HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Tegnap nem volt rá alkalmam, és ma sincs sok kedvem elmesélni,
de azért csak álljon itt, a történelmi hűség kedvéért,
micsoda pánikot okoztam az éjszaka közepén az ügyetlenségemmel,
és hogy miattam pottyant le Csuvikám a kakasülőről, legédesebb álmából felriadva.
*
18_02_22_006.JPG
*
A szellőztetéskor használt millió pokrócot nem lehet egyszerre leszedni a kalitkáról,
mivel a konvektort csak apránként tudom egyre magasabb fokozatra állítani
(másképp nem csak hangos, de büdös is),
ezért a kalitka vetkőztetése mostanában igen hosszú műsor,
amit délelőtt veszekedve és türelmetlenül,
éjszaka pedig szunyókálva élveznek végig a madárkák.
Így volt ez tegnapra virradóra is : valamibe nagyon belemerültem itt a gépnél,
az utolsó fölösleges takarót rajtuk felejtettem : csak akkor készültem levenni,
amikor már magam is készen álltam az alvásra, egy szál semmiben,
mert utálom a pizsamát, télen-nyáron bugyiban és atlétatrikóban alszom.
Arra megfelel ez a csini kis kombó,
hogy beszaladjak a fürdőszobából és beugorjak az ágyba - de arra már kevésbé,
hogy bő háromnegyed órát szerencsétlenkedjek a kalitka mellett,
éjszakára fűtött (igencsak hidegecske) szobában, mezítláb, gyakorlatilag pucéran.
Mégiscsak stramm kislány lehetek, hogy baj nélkül megúsztam ezt a jéghideg kalandot.
*
18_02_22_035_jav.JPG
*
De nem magamat akarom mesélni, hanem Csuvikát :
rettenthetetlen vitézemet, aki egy zabszem koppanásától is képes pánikba esni.
Hát még egy biztosítótűétől, az éjszaka közepén !
*
Sajnos voltam olyan ügyetlen,
hogy a fölösleges takaró leszerelése közben elejtettem a tűt, ami tartotta.
Kétségtelenül nagyot koppant a kalitka alatti műanyag tálcán -
de hát mégiscsak egy biztosítótű, nem a ház dőlt össze !
Csuvika pánikos lelkében viszont nemhogy a ház, de az egész világ összedőlt.
Úgy megrémült szegénykém, hogy (szokás szerint) lepottyant a hálóhelyéről,
halálra rémítve ezzel Csivikét is, aki a tű koppanására meg se rezzent.
*
18_02_22_004.JPG
*
Hogy innentől fogva mi történt, azt nem tudom értelmesen elmesélni.
Én voltam a legjobban meglepve, amikor utólag megállapítottam,
hogy jó háromnegyed órába telt, míg úgy-ahogy helyükre kerültek a madárkák,
és végre leolthattam másodszor is a villanyokat azon az éjszakán.
Később nagyon bántam, hogy megint nem mertem hozzányúlni Csuvikához
(nehogy még jobban megijedjen és infarktust kapjon a tenyeremben),
pedig egy idő után észnél volt már szegénykém,
csak nem tudott feljönni a kalitka fenekéből.
Van bent neki egy kis létra, lepottyanás esetére, de valamiért nem szereti.
Használta már egyszer-kétszer, de inkább bármi mást próbál helyette.
Most is létra nélkül akart felröppenni valamelyik földszinti ülőbotra,
de persze nem sikerült neki, újra és újra lepottyant.
Én meg ott álltam fölötte, és kínálgattam a létrát, ahelyett, hogy fölvettem volna.
Aki kritikus helyzetekben föltalálja magát, az sajnos nem én vagyok.
*
18_02_22_047.JPG
*
Azért odáig viszonylag gyorsan eljutottunk,
hogy Csuvika fönt volt a második emeleten (mégiscsak használta a létrát),
az idő nagyobbik része azzal telt,
hogy próbáltam őket visszakönyörögni a kakasülőre.
Mert persze Csivike is lejött onnan, még az elején, annyira megijedt ő is.
Csak ő nem a biztosítótű hangjától, hanem Csuvi lepottyanásától,
meg az egész helyzettől, hogy égnek a villanyok az éjszaka közepén,
én meg ott állok a kalitka előtt, és nem hagyom őket aludni.
Föl nem mászott volna a hálóhelyére semmi kincsért,
és itt már tényleg tehetetlen voltam, hisz ha benyúlok érte és fölrakom,
egyrészt frászt kap, másrészt úgyse marad ott, és végképp nem is megy vissza.
Úgy viszont nem akartam bezárni a barlangot (a takaró-barlangot),
hogy legalább ő nincs a helyén, mert ki tudja, mit talál ki a sötétben.
*
Bánatomban és tanácstalanságomban kimentem bagózni (ez néha segít),
hátha nélkülem könnyebben megoldják az elhelyezkedés problémáját, mint velem.
Hát mit mondjak... az első ciginél nem oldották meg.
Talán a másodiknál - de lehet, hogy az már a harmadik volt.
Ott szambáztam a konyha és a kalitka között, továbbra is egy szál pendelyben,
és vártam a csodát, hogy Csivike szíveskedjen végre a helyére fáradni.
Csuvika miatt nem fájt a fejem : ő bevackolta magát a jobb első sarokbotra,
és nagyjából biztos voltam benne, hogy ott is fog aludni – volt már ilyen máskor is.
Végül így is lett, valóban.
A valahányadik cigi után végre arra jöttem be,
hogy Csivike fönt terpeszkedik a kakasülőn, Csuvika pedig nyugton ül a sarokban. 
Pakolhattam vissza az éjszakai takarókat, olthattam a villanyokat,
éjjel háromnegyed háromkor.
Az állólámpát égve hagytam, hátha Csuvika közben meggondolja magát,
meg ne ijedjen, ha nem tudja a sötétben, hogy hol is alszik éppen.
De nem lett semmi baj : reggel ugyanott ébredt, ahol hajnalban elaludt.
Én meg ébredéskor azt hittem a lámpafénytől, hogy süt a nap odakint.
*
18_01_31_012.JPG
*
Mindenesetre borzasztóan bántott,
hogy ilyen szörnyű éjszakát csináltam a madárkáknak a nyomorult biztosítótűvel -
egészen addig, míg a következő (vagyis tegnapi) vacsoraosztásnál
Csuvika ki nem lökött egy zabszemet a tálkából, mégpedig olyan ügyesen,
hogy az kirepült a rácson, és a kalitka alatti tálcán landolt.
És persze koppant.
Már amekkorát egy zabszem koppanni tud a puha műanyagon...
Gondolhatjátok, hogy nem az a kifejezett égzengés – de Csuvikának pont elég volt.
Hős Vitézem akkora rémülettel menekült el a zabos tálka közeléből,
hogy az ijedelme láttán Csivikém is szoborrá merevedett,
és hiába kínálgattam nekik a vacsora összes fogását sorjában,
nem kértek semmit, nem ettek egyetlen falatot sem.
*
Sebaj – gondoltam én –, majd pótoljuk a késő esti vacsoránál.
Csakhogy nekünk tegnapra az éhezés volt megírva – legalábbis a madárkáknak.
Pedig a késői vacsora-kínálgatást már nem is a zabbal kezdtem,
nehogy megint baj legyen egy kipottyant zabszemből.
Hát nem is abból lett,
hanem hogy mindjárt az első falatoknál bekapcsolt a konvektor.
Mégpedig úgy kapcsolt be, hogy közben kattant egyet.
Nem hiszitek el : Csuvika azonnal otthagyta a kezemben tartott eleséget.
És akkor már persze Csivike is, mert elhitte, hogy itt most valamitől félni kell.
Úgyhogy tegnap mind a két vacsoránkat elvitték a hangok.
A félelmetes hangok – mint például a zabszem koppanása.
A konvektor még csak hagyján – de hát azt hallják, óránként többször is.
*
A zabszemes műsort Csuvika ma is elismételte, szóról szóra ugyanígy
(megint ő lökte ki a zabszemet, és megint ő ijedt meg tőle),
de Csivi most már nem hagyta magát lebeszélni az evésről :
kicsit csodálkozott, hogy mi baja van Csuvikának,
kicsit várt és mérlegelt, hogy nem kell-e neki is menekülnie -
de aztán úgy döntött, hogy egy élete, egy halála, ő mégis inkább eszik.
Csuvi Gyerek meg éhen fog pusztulni, ha így folytatja.
(De persze nem : pár perc múlva ő is csatlakozott Csivikéhez.)
*
18_02_22_001.JPG
*
*
*
(2018)
*
*





10 komment



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

druszika 2018.02.23. 20:08:47

A drága Csuvikát elhozom a hangokhoz hozzászoktatni. Ha itt töltene pár napot, olyan zajokhoz szokna hozzá, hogy nem egy biztosítótű, /és főleg egy zabszem/, de egy könyv leesése sem ijesztené meg. Érdekes, hogy Csuvika kis zajtól is mennyire megijed, és Csivikének meg sem kottyan. Hihetetlen, hogy még le is pottyan /jó magasról/ az ijedtség miatt. De hát a Csuvika keltette pánik miatt Csivike is megszenvedi az éjszakai történéseket. Elképzelem ahogy alig öltözötten szaladgálsz a lakásban, vagy éppen könyörögsz a kalitka előtt, hogy fáradjanak a Madárkák az alvóhelyükre. A konvektor bekapcsolása eddig nem zavarta Csuvikát, most nagyon érzékeny lett a hangokra, még a vacsorát is ott hagyja miatta. Pedig már elég régen volt ilyen ijedős éjszakája, de most legalább tudod az okát.
Örvendetes dolog, hogy sikerült megnyugodnotok és Csuvika sem maradt éhen a félelmetes zajok miatt.
Állítólag jó hideg napok jönnek mínusz tíz-húsz fok, amitől biztosan fel fogtok éledni és vidulni.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.02.23. 21:31:10

@druszika: Szegény Csuvika már sokat javult, pici korában még ilyenebb volt.
Sokáig Hiszti Pistinek csúfoltam, mert rá se lehetett nézni, mindentől megsértődött vagy megijedt.

Sajnos ő egy kifejezetten neurotikus madárka, "gyenge idegrendszer" (ha madárban van ilyen),
hiába tűnik sok mindenben bátornak (sőt nem csak annak tűnik, hanem az is),
alapvetően félénk, sőt pánikos, és borzasztóan érzékeny.
Nem csak "lelkileg", hanem szinte mindenre, ami az érzékszerveivel felfogható.
Például aludni is úgy alszik, hogy hátat fordít a szobának, mert zavarja az a kevés fény,
ami a takaró alatt mégiscsak bevilágít a kalitkába az én kislámpámból.
(Elölről soha nincsenek letakarva, viszont a fényt nem szemből kapják.)
Csivi soha be nem fordul a sötét barlang felé, de Csuvika mindig úgy alszik.

A zabszemes cirkusz nem újdonság, csak eddig (ha jól emlékszem) sosem említettem.
Nem először fordult elő, hogy halálra rémült a zabszem koppanásától -
bár az azért nem jellemző, hogy lemondjon a vacsoráról egy ilyen malőr miatt.
Lehet, hogy szegénykémben nagyon benne volt még az éjszakai nagy ijedség (a biztosítótű),
és azért vette különösen a lelkére másnap a váratlan hangokat.
Bár mondjuk a konvektor akkor is meglepő, hisz az állandóan ki-be kapcsol, igazán volt idejük hozzászokni.

És amit végképp nem értek : végigélveztünk már együtt nem egy lakás-felújítást
(legutóbb például az alattunk lévő lakásban), ami tényleg maga volt a pokol -
és ezt a poklot a madárkák sokkal jobban tűrték, mint én, még Csuvika is.
Pedig volt olyan, hogy a fali kispolcon ugráltak a kőmadarak, berezonált az ablak, mozgott a csillár
és azt Csuvika simán tudomásul vette, a zabszem koppanásától meg frászt kap.
Rejtélyes szerkezet egy ilyen kismadár. :-))

druszika 2018.02.24. 20:58:31

Azt hiszem, hogy Csuvika nem a hang erősségétől ijed meg, hanem a milyenségétől. Hirtelen csattanó hang a nagy csendben olyan mintha irtózatosan hangos lenne. Az egér cincogás sem lehetett hangos, mégis észlelte.
Remélem,hogy a csöngetés nincs rossz hatással Csuvikára. Nálunk megkezdődött a pártok aláírás gyűjtése és folyton csöngetnek. Én már ki sem nyitom az ajtót. Éppen azon mérgelődök, hogy ha nem megyek ki a csöngetésre, elkezdenek kopogni, szinte verik az ajtót. Nem értem, hogy miért ilyen erőszakosak. Habár /lehet,hogy rosszul emlékszem/ nálatok nincs is beüzemelve a csöngő. Majd akkor dörömbölnek. Nem szeretném, ha Csuvika sziesztáját megzavarnák mindenféle zajokkal.
Csicsukáim! Élvezzétek a hideget. Egy hétig fog tartani, úgyhogy jövő héten eljön a Ti időtök, lehet pörögni, munkálkodni.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.02.25. 18:43:25

@druszika: Drága Drusza - nem volt időm írni, ne haragudj !
Bele fogok pusztulni Csivike köszöntő oldalába - és még csak nem is lesz jó. :-((

De a madárkák jól vannak, és millió puszit küldenek.

druszika 2018.02.25. 20:44:20

Azt az egyet nem hiszem el, hogy nem lesz jó Csivike köszöntő oldala. Mindig így kezdődik, hogy nem fog sikerülni és persze szuper jó és szép lesz a végeredmény.
Dolgozz nyugodtan.
Puszi Nektek.

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.02.26. 01:09:08

@druszika: Drusza - te egy tündér vagy !
Tényleg nem is tudom, mi lenne velünk nélküled.

Annyi mindent szeretnék mesélni, de nem tudom, mikor jutok hozzá.
Nem elég az ünnepi oldal (ahol mindent, de mindent elrontok, amit csak lehet),
ráadásul egy csomó mászkálni- és intéznivalóm is van még, amit nem lehet későbbre halasztani.
Aludni meg napok óta alig alszom, mert úgy hajnali négyig ülök a gép előtt,
aztán kilenckor csörög a gonosz vekker, mert menni kell a galambkákat etetni.
(Később nem merem, mikor már nagyon fölélednek a szomszédok.)

De majd csak eljön Csivike születésnapja, és utána talán lesz egy kis nyugalom megint.
Vagy ki tudja... :-))

Ezt most nem olvasom át, ne haragudj, mert itt nem látom,
a kimásolással, fölnagyítással pedig nem akarom húzni az időt.
Puszilunk mind a hárman szeretettel.

druszika 2018.02.26. 19:37:20

Sok-sok puszi Nektek. Már nagyon kíváncsi vagyok a köszöntő oldalra, amivel ennyit dolgozol. Nem is zavarlak, mert már csak egy napod maradt az ünnepig.
Megfagyoook!

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.02.27. 14:48:44

@druszika: Drága Drusza - csalódni fogsz, majd meglátod.
Nem vagyok formában, még mindig nem tartok sehol, legjobb volna elölről kezdeni az egészet.

Annyi munkát feccöltem már ebbe a köszöntő oldalba, mint talán még egyikbe sem -
de szerintem életemben nem voltam olyan szerencsétlen hülye, mint most.
Rengeteget dolgoztam (a betűkkel), de tök fölöslegesen, mert minden ronda lett,
vagy legalábbis nem olyan, ahogyan elképzeltem.
Pedig a belső látásom tökéletes, csak éppen hibát hibára halmozok.
Ráadásul nem is látok, meg minden bajom van :
az éjjel (életemben először) ELALUDTAM itt a gép mellett, a rozoga kis gurulós széken.
El is mentem sürgősen aludni (hajnali háromkor), mielőtt beesem az asztal alá. :-))
Úgyhogy a szándék megvolna bennem, csak hát az kevés, ha éppen hülye vagyok és semmi se sikerül.

Pedig Csivike megérdemelne egy világszép köszöntő oldalt...
De azért annál nagyobb baja sose legyen, mint hogy nem lesz méltó hozzá az oldala. :-))

Ne fagggggyyyyááááá meg, mert akkor mi lesz velünk nélküled ?
A többiek már úgyis megfagytak, vagy belepte őket a hó.

Pusssz - most abbahagyom, mert szorít az idő.

druszika 2018.02.27. 19:38:21

Biztos vagyok benne, hogy Csivike gyönyörű köszöntő oldalt fog kapni. Legfeljebb Te fogod úgy érezni, hogy nem sikerült véghez vinni azt, amit terveztél. Rengeteget dolgoztál rajta, tetszeni fog Csivikének. Nagyon fáradt lehetsz, ha elaludtál a gépnél, ki kellene pihenni magadat végre. Azt olvastam, hogy a szem kifáradása is oka lehet az általános fáradtságnak. Sajnos ez Nálad halmozódás lehet. Erőlteted napok óta, az amúgy is beteg szemedet. Ezt sem szabadna csinálni.
Igyekszem nem megfagyni. Ma /szégyenszemre, mert ez nem szokásom/ sapkában és kesztyűben voltam vásárolni.
Ma éjjel ágyban aludj és ne a széken!

csivicsuvi · http://csivicsuvi.blog.hu 2018.02.27. 21:42:16

@druszika: Pont ma ????
Akkor hogy lesz Csivikének köszöntő oldala ? :-))

Ahogy így elnézem magam, ma egyáltalán nem lesz alvás - hacsak el nem ájulok. :-))
Pedig a galambkák miatt muszáj reggel időben talpon (sőt az udvaron) lennem.

Pusssz, pussz, pusssz - azt se tudom, hol áll a fejem !
Folyton selejtezek és újra kezdek mindent - de hogy lesz ebből reggelre valami ???
süti beállítások módosítása