HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Nem hiszitek el, mi lett a függönycseréből fakadó,
csaknem egy teljes hétig tartó mászóka-bojkott vége !
Muszáj soron kívül elmesélnem,
bár legújabb magbajainkról készülök majd részletesebben írni,
de ez a mászókás kabaré abba a mesébe sehogy sem illene.
Meg nem is akarom tovább magamban tartani az örömhírt,
hogy helyreállt a világ rendje, meg lett bocsájtva a mászókának a függönycsere.
*
15_12_14_010.JPG
 
Mivel hogy nem is az volt a baj...
Imádott szárnyaskáim még annál is rigolyásabbak
(vagy mit tudom én, milyenebbek), mint amilyennek eddig gondoltam őket.
Mindenesetre nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek,
amikor kiderült végre, mi volt a bajuk a mászókával,
miért nem repültek rá több mint hat napig,
noha az a legkedvesebb tanyájuk, ott élik a fél életüket.
 
Mikulás vasárnapjának estéjén cseréltem a mászóka mögötti függönyt :
való igaz, hogy hétfőn és kedden még azért kerülték az ablak környékét,
mert szokatlan volt nekik a hat hónapja nem látott, egyébként jól ismert firhang.
Szerdára már megbarátkoztak vele, csakhogy akkor meg jött a szokásos heti takarítás :
hiába repültek rá végre pár percre a mászókájukra, kénytelen voltam elzavarni őket,
mert a porszívózás előtt a mászókát is muszáj letakarítani.
Ezt ők annyira zokon vették (legalábbis én így hittem),
hogy azóta se repültek rá újra a mászókára, egészen tegnapig.
Tegnap  megint vasárnap volt – vagyis majdnem egy hetet töltöttek mászóka nélkül.
 
Hogy mi bajuk vele és miért kerülik, miközben sírnak utána,
arra én jöttem rá hirtelen : úgy jött a felismerés, mint egy sugallat.
Ugyanakkor annyira valószínűtlen volt a hipotézisem, hogy biztos voltam a kudarcban,
mert egy percig se gondoltam komolyan, hogy ennyire lököttek lehetnek a madárkáim.
 
Pedig de.
 
Valamelyikőtök javasolta a vendégkönyvben (vagy levélben ?),
hogy húzzam kicsit távolabb az ablaktól a mászókát,
ha egyszer annyira meg vannak rémülve a madárkák a régi-új függönytől.
Megfogadtam a tanácsot, mert értelmesnek találtam :
kicsit beljebb húztam az egészet a szoba közepe felé.
Nem sokkal, talán egy arasznyival, mert másképp már utamban lett volna. 
Eszembe se jutott, hogy ebből gond lehet, sőt :
ha valaki megjósolta volna, valószínűleg csúnyán lehurrogom,
hisz ki a fene hiszi el, hogy ami megfelel a madárkáknak húsz centivel kijjebb,
az húsz centivel beljebb már nem jó.
 
Pedig ez történt.
 
Jött tegnap délelőtt az Isteni Sugallat, hogy ezt kell cselekednem,
és visszatoltam a mászókát az eredeti helyére, bele a rettegett függönybe.
Csuvika csak ezt várta : abban a pillanatban rárepült !
Nem hittem a szememnek.
Pár perc múlva követte őt Csivike is, és szinte lubickoltak a boldogságban,
hogy végre visszakapták az imádott játszóterüket.
Nem bírtak betelni vele, le se jöttek róla estig,
föl se tűnt nekik, amit máskor igencsak zokon vesznek,
hogy közben pár órára elraboltam a lakosztályukat, mert lezuhanyoztam a kalitkát.
*
15_12_14_024.JPG
 
Most erre mit mondjak ? Ilyen a világon nincs !
Látott már valaki ilyen kacifántos lelkületű madárkákat, mint az enyémek ?
Hogy húsz centivel arrébb tolva ne találják meg az imádott mászókájukat,
illetve ne feleljen meg nekik... hát erre már szavam sincs.
ENNYIRE még én se ragaszkodom a rendhez és az állandósághoz.
*
15_12_14_033a.JPG
 
Viszont (ha már itt vagyok, ezt is elmesélem) a kalitkában nem bánták,
hogy a zuhanyozás alkalmából történt egy kis változás.
Kivettem a tojásos rudakat, amiket Mikulásra kaptak,
mert féltem, hogy már megromlanak a melegben,
így visszakerülhetett a helyére a lifegő – de nem az, ami eddig volt szolgálatban,
hanem a három közül az egyik új, amit a Mikulás hozott nekik.
*
15_12_14_020b.JPG
 
Nagyon eltalálta a gusztusukat a Nagyszakállú,
mert a lifegőt az a megtiszteltetés érte, hogy azonnal használatba lett véve.
(Van a mászókán olyan hinta is (bolti), amit Csuvika az első születésnapjára kapott,
de még azóta se nyúlt hozzá senki, pedig Csuvi már három és fél éves.)
*
15_12_14_021.JPG
 
Természetesen Csuvitéz volt az, aki elsőként odament az Új Valamihez,
ám (szintén természetesen) Csivike azonnal elzavarta onnan.
Hozzányúlni ugyan nem mert a lifegőhöz rusnya banyája,
de úgy feszített mellette, mintha csakis az övé lenne, és éppen játszana vele.
*
15_12_14_040.JPG
*
Esküszöm, Csivike imádja, ha fényképezem !
Pontosabban utálja, ha NEM ŐT fényképezem.
Valahogyan rájött vagy ráérzett, hogy fényképezkedni dicsőséges dolog,
amivel hatalmas ovációkat és dicshimnuszokat lehet kiváltani a Mamiból -
és mióta ezt tudja, inkább elviseli a vakut is, csak pózolhasson nekem.
*
15_12_14_037.JPG
*
Ha véletlenül Csuvikát fényképezem és neki hálálkodom,
Csivi azonnal jön nagy dérrel-dúrral,
és garantáltan elveri Csuvikát a reflektor (vagy legalábbis a vaku) fényéből.
*
15_12_14_038a.JPG
 
Most is ez történt, tegnap is meg ma is :
a lifegővel játszani egyelőre inkább csak Csuvika mer
(hogy Csivi miért nem, azt nem értem, mert idáig ez nem volt jellemző),
viszont fényképezni Csuvikát se nagyon lehet, mert a Banya azonnal közbelép.
Csuvikát elzavarja, ő meg csak ül a lifegő mellett és őrzi.
*
15_12_14_039b.JPG
 
De azért így is büszke lehet rá a Mikulás, hogy milyen jó ajándékot hozott.
Nem könnyű a picinyeim kedvére tenni,
de ha sikerül, akkor hatalmasan tudnak örülni a kis disznók.
*
15_12_14_029a.JPG
*
15_12_14_027a.JPG
*
*
(2015)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*

*
*
*





6 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R Andi 2015.12.15. 06:30:32

Nem ismerem a hullámosok betegségeit, de nem lehet az, hogy a te madárkáid (legalább az egyikük) autista? Az ilyen emberek borulnak ki, ha valami változik a környezetükben.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.12.15. 11:19:48

Jaj, de örülök, hogy mégiscsak itt vagy, Randikám !
Látod, Blogocska szeret téged, csak a csúnya vendégkönyv nem. :-))

A nálunk fellelhető madarak közül szerintem én vagyok az,
aki egyre inkább autisztikus vonásokkal rendelkezik, nem a szárnyasok. :-))

Legidősebb "madárunokám", Csipike és Csupika elsőszülött fiacskája lehetett autista.
Akkora volt szegénykém, mint egy elefánt, és nem érdekelte a világon semmi,
nemigen állt szóba sem a testvérkéivel, sem a szüleivel.
Ült a jobb hátsó sarokboton a szülei kalitkájában,
hintáztatta magát a rúdon folyamatosan, és böködte a csőrével a kis tükrös lámpát.
Az volt az egyetlen dolog, ami érdekelte a világból.
Később visszakerült Csipikéék tenyésztőjéhez, és teljesen normális, derék tenyészmadár lett belőle.

Hogy az enyémek mitől ilyen kis bolondok, nem tudom.
Bizonyára belejátszik a meglehetősen ingerszegény környezet, amit nyújtani tudok nekik.
De amúgy nagyszájú, érdeklődő, vidám kismadarak, egyáltalán nem maguknak valók.

R Andi 2015.12.16. 09:54:48

@csivicsuvi: Én annak a kismadárnak az állapotát állapotot inkább katatóniának nevezném. (a skizofrénia egyik válfaja)
A szomszédomnak volt autista kisfia -egy darabig Zolival egy csoportba járt az oviban, míg el nem tanácsolták-Nála volt az, hogy nem lehetett még egy vázát sem arrébb tenni, új bútort bevinni a lakásba. Sosem felejtem el, mikor Mariann a névnapjára egy csokor virágot kapott, mekkora dührohamot váltott ki belőle, hogy a váza az asztal közepére került virágostól. Történetesen épp náluk voltam, mikor tombolni kezdett.Ijesztő volt. Ő ragaszkodott ennyire a megszokott ceremóniákhoz is.
Egyébként nálad miért lenne ingerszegény a környezetük? Rengeteg játékuk van csak nehezen szokják meg az újdonságokat.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.12.16. 11:00:44

Köszi, Andikám, tanultam elmekórtant. :-))

Katatón madárkákkal is szolgálhatok (illetve katatón állapotokkal) :
amikor éjjel rájön valamelyikre az ismeretlen eredetű pánik,
és eszét vesztve röpködni kezd a kalitkában, miközben veri magát neki mindennek :
akkor van módom ilyet látni, hogy katatón merevségben kapaszkodik szegénykém valahol a rácson,
üveges tekintettel, láthatóan magán kívül.
Csupikám volt mestere az ilyen eseteknek, vele viszonylag sűrűn átéltük.
Sőt Csipike is képes volt élőhalott pózba merevedni,
bár ő nem az éjszaka közepén, hanem bármikor, ha nagyon megijedt valamitől.

A különféle kényszerekhez nem kell autistának lenni, illetve az autisták is ezerfélék.

budgieee 2015.12.17. 18:11:57

Mennyi hűhó 20 centi miatt... hihetetlen.
Ez a lifegő nekem is tetszik de nálam pár perc alatt eltűnne mert a nimfák fogpiszkálókat gyártanának belőle. Jól látom vagy csak a képek becsapósak hogy leginkább a sok csomó érdekli őket a tetején?
Jó hogy 2 ülőrúd között van így a Banya is mellé ülhet és Csuvika is kedvére fogdoshatja, rágcsálhatja. Az a legjobb kép amin Csivi rágja az egyik oldalról, Csuvi pedig a másik oldalról fogja/húzza lábbal. Mint két veszekedő gyerek akik nem tudnak békésen együtt játszani. :)

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.12.17. 20:28:23

Az úgy is van, Badzsikám, nem csak látszat. :-))
A legritkább eset, hogy békében megférnek egymás mellett -
pontosabban, hogy a Banya megtűri maga mellett Csuvikát.
Őnagyságának nem tetszik ez a lifegő, pedig Csuvika imádja, és máskor ő is szeretni szokta az ilyesmit.
Azóta is csak Csuvika játszik vele.
Azt is jól látod, hogy a csomók jobban érdeklik, mint Életem Fő Műve.
Nem véletlenül van sok csomó, mert ismerem már olthatatlan szerelmüket a csomók iránt.
Főleg Csivike van oda értük, de újabban már Csuvika is.
Csipikémnek se volt kedvesebb játéka vagy szórakozása, mint a csomók gyilkolása.

Ami pedig a mászókát illeti.... én még mindig nem tértem magamhoz. :-))
süti beállítások módosítása