HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
*
17_12_21_31.JPG
*
... sajnos nem a hó, hanem a madárkáimból az áldás.
Tegnap (azaz most már tegnapelőtt, mert éjfél elmúlt – szóval még huszadikán)
csináltam róluk pár képet azzal a géppel, amit már rég csak videózásra használok,
nem merem fényképezésre pocsékolni, hogy még sokáig legyen mivel filmeznem -
és bizony siralmas a látvány, amit jelenleg nyújtani tud az én két gyönyörűségem.
Szabad szemmel egyáltalán nem látom belőlük a részleteket,
a két NIKON nem csinál olyan tiszta és éles képeket :
a jó öreg SAMSUNG most megmutatta az igazságot, és döbbenetes volt az élmény.
*
17_12_21_30.JPG
*
A legjobb vicc az egészben, hogy foltos fejű hercegemnek kutya baja az állapotával
(nyilván nem néz tükörbe, mert akkor sírva fakadna) :
ugyanolyan beszédes, jókedvű és eleven, mintha nem is viszketne a fejecskéje.
Már feltéve, hogy bent vagyok a szobában.... Mert ha kimegyek, Csuvika lekonyul.
Hogy elhallgat, azt rögtön hallom,
hogy be is megy a kalitkába,azt akkor látom, mikor legközelebb bejövök.
De ha itt vagyok, szalad ki azonnal a kedvenc trónusára, az ajtó fölé,
és mondja a magáét teljes hangerővel, vidáman és lelkesen.
Pedig biztos nem kellemes ilyen vadul kopaszodni,
de Csuvikát nem viseli meg holmi kis vedlés.
*
17_12_21_32.JPG
*
Banyácskám inkább elhagyja magát, pedig az ő fejecskéje nem olyan borzasztó.
Igaz, a sárga tollakon nem olyan feltűnő a vedlés, mint a fehéren,
másrészt Csivike az esőnek is nagy ellensége, őt talán inkább az vágja földhöz.
Bár kétségtelen, hogy a vedlést is rosszabbul tűri, mint Csuvika.
*
17_12_21_39.JPG
*
És ha még csak a vedlés lenne, meg az eső !
De hát nem csak az van : nagyon nehéz három nap áll a madárkák mögött,
mert úgy jött ki a lépés, hogy csupa olyasmit kellett csinálnom,
amihez őket muszáj volt bezárni – biztos, ami biztos.
Sőt nem is három, hanem négy nap volt a raboskodás
(vagy ki tudja már, mennyi), hisz hétfőn is vásároltam. nem csak csütörtökön.
Kedden előszobát takarítottam, szerdán fürdőszobát : mindkettő többórás műsor.
Mivel a madárkák miatt a szobában nem lehet semmi veszélyes csicsa-micsa,
a hosszú és keskeny előszoba van telezsúfolva mindenféle színes üvegholmival :
mire elmosom azt a rengeteg vázát, gyertyát, gyertyatartót, mécsestartót,
meg lemosom a szekrényeket, polcokat (az öt ajtóról nem is beszélve) -
hát az bizony nem félóra, a madárkákat meg megeszi közben az unalom.
*
17_12_21_29.JPG
*
A fürdő se sokkal jobb, pedig az picike – ugyanis voltam olyan őrült,
hogy rácsos polcocskákkal aggattam tele a falait annak idején.
Helyesek ezek a csupa rács polcok – csak legyen, aki tisztán tartja őket.
Mert ezeket mosdatni.... na, hát az nem embernek való !
Az már csak hab volt a tortán (de persze szintén plusz idő),
hogy az egyik polcocskát csavarozni kell a levételnél és fölrakásnál,
én meg persze a csavart se láttam úgy fél méterről,
nemhogy rajta a lyukat meg a csavarhúzó hegyét ;
a kád fölötti sarokban meg azt nem láttam,
hogy illeszkedik-e a kampójára az oda való, felakasztós polcocska.
Szaladtam mindjárt a fényképezőgépért, mert az a szemem :
naná, hogy nem illeszkedett, nem volt fölakasztva rendesen.
De amíg sikerült olyan képet lőnöm végre, amin ezt láttam is !
A sámlin állva ügyeskedtem, de sehogy se sikerült eltalálnom a megfelelő kis rést,
a legtöbb képen nem látszott a rácsoktól a kampó.
Csoda, hogy sokáig tart a takarítás, mikor ilyen kis közjátékok vannak benne ?
Szegény ,madárkák meg közben csak búslakodnak és kornyadoznak.
Mondom én, hogy kettő kéne belőlem ! Legalább.
*
17_12_21_03.JPG
*
Azért havacskát is láttam ma hullani : konkrétan egy pelyhet (de az jó nagy volt),
amikor az ÁRKÁD-ból kikeveredve elértem a fölfelé vezető lépcsőhöz az aluljáróban.
Mire fölfogtam volna, hogy mit látok, és elkezdtem volna örvendezni,
már el is terelte a figyelmemet az aktuális segítőm :
még csak az első lépcsőre rángattam föl a dög nehéz utánfutómat,
máris kikapta a kezemből valami jótét lélek, így attól fogva rá figyeltem.
Mire meg fölértünk, egy fia hópelyhet nem láttam, dara vagy eső esett.
Úgy látszik, az utolsó tisztességes hópehely fickándozott az orrom előtt,
amikor megérkeztem a lépcsőhöz, csak hogy mégis megmutassa magát.
Sajnáltam, hogy így esett : a havazás idejét pont az ÁRKÁD-ban töltöttem.
mert amikor bementem, még remény se volt a hóra, bár szépen szürkült az ég.
Hazafelé a járdák végig nem voltak fehérek, csak a füvön látszott,
hogy azért egy picikét megmutatta magát a tél.
Itthon kinéztem úgy este tíz körül, és ámulva láttam, hogy egész fehér az udvar.
Most viszont már órák óta az esőt hallom kopogni, a hőmérőn is csücsül két plusz,
úgyhogy reggelre sajnos nyoma se lesz a telecskémnek megint.
Pedig milyen jó lenne ! Milyen szép lenne egy mesebeli karácsony !
De hát egy szavam se lehet : legalább azért mégis láttam havat karácsony előtt.
*
17_12_21_16.JPG
*
A kis karácsonyfám ma kapott végre egy masnit a talpára :
nagyjából olyat, amilyet elképzeltem és amilyet szerettem volna.
Összevásároltam én már tavaly rengeteg karácsonyi szalagot erre a célra -
csak éppen nagy csalódás és nagy bosszúság lett a dologból.
Fölbontottam a legszebbet, legszélesebbet most, mikor fölállítottam a fácskámat -
és kiderült, hogy csupa glitter (vagy micsoda) az egész,
hullik belőle a rengeteg istenverte aranypor meg dirib-darab, tele lett vele minden.
Más se hiányzik a madárkák közelébe,
mint ilyen hulldogáló, tapadó, szálldogáló glitter-darabok !
Tele lett a jó kis piros terítőnk is ezzel a förtelemmel,
azonnal le kellett cserélnem azt is.
Ez a legnagyobb bánatom :
hogy most nem lesz piros terítő a karácsonyfa alá, pedig az mutatna legjobban.
Aki nekiáll külön terítőt mosni, utána meg vasalgatni, az nem én vagyok.
Viszont az a másik (csillagmintás) piros meg nem tetszett,
amit hamarjában előkaptam a glitteres helyett, így ma este rávettem magam,
hogy igenis átrakjam szegény karácsonyfát a kis asztalra,
és nekiálljak valami jobb terítőt keresni.
Karácsonyi mintásból biztos van vagy ötven darab, de én egyszínűt akartam.
Olyan meg alig van. Próbáltam vagy hatot, egy se volt jó.
Végül maradt egy zöld, aminek a színe abszolút nem jó a fához,
viszont az anyaga, tapintása, mérete mind megfelelő.
És remekül mutat rajta a piros kis masni !
Ez volt a mai nap legnagyobb öröme : egyrészt, hogy kaptam piros szalagot,
másrészt, hogy tényleg nagyon aranyos lett az általam elképzelt megoldás.
*
17_12_21_09.JPG
*
A madárkák is nagyon örültek neki – legalábbis Csuvika biztosan.
Édes kicsi kincsem : neki szent meggyőződése, hogy bármit csinálok itt a szobában,
az csakis és kizárólag az ő szórakoztatására történik.
Ily módon azt különösen élvezi, ha a karácsonyfával foglalkozom,
mert az ott történik tőle egy méterre, páholyból szemlélheti az eseményeket.
Én meg hogy féltem a nagy asztalra tenni a karácsonyfát !
Én ökör ! Mennyi szebb karácsonyunk lehetett volna már eddig is !
*
17_12_18_044.JPG
*
Kivételesen nem dátumozom vissza a bejegyzést, így 22-én fog megjelenni -
de azért ti tudjátok, hogy nálam még 21-e van, mert még nem mentem el aludni.
*
17_12_22_007.JPG
*
*
(2017)
*
*





3 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

druszika 2017.12.22. 21:19:15

Drága Pici Gyönyörűségek, hogy néz ki a fejecskéjük. Ez a vedlés nagyon kellemetlen lehet Nekik, és milyen hosszú ideig tart. Az egész toll ruhácskájuk kicserélődik ilyenkor? A hasuk, szárnyacskáik is viszketnek ilyenkor? Azt ritkábban látni a képeken, hogy csipegetnék. Ha nem sajnálnám szegény Csuvicseket, még mosolyognék is a feje kinézetén.Olyan marcona arckifejezése van a kiálló-felálló hegyes tollak miatt. Sajnos - mint azt előre gondoltuk - a havazásból nem lett semmi, azt a néhány milliméternyit is szétverte és elolvasztotta az eső.
Csodállak, hogy képes vagy egész éjjel a gépnél ülni alvás nélkül. Egész napi takarítás után, és terítőkkel, masnikkal foglalkozni is van türelmed.
Úgy látszik Csuvikának elég, ha jelen vagy a szobában, nem is kell közvetlenül vele foglalkoznod. Lehet,hogy könnyebb nekik elviselni a raboskodást is, ha utána Velük vagy és szórakoztatod Őket a fa díszítéssel.
Nagyon remélem, hogy szép, nyugodt napjaitok lesznek.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2017.12.22. 21:44:05

@druszika: Hát az ránk férne, Druszika.
Mármint a szép, nyugodt napok... de minden van már megint, csak nyugalom nincs.

Képzeld : újra előjött Cincike. Vagy egy másik Cincike. Vagy patkány. Mit tudom én.
Totálkáros vagyok.
Azt hittem, a porszívózás után lesz egy gyönyörű esténk :
én majd port törölgetek itt még egy kicsit a szobában,
a madárkák meg közben szabadon lehetnek, beszélgetünk, és készülünk az ünnepre.
Ezzel szemben vacsoraosztáskor, evés közben a frász jött mind a hármunkra,
mert egyértelműen hallottunk valamit, amiről nem tudtuk, hogy micsoda,
de leginkább mégis kaparászáshoz hasonlított.
Jöhetett a konyhából vagy az előszobából is, nem volt egyértelmű, hogy honnan ered.

Képzelheted.... a szép esténknek lőttek, a madárkákat nem mertem kiengedni.
Sőt még itt is hagytam őket (megint, pedig nem ezt ígértem).
mert bagózás közben a konyha sarkából hallottam a matatást.
Nosza : szobai portörölgetés helyett állhattam neki kirámolni azt a sarkot,
és akkor persze már ki is mosdatni alaposan.
Nem láttam, nem találtam semmit, talán mondanom sem kell.
Pedig biztos, hogy mocorgott ott valaki.
Nyilván a porszívózással zavartam meg valami Cincike-féleség nyugalmát.

De hát ez nem igazság !
Milyen régen nem jelentkezett !
És erre itt van nekem pont karácsonyra - vélhetően nem Cincike, hanem egy másik.
És izgulhatok megint, hogy egér vagy patkány.

Jaj, Drusza.... baromira elegem van !
Most hagytam abba a dzsuvázást a konyhában, enni még nem ettem,
viszont már a madárkákat kéne lefektetni, Csuvika ordít.

Hogy mikor lesz a karácsonyfa földíszítve.... és egyáltalán ki fogja csinálni
(mert nekem semmi kedvem hozzá), azt nem tudom.
Juszt sem adom fel, nem fog ki rajtam ez a rohadék élet - de torkig vagyok, az biztos.

Remélem, nálatok ezzel szemben minden csupa móka és kacagás.
Majd magamhoz térek ám én is, ne aggódj ! Ez most még az első ijedség.
Végül is az egér nem fáj - mennyivel jobb, mint valami betegség !
Hát neeeem ??? :-))

druszika 2017.12.24. 01:59:50

Egy biztos, hogy a betegségnél még egy egér is jobb. Érezted, hogy pont karácsonyra jelentkezik ismét Cincike. Sajnos a sarok újbóli kirámolásától nem várható, hogy megtalálod őkelmét, cikázik össze-vissza a lakásban. Ez érdekes, olyan hangosan mocorog és kaparászik, hogy a Madárkák megijednek. Habár én még nem hallottam ilyen mocorgást, de jó hangos lehet. Ez már tényleg nagyon megterhelő lelkileg és fizikailag is Neked, de nem tudom kitalálni a megoldást. Talán tényleg az lenne a jó, ha adnál neki enni, és jól lakottan nem mocorogna annyit. Habár úgy tudom, hogy fog koptatás miatt neki is muszáj rágni.
Hát, móka, kacagás nálunk sincs csak úgy teszek, hogy nincs rossz kedvem. Közben arra gondolok vissza, hogy tavaly ilyenkor mi volt, mit csináltunk éppen Pehelykével.
Abban biztos vagyok, hogy a fát fel fogod díszíteni, nem marad üresen.
süti beállítások módosítása