HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

15.
március

310. REND

csivicsuvi  |  7 komment
Bizony, kérem, mese nincs : rend a lelke mindennek !
Legalábbis Csuvicsek, mint a ház ura és egyetlen férfi családtag, így gondolja.
Alig hittem a szememnek tegnapelőtt, amikor ő urasága bebizonyította,
hogy a megszokotthoz való görcsös ragaszkodásban még rajtam is túltesz.
*
17_03_14_015a.JPG
 
Az történt, hogy vacsoraosztás idején Csivike épp a bal oldalamon ült,
és ott jelezte félreérthetetlen mozdulatokkal, hogy a kezemből szeretne enni.
Igen ám – csakhogy az ő helye a két középső bot közül nem a baloldalin van,
amikor etetem őket, hanem a másikon, ami nekem jobb kéz felől esik.
Hogy kinek hol kell ülnie, azt persze nem én döntöttem el,
de már feltűnt, hogy legtöbbször tartják magukat ehhez a szabályhoz.
Azt azonban álmomban se hittem volna, hogy az ülésrend szent és sérthetetlen.
Pedig az – legalábbis Csuvi uraság szerint.
 
Mivel Csivikém enni kért, fogtam a zabos tálkát, és abból kezdtem őt etetni.
Csuvika is táplálkozott, nyakig bele volt veszve a zöld etetőbe.
Persze amint észlelte, hogy Csivike a kezemből eszik,
rögtön rájött ő is, hogy a zabot jobban szereti, mint a zöld tálka tartalmát.
Kezdte böködni Csivit, hogy menjen át a másik botra, engedje őt a helyére -
de persze Csivi elhessentette őt, azt hitte, hogy udvarolni akar, mint rendesen.
Azt hittem én is : még rá is szóltam, hogy hagyja nyugodtan enni Csivikét.
Hogy ezúttal nem a szerelem dolgozik benne, hanem a rendmánia,
az meg se fordult a fejemben, és magamtól nem is jutott volna eszembe soha.
*
17_03_14_019.JPG
 
Mindenesetre Csivi nem hagyta magát elüldözni,
így mégiscsak Csuvika ugrott át a másik botra, jobb híján.
Belenyomta a kis csőrét a zabba,
de szinte azonnal ki is kapta belőle, és keserves sírásra fakadt.
Pár pillanatig nézett rám szemrehányón, aztán visszament a többi etetőhöz.
Végigpróbálta mind a hármat, de nem felelt meg neki egyik sem,
újra és újra a zabos tálkánál kötött ki, de ott is csak sírt és veszekedett.
Énrám meg a frászt hozta a viselkedésével, mert kezdődik a hangyaszezon,
biztos voltam benne, hogy máris végünk van,
Csuvika nyilván hangyát lát az etetőkben, másképp miért hagyná ott mindegyiket.
Hogy Csivi jóízűen falatozik ugyanabból a tálkából, ami fölött Csuvika csak sír,
az hamarjában nem bírt megnyugtatni, mert föl se tűnt : fejembe vettem,
hogy biztos elleptek minket a hangyák, csak én nem látom őket a sasszememmel.
 
Egészen addig rémüldöztem és sajnáltam magam, míg Csivi jól nem lakott a zabbal.
Ám egyszer csak megtelt a zöld pocak, és Csivike otthagyta a tálkát meg a botot.
Szegény Csuvi csak ezt várta !
Amint fölszabadult a bal oldali bot, AZ Ő HELYE,
abban a szempillantásban ott termett,
és fülig érő csőröcskével, boldogan vetette rá magát a zabos tálkára.
Még bele is hasalt, félreértések elkerülése végett,
nehogy esetleg Csivike számára ne legyen világos, hogy itt most ő eszik.
Rögtön nem volt semmi baja se velem, se a zabbal, se a világgal,
hogy a megszokott helyéről, bal oldalról közelíthette meg a vágyott etetőt.
Mert az jobbról nem ugyanolyan – ha egyszer nem az az ő helye !
*
17_03_14_017.JPG
 
Aki nem hiszi, járjon utána !
Én se hiszem, mert ilyen a világon nincs – de hát úgy látszik, mégis van.
Édes pici zsandárom ügyel a ház rendjére, és kétségbe van esve,
ha véletlenül valami másképp történik, mint ahogy szerinte történnie kéne.
*

*

 
Reggel még azt hittem, hogy ennyi lesz a mai mese, ámde nem így lett :
punnyadt pindurkáim úgy döntöttek, hogy repüléssel ünneplik meg március idusát,
a "rabok tovább nem leszünk" jegyében.
Épp most vagyunk megint egy kalciumos kúra utolsó napján,
de így is meglepetés volt számomra a dolog, mert Csuvika két hete nem repült,
és Csivike se tartózkodott annyit házon kívül, amennyit jobb napjain szokott.
*
17_03_15_005a.JPG
 
Ma végképp nem számítottam kirepülésre (bár Csivike reggeltől cikázott ide-oda),
mert elég bánatos az idő, egész nap esőre áll, nincs, ami kicsalogassa Csuvikát.
Legalábbis én így gondoltam – és délelőtt úgy tűnt, hogy igazam is van.
Annál nagyobb volt a meglepetésem kora délután,
amikor gyanútlanul kimentem berakni egy mosást, és arra jöttem vissza,.
hogy mindkét gazfickóm a mászókán díszeleg, Csuvika még útban fölfelé.
*
17_03_15_009.JPG
 
Így a kirepülésről lemaradtam : nem tudom, ki volt az ötletgazda,
és azt sem, hogy Csuvikának hova sikerült szárnyakon érkeznie.
Elvileg nincs kizárva, hogy elérte a mászókát,
csak nem a tetején, hanem valahol alul.
*
17_03_15_010.JPG
*
Visszafelé az asztal előtt landolt a padlón :
sajnos nem trafálta el a fotelt, pedig fölszereltem oda is az új létráját.
(Nincs kizárva, hogy éppen azért nem mer oda repülni, mert fél tőle.)
A padlón megint nem tudott tájékozódni szegénykém,
de odaguggoltam mellé (nem túl közel), és finoman terelgettem,
míg meg nem látta végre az ismert sarkot és benne a kötélhágcsóját.
*
17_03_15_012a.JPG
*
17_03_15_013.JPG
 
Ily módon ma segítség nélkül, saját erőből érkezett haza,
és nagyon remélem, hogy ez kedvet csinált neki a további röpködéshez.
Legutóbb alighanem megviselték a kudarcos próbálkozások,
és nyilván nem tett jót az önérzetének,
hogy végül csak a kalitka mellé cipelt mászókáról tudott hazajutni.
Ma nem voltak kint túl sokáig (fél kettőtől fél négyig),
de az a két óra kellemes volt, egyikükben se maradhatott semmi rossz emlék.
Majd holnap kiderül, hogy vágynak-e az ismétlésre...
*
17_03_15_016a.JPG
 
 
*
*
Bónusznak pedig itt van Böbe és Hápika esküvői képe,
mert a vendégkönyvbe sajnos nem tudom betenni,
de Ildi beszámolt róla, hogy megtörtént a nász.
*
kacsaeskuvo_2.jpg
*
*
(2017)
 
 





7 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi701 2017.03.16. 19:08:38

Kedves Ági néni!

De aranyos vagy, hogy ilyen esküvői képecskét is készítettél róluk!:) Nagyon édesek ebben a viseletben.:)

Nagyon boldogok a kacsáim, látszik rajtuk.:) Egy jószágon tényleg annyira látni, ha jól érzi magát, boldog élete van.

Örülök, hogy a kis drágáid repkedős kedvükben voltak tegnap!:) Remélem, ma is így volt.

Igen, a madárkák nagyon szeretik a megszokott dolgokat, ezt én látom a madarainknál és a kacsáinknál is. Ha valamin változtatok néha, idő kell ahhoz, hogy hozzászokjanak az újhoz.

Szép napot Neked és a kis drágáidnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.03.16. 19:16:12

@Ildi701: Hát eltartott egy darabig, míg felöltöztettem őket. :-))
Az éjjel nem is jött össze (feladtam a küzdelmet), csak ma délelőtt.
De most már legalább tudom, hogy mondják a menyasszonyi fátylat angolul. :-))

Csuvika sajnos ma nem repült ki, Csivike viszont nagyon sokat röpködött.
Pedig Csuviban se maradhatott semmi rossz élmény tegnapról.
De hát ki tudja.... Lehet, hogy maga a kötéllétrán való fölmászás is megviseli szegénykémet.

Ildi701 2017.03.17. 16:04:46

Kedves Ági néni!

Drága vagy, hogy ennyit fáradtál az esküvői képecskével, nagyon szép lett az eredmény:)

A máriatövismagot már nem kapják picinyeid?

Szép napot Nektek!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.03.17. 16:58:23

@Ildi701: Hát szépnek nem mondanám a képecskét, legföljebb jópofának. :-))
De aranyosnak tényleg aranyos, és nagyjából olyan, amilyennek kigondoltam.

Képzeld : találtam olyan menyasszonyi fátylat is, ami átlátszó.
De tényleg ! Ha azt tettem volna Böbike fejére, látszana a csipke mögött a fejecskéje.
Ilyen pici képen azonban nem mutatna, meg a háttér se jó hozzá, úgyhogy elvetettem.
Annyi szufla meg már nem volt bennem, hogy teljesen új hátteret varázsoljak a kacsáid mögé.
Ilyen pici képekkel nem éri meg túl sokat vacakolni, mert úgyse lesz az igazi.
Viszont egyszerűen föl nem foghatom, hogyan érte el ama bizonyos fátyol elkövetője,
hogy az a csipke átlátszó legyen.
Ilyen a világon nincs !
Én csak olyan lehetőségeket ismerek az átlátszóvá tételre,
hogy a csipke minden apró kis lyukacskáját külön-külön kéne átlátszóvá tenni.
Ember nincs a Földön, aki erre képes volna - vagyis nyilván létezik valami más technika is.
Hihetetlen, hogy némelyek mikre képesek !
(Ehhez kellett angolul a menyasszonyi fátyol, mert magyarul hiába keresel,
nagyon kevés a találat, és az a néhány sem olyan, amilyenre vágyom.
Viszont a kedvenc online szótáram nem ismeri ezt a kifejezést,
sem a fátyolnál, sem a menyasszonynál.)
Mindegy - azért elég jó lett az a fátyol is, amit végül is megkapott Böbike.
Hosszabb idő kellett volna a kutatáshoz. :-))

A máriatövis magot most már folyamatosan kapják a madárkák.
Nincsenek annyira oda érte, mint az első napokban, de azért eszegetik szépen.
Csak úgy normálisan, mint a többit. Kezdetben kifejezetten vadászták.

Csivike meg már teljesen szabályosakat potyogtat, csak mindig elfelejtem mondani.
Már nem is teszek alá színes kakigyűjtő szalvétát éjszakára
(amin ugye a fehér potyadékok jobban mutattak),
sőt lassan abba is hagyom a produktumok reggeli fényképezését.
(Szabad szemmel nemigen látom, azért kellett a fénykép. Meg hogy legyen dokument.)

Megszakad a szívem szegény kicsikéimért, mert ma Csuvika is kirepült volna,
ha meg nem akadályozom szelíd erőszakkal -
de hát megakadályoztam, mert vásárolni kellett mennem.
Bánom már : inkább hagytam volna őket röpködni !
Nagyon siettem, korán is indultam, talán másfél órát voltam távol, és kettőre már hazaértem.
De hiába : addigra megsértődtek, és délután már nem repült ki egyik sem.

Szörnyű ez így, hogy be kell zárnom őket, ha elmegyek itthonról.
De hát muszáj, ha egyszer Csuvika nem tud rendesen repülni.
Bár akkor se vagyok folyton a szobában, ha itthon vagyok, nekik meg nyitva az ajtó
(sőt legtöbbször direkt olyankor repül Csuvicsek, mikor én nem látom) -
de mégse merem itt hagyni őket szabadon, mert sose bocsájtanám meg magamnak,
ha pont akkor történne baj, amikor én nem vagyok itthon.
(Amúgy minden madárkám szabadon röpködött a távollétemben is,
míg Csuvika nem lett beteg.
Csipike hasonló gondjai miatt sose zártam be Csupikát,
mert róla biztosan tudtam, hogy meg se próbálkozik a repüléssel.)

Szóval most csak búslakodunk.... főleg én, a madárkák nem annyira.
Bánt, hogy miért nem hagytam a francba a vásárlást, ha egyszer Csuvikának röpködhetnékje volt. :-((

Mit csinál az ifjú pár ? Tojogat már Böbike ?
Hatalmas puszikat küldök a bűbájos, gyönyörű fejecskéjükre !

Tényleg ! Küldjél már majd olyan képe(ke)t is,
ami(ke)n te is rajta vagy, a kacsák mellett !
Hogy lássam, mekkora is egy ilyen futókacsa.
Mert más azt olvasni, hogy ennyi meg annyi centi magas,
és más "élőben" látni, hogy ez hogy is néz ki a gyakorlatban.
Gyerekkoromban láttam néha kacsákat a nagyanyám udvarán,
de már nem nagyon emlékszem rájuk, és azok különben se futókacsák voltak. :-))

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.03.17. 18:40:09

Szolgálati közlemény :
Azt elfelejtettem mondani, hogy nálam FIREFOX-ban megint nem lehet kommentet írni.
Ha másnál is megbolondult, menjetek át másik böngészőbe !

Ildi701 2017.03.19. 13:42:37

Kedves Ági néni!

Nálam még sosem volt probléma a Firefoxban sem kommentecske írással.

Tényleg nagyon sokat dolgozhattál az ifjú pár esküvői képével, drága vagy.:)

Nagyon örülök, hogy most már nincs baj Csivike pottyantmányaival.:)
Remélem, a márivatövismag használni fog, és jók lesznek majd a májfunkció leletek is.

Böbikém még nem tojik.
Most, hogy jó kezd lenni az idő, gyakran kijönnek a kertbe giliszta után kutatni. De elvétve már csupaszcsiga is látható, én pl. múltkor egy deszka hátoldalán láttam egy kisebb példányt. Általában májusban kezdenek sokan lenni, úgyhogy a kis drágáimnak lesz dolga.:)

Szép napot a Csicsu-családnak!
Ildi

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.03.19. 14:41:21

@Ildi701: Szerencséd van a FIREFOX-szal, mindig pont jókor jössz. :-))
Nálam se sűrűn bolondul meg, de akkor nem csak kommentet nem lehet írni,
hanem az admin oldalon se jön elő semmi, aminek kéne, bejegyzést se tudok írni.

Én is remélem, hogy jók lesznek legközelebb a májfunkciók,
de meggyőződni nemigen szeretnék róla. :-))
Mivel a vérvétel kábításban történik,
egy ilyen pici kis testnél az alighanem nagyobb veszély, mint maga a májbaj.

Alkalom adtán majd kérek képeket a sétafikáló kacsákokról.
Én majd mindig rendelek, te meg csak győzz eleget fényképezni ! :-))
Mellesleg még Maxikáról meg a másik kutyáról sincs képem, ha jól emlékszem.
Tény, hogy a kacsák a szívem csücskei, de azért csak semmi diszkrimináció ! :-))
A cicuskádról szerintem már lehetne képem, mert mintha küldtél volna, még a legelején -
csakhogy eltrehánykodtam a mentését, és most már macerás lenne megkeresni.
Úgyhogy majd róla is küldj valamit megint, ha lesz rá egy kis időd meg türelmed.

Készülök beállítani a képes vendégkönyvet, bár bizonytalan vagyok ez ügyben.
De talán megpróbálom, hátha szerencsém lesz.
Nem szoktam visszamenni oda, ahonnan egyszer már elzavartak, de most nincs választásom :
képes vendégkönyvből gyakorlatilag nincs több használható,
csak az az egy, amiből pár éve kitiltottak, ok nélkül és igazságtalanul.

Most a keresgélés közben véletlenül észrevettem, hogy már nincs náluk blokkolva az IP-címem,
így firkantottam nekik egy levelet, amiben előadtam azt is,
hogy meg vagyok sértve az igaztalan vádjaik miatt
(melyek szerint levélszemetet küldözgettem a saját vendégkönyvembe),
és kérdeztem tőlük, kreálhatnék-e náluk vendégkönyvet újra, mivel náluk jobbat nem találok.
Ezt a levelet elküldtem már jó két hete, de választ még nem kaptam.
A kételyeim most abban állnak, hogy próbáljak-e meg újra regisztrálni saját szakállamra
(ami nem túl tisztességes), vagy várjam még tovább is türelmesen a választ.
Könnyen meglehet, hogy ez a vendégkönyv is csak "magától" működik már,
de valójában nem törődik vele senki, és nem is foglalkoznak a beérkező levelekkel.
Már nem éri meg vendégkönyvet üzemeltetni (biztos a FACEBOOK miatt),
a legtöbb egyáltalán nem működik, ami a neten még kínálgatja magát.
Ez az én régi vendégkönyvem még (úgy tűnik) él,
de lehet, hogy érdemben már ezzel se foglalkozik senki.

Úgyhogy ez itt egy szépen fejlett dilemma.
Nem illik engedély nélkül visszalopakodni oda, ahonnan egyszer kitiltottak -
viszont válasz nem jön, a büntetésem meg talán már elmúlt, mert nem zavar el az oldal.
Szerinted mit tegyek ?
Ha megpróbálok újra regisztrálni, vagy belépni a régi adataimmal,
és akkor közli velem valami szabvány szöveg, hogy menjek a fenébe,
az elég nagy orrba vágás lenne, és elég nagy szégyen.

Csuvi uraság sajnos ma se hajlandó kirepülni,
pedig Csivike a lelkét kiteszi reggel óta, hogy kicsalogassa.
Nem tudom, mi tartja vissza szegénykémet, mert közben látszik rajta, hogy nagyon is szeretne repülni.
Majd biztos holnap fog, amikor vásárolni kell mennem. :-))
süti beállítások módosítása