HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő

 

Egyikünk se volt különösebben zabos a héten,
és nem is ez akart lenni a mese címe, hanem "Zabocska" -
de kiderült, hogy olyan már van, az a cím foglalt.
Ha az ember elég sokáig firkálja a blogját, előbb-utóbb minden cím foglalt lesz.
Inkább nyűgös volt ez a hét, mint zabos :
megint magammal voltam elfoglalva, szegény madárra nem sok figyelem jutott.
A gázos kedd délelőtti látogatása egész hétre kikészített :
annyira féltem, hogy nem leszek képes időre üzemképes állapotba hozni magam,
hogy végül hiába jutottunk túl a kedden, továbbra is rosszul voltam mindennap.
Csuvika meg csak szenvedett velem :
nem értette, miért kell raboskodnia, ha egyszer itthon vagyok.
*
19_04_12_013x.jpg
*
A rettegett keddi nap nagyon szerencsétlenül indult :
szegény kicsikém lepottyant mindjárt a reggeli készülődésnél,
mert megijedt attól, hogy hozzáért a kezem a farkához, botmosdatás közben.
Igazában a madarat se láttam, nemhogy a farkát (a látásom is nagyon leromlott),
de így sem értettem a dolgot, hisz ugyanazok a mozdulatok ismétlődnek napról napra,
Csuvika ismeri pontról pontra a napirendet, tudja jól, hogy mikor mi következik.
Talán ő is elbambult, szegénykém, vagy tollászkodott, amit én nem vettem észre.
Megvolt tehát a baj, mielőtt egyáltalán megkezdtük volna a napot :
rossz jelnek fogtam fel, tudtam, hogy nem számíthatok semmi jóra.
Ebben igazam is lett : álmomban se jöjjön elő a gázos napja, rosszul voltam végig.
Meleg vizünk ugyan lett, de nem bírtam örülni neki :
rém bánatosan szedegettem vissza a különféle dobozkákból a pénzt,
amit az ELMŰ meg a FŐGÁZ küldött pár nappal előbb, az évi elszámolásnál.
Legjobban Csuvikát sajnáltam, hogy mégse lett belőle gazdag madárka,
alig egy hétig örülhettem annak, hogy egész tisztességes összeg van a dobozában.
Bár annyi baj legyen : inkább a gázos vegye el tőle azt a plusz pénzt, mint a doki !
*
Volt aztán a héten még egy lepottyanás : tizenharmadikán, természetesen.
Csak hogy tudjam, hogy tizenharmadika van...
Ez még korábban történt, mint a keddi : mindjárt kora reggel, a takaró alatt.
Szegény kicsikémnek nem volt türelme kivárni, míg lebontom a barlangot,
vagy legalábbis leveszem a tetejéről a sötétítő fürdőlepedőt :
túl hamar indult lefelé a kakasülőről, és a sötétben elvétette valamelyik lépést.
Őt (szokás szerint) nem viselte meg ez a kis baleset, de engem annál inkább.
Hogy soha. de soha nem lehet egy pottyanásmentes hetünk...
Pedig mióta vastagabb ülőbotjai vannak, tényleg ritkán potyog -
mégis mindig közbejön valami, ami lelöki őt a kalitka fenekére.
Így erre a hétre két pottyanás is jutott : elég siralmas eredmény.
*
De azért jó híreim is vannak, nem csak búslakodásból állt a hét.
Szerdán (hat nappal a csőrcsiszolás után) végre elkezdett zabot enni Csuvika -
mert addig bizony nem kérte az imádott zabocskáját, hiába kínálgattam.
Már az előző orvos-látogatás után is feltűnt, hogy az új csőrével nem eszik zabot.
A zabszemeket ki kell hámozni a héjukból, és ez elég bonyolult művelet
(látványnak bűbájos, ahogy forgatja a zabszemet a kis csőrében) :
úgy látszik, a frissen csiszolt, rövid csőr erre nem alkalmas.
Talán érzékeny is a csiszolás után, vagy csak a mérete nem jó a zabhoz.
Mindenesetre most hat nap után már működött :
úgy emlékszem, legutóbb hosszabb idő kellett hozzá.
Én meg vadul cserélgettem a tálkában a zabot, mert azt hittem, azzal van baj.
Hogy esetleg a csőre nem stimmel a zabevéshez, az akkor még nem jutott eszembe.
*
19_04_12_016w.jpg*
Csütörtökön ért aztán még nagyobb öröm is :
sok-sok heti udvarlás, könyörgés, kínálgatás után
hajlandó volt végre a tenyeremből enni szegény kicsikém.
Régebben rendszeresen evett onnan, sőt rá is állt a kezemre gond nélkül,
de mióta egyedül van, sose volt ehhez elég bátorsága - én meg nem is forszíroztam.
Csak mostanában kezdtem sajnálni, hogy szinte semmit nem csinálunk együtt,
más társasága meg nincs szegény kis árvámnak - hát milyen élet ez ?
Legalább enne újra a kezemből (nem csak a kezemben tartott etetőből),
az mégis valamiféle személyes kapcsolat, ami talán jólesne neki.
Jó sok idő kellett hozzá, de talán sikerült magamhoz édesgetnem :
napok óta eszik a tenyeremből, általában délelőtt és vacsoraosztásnál.
További jó hír, hogy (hat hét után először) ezen a csütörtökön nem volt lepottyanás.
Ki tudja, miért : ha soha máskor, csütörtökön mindig lepottyant Csuvika,
egész márciusban. meg a múlt héten is (bár akkor orvosnál voltunk, az nem csoda).
Úgyhogy az e heti egy csodacsütörtök volt, tényleg nagyon örültem neki.
*
Pénteken kicsit jobb napom volt : hirtelen ötlettel fölhívtam középső unokaöcsémet,
akivel jövő szombatra volt megbeszélve a találkozás, hogy jöjjön inkább most,
hátha a jövő héten pont nem leszek fogadóképes, mikor kellene.
Jött is este az öcskös, készségesen átszervezte a napját a kedvünkért.
Kíváncsi voltam, mit szól hozzá Csuvika, hisz rég nem látott vendéget, pláne hímneműt.
Föl voltam rá készülve, hogy kicsit majd megriad, de nem így lett :
nem félt az öcsköstől, sőt inkább örült neki, élénken részt vett a társalgásban.
Persze az öcskös úgy is viselkedett vele, ahogy a nagykönyvben meg van írva :
nem ment a közelébe, nem akart erőszakkal haverkodni,
viszont figyelte őt, beszélgetett hozzá, több méter távolságból.
Így Csuvikának jó napja lett a péntek, mert szereti, ha történik valami körülötte.
Nincs kizárva, hogy még a jövő héten is módja lesz vendéget fogadni,
mert azt csak én képzeltem, hogy ezzel a péntekkel letudtam az öcsköst :
ő nagyon mondogatta, hogy azért fölugrana még a szabadsága utolsó napjaiban is.
Majd meglátjuk - én annak is örülök,
hogy egyszer képes voltam vendégfogadós állapotba hozni magam a tiszteletére.
*
19_04_12_001.JPG
*
*
*
19.04.14.
*

 

 






Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása