HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Legtöbben nyilván még föl se fedeztétek a tegnapi bejegyzést,
és máris itt a következő, amire egyetlen porcikám se vágyott.
Az még csak hagyján, hogy lusta vagyok naponta firkálni
és hajnalig a gép mellett ücsörögni -
nagyobb baj az, hogy ami éjszaka történt, az nem hiányzott egyikünknek se,
legkevésbé a főszereplőnek, szegény Csuvikának.
*
15_10_22_002.JPG
 
Jó későn (vagy inkább már korán) feküdtem le,
mivel sokáig tötyögtem az előző mesével,
utána meg úgy találtam, hogy ennyi munka után jár még nekem egy kis szórakozás,
elkezdtem híreket olvasni, inkább csak lustaságból, hogy ne kelljen még fölállnom.
Nagy hiba volt, mint később kiderült.
Fél négykor kerültem ágyba (másoknál már fél öt volt),
és alig egy óra múlva, legmélyebb álmomból, Csuvika egetverő ordítása ébresztett.
Azonnal fölismertem a hangját, pedig valójában nem is hasonlított a szokásosra :
nem hasonlított az semmire, maga volt a Rémület Hangja.
Valami egészen elképesztő rikácsolás, hihetetlen hangerővel,
amilyet sem ember, sem állat nem volna képes ép ésszel kiengedni a torkán.
 
Ugrottam ki az ágyból, mint akit a darázs csípett meg,
és már a sötétben próbáltam nyugtatgatni Csuvikát, míg kerestem a villanykapcsolót.
Tudtam persze, hogy hiába :
volt már módom néhányszor végigélni a két hímecském hasonló őrületeit
(a tojócskáimnál ilyet sose tapasztaltam), így tudom, hogy ilyenkor nincs mit tenni,
kár minden szóért, mert a madár magán kívül van,
meg se hallja, amit mondok neki, sőt fel sem ismer, azt se tudja, hol van.
 
És még ha a rikácsolás lenne a legnagyobb baj !
De nem az, hanem a pánik, ami kiváltja
(csak tudnám, hogy magát a pánikot mi váltja ki),
és ami arra készteti szerencsétlen madarat, hogy esze nélkül meneküljön,
nem tudni, mi elől, nem tudni, hova.
 
Mondom : végigéltem már egy-két ilyen esetet,
napra pontosan két és fél éve Csuvikával is -
de ennyire szörnyű egyik se volt, mint ez a ma hajnali.
Csuvika egy rakéta sebességével cikázott ide-oda a kalitka négy fala között :
hatalmasakat vetődött, de esküszöm, még csak a szárnyait se használta.
Mint egy ordító kis rögbi labda, pattogott innen oda, onnan ide :
ütötte-verte magát, ment neki ész nélkül mindennek,
hisz ilyenkor nem is lát a szerencsétlen, hiába van nyitva a szeme.
 
Csivikét sokáig kellett keresnem a félsötétben,
míg végül a kalitka aljában találtam meg szegénykét,
reszketve és a rácsba kapaszkodva.
Csak nézett rám rémülten, hogy mi ez az egész,
és várta, hogy én majd biztos tudok valamilyen megoldást,
amitől helyre áll a világ rendje, és megnyugszik Csuvika.
De persze hiába várt tőlem bármit pici angyalkám,
én se tudtam a gyógyírt Csuvika bajára.
 
Fölmerült bennem (már máskor is, még Csupikával, nem csak most),
hogy esetleg kimarkolom a kalitkából, amikor épp megül valahol egy-egy pillanatra -
de nem mertem megtenni, se most, se régebben,
mert a hullámos állítólag kifejezetten hajlamos az infarktusra,
nem akarom kockáztatni, hogy a kezemben haljon meg ijedtében.
Pedig akkor legalább nem ütné-verné magát,
ha a markomban várhatná meg, míg magához tér.
 
Fölgyújtottam szinte az összes villanyt,
leszedtem a kalitkáról majdnem minden takarót,
és közben folyamatosan szóval tartottam Csuvikát,
bízva abban, hogy előbb-utóbb csak lesz értelme beszélni hozzá.
Így is lett – csak nagyon sokára.
Pontosan persze nem tudom, meddig tartott az őrület,
de lehetett legalább negyedóra – és ennyire hosszú nem szokott lenni,
az eddigi tapasztalataim alapján.
Meg persze ennyire szörnyű sem...
Igaz, mindig az a legrosszabb, amit az ember éppen átél.
 
Mikor magához tért szegény Hercegem,
próbáltam számba venni, hogy megvan-e mindene,
hisz nézni is rossz volt, ahogy verte magát neki mindennek az őrületben.
Úgy tűnt (és azóta is úgy tűnik), hogy egyben maradt szegénykém -
én meg keserűen röhögtem azon, hogy jól megmentettem őt a befogástól.
Szerdán pont azért nem vittem el őt komolyabb vizsgálatra a lábával
(a mellett, hogy közben nagyjából rendbe is jött az a lábacska)
hogy megkíméljem a kalitkában való kergetőzéstől,
hisz azzal csak ártanék az egyébként sem tökéletes lábának -
és erre tessék : amit nem végeztem el én, azt ő elintézte saját magának.
Szerdára visszamondtuk az orvost, csütörtök éjjel meg kitört az őrület.
Ilyen iszonyatos ütközéseket a legádázabb kergetőzés se váltott még ki Csuvikánál,
amilyeneket most szenvedett el szegénykém, hogy nem én kergettem, hanem a démonai.
Ezzel az erővel akár az orvoshoz is elmehettünk volna...
az sem ártott volna neki többet (mármint a befogás), mint ez az éjszakai pánikroham.
 
Mikor végre lenyugodott szegénykém, csak bámult rám értetlenül és méltatlankodva,
hogy milyen eszement ötletem támadt már megint,
mit keresek a kalitka előtt éjnek éjszakáján, és miért gyújtottam föl a kislámpákat,
miért nem hagyom őket békésen aludni.
Lihegett a boldogtalan, mint aki nagyon elfáradt,
és láthatóan fogalma se volt mindarról, ami odáig történt.
Meg is volt ijedve, hogy mit keres az etetős botocskán,
mikor neki ilyenkor a kakasülőn van a helye.
Csivike tért észhez hamarabb (bár ő végig észnél volt, csak félt),
ő mászott vissza elsőnek a hálóhelyükre.
Kínáltam neki mindjárt a vizecskét, és egyáltalán :
igyekeztem mindent úgy csinálni, mintha még csak most készülődnénk a lefekvéshez.
Csuvika gyanakodott ugyan, hogy itt valami nem stimmel,
de azért egy idő után ő is fölmászott szépen Csivike mellé.
Mégpedig a csipeszlépcsőkön mászott, váltott lábakkal, ahogy kell.
Ezt azért jegyzem meg külön, mert mióta baleset érte a lábacskáját,
nemigen láttam még őt váltott lábakkal lépcsőt mászni.
Inkább páros lábbal ugrik, ahova lehet, vagy pedig nem mászik, hanem röppen.
Tisztára úgy tűnt (bár ez még humornak is túl fekete),
hogy a sok ütközés inkább javított a lábacskáján, mint rontott.
 
Valahogy elvergődtünk a villanyoltásig – addigra már hajnali öt óra volt.
Csuvika elfordult szépen az alvós pózába :
bíztam benne, hogy talán most már nyugalom lesz.
A kalitkában lett is – bennem viszont nem annyira.
Pont elég lett volna izgalomnak a tegnapi napra a halottnak hitt galambocskám :
hogy mindazok után, amiket a tegnapi bejegyzésben elmeséltem,
még éjszakára is kapok egy kis extra programot -
hááááát..... ennek valahogy nem bírtam felhőtlenül örülni.
Arról nem beszélve, hogy jégkockává fagytam :
gyakorlatilag egy szál semmiben alszom, mert utálom, ha melegem van,
a szobában pedig le van kapcsolva éjszakára a fűtés.
Mivel Csuvika magánszáma alatt legkisebb gondom is nagyobb volt a hidegnél,
az egész cirkuszt egy szál bugyiban és atlétatrikóban, mezítláb élveztem végig,
a nem egészen húszfokos szobában.
Mire a madárkák lenyugodtak, nekem már FÁJT a hideg.
Irtó érdekes volt, ilyet még sose éreztem.
Nem baj, megyek a jó meleg ágyikóba – gondoltam én, és mentem is.
Csak éppen minek ?
Öt óra körül járt az idő, mikor másodszor is lefeküdtem végre,
de fél nyolckor még nem aludtam.
Aztán tízkor meg csörgött a vekker, mert ugye a madárkákra is gondolni kell...
Hogy egyáltalán működőképes vagyok ma (úgy, amennyire),
azon egész nap őszintén csodálkozom.
*
15_10_23_004.JPG
 
Az erkélyről viszont jó híreim vannak :
a déli etetésnél egy fia galambocska nem várt, sem a fészekben, sem a betonon.
Vagyis most már egész biztos, hogy mind a két Kisgonci röpköd a szüleivel.
Még el se merem hinni – pedig biztos, hogy igaz.
Délután már be se vittem a kisszobába a fényképezőt, mondván, hogy minek.
Hát erre mit látok ?
*
15_10_23_001a.JPG
*
Az én két kis tündérem illedelmesen csücsült a fészekben, és várta a vacsorát.
Csiporogtak, repestek a szárnyacskájukkal, míg szórtam nekik a magokat -
és bizony nem vártak senki másra, jöttek szépen csipegetni rögtön, ahogy kell.
Amikor pedig jóllaktak, visszaröppentek a jó kis fészkükbe,
hogy összebújva, jó testvérkékhez illően várják az esti elalvást.
(A fényképező meg közben mégiscsak előkerült.)
*
15_10_23_003a.JPG
*
*
*
(2015)
Ennyiszer néztétek ezt a bejegyzést :
*
*
*
*





6 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

budgieee 2015.10.29. 18:12:35

Az őrületet kiváltó nem feltétlenül az aki a legjobban megijed. Lehet hogy ilyenkor Csivi mozdul meg hirtelen vagy csúszik meg amitől Csuvi pánikba esik Csivi pedig Csuvi repkedésétől ijed meg vagy leesik. Nálam a Bubunak az a szokása hogy este amikor bemegyek hozzájuk a félsötétben lefeküdni pár perccel később felébred hogy jó hangosan megrázza magát. Kezdetben a nimfák ilyenkor fújni kezdtek de mára már megszokták. A hullámosok viszont mindig "lenyikorogják" nem tudom ismered-e ezt a hangjukat(van egy jellegzetes hangjuk amit akkor hallatnak amikor a sötétben valamitől megijednek kicsit,megzavarja őket valami és ez szerintem a nyikorgásra hasonlít). Ezért jobbak ilyen téren a hullámosok a nimfáknál. A nimfák fújtatnak de inkább ijedtükben leesnek az ágról vagy megugranak ezzel megijesztve a többieket. Míg a hullámosok csak nyikorognak ijedtükben. De visszatérve hozzátok: valamilyen hanghatástól,zörejtől,árnyéktól is megijedhettek. Lehetett valami olyan zaj ami új volt de egy ismerős zaj is lehet ijesztő nekik alvás közben. Én amikor felkelek éjjel vagy lefekvés után pár perccel valami még eszembe jut mindig beszélek hozzájuk főleg akkor ha zörgök(mindig próbálom ugyanazt mondani nekik hogy felismerjék) mert párszor már sikerült megijesztenem a nimfákat. Igaz nem lehet őket egy kalap alá venni mert a hullámosok sokkal kevésbé ijedősek de azért náluk is előfordul az éjszakai pánik. Szerintem véletlen hogy nálad csak a hímek kezdenek repkedni.
Éjjelre mindig letakarod a kalitkát minden oldalról és elöl is valamennyire(ha jól tudom) amitől szinte teljes sötétben vannak így sokkal könnyebben megijedhetnek egy apróságtól is. A teljes sötétről, kalitkaletakarásról régebben azt olvastam hogy nem jó a madaraknak, nem érzik biztonságban magukat,könnyen megijedhetnek egy hétköznapi dologtól is ha semmit se látnak mert prédaállatok így könnyen menekülni kezdenek,pánikba esnek. Tehát sokat segít, sok megijedést megelőzhet ha van éjszakai világítás nekik.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.10.29. 22:36:50

Gondolkodom a magoldáson - bár félnék rendszeresen úgy aludni,
hogy bármilyen elektromos szerkentyű be van kapcsolva a lakásban.
(Igaz, a hűtő mindig működik - de hát azon nem lehet segíteni.)

Továbbá nagyon is elképzelhető,
hogy éppen Csuvika lenne az akadálya az éjszakai világításnak -
ugyanis ő az, aki nyüszítve figyelmeztet, ha netán égve felejtem az állólámpát,
amikor kimegyek bagózni az ő letakarásuk után.
Pedig attól a lámpától nem sok fény éri őket, amikor már rajtuk van a takaró.
Az én icipici kis égőmet (meg a monitor fényét) elviseli szegénykém,
míg itt ülök a gép mellett éjszakánként -
de ha megfeledkezem magamról és túl sokáig fönt maradok,
egy idő után megint nyafogni kezd, hogy most már ideje volna villanyt oltani mindenhol.
Valószínűleg csak sötétben tud rendesen aludni, mert ahhoz van szokva.

A takarónak itt nincs sok szerepe a fény szempontjából, ha már én is lefekszem,
ugyanis minden ablakunk az udvarra néz, ahol csak fák vannak meg bokrok,
világítani legföljebb a hold világít.
A környező házak elég messze vannak ahhoz, hogy az ablakaikból ne jöjjön ide fény -
de amíg lombosak a fák, nem is látjuk a környező házakat.
Vagyis nálunk éjszaka teljes a sötétség, letakarás nélkül is.

Nyilván csak szokás kérdése, de tény,
hogy nem szoktak örülni nyáron a madárkák a takarótlan éjszakáknak.
Amikor a hőség miatt nem takarom le őket,
csak egy függönyt akasztok a gépem asztala és a kalitka közé
(amit aztán le is veszek, mielőtt lefekszem),
mindig nagyon kétségbe vannak esve, hogy hogy lehet így aludni.
Legtöbbször meg is várják szegénykéim nyitott szemmel a teljes sötétséget,
nem tudnak elaludni, ha nincsenek letakarva, nálam meg ég még a villany.
Pedig ez aztán tényleg pici kis fény, ami itt van a klavi fölött.
(Igaz, hogy a monitor viszont nem olyan kicsi...)

Szóval nem tudom... de mondom : keresem én is a megoldást.
Csuvikával most másodszor fordult elő ilyen szörnyű éjszaka (Csupikával többször),
ám az első eset után másnap kiderült, hogy éjszaka földrengés volt.
Én nem vettem észre, de attól még Csuvika érezhette.
(Könnyen megtalálod az ABC-s tartalomjegyzékben, "Földrengés" címszó alatt.)

budgieee 2015.10.31. 12:27:50

Földrengés miatti megijedés nálunk is volt már. Egyszer pont fenn voltam éjjel amikor történt és éreztem picit mozog alattam az ágy.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.10.31. 15:59:27

Én azt a bizonyos földrengést nem vettem észre,
amitől Csuvika megijedhetett két és fél évvel ezelőtt.
Pedig ébren voltam - ahogy írtam is, a "Földrengés" című mesében.
Visszaolvasva nyilvánvaló, hogy a madárkák már előre tudták,
hogy valami rossz következik majd az éjjel.
Mint ahogy az esőt is sokkal biztosabban jelzi Csivikém,
általában már előző este, mint bármelyik időjós portál.
Érzékeny kis műszer egy ilyen pici szárnyas,
sokkal több mindent (vagy legalábbis MÁST) fog fel a világból, mint az ember.
Így aztán nem csoda, ha sokszor nem értjük a jelzéseiket. :-((

budgieee 2015.10.31. 19:43:32

Hát az biztos hogy több mindent,mást is érzékelnek mint az ember. A Bubu már többször kezdett el zaklatottan mászkálni, repkedni éjjel amit a világosban is folytat és folyamatosan egyfelé néz. Nem használ se a nyugtatgatás se más, nem lehet kizökkenteni. Beletelik akár fél órába is ha nem többe mire megnyugszik. Mintha érezne,látna valamit amitől fél vagy ijesztgetné valami vagy nem tudom. Mindenesetre érdekes.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2015.10.31. 23:01:14

Akkor mégsem "az én készülékemben" van a hiba.... :-))
Ugyanis többször tapasztaltam ugyanezt, amit itt leírtál
(hogy mintha látnának-hallanának valamit a madárkák, amit én nem),
de mindig leintettem magam azzal, hogy bolond vénasszony, ne képzelődj.
Csipikééknél nemigen emlékszem ilyen esetre
(de velük nem is volt módom annyi időt tölteni, mint a mostaniakkal, mert akkor még dolgoztam),
viszont a Csivi-Csuvi párossal többször is volt ilyesmi élményem.

Rejtélyes dolgok ezek...
az állatoknak (úgy tűnik) igenis vannak "földöntúli" képességeik.

Talán meséltem már máskor is,
hogy az egyik kolléganőmnek volt egy nagyon öreg hullámosa, meg egy kutyája.
A kutya és a madár imádták egymást.
A madár a verandán lakott, a kutya meg valahol beljebb aludt, talán a konyhában vagy szobában.
Egyik este csodálkozott a család, hogy a kutya nem volt hajlandó bevonulni a szokásos hálóhelyére,
hanem ragaszkodott hozzá, hogy kivételesen ő is a verandán tölti az éjszakát.
Nem lehetett beljebb csalogatni semmivel, ráhagyták, hogy legyen úgy.
Reggelre a madárkát halva, a kutyát meg sírva találták.
Ő pontosan tudta, hogy mi fog következni, pedig a család nem vett észre semmit a madáron.
süti beállítások módosítása