HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
... mármint körülöttünk a ménkű – és sajnos nem az égből
(onnan csak a fülledt hőség jön, az eső soha), hanem a Sors Kezéből, ha van olyan.
*
A tegnapi napunk azzal kezdődött
(sőt már a tegnapelőtti is azzal végződött), hogy Csuvika nem akart enni.
Illetve akart volna szegénykém, csak nem tudott.
Legalábbis én így láttam, nyilván ijedtemben,
hisz napok óta a frász tör, és egyfolytában könyörgöm neki,
hogy bírja ki még holnapig a hatalmas csőrével.
Küldtem át Tamás doktornak képeket,
és a válasz alapján mindjárt be is passzíroztattam magunkat holnapra,
utolsó esetnek, este háromnegyed hétre, mert nem volt más lehetőség.
Ennek már majdnem egy hete : azóta figyelem árgus szemekkel,
hogy nem futunk-e ki az időből, tud-e még enni Csuvika a hatalmas csőrével.
*
Ő meg nem evett, szegénykém, már tegnapelőtt este sem.
Vacsoraosztásnál még igen, de késő este már nem.
Reggel nagyon kevés pottyantmányt találtam a kakigyűjtő szalvétán,
így aztán végképp pánikba estem attól, hogy nem fogadta el a kezemből a reggelit.
Most aztán mi lesz ?
Hova fussak vele, ha tényleg baj van ?
Az EXO-PET négy napja költöziik (mától rendelnek új helyen),
ők nem elérhetők, nyilván van elég bajuk nélkülünk is a költözéssel.
Akkor viszont mi lesz Csuvikával ? Hisz csütörtökig éhen hal !
*
18-07_28_002_ksz.jpg
*
Hát nem halt éhen.
Amint megszűnt a vihar előtti fülledt forróság, Ő Urasága enni kezdett.
Pedig reggel nem csak arról volt szó, hogy simán nem evett,
hanem igenis belekóstolt a hamikba, mint aki nagyon is éhes,
ám egy-két falat után bánatosan otthagyta a tálkát,
és fenni kezdte a kis csőrét a botokhoz, meg mindenhez, amit talált.
Mi másra gondolhattam volna, mint arra, hogy a csőre miatt nem tud enni ?
*
Mikor dél körül mégis rászánta magát, az örömöm leírhatatlan volt.
Úgy éreztem, halálos vészből menekültünk -
és ha valaki azt mondja, hogy a java még hátravan, el se hittem volna.
Pedig így volt.
A TÉNYLEG halálos vész este köszöntött ránk,
és hogy megmenekültünk abból is, még mindig nem merem elhinni.
*
Egész nap csak pechem és bosszúságom volt mindennel, bármibe fogtam,
de különösebben nem mérgelődtem semmiért,
mert Csuvika evett és jókedvű volt, ehhez képest a többi nem számít.
Estefelé beraktam egy mosást : Csuvika egyik téli takaróját,
meg mellé még néhány apróságot, hogy ne unatkozzon egyedül a gépben.
Beindítottam a programot, aztán rácsuktam a mosógépre a fürdőszoba ajtaját,
ahogy máskor is, mindig, hogy Csuvika minél kevesebbet halljon belőle.
Utána tettem-vettem, ment a szokásos koraesti verkli,
és azt hittem, minden rendben van, nyugalmas órák elébe nézünk.
*
Egy idő után feltűnt, hogy túl régen dolgozik már a szegény mosógép,
de nem gyanakodtam semmi rosszra : hallottam az előszobából,
hogy még morog, eszembe se jutott rányitni az ajtót.
Később viszont már nagyon gyanús volt, hogy még mindig nem járt le a program,
és akkor már az is feltűnt, hogy centrizni meg vizet venni se hallom jó ideje.
Végre bekukkantottam a fürdőszobába -
és hogy nem kaptam ott helyben infarktust, azon azóta is őszintén csodálkozom.
Látni nem láttam szinte semmit – nem azért, mert vak vagyok,
hanem mert az egész kis helyiség dugig volt forró gőzzel,
a hőmérséklet pedig igencsak közelíthette az ötven fokot.
A nagy gőzben alig láttam a konnektort, amiből azonnal kihúztam a csatlakozót,
aztán kezdtem körülnézni, hogy mi is ez az egész.
Természetesen nem láttam semmmit : a gép a helyén volt, látszatra rendben,
csak éppen tűzforró kaszlival és tűzforró hosszabbítóval.
Hogy a gép farkincája is meleg volt-e, arra nem emlékszem,
de a hosszabbító csak úgy sütött : a dugója is, meg a madzagja is.
(Tudom, nem egészséges hosszabbítóról működtetni a mosógépet,
de nálam tizenéve így működött mindegyik, sose volt belőle semmi probléma.)
*
Mindehhez este fél tíz körül járt az idő
(az másoknál már fél tizenegy, mert mi nem használjuk a nyári időszámítást) :
kihez fussak, kitől kérjek segítséget ilyenkor ?
Hívtam mindjárt a 112-t, és mondtam az operátor hölgynek,
hogy tűzoltóktól szeretnék választ kapni arra a kérdésre,
várható-e vajon még gyulladás, ha idáig nem volt.
Égett (vagy bármi más) szagot egyáltalán nem éreztem,
de attól féltem, hogy talán leégett a motor (vagy éppen izzik és majd kigyullad),
és később esetleg mégis sikerül felgyújtanom a házat, ha eddig nem is ég semmi.
Az operátor hölgy (végtelen türelemmel és rendíthetetlen nyugalommal)
biztosított róla, hogy ha már nincs áram alatt a gép, nem történhet semmi baj :
mintha meg se hallotta volna azt a feltevésemet,
hogy esetleg a belsejében ég vagy izzik valami.
Megnyugtatott, hogy a helyzethez nem tűzoltók kellenek, csak mosógép-szerelő.
Hittem is meg nem is, de kénytelen voltam elfogadni. (Szerencsére igaza lett.)
Azért a biztonság kedvéért még újra bekapcsoltam a számítógépet
(mindez Csuvia esti készülődése és késő esti vacsorája közben zajlott,
de remekül tűrte szegénykém – mindenesetre jobban, mint én),
és próbáltam éjjel-nappal hívható gyorsszervizeket keresni,
ha nem is mosógépest, de víz- vagy villanyszerelőt.
Mindenképp tudni szerettem volna, hogy elvileg éghet-e valami a gép belsejében.
Amilyen forró volt az egész, attól a hasában bármi megtörténhetett.
Fölhívtam vagy öt-hat, éjjel is hívható szervizt – naná, hogy nem vette föl egyik se.
Beláttam, hogy nincs mit tenni : el kell fogadnom, amit az operátor hölgy mondott.
Ekkor már este tizenegy körül járt az idő (másoknál éjfél) :
még csak egy kis panaszkodás végett se hívhattam föl senkit.
Az egyetlen éjjeli bagoly barátnőmet négy napja operálták tüdőrákkal,
és bár remekül vette ezt a kis akadályt, a Kékgolyóban mégse hívhatom éjfélkor.
Annyit tehettem, hogy  negyedóránként mentem ki  ellenőrizni,
hűl-e már a mosógép - de persze hiába,
mert annyira forró volt szegény, hogy a különbséget sokáig nem lehetett érezni.
*
Mit volt mit tenni : Csuvikát lefektettem (jó későn),
aztán kerestem egy bugyuta filmet, amit megnéztem a YOU TUBE-on,
hisz aludni úgyse tudtam (mertem) volna, olvasni meg éppen nem látok.
Fél kettő körül lett vége a filmnek : addigra azért már kezdett hűlni a mosógép -
legalább annyira, hogy magára merjem hagyni éjszakára.
Még reggel is langyos volt elöl az ablaka...
Mert persze elöltöltős a drágám – ráadásul olyan, amit csak áram alatt lehet nyitni.
Következésképpen most is benne van Csuvika takarója meg a többi cucc :
benne is marad még egy ideig, mert izgalomnak egyelőre elég a holnapi csórvágás,
eszemben sincs tetézni holmi mosógép-szerelőkkel, illetve vásárlással.
Nagyon szerettem ezt a gépet (használtan vettem, ősöreg, de MIELE),
ám most már félek tőle, nem hiszek a javíthatóságában.
Hogy aztán miből veszek másikat... ?
Jó, hát meg tudom oldani, de valahogy nem hiányzott ez az extra kiadás.
A vele járó felfordulásról nem is beszélve.
*
Mindazonáltal nem vágott különösebben földhöz ez az egész
Annyit izgultam tegnapelőtt este és tegnap reggel, amikor Csuvika nem akart enni,
hogy ahhoz képest a mosógépes cirkusz már meg se kottyan.
Ott egye meg a fene e döglött masinát :
lényeg az, hogy Csuvika eszik és vidáman karattyol.
Fordítva sokkal rosszabb lenne : ha a mosógép működne, és Csuvika nem.
*
Csak hát itt van még a holnapi nap...
Hőségriadóval, esetleg dörgős-villámlós zivatarral – és új útvonallal.
Ez a legnagyobb baj : hogy az EXO-PET elköltözött, nincs többé Jász utca.
Tulajdonképpen közelebb jöttek hozzánk, a Keleti környékére,
csak éppen a megközelítésük lett százszor és ezerszer rosszabb.
Ráment két délelőttöm az órákig való keresgélésre és telefonálgatásra,
míg végül ma megtudtam egy nagyon kedves hölgytől, amit akartam :
hogy vannak-e jelzőlámpák a közbeeső kereszteződéseknél.
Hát nincsenek.
Egyetlen darab sincs, a három párhuzamos utca egyikén sem, amiken mehetek.
Márpedig ezt a három utcát keresztezi másik három, amíg célhoz érek,
és ezek a keresztutcák mind nagyon forgalmasak.
Az én látásommal képtelenség átjutni rajtuk.
Csak abban reménykedhetek, hogy járnak majd arra mások is,
és lesz, aki átkísér az úttesten – illetve három úttesten.
Bár ha zuhogni fog az eső, még erre sincs sok esélyem.
Annyira helyes volt az a jelzőlámpás hölgyike a telefonban :
vagy háromszor lelkemre kötötte,
hogy ha bármi gondom adódik holnap, csak hívjam őt, majd segít.
De hogyan ? Odajön és körülnéz helyettem ?
Lehet, hogy látja monitoron a forgalmat... ez csak most jutott eszembe.
*
Úgyhogy kéretik holnap drukkolni nekünk, teljes erőből !
Nem csak azért, hogy ne végezzük valami autó alatt
(meg le se üssenek, ki se raboljanak azon a csodás környéken),
hanem már azért is, hogy Csuvika ne kapjon infarktust ebben a hőségben
sem az itthoni befogástól, sem a kis ketrectől, sem a doki kezétől
(mint szegény Csupikám, szintén hőségriadóban, szintén augusztus elején),
sőt élje túl az altatást is, meg egyáltalán az utat ebben a melegben.
A taxit most nemigen engedhetjük meg magunknak,
meg a dugók miatt se mernék próbálkozni vele,
hisz a Keleti környéke tiszta horror a délutáni csúcsforgalomban.
*
Holnap lesz hetvenhét napja, hogy Csuvika egyedül van.
Ez is rossz jel..... nagyon rossz.
Miránk a szerencseszámok mindig csak bajt hoznak,
én viszont belepusztulok, ha most még Csuvikát is elveszítem.
*
*
*
*
(2018)
*
*





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása