HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
19_04_05_001.JPG
*
Nincs sok kedvem beszámolni a mögöttünk álló hétről,
pedig ez már nem a tizenharmadik -
de hát a tizennegyedik se lett jobb, mint az elődje.
Sőt...
Izgalomnak nem volt elég az orvos-látogatás,
aznap reggel a bojlerom is felmondta a szolgálatot,
mehettem háromnapos hajjal a rendelőbe, nem tudtam fejet mosni.
A javítás iszonyú összegbe fog kerülni : keddre vállalta el a mester.
Addig elvileg nincs meleg vizem,
de az a legszebb a dologban, hogy mégis van (legalábbis félórája még volt).
Csütörtökön új elemeket kapott a drága
(mert ez egy olyan fura bojler,
hogy az "elektronikája" adja a gyújtólánghoz a szikrát) :
nehezen tért magához, sokat vacakolt vele a Szomszédasszony,
de végül mégiscsak bekapcsolt, és működött is estére szépen.
Pénteken viszont ismét sztrájkba lépett : akkor hívtam a szerelőt.
Ő se tudott vele mit kezdeni :
oda lyukadtunk ki, hogy cserélni kell az elektronikát,
(Futom a szokásos formámat, mert azt mondja a mester,
hogy talán kétszer fordult elő a praxisában hasonló eset,
annyira nem jellemző erre a típusra effajta meghibásodás.)
Na jó...
Mit volt mit tenni : a mester elment, a hiba maradt.
Próbálgattam többször is : egész nap hiába, meleg víz nem volt.
Szombat reggel viszont megszánt az én hektikus bojlerkám és megkönyörült rajtam :
legnagyobb ámulatomra bekapcsolt,
és engedélyezett egy szupergyors mosdást meg egy mosogatást.
Annál többet viszont nem :
a mosogatás vége felé működés közben tűnt el a meleg víz.
Később aztán megint lett és ma is van -
csak hogy ne legyek olyan biztos a dolgomban,
és még jobban sajnáljam azt a zsák pénzt, amibe a javítása kerül.
Pókra gyanakszom, vagy valami hasonlóra, ami időnként akadályozza az érintkezést.
Vagy esetleg a víznek nem mindig egyforma a nyomása,
és ha gyengébben folyik, kevés a belobbanáshoz.
Vagyis könnyen meglehet, hogy fölöslegesen verem magam ekkora kiadásba,
de most már mindegy : kedden jön az új elektronika.
Nem is akarok ezen agyalni, hogy szükséges-e feltétlenül,
mert egy ilyen megbízhatatlan bojlerrel elég kényelmetlen az élet.
Úgyis csak addig működne, míg vissza nem mondom a javítást :
ha megtenném, nem kapcsolna be soha többet, a gázosom meg fütyülne rám.
*
19_04_05_004.JPG
*
Így aztán nem sokáig tartott a múlt heti öröm,
hogy mennyi pénzt visszakaptam a FŐGÁZ-tól meg az ELMŰ-től.
Hiába raktam szét gondosan a különféle dobozkákba,
most szedegethetem vissza mindenhonnan.
Mert olyan nincs, hogy én egy kis lélegzethez jussak, ne legyenek filléres gondjaim.
Amit nagy kínnal összekuporgatok a szándékos túlfizetésekkel
meg a rezsis dobozka szükségesnél nagyobb mértékű hizlalásával,
azt azonnal el is veszi tőlem a rohadék sors, amint örülni kezdek neki.
Másnál évek telnek el úgy, hogy nem adódik komolyabb kiadása,
én meg még ki se hevertem a mosógépet, máris itt a bojler.
Sose jutok egyről a kettőre - úgy látszik, vénségemre nekem ez van megírva.
Különösebben nem érdekel a pénz,
hisz a szegénység nem fáj, nem kell vele orvoshoz menni -
de azért elég hervasztó, hogy folyton csak spórolok, eredménye meg még sincs.
*
19_04_05_007.JPG
*
Áááá.... mindegy.
Egye meg a fene a pénzt meg a bojlert :
egy szót se szólnék, ha más bajunk nem volna.
De sajnos van : én ezt a hetet is szorgos haldoklással töltöttem,
már tényleg nem tudom, mit kezdjek magammal, hogy javuljon a helyzet.
Azt hittem, csak dili az egész, és majd helyre jövök, ha túl leszünk a dokin -
ám addigra meglett a még nagyobb izgalom, a gázos látogatása,
ami sajnos délelőtt lesz,
és ki van zárva, hogy üzemképes állapotba tudjam hozni magam, mire megjön.
Gyakorolom a koránkelést (és velem együtt szegény Csuvika is), de hiába :
én fölébredek, de az alkatrészeim nem - reménytelen szenvedés az egész.
El se tudom képzelni, mi lesz velünk kedden -
igaz, nem tudtam elképzelni az e heti csütörtököt sem,
mert tartósan még sose voltam ennyire rossz állapotban,
nem hittem, hogy képes leszek időben elindulni.
Aztán valahogy mégiscsak összejött - na de az délután volt.
Alig vártam, hogy túl legyünk rajta - és erre tessék :
egy napig sem örülhettem neki, hogy abszolváltam a rettegett feladatot,
máris nyakamba szakadt az újabb, ami még (sokkal) reménytelenebb.
Csoda, hogy folyton rosszul vagyok ? Nem csoda.
Nem bírok én ennyi izgalmat egyszerre.
Csuvika meg itt szenved mellettem :
nem érti, hogy micsoda, de azt pontosan érzi, hogy baj van.
Miatta külön tör a frász, mert már nem is hiszek benne,
hogy ki tudok kecmeregni önerőből a nyavalyámból -
akkor pedig mi lesz vele, ha én egyszer csak eltűnök mellőle ?
Nincs kire hagynom őt egy esetleges kórházi tartózkodás idejére -
és persze ettől a tudattól csak még rosszabbul vagyok.
Nem is tudom, kinek szabadna madarat tartani...
Gyereknek biztos nem, fiatalnak se, mert annak még bizonytalan a jövője ;
aktív korú felnőttnek se, mert az nem ér rá a madárkával foglalkozni,
nyugdíjasnak meg megint csak nem, mert az már rozoga,
és esetleg árván hagyja az imádott kis kedvencét.
*
19_04_05_009.JPG
*
Beszélek megint össze-vissza (be se fogja nyelni a blog ezt a sok sirámot),
csak azt nem mesélem, ami a lényeg : a csőrcsiszolást.
Nem is nagyon tudom, hogy mit mondjak róla : valahogy olyan fura volt az egész.
Délután háromra volt időpontunk
(az igazi idő szerint, mert mi a nyárit nem használjuk),
és négyre már itthon voltunk, pedig nagyon lassan vánszorogtam,
aznap szinte semmit se láttam, nem tudtam, hova lépek.
Mikor Tamás doktor kiküldött, hogy viszi Csuvikát a csiszolásra,
szokás szerint mentem rágyújtani, utána pedig alig ültem le a váróban,
máris jött Tamás, hogy Csuvika készen van, mehetek érte.
Ilyen hamar ? - ámultam én,
hisz talán egy negyedóra telt el azóta, hogy Csuvikát ott hagytam.
Igen, ilyen hamar - mondta Tamás.- Aludt, ébredt, minden megvolt, ügyes volt.
Azóta se tudom mire vélni ezt a szokatlan sebességet,
de nem is nagyon akaródzik rágódni ezen, van amúgy is elég bajom.
A csőröcske mindenesetre rövidebb lett, talán itt-ott a karmocskák is -
Csuvikát pedig egyáltalán nem viselte meg a dolog,
nem volt olyan bágyadt és elesett, mint a kezelések után lenni szokott.
*

19_04_05_030a.JPG
*
19_04_05_019h.JPG
*
19_04_05_044h.JPG
*
Pedig rossz napja volt szegénykémnek (talán érezte a másnapi esőt) :
már itthon is nagyon zokon vette a befogást,
mindenáron szabadulni akart a kis ketrecből, ami máskor nemigen fordul elő.
Útközben is nyugtalan volt, többször hallottam, hogy verdes a szárnyával,
a mozgólépcsőn pedig már ordított is keservesen, amire még sose volt példa.
A váróban szintén : nem vettem ki a szatyorból,
hisz tudom, hogy a Hernád utcai várótól fél (a Jász utcait jobban szerette),
de így is magán kívül volt : verdesett, sírdogált, menekülni akart.
*
19_04_05_017.JPG
*
19_04_05_037.JPG
*
Mindennek tudatában estére se vártam semmi jót, de nem lett igazam :
hazaérve Csuvika szépen beugrált a két fehér műanyag rúdon a trónusáig,
ott azonban tartósan leparkolt, nem ment tovább az emeletre.
Háttal ült a szobának : néztem a kis arcát oldalról, eléggé riadtnak láttam.
Mire azonban halálra rémültem volna, Ő Urasága felfogta, hogy hol is van :
megfordult az imádott trónusán, és kezdte mesélni nagy hangon az élményeit.
Elücsörgött ott legalább fél órát, és közben be nem állt a kis csőre.
Később sajnos volt egy lepottyanása (nem láttam, hogy hogyan),
meg persze a befogásnál is lepottyant szegénykém,
de a hét többi napját megúsztuk potyogás nélkül.
(Csak el ne kiabáljam - elvégre a vasárnapból hátra van még a fele.)
*
19_04_05_025.JPG
*
Tegnap kicsit jobb napom volt, és ebből az alkalomból nekiálltam barkácsolni,
hogy szegény kicsikém is örüljön végre valaminek :
ha másnak nem, hát annak, hogy sokáig ott állok a kalitka előtt.
Örült is, egyem a szívét, borzasztó hálás volt érte :
szóval tartott végig, míg én a ketrec rácsain ügyködtem.
Barkácsolásnak nevezni a működésemet enyhe túlzás :
csak ágakat kötöztem föl itt-ott a rácsra,
mert észrevettem (épp a csütörtöki lepottyanásnál), hogy nem teljes az összkomfort,
Csuvika nehezen mászik át az ülőbotjára a narancssárga kis létrájáról.
Eddig ez sose tűnt föl, mivel valószínűleg nem is volt probléma.
Most viszont az lett, és rögtön láttam, hogy hol a hiba :
a létra tetejéhez érve nincs kéznél (illetve csőrnél) semmilyen segédeszköz,
amire ráfoghatna a "harmadik lábával", hogy könnyebben fölhúzza magát.
Hát most már van : kötöztem oda két kis fűzfaágat.
Csuvika csalódottan szemlélte az eredményt,
mert azt hitte, valami jó kis rágicsát kap,
és elbúsult, hogy sehonnan sem éri el kényelmesen a művemet.
Majd csak a legközelebbi lepottyanásnál fog rájönni, hogy mire jó az a két ágacska,
és akkor bizonyára örülni fog nekik, mert könnyebben átmászik az ülőbotra.
*
19_04_12_027x.jpg
Kapott új ágacskát a kakasülő fölé is, mert mostanában keresi a rágnivalót,
és ott tudja elérni a legkényelmesebben.
Igaz, hogy napközben sose mászik föl a kakasülőre,
de talán majd megteszi, ha esténként látja, hogy van miért fölmászni.
*
19_04_05_036.JPG
*
*
*
19.04.07.
 
 





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása