HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Elképesztő, hogy micsoda kényes műszer egy ilyen pár dekás kis madár !
Hát még kettő !
De nálunk ma (sőt már tegnap is) Csuvika jeleskedett, mint időjós,
Csivikét ezúttal nem viselte meg annyira a készülődő eső,
pedig máskor inkább ő szokott cirkuszolni az égiháborúk előtt.
*16_05_02_plusz_094.JPG
 
Szépséges Hercegemnek a mai mutatványa volt érdekesebb,
viszont a frászt tegnap hozta rám, mindjárt reggel, ébredés után.
Ugyanis nem akart kirepülni a kalitkából.
Ilyen esetre egyszerűen nem is emlékszem,
talán még sose fordult elő a közel négy év alatt, mióta együtt vagyunk.
Csuvika reggelenként ott toporzékol az ajtó bal felső sarkában a boton,
míg szedegetem le róluk az éjszakai takarókat,
és meg se várja, hogy betűzködjem a lépcsőket a végre kitárult ajtóba,
hanem kiügyeskedi magát, ahogy tudja, és huss ! már fönt is van az ágakon.
*
16_04_24_-05_01_26.JPG
 
Tegnap meg nem jött ki.
Nem érdekelte a nyitott ajtó, oda se ment a közelébe.
Bevackolta magát a bal hátsó sarokbotra,
és meg se moccant, meg se szólalt vagy félórán keresztül.
Mintha nem is ő lett volna....
Hisz olyan nincs, hogy egy Csuvi Madár ne akarjon kirepülni reggel,
olyan meg pláne nincs, hogy ne járjon folyamatosan a csőre, ébredéstől elalvásig.
Nincs a világon ijesztőbb és szomorúbb látvány, mint egy néma papagáj !
*
16_04_24_-05_01_31.JPG
 
Csivike is meg volt zavarodva teljesen : ő jött volna kifelé,
de hogy Csuvika nem mozdult, így elbizonytalanodott szegénykém,
és nem mert elindulni ő sem, csak nézett riadtan, hogy mi van ilyenkor.
Csuvi ült a sarokban, Csivi egy középső boton,
én meg ott jajveszékeltem körülöttük, hogy mi bajuk támadt éjszaka,
hisz este még minden a legnagyobb rendben volt.
Látni nem láttam Csuvikán semmi gyanúsat -
de hát az éppen elég volt, hogy hallgat és nem akarja megkezdeni a napot.
Biztos voltam benne, hogy beteg az istenadta,
csak éppen fogalmam se volt róla, hogy mi baja lehet.
*
16_04_24_-05_01_16.jpg
 
Eltelt így körülbelül egy félóra – egy iszonyatosan hosszú félóra.
Végül bánatomban kimentem rágyújtani, és ez Csuvikán is segített.
Mire visszajöttem, már kint kukorékolt a mászókán, Csivikével együtt.
Nem sokkal később eleredt az eső,
Csuvikának pedig a nap további részében nem volt a világon semmi baja.
*16_04_24_-05_01_17_jav.jpg
 
Ma reggel borongós őszre ébredtünk,
ám egész délelőtt nem tudta eldönteni az időjárás, hogy mit akar.
Hol derült, hol borult, de ahogy telt az idő, egyre inkább úgy tűnt,
hogy meghátrálnak a jó kis felhők, és kisüt a nap, mire indulok vásárolni.
Így is lett – viszont a madárkáim egyszerűen nem hittek a napsütésnek.
Hiába lett egyre derültebb és világosabb,
hiába sütött végül már egyértelműen a napocska,
az én kis leveli békáim csak sírtak és veszekedtek egész délelőtt.
Különösen Csuvika.
Az ébredéssel és kirepüléssel ma nem volt gondja,
viszont nem hagyta abba a keserves panaszkodást végig,
míg itt nem hagytam őket magukra, már bőven délután.
Addigra ő már haza is vonult a kalitkába, illetve a kalitka ajtajába :
ott ült a legbelső kis áglépcsőn, ahol mindketten imádnak ücsörögni,
hogy azonnal be tudjon menekülni a biztonságosnak gondolt lakosztályába,
ha majd leszakad az ég, és ő félni fog a dörgéstől.
*
16_05_02_007.JPG
 
Csivike a mászókán búcsúzott tőlem, én meg csak nevettem Csuvikán,
hisz éppen hétágra sütött a nap, nem volt miért fedezékbe vonulnia egyáltalán.
Okos kis kakaskám azonban tudta, amit tudott, és csak sírt az ajtóban,
hogy igazán nem kéne csavarogni mennem, amikor tudhatom, hogy ő mennyire fél.
*
16_05_02_018.jpg
 
Hazafelé (úgy másfél órával később) még mindig nem hittem,
hogy igaza lesz Csuvikának, pedig akkor már szemerkélt az eső.
De csak úgy finoman, alig érezhetően – komolyabb felhőt pedig sehol se láttam.
 
Itthon síri csönd fogadott : hiába szólongattam a madárkákat már az előszobából,
nem köszönt nekem senki, míg lepakoltam a szatyrokat és cipőt váltottam.
Ugyanott találtam mindkét pindurkámat, ahol hagytam :
Csivikét a mászókán, Csuvikát a kalitka ajtajában.
Megnyugtattam őket, hogy most már itthon vagyok,
és mentem átöltözni, meg kipakolni a szatyrokból.
Messzire nem jutottam, mert mire itthoni gúnyát öltöttem,
odakint esti sötétség keletkezett, viharos szél támadt, és megdördült az ég.
Lett akkora csinnadratta, kábé öt perc alatt, a semmiből,
hogy egyszerűen nem akartam hinni a szememnek.
Még villámlott is, szép nagyokat, ahogy kell – az eső meg csak úgy szakadt.
*
16_05_02_027.jpg
 
A madárkák ordítottak – eddigre már a kalitka elülső falán ült mind a kettő.
Csuvikától nem győztem bocsánatot kérni, hogy nem hittem neki,
a szatyrokból való kipakolás pedig igen érdekesen zajlott,
mert kétpercenként rohangásztam be a szobába, vigasztalni Csuvikát.
Nem is pakoltam ki mindent, csak amit muszáj volt hűtőbe rakni,
mert szegény gyerek teljesen magán kívül volt a dörgéstől-villámlástól,
de ha beszaladtam hozzá, mindig abbahagyta a sírást.
Amikor pedig odatelepedtem a rekamié sarkába egy könyvvel,
pár percen belül ki is repült a mászókára mind a két kis árvám.
Mintha bizony meg tudnám őket védeni bármitől...
Szerencsére nem tudják, hogy nem.
*
16_05_02_001.jpg
*
Amúgy érte szegény madárkákat nagyobb csapás is tegnap, mint az eső.
Lévén május elseje, kicseréltem az ablakon a függönyt.
Igazságosan van elosztva az év a két firhang között :
május elsején teszem föl a nyárit, november elsején a télit.
*
16_04_24_-05_01_40.JPG
*
Szerencsém volt : egyszerre vonult haza két kis gazfickóm vacsorázni,
pontban fél hatkor délután, így fogságba tudtam ejteni őket.
A függöny addigra már felfrissülve várakozott a mosógépben :
gondoltam, ha máskor nem, majd lefekvés előtt szerelem föl,
de mindenképpen a madárkák szeme láttára, hogy ne érje őket meglepetés.
Bár nyilván novemberben is az orruk előtt történt a csere
(erre így hamarjában most nem emlékszem), mégis az lett az eredménye,
hogy oroszlánszívű szárnyaskáim napokig nem mertek rárepülni a mászókájukra,
csak vágyakozva nézték az ágaikról, és keservesen sírtak,
mert hiszen mászóka nélkül nem élet a madárélet.
*
16_05_02_070.JPG
*
Most is el voltam rá készülve, hogy valami ilyesmi lesz a végeredmény,
de tévedtem, hála Istennek.
Körülbelül félóráig tartott a döbbent óbégatás és méltatlankodás
(addig ki se repültek a kalitkából szegénykéim),
de aztán Csuvitéz halált megvető bátorsággal nekiveselkedett,
és igenis megkörnyékezte a félelmetes függönyt,
amit november óta már elfelejtett.
Hogy nem lett tőle semmi baja, hamarosan követte őt Csivike is,
így ezúttal félóra alatt abszolváltuk a függönnyel való barátkozás feladatát,
ami fél évvel ezelőtt napokig tartott.
Nincs kizárva persze, hogy téliről nyárira könnyebb váltani...
Majd meglátjuk, mi lesz novemberben.
*
16_05_02_plusz_092.jpg
 
 
 
 
(2016)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*

*
*





1 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R Andi 2016.05.09. 11:21:06

Egy kis madárnak is lehet rossz napja! Főleg, amikor ilyen hülye időjárás van, hogy az időjárás se tud dönteni, hogy szeles, esős legyen, vagy napsütéses meleg!:(
süti beállítások módosítása