HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Látjátok, idén is úgy lett, ahogy szinte mindig :
évek óta figyelem,
hogy a karácsonynak pont egy hónappal kéne később jönnie ahhoz,
hogy havas legyen.
Most is szép fehér az udvar, és állítólag még utánpótlás is lesz a havacskámból.
Csak sajnos karácsony nincs már hozzá...
Olyan hihetetlen, hogy még csak egy hónap telt el azóta !
Nekem már sokkal régebbnek tűnik.
De legalább egy már elmúlt.... majd csak eltelik a többi is.
Még kilencszer ennyi,
és akkor már megint egész jól fogom érezni magam a bőrömben.
(Kivéve, ha idén is elfelejt véget érni  a nyár – de ettől most tekintsünk el.)
*
19_01_24_012.JPG
*
Viszont nem a havat akarom ma dicsérni és a karácsonyt siratni,
hanem Csuvika cseles csőréről mutatok nektek képeket.
Tegnap kínoztam szegénykémet egy darabig a vakuval,
direkt azért, hogy lássam a csőrét meg a karmait,
hisz szabad szemmel már jószerivel a madarat se látom, nemhogy az alkatrészeit.
Szokásomtól eltérően (mert egyébként ebben is trehány vagyok)
meg is vágtam, át is méreteztem mindjárt éjjel a képeket,
és közben bizony elég nagy meglepetések értek.
*
19_01_23_012uok.JPG
*
Az első, ami feltűnt (és igencsak a földhöz vágott), az volt,
hogy a friss képeken is láttam a “dupla” csőrt, mégpedig elég nagynak.
Úgy értem, túl hosszúnak találtam a színtelenebb, alsó részét,
ahhoz képest, hogy két hete voltunk csőrt csiszoltatni.
Ennyit nőtt két hét alatt az a boldogtalan csőröcske ?
Hisz meg lett kurtítva rendesen, erről még összehasonlító képet is kreáltam,
nagy mea culpával a CSUVIBELSŐ utóiratában.
Aha....
Csakhogy azon az összehasonlító képen az egyik felvétel jobbról,
a másik balról mutatja Csuvika csőrét.
Ki hitte volna, hogy ez nem mindegy ?
Pedig nem – mint tegnap véletlenül kiderült.
Nézzétek csak a pár perc különbséggel készült, tegnapi képeket :
Csuvika csőrének jobb fele “dupla”, a bal meg teljesen egészséges csőröcske.
*
csor_jobbrol_es_balrol_19_01_24.jpg
*
Nyilván a csőre is “vedlik”, vagyis cserélődik rajta a szaruréteg,
vagy talán megütötte-lehorzsolta szegénykém valahogyan.
De nem hinném, mert Tamás doktor nyilván észrevette és szóvá tette volna,
ha valami szokatlant vagy rendelleneset lát azon a szerencétlen csőröcskén.
*
Akkor viszont hogy is állunk azzal a nagy mea culpával ?
Teljesen visszavonni nem akarom,
mert sajnos tény, hogy sokszor előbb jár a szám, mint az eszem -
viszont az is tény, hogy ha azonos oldalról készített képeket teszünk egymás mellé,
bizony mutatkozik némi igazság abban, amit első elkeseredésemben írtam :
hogy ez a csiszolás most nem sikerült olyan jól, elég hosszú maradt  Csuvika csőre.
*
dupla_csor_osszhas_19_01_24.jpg
*
Direkt visszakerestem az október végi CSŐRTÚRA képeit is,
mert úgy rémlett, hogy akkor tökéletesen meg voltam elégedve az eredménnyel,
és arról is csináltam összehasonlító képecskét, hogy lássam az igazságot.
Hát látom.... Nincs olyan nagy különbség, mint amekkorát vártam.
De azért valamennyi van – csak hogy kössem az ebet a karóhoz.
Csőr-ügyekben talán okosabb lesz most már elhallgatnom -
különben is az a lényeg, hogy a csőr tulajdonosa
pillanatnyilag teljesen meg van elégedve a szóban forgó ékességével.
*
oktober_januar_19_01_24.jpg
*
A múlt heti mesének már a fele sem igaz :
okos kis madárkám sok mindent átalakított egy hét alatt.
Először a berendezést, illetve annak egy aprócska részét :
alig írtam meg a legutóbbi mesét, máris volt alkalmam megfigyelni,
hogy a csipeszlépcsőt nem használja, nem azon mászik le a trónusára,
hanem leröppen szépen a fölötte lévő botról, a csipeszt átugorva.
Fölfelé is ugyanígy közlekedik, a csipeszre nem lépett rá még véletlenül sem.
Akkor viszont a lépcső nem segítség, csak akadály : ki is vettem rögtön.
Cuvika nem pottyant le egész héten
(egyszer pedig úgy hallottam, de mire odaléptem a kalitkához,
ő már olyan magasan csücsült, hogy a lepottyanás valószínűtlen) :
olyan ügyesen ugrándozik az ajtóban lévő trónusa és a második emelet között,
hogy öröm nézni.
A bal oldali fölső botról átugrik a lefelé vezető ferdére,
arról az első emeletire, ami az ajtó bal fölső sarkánál ér véget,
onnan pedig megcélozza trónusát, a bodzaágba öltöztetett tiplirudat.
Ezek azért elég nagy ugrások, de nem véti el  - csak el ne kiabáljam !
Olyan jó nézni, ahogy pattog a botok között, mint egy kis gumilabda !
Pillanatok alatt megteszi az utat az ajtó és a második emelet között,
fáradhatatlanul, oda-vissza, akárhányszor egymás után. 
*
19_01_25_006.JPG
*
19_01_25_013.JPG
*
S hogy mitől lett hirtelen ilyen mozgékony ?
Nem hinném, hogy a mozgás öröme vonzza, mint fénykorában,
hisz egyébként órákig képes elücsörögni az ajtóban,
eszébe se jut futni közben egy-két kört -
csak nem hajlandó nélkülözni imádott trónusát arra a negyedórára sem,
amíg én kiosztom a tálkáiba a friss magokat vacsorára.
Megtanulta az elmúlt pár napban,
hogy vacsoraosztáskor nem akarom elzavarni a helyéről,
csak nem tudom kivenni és betenni az etetőket, ha ő ott ül az ajtóban.
Már nem sértődik meg, ha közelítek felé egy tálkával,
hanem szófogadóan fölugrál a második emeletre, az etetős botjára,
hogy helyet adjon a kezemnek.
Én meg beteszem a helyére a tálkát, és kiveszem a következőt.
Csuvika csak ezt várja : mire kihúzom a kezem a kalitkából,
már ő is lent van a trónusán : a kezemmel szinkronban ugrál lefelé.
Míg cserélem a magokat, lelkesen magyaráz nekem,
aztán ha látja, hogy megint jövök a tálkával, szolgálatkészen ugrál ő is fölfelé.
Meg kell zabálni, annyira édes ! És ez így megy, tálról tálra.
Az első edényt kivenni eleinte kicsit  nehezebb volt és tovább tartott,
de most már ez is megy simán : megkocogtatom a zabos vödör tetejét,
magyarázom és mutogatom neki, hogy itt a vacsora,
és ő egy-két percnyi hezitálás után úgy dönt, hogy jó, hát akkor beengedi.
Olyan aranyos, szófogadó madárka lett az én kis makrancos gazfickómból !
*
19_01_23_002.JPG
*
Tegnap és ma  pedig azt figyeltem meg, hogy még újabb szokást kezd kialakítani
(illetve visszahoz egy régit, még gyerekkorából) :
este fél kilenc körül önszántából elhagyja őrhelyét, és felvonul az etetős botjára.
Pici korában csinálta ezt : pontosan fél kilenckor mindig hazarepült a kalitkába.
Azóta már én is elkanászodtam, sajnos, nem tartom olyan pontosan az időket,
neki pedig mindeddig könyörögnöm kellett úgy este kilenc és tíz között,
ha éppen lent ült az ajtóban, hogy késő van már, menjünk lassan aludni.
Most meg jelzi szépen magától, hogy részéről befejezettnek tekinti a napot.
Kíváncsi vagyok, így marad-e, vagy csak véletlen volt ez a két eset.
Ha így marad, jól nézünk ki :  csipkedhetem magam,
hogy fél kilenc körül az én napom is be legyen fejezve,
és rendelkezésére tudjak állni picinyke főnökömnek.
*
19_01_23_014.JPG
*
19_01_23_025h.JPG
*
19_01_23_025k.JPG
*
*
*
19.01.24.





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása