HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Képzeljétek : tegnap este összekevertem a madárkákat !
Vacsoraosztásnál felkötöztem Csivikének a várva-várt új spárgát,
amit napok óta ígérgettem neki, hogy majd pénteken megkapja :
csütörtökön már majd’ megszakadt a szívem, annyira sajnáltam szegénykémet,
ahogy nézett hol rám, hol a spárga helyére, a világ legbánatosabb képével –
de féltem a csőrét, tartom magam ahhoz, hogy egy héten csak egyszer kap spárgát,
míg majd a doktor bácsi másképp nem rendelkezik esetleg.
*
18_01_05_010.JPG
*
A csütörtöki bús vágyakozáshoz képest pénteken nem is volt akkora öröm a spárga :
a boldog tulajdonos megint a bal hátsó sarokbotról nézte, hogy mit csinálok,
de annyira agyoncsapta őt a készülődő eső
(vagy annyira meg volt sértve a vacsora előtti hosszas raboskodás miatt),
hogy rá se nézett az új kincsére, le se jött a távoli botról, ahol ült.
Később hallottam aztán, hogy matat a spárga körül :
meg voltam elégedve, hogy mégiscsak fölfedezte, de nem mentem oda a kalitkához,
látatlanban is biztos voltam benne, hogy helyre állt a világ rendje,
Csivike meglelte az új játékát, és most örül neki.
*
18_01_12_en_is_tudok_spargat_ragni_xvid_avi_2.png
*
Annál nagyobb volt a meglepetésem, mikor egy alkalommal amúgy is álltam,
és a szorgos munkálkodás hallatán odaléptem a ketrechez,
hogy megdicsérjem az én kis élmunkásomat.
“Dolgozgatsz, tündérem ? – kérdeztem már “messziről”, úgy fél méterről. -
Úgy is kell, nagyon szorgos kis madárka vagy !”
Közelebb lépve azonban, mikor az orrom már szinte a rácsot súrolta,
sehogy se stimmelt a dolog : én Csivit AKARTAM látni a spárga mellett,
mert hiszen tudom, hogy két madárkám közül ő a spárgagyilkos,
a szemem meg már nem sokat segít a valóság felderítésében ;
eltartott pár pillanatig, míg felfogtam, hogy ezúttal nem Csivike rágja a spárgát.
De nem ám, hanem Csuvika !
Mégpedig teljes gőzzel, hatalmas lelkesedéssel -
úgy látszik, rájött ő is, hogy mire jó ez a számára mindeddig érdektelen játék.
*

*
Szegény Banyácskámat meg annyira megviseli ez az eszement időjárás
(egyébként engem is), hogy még csak nem is tiltakozott.
Eszében se volt veszekedni és elzavarni Csuvikát :
magába roskadtan ült a kakasülőre vezető, utolsó csipeszlépcsőn,
és nem érdekelte semmi – még az se, hogy nélküle fogy az imádott spárgája.
Komolyan aggódtam, hogy talán más baja is van a bolond időn kívül,
de aztán később mégiscsak összeszedte magát szegénykém,
és beállt ő is madzagot gyilkolászni, ha nem is olyan örömmel, mint máskor.
Késő este ezt is sikerült megörökítenem : akkor Csuvika már beérte a kölesfürttel.
*

*
Ma elvileg jó napunk lehetett volna (tegnap megint sok volt a raboskodás),
de nem igazán lett, mert agyon vagyunk csapva mindannyian.
Még viszonylag Csuvikában van a legtöbb élet, mi Csivikével csak kókadozunk.
Nem bír esni a hó, pedig nagyon készül, és ez borzasztóan megvisel mindkettőnket.
Egyetlen egyszer repült ki szegény kis tündérem, már délután -
de éppen csak futott egy kört a szobában, aztán ment is vissza a kalitkába.
Hol csöndesen búslakodik, hol panaszosan sír, hol veszekszik -
nem találja a helyét szegénykém, mint ahogy én sem, pedig ma se lazsáltam.
Csuvika legalább vígan szónokol, próbál egy kis lelket verni belénk.
Édes kicsi kincsem : az ő kedélyét egyszerűen nem lehet elrontani.
Csak el ne kiabáljam !
*
18_01_05_036.JPG
*
*
*
(2018)
*
*





7 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

druszika 2018.01.13. 21:25:40

Drága kis Csuvika engem igazol. A múltkori videón úgy láttam, hogy szeretné Ő is gyilkolni egy kicsit a spárgát. Abból szűrtem le ezt a következtetést, ahogy egyik lábáról a másikra állt a boton, mintha azt mondta volna Csivikének, hogy hagyja egy kicsit tépkedni. Miután azt írtad, hogy Csuvika soha nem spárgázna, belenyugodtam,hogy tévedtem. A drága kicsike most bebizonyította, hogy jól láttam.
Bizony, Ő is teljes gőzzel cincál és szerencséje, hogy Csivike hagyja és nem is foglalkozik vele. A videón Csivike sem kókadozik, milyen szorgalmasan dolgoznak mind a ketten, csak úgy kopognak a csőröcskék. Ez nagyon kedves dolog volt Csivikétől, hogy átengedte a spárgát Csuvikának, habár, úgy látom, hogy később azért elfoglalta a helyét. Szuper lett megint a videó, semmi nem látszik Csivike rossz kedvéből, két gyönyörű vidáman csipegető, beszélgető madárkát látok.
Olyan jó Őket nézni.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.01.14. 17:11:54

@druszika: Én olyat nem írtam, Drága Drusza, hogy Csuvika soha nem spárgázna.
Csak azt mondtam, hogy nem szokott, és szerintem a videón sem a spárga után vágyakozik.

De ezen nem fogunk összeveszni : ha te úgy látod, legyen úgy !
A ritkánál is ritkább eset, hogy Csuvika figyelemre méltatja valamelyik spárgát.
Olyankor persze igyekszem elkapni a pillanatot, mert igazi különlegesség.
Ilyet viszont még SOHA nem láttam a közel öt és fél év alatt,
hogy ilyen hosszan és elmélyülten játszott volna a spárgával.
A szokásos gyakorlat az, hogy ha hozzá is nyúl, öt másodpercen belül otthagyja.
Ő a mászókán se cincálta soha a madzagokat, ott is csak Csivike gyilkolta őket mindig.
Nem tudom, most mi jött rá, hogy így belelendült Csivike sportjába.
Talán már nagyon unatkozott szegénykém - ami nem is csoda.

Jelenleg ül az ajtó legkülső lépcsőjén, és nagy hangon szónokol.
Csivike az imént futott egy kört, de megint nem maradt kint egy percre sem.
Tegnap legalább ő is ücsörgött egy ideig az ajtóban - már ennek is örültem,
mert hosszabb ideje csak őrzi a házat, nem jön ki még a kalitka külső falára sem.
Hogy ezt mire magyarázzam, nem tudom. Az időjárásra fogom, az a legegyszerűbb.
Nem tűnik betegnek, de ez az önkéntes rabság mégse normális dolog egy madárnál.

Mindegy - csak ennél rosszabb ne legyen !
Tavasszal majd biztosan fölélednek mind a ketten (mikor én lekókadok :-)))

druszika 2018.01.14. 21:04:33

Szerintem sem fogunk összeveszni Csuvika spárga gyilkolásán. Maradjunk abban, hogy egy nem mindennapi különleges esemény történt. Nagyon megörültem a felvételnek és a látványnak ahogy munkálkodik. Persze, Te ismered a kis Madárkádat, én csak műkedvelőként örültem a meglátásomnak. Biztos, hogy rá fogsz jönni Csivike önkéntes raboskodásának okára is. Elhiszem hogy unatkoznak szegénykék ebben az örökös szürkületben és kijönni sincs kedvük csak az ajtóig.
Reméljük, hogy nem marad Csivike ilyen kis búslakodó.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.01.15. 13:13:57

@druszika: Szerelmetes Csuvikád mindenáron téged akar igazolni. :-))
Fejébe vette, hogy juszt is úgy lesz, ahogy te mondod.

Nem ismerek rá (mivel idáig tényleg SOHA nem volt jellemző) :
tegnap szorgosan rágicsálta a kis létráján is a rögzítő spárgákat,
meg a kakasülő fölötti kis bodzaágon is.
Utóbbin rágta magát az ágat is, sőt a rács drótját - ami kicsit sem öröm, és eddig sose csinálta.
Lehet, hogy vashiánya van ? Majd megkérdezem a dokit.

Úgyhogy Csuvicsek igenis kiáll az ő leghűségesebb rajongója mellett.
Hát nem egy igazi lovag ??? :-))

druszika 2018.01.15. 19:50:47

Ó, a Drága kicsi lovag, tényleg kiáll mellettem. Ezen nagyon jót nevettem, hogy engem akar igazolni. Megirigyelhette Csivikétől ezt a sportot. Látja, hogy milyen jó kis elfoglaltság. Úgy látszik mindent végigpróbál, mit lehet cincálni a spárgán kívül. Már Csivike technológiájának a továbbfejlesztésén gondolkodik.
Megint azt látni, hogy zseniális kis Madárka.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.01.16. 11:37:01

@druszika: Sok-sok kis csőrpuszit küld neked a "zseniális madárkád".
Szövegel ezerrel, úgy látszik, meg van elégedve a hóval. :-))

druszika 2018.01.16. 19:35:44

Nagyon örülök hogy vidámak a Madárkák. Remélem, hogy sokáig fog tartani az elégedettség.
Viszont puszikat küldök az immár két madárkára kiegészült spárga cincáló brigádnak.
süti beállítások módosítása