HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
17_02_24_028.JPG
*
Jelentem : Tamás doktor csodát tett Csivikével,
ugyanis alig félórával az után, hogy hazaértünk a rendelőből,
lusta Banyácskám végre szárnyra kelt és meglátogatta az ágait a szekrény tetején.
Igaz, mire lefényképeztem volna, már vissza is repült a kalitkába
(vélhetően megérezte bennem a gonosz szándékot, vagy csak túl jól ismer) -
de akár van róla dokument, akár nincs, Csivike igenis repült.
Sajnos most már ez is nagy szó,
mert tizenegy napja ki se dugta az orrát a ketrecből.
Pár napja írtam erről valahol kommentben (vagy levélben ?), de hibásan :
a valóság az, hogy ötödikén repült ki utoljára Csivikém “rendesen”
(az egy vasárnapi nap volt), aztán utána egész héten nem,
majd következő vasárnap, 12-én futott egy kört a szobában,
de nem volt kint fél percig sem – azóta pedig ki se jött egyáltalán.
De annyira nem, hogy még a kalitka külső falára sem ült ki soha,
pedig amúgy kedvenc tartózkodási helye az ajtó fölötti kis műanyag ülőke.
Hát ennek tudatában kell értékelni a mai föléledését,
ami vagy Tamásnak köszönhető (feltéve, hogy a puszta érintése is gyógyít),
vagy a friss levegőnek, amiből ezek szerint azért jutott a szatyorba.
 
Volt alkalmunk levegőzni, mert az eső kitolt velem :
eszébe se jutott megérkezni, hiába ígérték az agyatlan időjósok.
Eső híján pedig nem engedélyeztem magunknak a taxit,
mert annyira jól nem megy, hogy puszta kényelemből kocsikázzunk.
Én ugyan nagyon odavoltam, hogy cipelhetem a mázsás szatyrot,
viszont a smucig lelkem meg örült, hogy megspórolunk vagy hatezer forintot.
Így majdnem be is hoztuk a kerekes bevásárló táskám árát,
amiről az éjjel sírdogáltam a vendégkönyvben.
Az nem volt tervezve, a taxi viszont igen, úgyhogy majdnem pénzemnél vagyok.
*
17_02_24_068.JPG
 
Végül nem is viselt meg annyira a cipekedés.
És egyáltalán.... ma majdnem mindennel szerencsénk volt,
csak hazafelé húzott el pont az orrunk előtt a harminckettes busz.
De odafelé azonnal jött, és Tamás is nagyon hamar fogadott minket.
A legnagyobb és legváratlanabb meglepetés azonban a befogás volt :
féltem tőle, mint mindig, de nem tartott másfél percig se.
Csivikéért csak benyúltam és kivettem :  nem is próbált menekülni.
Csuvika ennyire könnyen nem adta magát, de ő is meglett második nekifutásra.
Akkor épp nagyon borult volt az ég,
szinte esti sötétséget tudtam csinálni a szobában,
ami a madárkák befogásához ideális állapot.
Még túl jól is sikerült a dolog, mert annyira sötét lett,
hogy a zöld szalvéta-lepedőn nem láttam a kék Csuvikát,
azért is nem sikerült megfognom szegényt első próbálkozásra.
 
Tamás doktor ma eltekintett attól, hogy én nem szeretem,
ha az orvos papírba vagy valami rongyba tekeri a madarat karomvágás idejére :
bizony bebugyolálta szegény Csuvikámat egy nagy fehér törölközőbe,
nem is látszott belőle más, csak a kis feneke meg a hosszú farka.
Viszont így két keze maradt Tamásnak a manikűrözéshez :
egyikkel fogta az aktuális ujjacskát, másikkal nyisszantott.
Meg is lett a nyolc karmocska két-három perc alatt  (talán még annyi se volt),
és az eredmény természetesen sokkal jobb, mint begöngyölés nélkül.
Tamásnak nem lett megkóstolva a keze,
Csuvikának pedig nem lettek fájdalmasan rövidre vágva a karmai.
*
csuvika_karmai_17_02_24.jpg
 
Öt percnyi szenvedést biztos könnyebb elviselni, mint egy napokig tartót
(álmunkban se jöjjön elő a novemberi manikűr !) -
de azért Csuvikát borzasztóan megviselte ez a törölközős mutatvány.
És persze engem is – pedig akkor már túl voltunk az egészen,
halálra rémült hercegem visszakerült a szállító ketrecbe.
Ő egy nagyon érzékeny, neurotikus madárka :
komolyan aggódtam, hogy nem éli túl, utólag pusztul bele a félelembe.
Csak pár percig tartott a pánik, de addig teljesen magán kívül volt :
eltorzult arccal kapkodta a levegőt, tátogott a kis csőrével,
és valami olyan iszonyat volt a szemében, hogy azt hittem, itt a vége.
Ott ültem mellette, pár centiről néztem őt : ilyennek még sose láttam.
Annyira kapkodta a levegőt, hogy attól féltem, összeomlik a keringése ijedtében.
Nem győztem nyugtatgatni, hogy most már nincsen semmi baj, túl vagyunk rajta,
meg magasztalni, hogy ő milyen ügyes és mennyire bátor madárka.
Pár perc után valamennyire megnyugodott szegénykém -
Csivike pedig látszólag föl se vette ugyanezt a tortúrát.
Ő nem kezdett látványosan haldokolni, nem igényelt semmiféle vigasztalást -
viszont mióta hazajöttünk, szinte egyfolytában piheni az élményeit.
Közvetlenül a hazaérkezés után fölélénkült és örült, hogy itthon vagyunk,
de most már vagy másfél órája szunyókál, még a vacsorát se kérte.
Csuvika meg a rendelőben volt kiborulva, és itthon semmi baja.
Nem győzi szegénykém ébresztgetni Csivikét, de eddig még csekély sikerrel.
*
elpilledtunk_17_02_24.jpg
 
Nem baj : előttünk a hétvége, lesz ideje mindenkinek magához térni,
és kiheverni a mai kis kirándulás fáradalmait.
Aztán meg ünnep jön, mert kedden lesz Csivike ötödik születésnapja.
Többek között szép karmocskákat kapott ajándékba – és mire eljön az ünnep,
talán elfelejti, hogy azokért a szép karmocskákért meg is kellett szenvedni.
*
17_02_24_055.JPG
 
Tamásnak vittem pendrive-on Csivike februári pottyantmányait,
hogy ha akarja, láthassa, mennyire javul vagy nem javul a helyzet -
de nem tartotta szükségesnek megnézni, csak a ketrecben lévő potyadékokat.
Beszéltünk a CALCI LUX-ról is, hogy az nálunk nagyon nem nyerő :
Tamás azt javasolta, fokozatosan szoktassam hozzá a madárkákat,
minden nap egy picit többet szórva a vízbe, egészen csekély adagból indulva.
Majd a jövő héten meg is próbáljuk – most éppen szünetet tartunk a mérgekben.
 
Ezen is túl vagyunk tehát –
hála Tamás doktornak és mindenkinek, aki lélekben ma velünk volt.
Most talán egy darabig nyugalom lesz :
a legközelebbi karomvágás Csuvika születésnapja előtt esedékes, nyár elején.
*
17_02_23_026.JPG
 
 
 
(2017)





3 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2017.02.24. 20:46:39

Kedves Ági néni!

Jaj de örülök, hogy Csuvikának most nem fáj a lábacskája! Sajnálom, hogy úgy félt szegény, amikor bebugyolálta a doki, de szerintem jobb így, hogy ezt kellett elviselnie, mint hogy fájjon megint sokáig a lábacskája.

Akkor ez az esőtlenség éppen jókor jött Neked, mivel így megspóroltad a taxipénzt.

Csivike végre kirepült, ezt is örömmel olvasom. Remélem, hamarosan gyakran fognak szárnyalni mindketten.

Összességében jól alakultak ma a dolgok, úgy látom, nagyon örülök neki én is.

Jóéjszakát a Csicsu-családnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.02.24. 21:17:06

@Ildi701: Igen, Ildikém : most már én is azt mondom,
hogy jobb egy pár perces pánik, mint egy napokig tartó fájdalom.
Az egy dolog, hogy én sajnálom a madarat - de a doki tudja, mit hogyan kell csinálni.

Az meg csak most, utólag kezdett bántani, hogy szegény Csivikémről nem is tudom,
mit szólt a karomvágás bugyolálós módjához.
(Neki sehogy se szokták a dokik vágni a karmait, mert az övé ritkán nő túl.)
Annyira el voltam foglalva Csuvikával, hogy míg őt vigasztaltam (magam is ijedten),
nem is figyeltem arra, hogy közben már Csivike szenved a törölközőben,
és esetleg neki is kéne némi kis biztatás.
Csak győzzem most majd a bocsánatot kérni tőle ! :-))

Igen, így van, ahogy mondod : jó nap lett a mai - pedig mennyire féltem tőle !
Te biztosan gondoltál ránk - talán pont ezért alakultak jól a dolgok. :-))

Ildi701 2017.02.25. 17:48:42

Kedves Ági néni!

Nagyon örülök, hogy Csuvika ilyen jól tud kapaszkodni, akkor biztos, hogy nem fáj a kis lábacskája.
Kimerültek ők is, Te is. Jól alakultak a dolgok tegnap hála Istennek, de nem volt könnyű nap Számotokra a tegnapi.

Szép estét Nektek!
Ildi
süti beállítások módosítása