HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
*
csorkiraly_18_10_26.jpg
*
Mielőtt elkezdeném mesélni a tegnapelőtti,
szinte tökéletesre sikeredett kirándulásunk részleteit
(ami rontott a tökélyen, az kizárólag rajtam múlt – majd meglátjátok),
megmutatom az előzményeket is, keddi Nagy Munkálkodásom képeit.
Azt hittem, külön mese lesz a dobozgyártásból (megérdemelte volna),
de hát nem lett, így most megkapjátok képregényben,
mert tartok tőle, hogy túl sok lesz a szöveg, nem fogja benyelni a blog.
*
frottir_zsak_18_10_26.jpg
*
Csuvika kis szállító ketrecének eddig nem volt doboza,
csak egy frottír zsákocskája (amint a fenti képen látható) -
ám ez így nem jó megoldás, mert szegény madár frászt kap,
amikor benne van a ketreckében, én meg le-föl húzogatom rajta a zsákot.
Bánni is nehéz vele, mert nincs tartása :
nem lehet a dokinál félórákat vacakolni azzal,
hogy én kicsomagolom meg becsomagolom Csuvikát.
Muszáj a ketreckét dobozba zárni, amiből egy mozdulattal kivehető,
a dobozra pedig annyi takarót pakolhatok kívülről, amennyit akarok.
*
Hát így esett, hogy nekiálltam :
a képek tanúsága szerint úgy délelőtt tizenegy körül,
és este tizenegyre fejeztem be.
Maga a doboz kész lett ugyan vacsoraosztás idejére,
de nem hagyott nyugodni a tudat, hogy még nem tökéletes :
muszáj volt belevágnom a felöltöztetésébe is, hogy menetkész legyen.
Innentől fogva már befogom a pici számat, meséljenek a képek -
de annyit mondhatok,
hogy ha nem próbáltatok még vastag hullámpapírt OLLÓVAL méretre vágni
(mivel a sniccert nem látom), akkor nem is tudjátok, mi az élet.
*
18_10_25_003.JPG
*
18_10_26_dobozolos.jpg
*
18_10_25_006.JPG
*
18_10_26_sarkos.jpg
*
18_10_25_022.JPG
*
18_10_26_feloltozve.jpg
*
18_10_26_polar.jpg
*
18_10_26_jysk-os.jpg
*
18_10_25_043.JPG
*
Amint már tudjátok az előző bejegyzésből,
mindössze öt hét telt el az utolsó csőrcsiszolás óta
(eddig hét hetenként jártunk), de túl nagynak láttam már azt a csőröcskét,
nem mertem megvárni vele november nyolcadikát, amikorra időpontot kértem.
A halottak napja pont úgy esik, hogy kerek egy hétig nem lesz madaras rendelés
(legalábbis délután nem), és én azt az egy hetet nem mertem fölvállalni.
Telefonáltam tehát csütörtökön, amikor mind a két madaras doki rendel,
hogy bekönyörögjem magunkat soron kívül valamelyikükhöz,
ha nem is pont aznapra, de péntekre vagy jövő keddre Péter doktorhoz.
(A mi Tamás doktorunk csak csütörtökön rendel, sajnos.)
Borzasztóan féltem ettől a telefontól, de persze fölöslegesen :
a kedves és készséges recepciós kislány szinte meg se várta,
hogy befejezzem a mondókámat, máris mondta, hogy menjünk csak nyugodtan,
várakozni kell majd, mert szabad időpont nincs, de természetesen fogadnak.
*
18_10_25_059.JPG
*
Hát mentünk...
Szegény kicsikém nagyon zokon vette a befogást,
ami most nem volt rendesen előkészítve, az időpont bizonytalansága miatt -
bár azért sejthette, hogy mire számíthat,
hisz a szatyor meg a kis ketrec itt díszelgett az orra előtt két napja,
kihoztam a kisszobából, hogy egy kicsit átmelegedjen.
Ügyetlen is voltam, nem sikerült jól a befogás,
de azért valahogy csak bekerült a kis ketrecbe szegénykém.
*
18_10_25_056.JPG
*
Az utat gyönyörűen tűrte, nem ficánkolt a szatyorban
(igaz, meglepően hideg is volt, sötétben ücsörgött a takarók alatt),
viszont a váróban hiába próbáltam kivenni őt a dobozból,
hogy nézegessen és több levegőt kapjon : sürgősen vissza kellett tennem,
mert halálra rémült a nagy tértől és a sok idegen embertől.
Ezt már korábban is megfigyeltem : amennyire tetszik nekem az új rendelő,
Csuvika annyira (sőt még sokkal jobban) retteg tőle.
A Jász utca picike, sötét és barátságos kis várójában szeretett nézelődni,
csivitelni a várakozókkal – itt a Hernádban viszont pánikba esik, ha ölbe veszem.
Igaz, most szokatlanul nagy is volt a tömeg, és elég zajos népek jöttek össze.
Viszont a szatyorban semmi kifogása nem volt a várakozás ellen :
ült szépen a botján, nem türelmetlenkedett, nem tiltakozott,
pedig jó sokáig vártunk, ami soron kívüli látogatásnál természetes.
*
18_10_26_sparga.jpg
*
Várakozás közben adódott alkalom, hogy megkérdezzem Péter doktort,
vállalná-e kivételesen a decemberi csőrcsiszolást, mert pont úgy jön ki a lépés,
hogy Tamás doktor Mikulás napján fog rendelni hat hét múlva,
és én nem szeretném, hogy szenvedést hozzon Csuvikának a Mikulás.
Szegény Péter szerintem hamarjában nem értette, mi a problémám a hatodikával,
de arról azonnal biztosított, hogy persze, nyugodtan bejelentkezhetünk hozzá is.
Végül azonban az istenek másképp döntöttek : mint kiderült,
Péter doktornak már október végén nincs szabad időpontja december negyedikére.
Meg hetedikére se, ami nem is baj, mert a szerencseszámoktól félek.
Azért persze vállaltam volna, ha lehet, de nem bántam, hogy akkor se jó.
Tamásnál viszont volt még szabad hely Mikulás napján, így mese nincs :
szegény kicsikémnek csőrcsiszolást hoz majd a Mikulás.
*
Tamás doktornál is ezzel indítottam : hogy nem venné-e zokon,
ha decemberben nem hozzá jönnénk, hanem a kollégájához.
Megkérdeztem vagy háromszor, mindannyiszor biztosított róla, hogy nem.
Röviden elmeséltem, hogy semmi újság, Csuvika teljesen rendben van,
és a karmocskáit se kéne most levágni, hisz öt hete lettek vágva,
és míg a csőröcske is meg  nem vadult, karmot csak tízhetente vágattunk.
Később jelentette is Tamás, hogy tényleg nem kellett a karmokhoz nyúlnia.
*
18_10_26_megmutassam.jpg
*
Ebből lett aztán a baj, amivel elrontottam a jól sikerült napunkat,
és szégyent hoztam szegény Csuvikára, meg persze (főleg) saját magamra.
Mivel azt elég régen tudom, hogy a karomvágás kétezer forint,
a csőrcsiszolás karomvágással együtt pedig hat, arra számítottam
(sőt biztosra vettem), hogy ezt a csütörtököt megússzuk négyezerből.
Eléggé meglepődtem tehát, amikor a recepciós kisasszony hatezret kért.
De hát karomvágás most nem volt – mondtam én.
Nem baj – mondta ő –, a csőrcsiszolás önmagában is hatezer forint.
De hát hogyan ? – értetlenkedtem én.
Karomvágással ugyanannyi, mint karomvágás nélkül ?
Hisz a karomvágás önmagában kétezer !
Igen – mondta a kisasszony –, önmagában kétezer, de a csiszoláshoz ingyen van,
így próbál az EXO-PET spórolni a gazdiknak.
Hisz a csiszoláshoz úgyis el van bódítva a madár,
akkor már semeddig se tart levágni a karmait is, grátisz.
De amúgy, ha nincs mellette csőrcsiszolás,
természetesen meg kell fizetni a karomvágás árát is, a kétezer forintot.
*
18_10_25_075.JPG
*
Nektek most könnyebb dolgotok van, mint nekem volt ott a rendelőben,
mert mára már felfogtam és elfogadtam, hogy így működik ez a dolog -
ott és akkor viszont nem értettem semmit.
Az angyali türelmű recepciós kislány elmagyarázta vagy háromszor,
de hiába, mert egyszerűen nem voltam képes felfogni ezt az ajándék karomvágást,
és csak kötöttem az ebet a karóhozm hosszú percekig,
hogy ha a karomvágás kétezer forint, a csőrcsiszolás karomvágással meg hat,
akkor a sima csőrcsiszolásnak négyezernek kéne lennie.
Nem is a rongyos kétezer forint volt itt a lényeg (bár persze az se mindegy),
hanem egyszerűen nem értettem, hogy mért nem úgy van, ahogy logikusnak tűnik.
Belebonyolódtam egy (részemről) kisstílű és értelmetlen vitába,
amit alighanem nagyon szégyellnem kéne, ha visszanézhetném videón.
A recepciós kislány végig bírta mosollyal, kedvességgel és türelemmel -
én pedig csak remélni merem, hogy legalább durva vagy erőszakos nem voltam,
ha a lényeget nem is bírtam felfogni az értetlen agyammal.
(Bár azért most is úgy találom, hogy ez elég furmányos feladat.)
*
Így aztán mégiscsak rossz emlék maradt ez a remekül sikerült kiruccanás :
képes voltam kekeckedni az általam elképzelt kétezer forint miatt,
noha örülhettem volna, hogy a soron kívüli látogatás felárát nem kérik tőlem,
pedig az elvileg létezik, és egy szavam se lehet (nem is lett volna) ellene.
Nem csodálnám, ha legközelebb nyolcezret kellene fizetnem :
legyen igazam, fizessem meg a karomvágást is,
ha egyszer nem vagyok képes felfogni, hogy az ingyen jár a csiszoláshoz.
*
18_10_26_torolkozo.jpg
*
Pedig amúgy olyan jól sikerült minden !
Viharálló kicsikém a botján ücsörögve, nyugodtan trónolt a doktori asztalon,
amikor érte mentem : vele szemben volt vagy három szállító ketrec a padlón,
és Tamás jelentette, hogy Csuvika szépen végigasszisztálta a nyuszik fogcsiszolását.
Ő maga nem szenvedett, el volt bódítva, nem fájt neki semmi.
Hirtelen ötlettel kölcsönkértem még Tamástól egy frottír törölközőt hat hétre,
mert aggódtam, hogy kevés lesz az a négyrét hajtogatott kis flanel takaró,
amit én a kis ketrec tetejére raktam (azt hittem, elég lesz, de hideg volt odakint),
aztán szívélyesen elbúcsúztunk, én meg mentem a recepcióra fizetni és cirkuszolni.
*
18_10_26_nem_megyek_be.jpg
*
Itthon Csuvika sokáig elücsörgött a kalitka ajtajában, kedvenc trónusán :
arccal a kalitka felé fordult, de beljebb menni nem akart.
Ettől egy kicsit megrémültem, mert nem így szokott történni a hazaérkezés,
de nem lett aztán semmi baj, biztos csak nagyon elfáradt szegénykém.
Nem is csoda : egy óra után pár perccel indultunk, és fél hatra értünk haza.
Éppen elég volt mind a kettőnknek – de túl vagyunk rajta, és pompásan sikerült.
Gyönyörű lett Csuvika csőre (amennyire meg tudom ítélni),
és nem volt vele semmi gond, szorgosan használja, első perctől fogva.
A csiszolás estéjén talán kicsit csöndesebb volt a szokásosnál, de hát nem csoda,
bőven volt mit kipihennie és megemésztenie szegénykémnek.
Olyan édes volt : míg én itt írtam este a választ Drusza kommentjére ,
ő odatelepedett a bal első sarokbotra, ami a legközelebb esik az én székemhez,
és onnan leste szép csöndben, hogy mit csinálok.
Ő abban a sarokban nemigen szokott tanyázni,
Csivike ücsörgött ott sokat, ha a közelemben akart lenni.
Úgy látszik, most Csuvikának is jólesett valamiért a közelségem.
*
18_10_25_077.JPG
*
Hát ennyi a soron kívüli kiruccanásunk hiteles története.
Most Mikulásig (remélem) nem kell meglátogatnunk a Hernád utcát.
Én meg majd igyekszem legközelebb meg se szólalni.
(Aki ismer, az tudja, ennek mekkora a valószínűsége.)
*
18_10_25_084.JPG
*
*
*
(2018)





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása