HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Tegnap reggel eltüntettem az asztalról a szállító ketreckét,
ami egyébként hosszabb ideje napközben is ott díszelgett, a biztonság kedvéért,
hogy azonnal át tudjam rakni bele Csuvikát, ha kezdődnek a lepottyanások.
A pottyanások nem kezdődtek (legalábbis nappal),
az időjárás olyannak tűnt, ami Csuvikának megfelel ;
hát akkor ne legyen ott rendetlenségnek a kis ketrec az asztalon.
El is telt a nap békében, potyogások nélkül,
ám este muszáj volt elővenni a ketreckét,
hogy kéznél legyen, ha éjjel esetleg szükség lesz rá.
 
A kis ketrec asztalra készítése hónapok óta az esti szertartásaink része volt,
csak az utóbbi egy-két hétben maradt el, amikor napközben is készenlétben állt,
nem kellett este elővenni, hisz eleve ott volt az asztalon.
Tegnap viszont nem volt ott - és Csuvika ezt alighanem szívből helyeselte.
Talán úgy képzelte szegénykém, hogy örökre eltűnt a szeme elől a gyűlölt látvány -
és szó szerint földhöz vágta az élmény, hogy ez nem így van.
Vidáman csicsergő madárkám lezuhant a kalitka fenekébe abban a pillanatban,
mihelyst én letettem az asztalra a hálószobaként is szolgáló szállító ketrecet.
*
19_11_15_016.JPG
 
Fölmászott aztán önerőből, azonnal - de nem is oda, ahonnan leesett,
hanem egy emelettel följebb, a kakasülőre, ahol éjszakázni szokott.
Pedig korai volt még ágyba vonulni : csak ekkor kezdtem magamnál az ágyazást,
és míg én ágyazok, Csuvika általában nassolgat még egy kicsit az eleségeiből.
Hát most nem nassolgatott szegénykém : rémülten őrizte a kakasülőt,
kapaszkodott bele tiszta erőből, görcsösen, hogy le ne vadásszam onnan.
 
Nem vadásztam le, nem is fogom többé - ahogy megfogadtam.
Nem volt az éjjel semmi baj (mint ahogy tegnapra virradóra sem),
Csuvika szépen átaludta az éjszakát, lepottyanás nélkül.
Engem viszont nagyon bánt, hogy sikerült ENNYIRE megutáltatnom vele a kis ketrecét.
 
Még két kis apróság a tegnapi napból, csak távirati stílusban, hogy ne vesszen el :
 
Estefelé karácsonyfadíszekre kötözgettem madzagot,
Csuvika pedig kommentálta az eseményeket : járt a kis csőre szünet nélkül.
Aztán egyszer csak hirtelen csönd lett.
Olyan furcsa volt és olyan váratlan,
hogy még oda is léptem a kalitkához, megnézni, nincs-e valami baj.
Nem láttam semmi gyanúsat, de szóra bírni sehogy se tudtam Csuvikát.
Mindaddig élénk és jókedvű madaram szoborrá meredten hallgatott.
Mindegy - én folytattam a kötözgetést,
és hamarosan gyanús koppanásokat véltem hallani az erkély tetején.
Szaladtam a konyhába, kinyitni az ablakot - és igen : esett az eső.
Sőt inkább zuhogott, noha az időjósok semmi ilyesmit nem ígértek.
Ezt észlelte időjárás-függő vitézem, ettől omlott össze, egyik percről a másikra.
Magamról már rég tudom, hogy szabályos meteoropata vagyok -
na de hogy a madaram is ???
 
A másik dolog, amit meg kell még gyorsan örökítenem a tegnapi napból,
az az, hogy önfejű hercegem igenis képes ráugrani a kettes számú kötelére, ha akar.
Csak nem akar.
Valamiért nem tetszik neki az a kötél (ugyanolyan, mint a másik, amit imád),
én meg azt hittem, azért nem használja, mert magas neki a kötél vastagsága,
nem tud rálépni a sarokbotról, amihez illeszkedik.
Hát nem a fenét !
Tegnap véletlenül pont ott álltam a kalitka előtt,
mikor Csuvikának hirtelen a bal hátsó sarokboton támadt valami dolga.
Épp átellenben, a jobb első sarokban csücsült,
onnan iramodott át hihetetlen sebességgel, egy szempillantás alatt a bal hátsóba.
Mégpedig úgy, hogy a jobb első sarokbotról a sosem használt  kötélre ugrott,
onnan a hátsó falból kiálló, zöld kis műanyag ülőkére,
az ülőkéről a tükrös virág egyik, majd másik levelére,
és onnan le a bal hátsó sarokbotra.
Rég láttam őt ekkorát túrázni a különféle berendezési tárgyakon :
ez is öröm, de főleg annak örültem, hogy igenis el tudja érni a  jobb hátsó kötelet.
Ha akarja.... De nem akarja - hogy miért, az az ő titka.
Szegény kötélen idáig mindösszesen egyszer láttam ücsörögni,
vadi új korában, még valamikor augusztusban, közvetlenül a beszerelés után.
Azóta tegnap történt először, hogy megérintette fenséges lábacskáival.
Hogy két egyforma kötél közül az egyik miért jó, a másik miért tilalmas,
az megint egyike a madárlélek megfejthetetlen rejtélyeinek
*
19_11_15_010.JPG
*.
19_11_15_015.JPG
 
 
 
 
19.11.15.





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása