a kapcsolóval is volt probléma.

Illetve megbeszéltük a kacsa-ügyet. Ő az, akinek úgy hallottam, a kacsáját elvitte a róka az időtájt, amikor Icikém meghalt. Ők a falu legszélén laknak, ott még vezetékes víz sincs, a kútvizet használják mindenre. Náluk nagyon gyakran jelenik meg róka. Sokat beszélt a róka viselkedéséről, illetve a ragadozómadarakéról is, mert náluk mindkettő megfordul. Megnézte a kerítéseket, és elmondta, hogy szerinte min kellene változtatni, hol tudna szerinte bejönni a róka.

Úgyhogy akarunk venni kerítést, van, ahol meg kellene magasítani.

Kicsikéid ma repültek?
Remélem, mielőbb használni fog az a sok minden, amit adsz nekik.
Jóéjt!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.02.16. 00:02:48

@Ildi701: Majd holnap válaszolok, Ildikém, most nincs bennem élet.
Iszonyúan eltaknyosodtam, úgy egy órával ezelőtt, egyik percről a másikra.
Úgyhogy kivételesen szeretnék minél hamarabb ágyba kerülni.

Úgyis nemsokára leáll a BLOG.HU, mert többórás karbantartás lesz az éjjel.
Aztán csak megüt a guta, ha belemerülök a firkálásba, és egyszer csak eltűnik az egész. :-))

Ildi701 2017.02.16. 12:08:45

Kedves Ági néni!

Ráér a válasz bármikor, ezért ne ülj ide a gép elé.
Ajánlanám, hogy 1000 mg-os C vitamint szedj, amíg jobban nem leszel. Minket is kerülgetett az influenza vagy mi, és elkezdtük szedni a C vitamint, napi 2 darabot, bár én egy kicsit szkeptikus voltam ez ügyben. Egy ismerősöm mondta, hogy időben elkezdve segít megakadályozni, hogy influenzás legyen az ember, ő már tapasztalta. Másnapra tényleg jobban lettünk, most még szedjük egy darabig. A Jutavit C vitaminját ajánlom, árban és minőségben is nagyon jó szerintem.

Jobbulást, vigyázz magadra!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.02.16. 12:56:28

@Ildi701: Bocsánat, Ildikém, még mindig nem vagyok itt. :-))
Érzek magamban némi tettrekészséget (ritka eset), de ha most leragadok a gép elé,
a házimunka megint elmarad (mint rendesen).

A jó tanácsot köszönöm, de a takonykór pár óra múlva elhagyott.
Pedig félelmetes volt és röhejes, hogy mennyit prüszköltem egymás után,
és tényleg ramatynak is éreztem magam, minden bajom volt.
Ott lehetett a bibi, hogy hosszasan kerestem egy bizonyos párnahuzatot a jéghideg kisszobában.
(Nem találtam meg, biztos a szennyesben bujkál valahol. :-))
A kisszobában nem zár rendesen az erkélyajtó
(szerintem én vagyok az egyetlen széles e hazában,
akinél a műanyag ablak rosszabb, mint az eredeti volt),
olyan, mintha állandóan nyitva lenne az ablak - hát gondold el, ebben a hidegben !

De mondom : mire fölmelegedtem, rendbe is jöttem.
Gebulákat én nem szedek, míg nem az életem múlik rajtuk, ugyanis semmit nem tudok lenyelni.
(Az evéssel is egyre inkább vigyáznom kell, mert minden megakad a torkomon.)
Ellenben esküszöm a fokhagymára : abból rengeteget zabálok
(nem azért, mert egészséges, hanem mert imádom),
és az megvéd mindenféle nyavalyától.
Legalábbis remélem..... Eddig még úgy tűnik. :-))
(Csak el ne kiabáljam !)

De most már tényleg rohanok reggelizni (délben egykor), aztán meg porszívózni.
Utána majd meglátjuk, mire marad még energiám. :-))

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.02.17. 00:20:17

@Ildi701: Hát nem jutottam ide, Ildikém, csak most, éjfélkor.
Kettőtől fél hatig vadul takarítottam, utána már hozhattam is a vacsorát a madárkáknak,
bár alig álltam a lábamon - és mire körülnéztem, már öreg este volt.

A vacsoraosztással eltötyögtünk közel egy órát, mert mindent kitaláltak a madárkák,
hogy ott tartsanak még a kalitka előtt,
aztán elmentem mosakodni, utána magamat is megetettem, beraktam egy mosást -
és máris állhattam szolgálatba újra a kalitka előtt, hogy lefektessem az aprónépet.
Közben vagy másfél-két órán keresztül megint nagyon ramaty voltam, egész megrémültem.
De megint elmúlt, nem lett belőle semmi.
Alighanem túl sok mindent végeztem el egyszerre, és ehhez már nem vagyok szokva.

Ami Böbikét illeti : lassan ő lesz a világ legdrágább kacsája.
Nem (csak) azért, mert szeretjük, hanem mert egy vagyonba kerül a biztonsága.
Csak legalább használjon is a reménybeli új kerítés !
Mindenesetre jó az ilyesmiről olyan emberrel konzultálni, aki hasonló cipőben jár.

A madárijesztős ötletemre még nem reagáltál.
Szerintem róka ellen az se volna hülyeség. (Kérdés, mit gondol erről a róka.)

Ildi701 2017.02.18. 19:45:09

Kedves Ági néni!

Igen, a fokhagyma nagyon egészséges, mi is gyakran esszük. Olvastam egy orvos-természetgyógyász könyvében, hogy amikor az országot járta népi gyógymódok után kutatva, mondta neki valaki, hogy neki azt tanították a szülei, hogy a fokhagyma olyan alapvető élelem legyen számára, mint a kenyér.

A kerítés még nincs kész, addig jobban figyelek Böbémre. Illetve amikor ez nem lehetséges, akkor kint van Maxike is, most már nincs olyan hideg.

A madárijesztőt lehet, hogy elkészítjük, jó ötletnek tűnik.

Ne végezz egyszerre túl sok mindent szerintem, ha ennyire kifáraszt.
De az időjárással is összefügghet ez a fáradtságérzés.

Kicsikéid kirepültek mostanában?

Jóéjt a Csicsu-családnak!
Ildi
süti beállítások módosítása