HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

13.05.20. 002.jpgNem is vagyok még olyan öreg

 

 

Lehet, hogy megártott nekem a pünkösdi hosszú hétvége, és jó dolgomban már nem tudom, mit találjak ki saját szórakoztatásomra – mindenesetre addig-addig törtem a fejem egy nem egészen új keletű problémán, míg végül oda lyukadtam ki, hogy Csivike nem lehet annyi idős, amennyinek hazahoztuk őt tavaly ilyenkor. Mondom is mindjárt, hogy miből jutottam erre a következtetésre – túl azon, amit első perctől láttam : hogy Csivikém túlságosan pici volt hat hónapos madárnak, amikor megvettük.

 

 

Nemrégiben utánanéztem a vedlésnek, Csuvika miatt, amikor olyan nehezen nőtt ki az új farkincája. (Én voltam a buta, ennyi madaras év után, szégyenszemre : az a farkinca teljesen normálisan nőtt, mert igenis eltart akár két hónapig, míg eléri a kívánatos méretét.) Akkor olvastam a Díszmadár Magazinban, hogy a hullámosok négy hónaposan vetkőzik le a gyerekruhájukat, akkor váltanak át felnőtt tollakra. Ezt se tudtam – vagy ha tudtam valamikor, már elfelejtettem. Azt írják az okosok abban a cikkben, hogy csak a tavaszi születésű madárkákra érvényes ez a szabály : aki később születik, az akár egy évvel (vagy majdnem annyival) is tovább hordja a gyerekruhát, és majd csak következő tavasszal ejti meg élete első Nagy Vedlését. Ez utóbbi állítást sajnos cáfolni tudom (nem azért, mert olyan baromi okos vagyok, hanem mert tény) : az én Csupikám őszi madárka volt, nagyjából úgy szeptember közepén születhetett, mégis elkezdődött nála ez a nagy átalakulás nem egészen öt hónapos korában, február elején. Vagy lehet, hogy ilyen szempontból a február már tavasznak számít ? Végül is nincs kizárva – akkor pedig mégse kell cáfolnom semmit.

Csivikém életkora viszont sehogy se stimmel : azt igenis cáfolom.

Rögtön eszembe jutott, amikor ezt a cikket olvastam, hogy volt az én tündéremnek egy nagyon látványos, hosszan tartó vedlése – és rémlett, hogy az semmiképp sem egyeztethető össze az általam tudott, körülbelüli születési idejével. Viszont hogy utánanézzek pontosan ennek a problémának, azt mindig csak halogattam, egészen ma délelőttig. Ma valahogy kedvem kerekedett tisztázni ezt a kérdést – és bizony elég érdekes eredményre jutottam, még ha nem is lepett meg túlságosan a dolog. Jelen teóriám szerint Csivi több hónappal fiatalabb, mint amennyinek eddig tudtam. Vagy inkább hittem – de még ez sem igaz teljesen, mert valójában kezdettől fogva komoly kételyeim voltak a korát illetően, hisz nagyon picike volt szegénykém, amikor hazahoztuk. Viszont bíztam a tenyésztőjében, akitől vettem, mert a híre nagyon jó – bár nekem van ismerősöm, aki elég kellemetlen tapasztalatokat szerzett abban az üzletben. Ám ezzel úgy voltam, hogy egyszer-egyszer mindenki tévedhet, attól még lehet kiváló szakember. Ezt így gondolom most is – bár ha igaz a feltételezésem, akkor azért a mi esetünk kicsit több, mint egyszerű tévedés, akárhogy is nézem.

 

 

Csivikém korát illető gyanakvásomat Legszakértőbb Szakértőm oszlatta el (úgy nagyjából) annak idején, mindjárt az elején : azzal nyugtatgatott, hogy a madárka homloka már szép sárga, nem látszanak rajta a kisgyerekkori hullámok – ez pedig azt jelenti, hogy elmúlt hat hónapos. Élőben az illető nem látta Csivikét, csak képen : azt nem tudhatta (leírás alapján meg talán el se hitte), mennyire picike. A képeken pedig tényleg szép sárgán virított az a kis homlok. Én meg boldogan elfogadtam a megnyugtatást, hisz Csivikémet eredetileg Csupika menyasszonyának szántam : az is elég baj volt, hogy még csak hat hónapos, nem tudom, mit kezdtem volna vele, ha kiderül, hogy még annyi sincs. Pedig nem volt – ezt most már szinte biztosan tudom.

12.08.27. 010 - 13.05.20..jpgA bizonyítékot Csuvika képei szolgáltatták : neki sokkal feltűnőbb, fekete hullámok futottak a hófehér fejecskéjén, mégis találtam róla olyan képet két és fél hónapos korából, ahol a kis homloka már teljesen fehérnek látszik. Nézzétek csak meg a legalsó képet a BILI című bejegyzésben ! Csuvicsek itt két hónapos és kilenc napos volt : tévedés kizárva, neki pontosan tudjuk a születési idejét. A homlokától tehát Csivike nyugodtan lehetett sokkal fiatalabb hat hónapnál, amikor hazahoztuk – annál is inkább, mert az ő világosbarna hullámai a sárga fejecskéjén nem olyan feltűnőek, mint Csuvika fehér fején a feketék.

Órákat töltöttem ma azzal, hogy visszakeressem Csivike képeit a Nagy Vedlés idejéről, mert most már nem szeretnék tévedni, hanem illene végre tisztába jönnöm a madaram életkorával, legalább hozzávetőlegesen.

Hosszas és alapos szemlélődés után arra jutottam, hogy Csivikénél június végén, de inkább július elején-közepén kezdődött a Nagy Átalakulás, és (bármilyen hihetetlen) tartott egészen novemberig. Pontosan emlékszem, hányszor rácsodálkoztam abban az időben szegény kis tündéremre, hogy pöttyös a fejecskéje : olyan hosszú ideig vedlett, hogy azt hittem, így marad örökre, ez a normális állapota. Mert megvoltak hónapokig a pöttyei, de közben nem mindig látszott, hogy növeszti az új tollacskáit. Pont azért, mert ilyen sokáig tartott, ki van zárva, hogy ne ez lett volna a gyermeki tollak levetése : a kis pofafoltjain is jól látható, hogy mire nagy nehezen befejezte a vedlést, sokkal sötétebbek lettek, mint előtte voltak. A farkincáját is elvesztette júliusban, pontosan úgy, mint annak idején Csupika, négy vagy öt hónapos korában.
A képek alapján egészen biztosra veszem, hogy Csivikénél ez volt a felnőtt ruhába való átöltözés ideje. Annak pedig négy hónapos korban kell kezdődnie, a Díszmadár Magazin szerint. Hogy Csivike őszi madár (ahogy eredetileg gondoltam), és emiatt átkerült nála a Nagy Vedlés a következő tavaszra, az egyáltalán nem valószínű, hisz a július már a legjobb szándékkal sem nevezhető tavasznak, az már nagyon is nyár.

Ha viszont igaz a teóriám, akkor Csivikém nem hat hónapos volt, amikor hazahoztuk, hanem csak két és fél : így jön ki a nagyjából négy hónapos életkor június végére, július elejére. Pontosan már sose fogjuk tudni (és voltaképpen nem is lényeges – bár persze jó lenne), de ha megszavazom Csivikének, hogy ismeri a szakirodalmat és a szerint kezdte a vedlést, akkor tavaly kellett születnie, nagyjából február végén, nem pedig tavalyelőtt novemberben. Nem hiszem, hogy túl nagyot tévednék – csak azt nem értem, eddig miért nem jutott eszembe mindez. Nyilván azért, mert nem voltam tisztában az első vedlés várható idejével. Meg nem is akartam bizonyságokat gyűjteni arról, hogy Csivikém fiatalabb a koránál, hisz Csupika mellé idősebbnek is túl fiatal volt. Belegondolni is szörnyű, mi lett volna, ha szegény Csupikám nem hagy itt minket, hanem feleségül veszi szépen Csivit, amikor én már úgy gondolom, hogy megteheti… Talán bele is pusztult volna pici tündérem a túl korai tojásrakásba.

 

 

Isten mentsen meg minden madárkát a hozzá nem értő, buta gazdiktól !
Csak persze nehéz úgy okosnak lenni, ha a legjobb nevű tenyésztőkben, legjobb hírű boltokban sem bízhat az ember… Vehettem volna madarat az ÁRKÁD-ban is (pár napja olyan édeseket láttam ott, hogy legszívesebben hazahoztam volna mindet), ott se tévedtem volna nagyobbat a madárka életkorát illetően, mint Angyalföldön, ahol Csivit vettem. De hát én biztosra akartam menni – aztán mégis így jártunk.

Úgyhogy Csivikém ma új születésnapot kapott : ezúttal (és most már véglegesen) február utolsó napját neveztem ki születési idejének. Ily módon sok eddigi ünnep érvényét veszíti, de annyi baj legyen : amit már megünnepeltünk előre, azt nem fogjuk ismételni. Legközelebb a második születésnapját ünnepeljük majd jövőre, ha megérjük. A szülinapos meséknél pedig majd jelzem utóiratban, hogy más időpontra került az érvényes születésnap. Míg szegény jó FREEBLOG föl nem éled (ha ugyan föléled még valaha), ott nem tudok változtatni Csivike születésnapján, így sajnos a két blogban egyelőre nem ugyanannyi idős lesz szegény kicsi tündérem. Hogy igazán mennyi, azt meg úgyse tudja senki pontosan - és ez már nem is fog kiderülni soha.

 13.05.20. 016.jpg

(A filmecskék mind tegnap készültek.
Külön bejegyzést szántam nekik - de most már legyen így.)

(2013)






2 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szoffy 2013.05.24. 00:23:00

Emlékszem én is vizsgálgattam a korát...vagy a nemét? Jesszus, kihagy az agyam :)

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2013.05.24. 00:32:17

Én még arra sem emlékszem, hogy vizsgálgattad. :-))
De volt idő, mikor arra is gyanakodtam, hogy Csivike esetleg fiú.
Ebben legalább nem lett igazam, szerencsére. :-))
süti beállítások módosítása