HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Ez az istenverte május, aminél jobban egyetlen hónapot sem utálok,
mert miránk mindig csak bajt hoz, jól betartott nekünk még az utolsó napján is :
az egész országban tudott szakadni az eső, mindenhol vihar volt, csak nálunk nem.
Nekünk csak az iszonyatos fülledtség és a vihar előtti feszültség jutott,
amitől kis híján megütött a guta, mert akárhogy vártam, nem jött a feloldozás.
Így a mai napot is megette a fene : nem jutottam semmire,
ez a nyomorult mese se készült el, pedig úgy terveztem, hogy estére meglesz.
Nem lett meg, de nekiállok juszt is, még ha rá is megy az egész éjszakám.
Nehogy már az átok időjárás kifogjon rajtam !
*
17_05_30_069.JPG
*
Kezdjük az új firhanggal, amit Csivike kapott az ötödik évfordulójára,
de valójában akkor is meg kellett volna vennem, ha nincs hozzá semmilyen alkalom.
Így viszont, hogy volt, ragaszkodtam hozzá, hogy nekem akkor kell és nem máskor.
Csak persze későn találtam ki, hogy pont erre vágyom :
idén már nem akarom a tavalyi, hosszában félbevágott lepedőt használni,
amikor kitárom az erkélyajtót, és valamivel le kell takarnom az üveget,
mert azt a madárkák nem érzékelik, és ha nekirepülnek, abba bele is halhatnak.
 
Kitaláltam, hogy napozó gyékényt fogok venni erre a célra : az pont jó méret,
kettőt összevarrva le fog érni az ablak mindkét oldalán majdnem a padlóig.
Drágának nem drága, kapni nyáron mindenhol lehet : nem is értettem,
hogy lehetek annyira hülye, hogy az előző években sose jutott eszembe.
 
Nekiálltam tehát gyékényt vadászni, pusztán csak a biztonság kedvéért,
mert igazában a nyakamat tettem volna rá, hogy nem kell azt vadászni,
csak rajtam áll, hogy hol szeretném megvenni, hisz bárhol kapható.
Aha – csak nem akkor, amikor nekem kéne !
Hányszor, de hányszor vettem már ilyen gyékényt
(az erkélyek rácsaira szoktam kerítést csinálni belőle),
és sose volt probléma a beszerzése, az INTERSPAR is árulta mindig.
Most viszont nem.
Se SPAR, se OBI, se JYSK, se TESCO, sem IKEA :
egyik se kínál napozó gyékényt, noha idáig mindig tartotta mindegyik.
És nem azért, mert még nincs itt a szezonja : polifoam-ot már árulnak,
ugyanerre a célra, napozáshoz - csakhogy nekem az nem jó semmiképpen. 
*
17_05_23_051.JPG
 
Egy egész délelőttöt elpocsékoltam a neten való keresgélésre meg telefonokra,
és mivel sehol se jártam sikerrel, a kudarctól rám jött az őrület :
ha nincs gyékény, lesz más, de nekem azonnal kell valami az ablakra,
mert rosszul tűröm (leginkább sehogy), ha valami nem úgy van, ahogy elterveztem.
Rémlett, hogy a SUGÁR RÖLTEX üzletében szoktam látni valamit,
amiről ugyan fogalmam sincs, hogy micsoda, de a szélessége megfelelőnek tűnik
(vagyis nem kell hosszában beszegni az oldalát), és méterre árulják.
Vagy ha az mégse lesz jó, végszükségben veszek viaszos vásznat,
azt se kell szegni, rendesebben fog kinézni, mint a félbevágott lepedő.
 
Volt is a RÖLTEX-ban viaszos vászon, és volt az a valami is,
amiről változatlanul nem tudom, hogy micsoda, mert elfelejtettem megnézni -
ám találtam sokkal jobbat, ami szintén hatvan centi széles,
szintén méterre árulják, és szintén nem tudtam, hogy mi az, csak megtetszett.
Jóval vékonyabb, mint az a másik valami, amire eredetileg gondoltam,
a színe fehér, a tapintása pedig valami kellemesen puha műanyag vagy micsoda.
Az ára ugyan elég szörnyű volt, de rögtön kértem belőle négy métert.
Az eladó kisasszonytól aztán azt is megtudtam végre, hogy mit veszek :
kiderült, hogy csúszásgátló az istenadta, normális ember szőnyeg alá használja.
Istenkém – hát kicsik voltak a betűk, csak az árát láttam a kiszemelt valaminek.
Sejtettem, hogy nem ez lett volna az ideális megoldás, de nem érdekelt :
meg voltam elégedve, hogy igenis akkor lesz új firhangom, amikor én akarom.
Kifizettem szépen közel hatezer forintot (a gyékény nem lett volna negyede sem),
és büszkén vágtattam haza a trófeával, amiről előre tudtam, hogy nem is lesz jó.
*
17_05_23_054.JPG
 
De végül is nem rossz... nem tapad annyira, mint amennyire tartottam tőle.
Egyetlen hibája, hogy nem csak a fölterítéséhez,
hanem a leszedéséhez is partvis kell, mert azért az ablak tetejéhez jól odaragad.
De most már mindegy : szépnek szép, a célnak megfelel, nekem meg az a büntetésem,
hogy idén nyáron ezt kell használnom, ha már ilyen makacs és erőszakos voltam.
Alkalom adtán majd veszek helyette mást (közben eszembe jutott a nyugágyvászon,
ha létezik még olyan, mert az is nagyjából jó méret lenne szélességben),
a csúszásgátlót meg majd fölajánlom a sulinak, mert ott ebből mindig hiány van.
*
17_05_23_055.JPG
 
Hát így jártunk az új firhanggal, amit elvileg Csivike kapott az ötödik évfordulójára.
Nem hinném, hogy nagyon megnyerte a tetszését,
mert azóta se repült rá a mászókára, mióta a szép új leplet használni kezdtük.
Bár nem sokkal előtte váltottunk téliről nyári függönyre,
és igazában azóta nem megy az ablak közelébe Őnagysága, mióta változott a függöny.
Pedig a nyári függönyt idáig mindig hamar elfogadta, csak a télit nem.
 
Hiába : Boszikámnak mindenhez idő kell, nem is kevés.
Épp a napokban vigyorogtam jókat rajta, hogy bő két hónapba telt,
míg fölfedezte magának a kalitkában az újabb gyilkolni való spárgát,
ami pedig ott van az orra előtt, szerintem elég feltűnő helyen.
Bár ebben se lett igazam,
mert Őnagysága még véletlenül sem azt a példányt gyilkolja,
ami kényelmesen csőrre esik és könnyedén megközelíthető,
mert csak két botot fog össze és három irányból is elérhető :
neki az a madzag kell, ami a rácshoz fogja hátul az egyik ágat.
Kezdőknek való feladatokkal egy magára valamit is adó mester nem foglalkozik -
vagy talán az a baj, hogy a könnyen elérhető madzaggal nem lehetne zajt csapni. 
A hátsó cincálásától viszont zeng a ház, és ez külön élvezet -
ugyanannak a Csivinek, aki egyébként képes megrémülni egy zabszem koppanásától.
*

 
Mindenesetre már vagy három napja remekül elfoglalja magát az új munkájával.
Tudtam, hogy előbb-utóbb ráharap, csak nem hittem volna, hogy ilyen sokára.
Még akkor szereltem be a kalitkába ezt az egymásra merőleges két botot,
amikor márciusban hirtelen bejött a meleg,
és én többször odacipeltem a kalitkát az ablak elé, hogy napozzanak a picinyeim.
Hogy ezt megtehessem, ahhoz le kellett vennem a sose használt odút,
és annak a helyére (vagy legalábbis a kalitkának arra a falára)
tettem be Csivikének egy gyerekkori kis kádját, hogy mégis legyen ott valami.
A kádacska elé és mellé szereltem föl a két botot,
hogy ha óhajtják, meg tudják közelíteni a valamikor imádott kis kádat.
De persze nem óhajtják : Csivike ma már bele se férne a régi kádacskájába.
A botot rögzítő spárgát fölfedezni pedig eddig tartott : úgy két és fél hónapig.
*
17_05_30_055.JPG
*
17_05_30_054.JPG
 
Azt hiszem, akartam még mást is mesélni, de abból már semmi se lesz,
mert nagyon késő van (már inkább korán, bár még nem világosodik) -
és hol vannak még a képecskék meg a filmek ?
Így is sütni fog a nap, mire ágyba kerülök,
úgyhogy most már csak a desszert jön : a legbájosabb filmecske,
amit valaha is rögzítenem sikerült a madárkáimról.
Legalábbis én úgy találom, hogy ennél édesebbet még nem filmeztem soha.
Sajnos a minősége csapnivaló, mert nem a videózáshoz való géppel vettem föl,
és kijavítanom se sikerült, pedig órákig játszadoztam vele,
készült belőle vagy öt variáció, de egyik rosszabb lett, mint a másik.
Végül maradtam az eredetinél – ti pedig próbáljátok ócskán is élvezni,
mert a szereplők tündérek, csak az operatőr selejtes, meg a kamera.
Egyébként ez megy napok óta, szinte reggeltől estig, amit a filmen láttok.
A pincurkáimnál nagyon május volt ez a május.
*

 
 
(2017)
 
 
 





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása