HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Ma reggel eltemettem Csivikét.
Fél kilenc körül – mint ahogy meghalni is fél kilenc körül halt meg szegénykém.
Nem tudom, honnan szedte ezt az időpontot életének utolsó eseményeihez,
hisz mióta velem volt, ilyenkor még mindig aludt, vagy lassacskán ébredezett.
Hát aludni most is alszik – csak éppen ébredezni nem fog már soha.
*
18_05_25_009.JPG
*
Most már kezdek helyre rázódni az idővel,
de tegnapelőtt döbbenetes élmény volt ráébredni, milyen rég élünk már Csivi nélkül.
Csuvikát vacsoráztattam éppen, és közben megkérdeztem tőle :
hány napja is vagy már egyedül, kismadaram ?
Kezdtem számolgatni : csütörtök-péntek, szombat-vasárnap, hétfő-kedd...
ma szerda van ? muszáj, hogy az legyen, mert kedden hoztam haza Csivikét,
és az tegnap volt.... Úristen – ez már a hetedik napunk nélküle ???
Nem akartam elhinni, nem bírtam felfogni.
Ez lehetetlen ! Hisz még csak most haldoklott szegénykém a tenyeremben !
Nem létezik, hogy azóta eltelt egy hét ! 
Pedig bizony eltelt...
de nekem valahogy összefolynak a napok, megállt velem az idő.
Szegény kis tündérem utolsó éjszakája mintha csak tegnap lett volna,
ugyanakkor az utolsó, szerencsétlen orvos-látogatás messze van,
mintha egy másik életben történt volna, nagyon-nagyon régen.
De most már beletörődtem, hogy igen : több mint egy hete élünk Csivike nélkül.
*
18_05_25_066.JPG
*
Csuvikát pár nappal ezelőtt keserűen mószeroltam a vendégkönyvben
(vagy blogos kommentben - már nem is tudom),
hogy micsoda kis lelketlen, egoista fráter, nem is gyászolja igazán Csivikét.
Ma már másképp látom, vagy legalábbis elbizonytalanodtam :
inkább talán arról lehet szó, hogy az örök optimista lelkével el se tudja képzelni,
hogy ami történt, igaz lehet, és ő végérvényesen magára maradt.
Inkább úgy tűnik, várja Csivit szép türelmesen :
mindig nagy izgalomba jön, ha elmegyek itthonról,
és nagy hangon örvendezik, mikor meghallja a kulcscsörgést az előszobában.
Mivel én vittem el utoljára Csivikét, talán azt hiszi, hogy visszahozni is én fogom.
Örül szegénykém végig, míg én lecuccolok a hazaérkezések után,
aztán lelohad a nagy öröm, amikor látja, hogy csak én jöttem meg, Csivike nélkül.
Nem biztos, hogy jól látom, de mintha így lenne.
*
18_05_25_019.JPG
*
Merőben új szokása, hogy késő este nekivág a világnak.
Ilyet csak pici korában csinált, mikor még nagyon vagány,
eleven és szófogadatlan, öntörvényű madárka volt.
Mióta Csivike nincs, háromszor is előfordult, hogy este tíz körül kirepült
(inkább kipottyant) a kalitkából, és elszántan kezdett totyogni a mászóka felé.
Ilyen későn persze már nem támogattam ezt az elképzelését,
hanem visszatereltem a kötéllétrája felé (volt, hogy magától ment inkább haza),
ám az ilyen kudarcos kísérletek után mindig nagyon szomorú lett.
Nem tudom, mire magyarázzam ezeket a késő esti kiruccanásokat :
föl lehet úgy is fogni, hogy ilyenkor felel meg neki a szoba hőmérséklete -
de az sincs kizárva, hogy lefekvés előtt elindul megkeresni Csivit.
Mert hát valahol csak lennie kell,
és ha nincs a kalitkában, akkor biztos a mászókán ücsörög.
Majd ő megy és hazahívja szépen.
*
18_05_25_013.JPG
*
18_05_25_016.JPG
*
Utoljára kedd este csavargott így el Csuvika :
egész nap rosszkedvű volt, nem ült ki még csak az ajtóba sem,
eszembe se jutott, hogy bezárjam, mielőtt elvonulok a konyhába vacsorázni.
Jöttem be aztán nagy óvatosan, csoszogva, ahogy szoktam, nehogy rálépjek -
Ő Urasága pedig a fotelban várt, ott ücsörgött éppen.
Illetve nem ücsörgött, hanem nyújtogatta a kis nyakát a kalitka felé,
latolgatta a lehetőségeket, hogy hogyan is érhetné el a kötéllétrát.
Onnan persze sehogy – de mondtam neki, hogy várjon, majd segítek.
Előfordult már máskor is (igaz, nagyon régen, mikor még jobban tudott repülni),
hogy hazafelé véletlenül a fotelban kötött ki,
én pedig odaemeltem neki a kötéllétrát, amin aztán szépen hazamászott.
Ezt akartam most is, de Csuvika nem értette meg, hogy miben mesterkedem.
Ki tudja, mióta kereste már a kiutat a fotelból, talán meg volt rémülve.
Így meg se várta, hogy mit akarok én a kötéllétrával,
hanem gyönyörűen lerepült a padlóra, és indult a mászóka felé.
Borzasztóan sajnáltam, de ezt már nem engedhettem, nagyon késő volt.
Nehezen törődött bele, hogy haza kell mennie,
de végül mégiscsak sikerült őt a megfelelő irányba terelnem,
és nagy kelletlenül, hosszú pihenőkkel, visszamászott szegénykém a helyére.
Ez a mutatvány most láthatóan nehezére esett :
biztos benne volt a csalódás is, hogy nem mehet a mászókára,
de talán a párás meleg is hozzátette a magáét ahhoz, hogy ne legyen ereje mászni.
*
18_05_25_024.JPG
*
18_05_25_025.JPG
*
18_05_25_027.JPG
*
18_05_25_030.JPG
*
Ekkor jutott eszembe először, hogy talán Csivit keresi így esténként,
mert nagyon bánatos volt még jó darabig, amikor végre hazaért.
Tegnap és tegnapelőtt aztán már nem volt módja portyázni este :
rácsuktam szegénykémre az ajtót, mielőtt kimentem vacsorázni.
Tegnap biztos, hogy jól tettem :
az iszonyatos, vihar előtti fülledtségben szabályosan rosszul lettem estefelé,
Csuvikának se hiányzott volna a megterhelő kötélmászás,
örültem, hogy a kalitkában van (talán) elég levegője szegénynek.
Eszembe is jutott, miközben haldokoltam,
hogy ha szegény kis tündérem nem megy el múlt csütörtökön,
hát elvitte volna ez a csütörtök, mert ki van zárva,
hogy túlélte volna a tegnap délutánt az ő pihegős-lihegős kis tüdejével.
*
18_05_25_035.JPG
*
Az iszonyatos fülledtség ellenére, Csuvika meg volt elégedve a tegnapi nappal :
rendbe raktam végre az ikerszállító ketrecünket, eltüntettem belőle Csivike vérét,
és üzemképes állapotba hoztam a szingli szállítót, amit majd ezután használunk.
Hogy ez mekkora cirkusz lett végül, azt majd külön mesélem el,
most nem akarom vele húzni az időt és szaporítani a szót.
Mindenesetre Csuvikának borzasztóan tetszett,
hogy itt vagyok vele egész délután, és szórakoztatom az elképesztő felfordulással,
amibe végül a kis ketrec üzembe helyezése torkollott.
Erről most nem mutatok képeket, kaptok helyette Csuvikát.
*
18_05_25_023.JPG
*
Nagyjából már elmondtam apránként a vendégkönyvben,
de azért leírom itt is, hogy milyen új szokásokat vett föl Csuvika,
mióta egyedül maradt a kalitkában.
Irtó érdekes, hogy Csivike távoztával Csuvi azonnal változtatott dolgokon,
és ezekhez a változásokhoz azóta is következetesen ragaszkodik.
*
18_05_25_068.JPG
*
Legfeltűnőbb talán, hogy már Csivike haldoklásának éjszakáján
átköltözött az ő helyére a kakasülőn, és azóta is ott alszik minden éjjel.
Igazában mindig is szeretett volna Csivike oldalán aludni,
csak Banyécskám ezt évek óta nem engedte meg neki.
Most rögtön kihasználta az alkalmat, és már akkor elfoglalta Csivike helyét,
mikor szegény kis tündérem még itthon volt,
de már a tenyeremben töltötte az éjszakát.
*
18_05_25_062.JPG*
Azóta is ott alszik,
oda is kötöm föl neki az egy szál kölesfürtöt, amit éjszakára szánok.
Beválni látszik az ötletem a hangya-mentesítés szempontjából :
mióta nem díszeleg a kakasülő mellett egész nap a “főköles”,
csak éjszakára kap egyetlen fürtöt Csuvika, amit reggel azonnal ki is dobok,
nem grasszálnak a hangyák az itató peremén, mindössze egy példényt láttam,
azt is a kalitka oldalán, egy ágon, jó messze az itatótól és Csuvikátúl.
A tálkákat folyton vizslatom, eddig még egyikben se találtam hívatlan vendéget -
bár az én fantasztikus látásommal sajnos ez nem garancia semmire.
De talán mégis igaz, mert ha a magokban nem is,
az etetők peremén észrevenném a hangyákat.
*
18_05_25_056.JPG
*
Csuvika változtatott közben az evési szokásain is,
szintén mindjárt az árvaságunk első napján.
Mióta Csivike nincs, nem hajlandó a kalitka közepén, az itató előtt enni,
ahol mindig együtt ettek Csivikével,
két oldalról, két botról csipegetve, a kezemben tartott etetőből.
Mióta egyedül van, hátraugrik a jobb első sarokbotra,
ahova Cavike szokott menekülni, ha Csuvika nélkül, egyedül szeretett volna enni.
Most Csuvika is ott eszik, a közös helyen nem fogadja el tőlem az eleséget.
A sarokban biztos kevésbé fáj neki Csivike hiánya,
középen viszont nyilván mindig eszébe jut, hogy nincs kit etetnie.
Nem tudom, ebbe nem fog-e belebetegedni, hisz a hímek folyton etetnek,
és Csuvika soha életében nem használt semmilyen pótszert, csak Csivit etette.
Csupika idejében folyton tele volt a tükrös virág tükre fehér maszattal,
mert ő rendszeresen etette a saját tükörképét is,
annak ellenére, hogy normális házaséletet élt Csipikével,
és nagyon szerették egymást, sokkal jobban, mint Csivike és Csuvika.
Csuvikánál sose láttam, hogy tükröt vagy botot, vagy bármit etetne,
így most kicsit aggódom, hogy mi lesz vele etetés nélkül, hova távozik a begytej.
Majd erről is megkérdezem Tamás doktort, ha megyünk karmot vágatni.
Már bejelentkeztünk, négy hét múlva kipróbáljuk a szongli szállítót.
Remélem, hogy csak akkor, és nem hamarabb.
*
18_05_25_072.JPG
*
Ma jobb kedve van Csuvikának, mint tegnap meg tegnapelőtt volt :
talán az segített rajta, hogy leszakadt végre az ég, és rengeteg eső esett.
Az ő állapotát is nehéz megítélnem (mint ahogy Csiviét se tudtam),
mert fogalmam sincs, mit írjak az időjárás számlájára, és mitől essek pánikba.
De változatlanul úgy látom, hogy ha Csuvika nem is annyira érzéketlen kis fickó,
mint amilyennek én valamelyik nap lefestettem,
azért a magányosan való tartása nem reménytelen.
Igaz, hogy sose nevet a kis képe....
De nem tudok rajta segíteni :
jelen állapotomban én nem vagyok alkalmas arra,
hogy új madárkát hozzak a házhoz.
*
18_05_20_21.JPG
*
Így jártunk : ez most már egy Csuvi-blog.
De minden marad a régiben : nem változtatok sem a blogon, sem az életünkön.
Ameddig Csuvika él, addig Csivike is velünk van, és ez a blog most is kettőjüké.
Reménykedem, hogy Csuvika nem roppan bele.
*
18_05_25_029.JPG
*
*
*
(2018)
*
*





2 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

druszika 2018.05.25. 20:48:07

Drága Csivike, Aludj most már nyugalomban, Csipikével és Csupikával.
Tegnap este fél tizenegykor kimentem cigizni és akkor hasított belém a gondolat, már egy hete, hogy Csivike meghalt. Tudtam én, hogy Csuvika nem érzéketlen lelkű madárka. Most már, hogy több idő eltelt, kezd ráébredni, hogy Csivike nincs. Úgy látszik, hogy hosszabb idő kellett neki ahhoz, hogy Csivikét keresni kezdje. Lehet, hogy eleinte jól érezte magát egyedül, de arra nem gondolt, hogy ez így is marad. Érdekes, hogy este kezdi keresni, biztos a lefekvéskor hiányzik neki legjobban. Szerintem is az esték a legborzalmasabbak ilyenkor. Ebben nagyon egyetértek Csuvikával. Szegénykém azt hiszi, hogy a mászókán megtalálja, úgy mint régen, azért akar többször is felmenni. Nagyon érdekes, hogy új szokásokat is felvesz. Szerintem ez is azt mutatja, hogy keresi Csivikét és nem érti, hogy miért nincs ott.
Jaj, drága Csuvika, hogy fogja ezt a hiányt megszokni. Gondoltam arra én is, hogy az etetgetés is probléma lesz most.
Nagyon reménykedek abban, hogy legközelebb karomvágásra kell mennetek és nem előbb. Ez nagyon rossz dolog az állatkáknál, hogy utolsó percig úgy tűnik mintha nem is lenne annyira beteg. Az utolsó erejükkel is tartják magukat és így az ember nem veszi észre, hogy tulajdonképpen mennyire rosszul vannak.
Nagyon aranyos és kis drágaság Csuvika a képeken, de látszik, hogy milyen kis árva. Ez nekem is szokatlan, hogy minden képen egyedül van. Tényleg, csak nehogy beleroppanjon szegényke a rászakadt magányba. Reménykedjünk a megszokásban.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.05.26. 18:19:32

@druszika: Ma nem vagyok emberi fogyasztásra alkalmas. Drága Drusza,
úgyhogy inkább nem írok semmit, mert később csak szégyellném.
süti beállítások módosítása