HTML

CSIVICSUVI

Ez a blog csak tartaléknak indult, a FREEBLOG sűrű haldoklásainak idejére, ám most már úgy tűnik, hogy állandónak lehet tekinteni. Jobb híján WORD-ben az alábbi linken olvashatók a CSICSU CSALÁD meséi, mivel máshol már sajnos nem érhetők el. Jelenlegi blogom annak folytatása.

FELBONTÁS
1024x768


Javasolt böngésző:
MOZILLA FIREFOX

Csivicsuvi rádió

Ha szeretnél
egy kis csiripelést
hallgatni a mesékhez,
kapcsold be a rádiót !

 

ENNYIEN
VAGYTOK ITT

 


free online users counter

utolso_datum_kicsi_jav.jpg
Az idő megállt
2021 január hetedikén,
délután fél öt körül.

A blog címkéit
legalul találjátok,
itt, a jobb oldali sávban.

Új kommentek

  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: A lényeget meg kifelejtettem, nagy örömömben. Igen: Csuvika gyönyörű madárka volt.... (2021.01.21. 21:50) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Bősze Nelli: Arany Nellike! Képes voltál regisztrálni a kedvemért?! :) Nem hiszem el! Ilyen a v... (2021.01.21. 21:23) 520. VÉGE
  • Bősze Nelli: GYÖNYÖRŰ a búcsú-videó... Szép a dal is, de a legcsodásabb a kismadarad. A "feleség" és szép volt,... (2021.01.21. 20:24) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Köszi, Ágika. Meglepődtem, mert már elfelejtettem, hogy "rendes" kommentet is tudsz írni,... (2021.01.18. 15:17) 520. VÉGE
  • Igád: Szép a búcsúztatód, az összefoglalód képekben. A zenét ismertem, de csak a dallamát. Jó választás.... (2021.01.18. 14:04) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Köszi, Gabóka. Téged szeretett Csuvika, mindig részt vett a társalgásban, ha telef... (2021.01.15. 22:21) 520. VÉGE
  • fogszobrász: Drága Csuvika, hát elment végleg!! Az a vigasz ilyenkor, hogy jobb ez már így neki, mert szerintem... (2021.01.15. 21:12) 520. VÉGE
  • csivicsuvi: @Igád: Minden hétre rendelek, Dágicska, csak a mostanira nem tettem, mert még időben kitaláltam,... (2020.06.02. 18:37) 518. SOVÁNY
  • Igád: Hát fogszobrász nem irigyellek ebben az öltözékben. Meg jobban is félnék - az eszem tudja, hogy ne... (2020.06.02. 15:34) 518. SOVÁNY
  • csivicsuvi: @fogszobrász: Gabóka, ne röhögtess : az általad küldött kép LE VAN KICSINYÍTVE, hisz teljes való... (2020.06.01. 21:19) 518. SOVÁNY
  • Utolsó 20

RÉGI VENDÉGKÖNYV



csivi_szamlalo.jpg

ENNYI NAPOT
ÉLTÜNK ITTHON

 csuvi_szamlalo.jpg

CSUVIKA EGYEDÜL ÉLT

csuvika_egyedul_kicsi.jpg

 

 NAPIG

booked.net
+22
°
C
+25°
+19°
Budapest
Csütörtök, 12
Péntek
+25° +15°
Szombat
+26° +17°
Vasárnap
+24° +15°
Hétfő
+24° +16°
Kedd
+20° +17°
Szerda
+23° +15°
7 napos előrejelzés

Címkehasználat

Mielőtt egy címkére kattintanál,
feltétlenül olvasd el EZT !

Címkék

Ágak (9) Ajándék (53) Alma (5) Almafigurák (17) Almás tojás (16) Alvás (12) Amazon (4) Baj (58) Baleset (14) Bánat (8) Banyamadár (39) Barkács (15) Befogás (13) Biztonság (10) Blog (22) Bojtkirály (11) Bosszúság (4) Bünti (3) Cirkusz (6) Csipike és Csupika (12) Csiv-IQ (12) Csivibaj (8) Csiviségek (52) Csőr (6) Csőrkoptató (12) Csuv-IQ (12) Csuvibaj (37) Csuviláb (6) Csuviságok (49) Csuvitéz (10) Csuvi Lovag (28) Cuki (4) Doki (53) Durci (3) Eleség (10) Elixír (5) Enyelgős (13) Evés-ivás (48) Evőgép (3) Ezermester (23) Faxni (6) Felszerelés (42) Féltékeny (10) Frász (48) FREEBLOG (12) Furmány (9) Galamb (55) Galambfióka (32) Gondolatolvasó (1) Gyász (13) Hálószoba (4) Harc (3) Hinta (19) Hízelgős (7) Holdkór (2) Hőség (9) Időjárás (47) Irigy (3) Játék (20) Juszt se (5) Kalitka (19) Kapcsolat (46) Karantén (2) Karom (18) Képeslap (46) Köles (11) Kötélhágcsó (1) Kötél ülőke (4) Levél (17) Lifegő (13) Makranc (6) Mászóka (28) Más madárkák (7) Mindennapok (7) Mosolyszünet (7) Nyúlszív (17) Odú (12) Off (29) Öröm (16) Összenőve (2) Panasz (8) Pancsi (6) Pech (3) Potty (10) Punnyadt (2) Rágicsa (12) Rapli (3) Rejtély (15) Rigor (14) Roncsgazdi (6) Rontó-bontó (27) Röpp (16) Sirám (55) Szadi (6) Szállítás (25) Szkleró (14) Szökős (2) Szülinap (9) Takarítás (16) Takaró (6) Tojásos rúd (21) Ülőrúd (3) Ünnep (96) Vedlés (18) Vendég (1) Vészmadár (4) Videó (5) Vihar (8) Viselkedés (68) Zakkant (13) Zsandár (10) Címkefelhő
Ilyen napoknak nem kéne lenniük...
A gyönyörű, esős-borongós, már ünnepváró hangulatú, imádott kis novemberembe
 váratlanul belerondított a tavasz : kisütött az átok napocska, sőt melegített is a disznó,
és ebbe kis híján belepusztultunk mindketten, még mielőtt tudtuk volna, mi bajunk van.
 
Hajnali fél ötkor Csuvika puffanására ébredtem.
Sírni nem sírt szegénykém, de szerencsére így is meghallottam, hogy lepottyant.
Mire kikászálódtam az ágyból és odaértem a kalitkához, meglett a következő zuhanás,
aztán a szemem láttára még egy :
nyilvánvaló volt, hogy egyedül nem tud visszamászni a helyére szegény madár,
nem tartják meg a lábai, újra és újra lehuppan a kalitka fenekébe.
 
Azonnal átraktam a kis ketrecbe, ami ellen most nem is nagyon tiltakozott -
ám túl sokat nem nyertünk az átköltözéssel, mert a potyogások ott is folytatódtak.
Ott legalább már nem üti meg magát, ha le is esik a köteléről -
de azért siralom volt nézni, ahogy vergődik a kis ketrec matracán,
pörög körbe-körbe saját maga körül, és verdes a szárnyacskáival.
Ereje nem volt annyi se, hogy fölmásszon az 5-6 centis magasságban feszülő kötelére.
 
Valahogy aztán mégis elhelyezkedett, megnyugodott - én meg visszabújtam az ágyba.
Félálomban fura hangokat hallottam, de nem tudtam eldönteni, hogy mi az :
azt hittem, az eső kopog az erkély tetején, mert rémlett, hogy esőt ígértek az időjósok.
De valahogy mégse stimmelt a dolog : mintha nem az ablak felől jött volna a zaj.
Hát tényleg nem onnan jött...
Újra lámpát gyújtottam, újra fölkeltem, hogy megnézzem szegény kicsikémet :
bizony, hogy megint a ketreckéje fenekén verdesett, de hang nem jött ki a torkán.
Mit csináljak vele ? Hova tegyem, még jobb helyre ? Hogyan segítsek rajta ?
 
Jobb ötletem nem lévén, kimentem bagózni (pedig egyetlen porcikám se kívánta),
hogy míg én elszívom a konyhában a cigit, jöhessen be némi hideg az előszobából.
Csuvikának mindig kevés a levegője, ám ezen éjjel nem tudok segíteni.
Nyitott ablaknál mégsem alhatunk novemberben, sőt nyitott ajtónál sem,
mert megbolondul a konvektor, az előszobában nincs fűtés.
Napközben többször is szellőztetek, meg tekergetem ide-oda a hőfok-szabályozót,
hogy Csuvika meg legyen elégedve - de éjjel nem tudok a kedvére tenni, mert alszom.
A szoba levegője meg kétségtelenül elfogy reggelre,
talán ezért (is) szokott hajnalban potyogni szegény madár.
 
A szellőztetés segített : mire visszajöttem, Csuvika szépen ült a kötelén.
Kitakartam őt majdnem teljesen (a kis ketrecet amúgy is csak egy pelenka takarja),
a konvektor gombját letekertem nullára
(félóra múlva majd' megfagytam, még a fejem is fázott),
a kisszoba ajtajára fellógattam egy karácsonyi fényfüzért, hogy adjon egy kis fényt - 
és bíztam benne, hogy most már tényleg mindent megtettem Csuvika kedvére.
El is csöndesedett szegénykém, én viszont nagyon nehezen aludtam el újra.
*
19_09_xxx_022.JPG
 
Reggel Csuvikát rendben találtam : csücsült szép nyugodtan a kötelén.
Szellőztetéshez ráraktam a szokásos polár takarót :
ha a kis ketrecben alszik, nem gond a szellőztetés, könnyű letakarni.
Elöl itt sincs rajta takaró, csak oldalt, hátul meg védi a faliszőnyeggé avanzsált pokróc.
Kialakult már a kis ketreces szellőztetés rutinja, és eddig működött is -
ma viszont a szívverésem is elállt a látványtól, ami szellőztetés után fogadott.
Csuvika oldalára dőlve, mozdulatlanul feküdt a kis ketrec fenekén,
pont ugyanabban a pózban, ahogy annak idején Csipike és Csupika meghaltak.
Hiába szólongattam, nem reagált a hangomra egyáltalán.
 
Hogy mit éltem át abban az egy-két percben, az leírhatatlan.
Azt hittem, készen állok Csuvia elvesztésére, hisz legnagyobb félelmem,
hogy én halok meg előbb és ő marad árván -
de hát más az ilyesmit elképzelni, és más ott állni a halottnak hitt madár fölött.
Mert igen, szeretném őt túlélni, hisz kettőnk közül én vagyok egyedül is életképes -
ám valójában az én életemnek se lesz már semmi értelme, ha ő itt hagy.
 
De nem hagyott itt.
A sokadik szólításra (mikor már szinte kiabáltam, pedig nem vagyok egy hisztis banya),
végre kinyitotta a szemecskéjét, és kezdett egy kicsit mozgolódni.
Nagy nehezen a kötélre is fölmászott, mikor levettem róla a pelenka-takarót is,
később pedig már a kis ketrec létráin futkározva követelte, hogy hazamehessen.
Ezzel még vártunk egy darabig, mert féltem, hogy nem képes beugrálni a lépcsőin,
de végül baj nélkül megérkezett a nagy kalitkába.
Enni-inni ugyan nem volt hajlandó,
és a hangját se hallottam, míg végre el nem eredt az eső - de a helyén volt és ÉLT.
 
Én viszont szabályosan rosszul lettem, mikor őt már biztonságban tudtam.
Nem hevertem ki még a tegnapelőtti éjszakát sem, amikor a lámpa rémített halálra,
és máris meglegyintett a következő csapás, hogy elveszítem Csuvikát.
Órákba telt, míg úgy-ahogy megnyugodtam és valamennyire összeszedtem magam.
Persze segített a szakadó eső : attól én is rögtön jobban lettem, nem csak Csuvika.
 
El is hajtottam magam vásárolni, hátha holnap még romosabb leszek, legyünk túl rajta.
Bár sok kedvem nem volt a csavargáshoz, mert közben kisütött az átok napocska,
és tudtam, hogy akár el se induljak, úgyse lesz szerencsém.
Nem is lett, mert az IKEÁ-ban nem találtam megfelelő kislámpát a kalitka fölé,
az INTERSPAR-ban pedig nem fogadta el a terminál a kártyámat.
Itthonról hívtam mindjárt az OTP-t : az meg úgy sikerült,
hogy harmincöt percig álltam a telefon mellett, várva az ügyintéző kapcsolására. 
 
Úgyhogy ez a mai valahogy nem volt az én napom.
Meg Csuvikáé sem.
Nem tudom, mit tartogat még a lökött időjárás a szórakoztatásunkra,
de valami most se stimmel, mert az én kis szövegládám órák óta hallgat.
Viszont potyogni nem potyog - csak el ne kiabáljam !
 
 
 
 
19.11.18.





Szólj hozzá!



INNEN LÁTOGATTATOK


Részletekért kattints a térképre!


ENNYISZER VOLTATOK ITT
AZ ELMÚLT 24 ÓRÁBAN





BLOGFORGALOM





visszavarunk





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása