HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Képzeljétek : az este azt hittem, hogy Csuvikának vége.
Csak úgy, minden előzmény nélkül, egyik percről a másikra.
Jó – hát talán nem ennyire hirtelen, de én nem vettem észre a világon semmit.
Vacsoraosztásnál még semmi baj nem volt, ez biztos –
aztán én is kimentem enni, utána meg eléggé beleszédültem egy könyvbe :
Csuvika közben magyarázott, ahogy máskor.
Hogy mikor hagyta abba, nem tudom.
Mire fölcihelődtem a rekamiéról, hogy megkezdjük az esti szertartásainkat,
már nem járt a kis csőre, és enni sem akart.
Az én kis evőgépem ! Aki mindig késő este a legéhesebb !
*
18_01_16_015.JPG*
Ez önmagában is elég gyanús, de ráadásul idegesen kapkodott a kis fenekéhez,
rázogatta a farkát, ide-oda ugrált a kalitkában, de teljesen céltalanul,
csak mert sehogy se találta a helyét.
Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy két eset van :
vagy ráragadt valami a popójára, ami zavarja, vagy nem tud pottyantani szegény.
Mivel a pocakját is túl nagynak találtam, meg valahogy furán is tartotta magát,
szinte biztos voltam benne, hogy az utóbbi lehet a baj.
Nem tud kakilni – jön majd a bélelzáródás, amiben Csipikém is meghalt.
*
18_01_16_011.JPG
*
A többit a fantáziátokra bízom...
Mit csináljak, kihez fussak vele, este fél tízkor ?
Nagy rémületemben már azon voltam, hogy felhívom a doktor bácsinkat -
de hát mit tud segíteni, látatlanban ?
Próbáljam meg házhoz hívni, felajánlva ezért bármekkora összeget ?
Vagy arra kérni, hogy menjen be a kedvünkért a rendelőbe, és mi is oda taxizunk ?
Talán megtenné – de mi van, ha tévedek ?
Mármint abban tévedek, hogy mindez valóban szükséges.
Potyára nem lehet rángatni szegény dokit,
és hátha csak rémületemben látok mindjárt tragédiát.
Ez volt a legszörnyűbb : egyedül dönteni,
és utána vállalni a felelősséget, ha netán rosszul döntöttem.
*
18_01_16_017.JPG
*
Kínomban igen gyorsan rávettem magam, hogy olyasmit csináljak,
amitől máskor önmagában is félni szoktam :
muszáj volt kézbe fognom Csuvikát, hogy meg tudjam szemlélni a kis popóját.
Aha ! Ha megtaláltam volna a szépséges tollacskái között !
Látni szinte semmit se láttam (már csak az izgalomtól sem),
de végigtapogattam többször is a kis pocakját meg az alsóbb fertályokat,
amerre a fenekét sejtettem : valóban sikerült lepöckölnöm egy ráragadt kakit,
de nem ez lehetett a baj, mert szerintem olyan helyen volt, ahol ő is elérhette.
Vagyis nem volt értelme a befogásnak – ami egyébként elsőre sikerült,
és drága kicsi kincsem abszolút békésen tűrte.
Feküdt szépen hanyatt a tenyeremben, nem próbált menekülni,
nem csípett, nem is tiltakozott :
ha véletlenül olyan helyre nyúltam, ami neki fájt vagy kellemetlen volt,
csőrébe kapta a kezemet, ahol érte, de vigyázott, hogy egy kicsit se csípjen.
Még ebben a szörnyű helyzetben is elámultam a hatalmas lelkén.
Nyilván érezte, hogy segíteni akarok rajta, még ha ügyetlenül próbálkozom is,
és nem akart bántani, mert a jó szándékomban nem kételkedett.
*
18_01_16_012.JPG
*
A kézbe fogással tehát nem mentünk semmire -
hacsak meg nem masszíroztam közben egy kissé a pocakját, akaratlanul is.
Amikor letettem végre, egy rövid ideig nyugodtabbnak tűnt -
de biztos csak azért, mert a befogással járó izgalmakon túljutott.
Hamar elkezdte újra rázogatni a farkát és kaparászni a fenekét.
Totálkáros voltam és teljesen tanácstalan.
Könyörögtem neki, hogy igyon, mert gyanítottam, hogy itt lehet a baj :
tegnap jódos vizes napunk volt (vasárnap kellett volna, de elfelejtettem),
és Csuvika nem szereti a jódos vizet, nemigen ivott egész nap.
Este ugyan már tiszta víz volt az itatóban,
de szegénykém ezt sehogy sem akarta ellenőrizni, azt hitte, még mindig jódos.
Nagy szerencsémre fölmászott a kakasülőre,
én pedig kezdtem neki a rakosgatni a vízcsöppeket a fölötte lévő kis ágra.
Ezt elfogadta, sőt boldogan nyalogatta, hisz biztosan szomjas volt.
Viszont az itatót hiába nyújtottam föl neki többször is,
abból nem volt hajlandó inni, csakis a kis bodzaágról nyalogatta a cseppeket.
Én meg adogattam szorgalmasan, hogy csak igyon, igyon, igyon.
Közben vadul drukkoltam, hogy még legalább pár percig itathassam.
Attól féltem, hogy Csivike közbelép, és lezavarja Csuvikát, hogy inkább őt itassam.
De nem : csodálatosképpen Banyácskám most az egyszer nem volt féltékeny.
*
18_01_16_018.JPG
*
Csuvika aztán lemászott a kakasülőről, és elfogadta az eleséget a kezemből.
Kezdtem reménykedni, hogy talán megússzuk, és mégse kell temetnem.
Talán két-három falatot evett, mikor végre pottyantott egy hatalmasat.
Rögtön megjött a hangja, visszatért a jókedve, és valósággal zabálta a hamikat.
Én meg úgy éreztem magam, mint aki végveszélyből szabadult.
Vagy nem is tudom... Nincs erre szó, hogy mennyire örültem.
Később azért még találtam magamnak rémüldöznivalót,
de könnyen lehet, hogy ekkor már olyasmit észleltem, ami valójában nem volt.
Mindenesetre féltem a reggeltől, de Csuvika először is megvolt,
másodszor bőven találtam alatta pottyantmányokat.
Talán nem olyan sokat, mint máskor – na de nem is evett annyit az este.
Ma pedig már nem láttam rajta semmi gyanúsat egész nap.
*
18_01_16_004.JPG
*
El akartam még mesélni a mai napot is, de azt hiszem, okosabb itt abbahagyni,
mert ez a történet így kerek egész.
Félek, hogy a blognak is sok lesz a szöveg, meg a fenekemnek is az ücsörgés.
A mai kalandjaimat majd elmondom holnap vagy holnapután.
Talán nem is illene mást mesélni Csuvika szerencsés megmenekülése után.
*
18_01_16_021.JPG
*
*
*
(2018)
*
*





2 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

druszika 2018.01.17. 19:57:09

Jaj, jaj, szegény kicsi Csuvika. Remélem, hogy nem a spárga gyilkolás ártott meg a kis szervezetének. Amikor Csivikének volt kaki problémája, arról sem derült ki, hogy mi okozta. Ha Csuvika nem kapott más eleséget,csak azt, amit eddig is, akkor bennem felmerül, hogy a spárgából származó kóc lehet talán az ok. Próbálok csak tippelni, lehet hogy messze járok az igazságtól, annál is inkább, hogy előtte egy napig nem ivott. Valószínűleg azért is ragadhatott a tollára a kaki, mert nagyon be volt keményedve. El tudom képzelni hogy milyen aggódó, és pánikos lelkiállapotba kerültél, borzasztó a tehetetlenség és a kérdés, hogy jót teszek-e vele. Nagy bátorság volt Tőled, hogy kézbe vetted és próbáltad masszírozni a kis hasát. Hanyatt feküdt a tenyeredben? A rémületed ellenére is jó érzés lehetett. Biztos, hogy jó tett neki a szokatlan mozgás és főleg az, hogy elkezdett inni. Csivike érezhette, hogy baj van, azért nem lépett közbe.
Micsoda boldogság, hogy szerencsésen túlélte a megpróbáltatást. Az utolsó képen egész vidámnak látszik.
Sok puszi arra gyönyörű türkizkék pocikára!

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.01.17. 21:11:33

@druszika: Az a poci nem türkizkék, kikérjük magunknak ! :-))
Sokkal szebb (inkább égszínkék) színe van, csak a vaku csinál belőle türkizt.

Nem tudom, mi okozhatta a bajt - lehetett akár a spárga is.
De szóba jöhet a pocakján kétségtelenül meglévő zsírdaganat is, ami Csipikémnek is megvolt,
csak neki sokkal nagyobb, a végén már mint egy ping-pong labda.
Ő kétségtelenül ettől vesztette el a röpképességét, hisz 72 gramm volt szegénykém,
amire már nyugodtan mondhatjuk, hogy két madár egyben.
Csuvika ehhez képest még kezdő az öt deka alatti súlyával -
de nem tudom, a zsírdaganat egyébként is nem akadályozhatja-e a repülésben.
Ezzel csak oda akarok kilyukadni, hogy itt a blogban írta egyszer valami okos madaras,
hogy a zsírdaganat vége könnyen lehet bélelzáródás.
Nem tudom... Csipike bélelzáródását Miklós nem hozta összefüggésbe a daganattal,
sőt kifejezetten hangsúlyozta, hogy attól még évekig élhetett volna.
Felboncolta - pont azért, mert tudni akartam, mekkora szerepe volt a daganatnak a halálában.
Mindenesetre majd megkérdezem Tamást, szerinte is fenyeget-e bélelzáródás veszélye,
pusztán a pocakon növekvő zsírdaganat miatt.
Bár nem is igaz, hogy növekvő (hála Istennek), hisz Csuvika súlya évek óta állandó.
Csipikém folyamatosan egyre nehezebb lett, ahogy növekedett a hasán a daganat.
Csuvikánál azt se látom, hogy növekedne.
Nyilván nem is növekszik, ha a súlya nem gyarapodik tőle.

Nem próbáltam masszírozni Csuvika hasát,
csak tapogattam (és ezért többször végigsimogattam),
mivel látni nem láttam szinte semmit az idegességtől (meg amúgy se),
és egyszerűen az ujjamat használtam a szemem helyett, mint a vakok.
Hogy mellesleg talán meg is masszíroztam egy kicsit,
és ez is használhatott, az csak utólag jutott eszembe, nem tudatosan csináltam.

Abban viszont valahogy biztos voltam (és igazam is lett), hogy az ivás segítene rajta.
Nem biztos, hogy egész nap nem ivott, csak az biztos, hogy én nem láttam.
Sajnos Csuvika általában is keveset iszik – mint a legtöbb hullámos.
Csivike sokkal többet, mert napközben csak ő szokott a kakasülőn ücsörögni,
és ha ott kínálom nekik a vizecskét, a bodzaágra csepegtetve, annak egyik se bír ellenállni.
De mivel Csuvika szinte sose ül a kakasülőn, őt nem tudom itatni, csak Csivit.

Igen : csodás érzés volt a markomban tartani azt a selyem-bársony, puha kis testet.
Ijedtemben nagyon bátor lettem : bal kézzel kaptam ki őt a kalitkából
(mert úgy esett kézre), de utána még át is tettem a másikba,
és ott feküdt Ő Urasága szép kényelmesen, nyugodtan a jobb tenyeremben.
Nem tudom, hogy csináltam -
de most az egyszer ugyanúgy tartottam szegénykémet, ahogy a doki szokta.
Sose hittem volna, hogy erre valaha is képes leszek.
Főleg azon csodálkoztam, hogy egyáltalán nem féltem -
máskor meg a frász tör már hetekkel előbb, ha tudom, hogy meg kell fognom őket.
Itt most a pánik nagyobb lehetett, mint a befogástól való félelem.
Vagy mit tudom én... igazában csak nyomokban emlékszem az egészre, hisz nem voltam egészen észnél.

Sőt úgy általában se vagyok már észnél, mert iszonyúan félek a karomvágatástól – mint mindig.
Minden bajom van saját magammal is, meg a madárkákon is rémeket látok -
és ez már nem is lesz jobb, míg le nem tudjuk az orvos-látogatást.
Szörnyű ez a folyton ismétlődő rettegés – nem való már nekem ennyi izgalom.
Ezzel is pechem volt, mint mindennel :
szegény Csupikám halálából az lehetett volna az egyetlen “hasznom”,
hogy az utódjával majd nem kell rendszeresen orvoshoz szaladgálni, karomvágás végett.
És erre tessék !
Több madárka közül, sokáig válogattam, míg eldöntöttem, melyik lesz Csuvika -
és neki már egész pici korában is vágni kellett a karmait,
ami Csupikánál csak három- vagy négyéves korában kezdődött.
Úgyhogy jól kiválasztottam Csupika utódját...
Jó, hogy Csuvika amúgy egy tündér – de lehetne olyan tündér is, akinek nem nő folyton túl a karma.
De hát nincs mit tenni : nekem ilyen selejtes madárkák vannak megírva, úgy látszik.

Most viszont már rohanok, mert “selejtes madárkám” ordít,
hogy szerinte már rég a kalitka előtt kellene ácsorognom – és igaza van.

Puszilunk mind a hárman.
süti beállítások módosítása